İçeriğe Yönlendir

Mondeo 1.6 Ti-vct Motor Atiker Safe Fast Obd 2


Eyüp Döngel

Recommended Posts

Eyüp Döngel

Arkadaşlar bildiğiniz üzere focus 1.6 motor aracım vardı neyse fazla uzatmayalım focusu sattım. Yerine 2008 model titanyum mondeo aldım benzinli ve ben bu araca lpg taktırmak istiyorum.

Sizlerden ricam aşağıda verdiğim iki markadan hangisini tercih etmeliyim bu sistemler bu araca takılabirmi veya aranızda bu sistemlerden birini taktıran takıldığını gören varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim

1: Atiker safe fast obd 2

2: lovato easy fast obd 2

NOT: Obd 2 sistemlerde lpg ecusu ile benzin ecusu arasına takılan obd cihazı her 5 sn bir lpg ecusunu benzin ecusuna uyarlıyormuş ve lpg kalibrasyonu iyi oluyormuş.

Bu mantıkla yola çıkarsak bu iki sistem mondeonun değişken zamanlı subabaplarında oluşan sorunun önüne geçebilir diye düşünüyorum sizlerinde tecrübelerini paylaşmasını bekliyorum.

Bu iki kit arasında tercih yapmalıyım ayrıca bu kitler mondeomla uyumlumudur bilemiyorum yorumlarınızı esirgemeyin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşımın escort tekliyordu...

Atiker kullanıyor, lpg'ciye gittik.. Lpg'ci kontrol etti, 3 nolu enjektör açık kalıyor, kaç yıl oldu takılalı dedi..

3 yıl oldu dedik..

Hımm iyi dayanmış dedi.. şu kadar lira takımı, komple değiştirmeliyiz dedi..

Değişti düzeldi..

Bu olaydaki iki püf noktası şu;

Enjektörün açık kalması demek, sürekli işeme, zamansız yanmalar, ilgili silindirde aşırı ısı sebebiyle subap ve piston yanmalarına sebeptir..

İkinci önemli nokta, 3 yıl dayanan enjektör takımın iyi dayanmış yorumuna mazhar olmasıdır...

NOT: Obd 2 sistemlerde lpg ecusu ile benzin ecusu arasına takılan obd cihazı her 5 sn bir lpg ecusunu benzin ecusuna uyarlıyormuş ve lpg kalibrasyonu iyi oluyormuş.

Bu mantıkla yola çıkarsak bu iki sistem mondeonun değişken zamanlı subabaplarında oluşan sorunun önüne geçebilir diye düşünüyorum sizlerinde tecrübelerini paylaşmasını bekliyorum.

Bu iki kit arasında tercih yapmalıyım ayrıca bu kitler mondeomla uyumlumudur bilemiyorum yorumlarınızı esirgemeyin.

Klasik lpg kitlerinde tek silindirden veri kopyalanıp, dört silindire hükmedilir..

Mondoe motorunda, motor sıralı 4 silindir olsada, V4 gibi çalışır...

Bu araçta lpg'nin sorunsuz kullanılabilmesi ikin iki bölümdeki iki ayrı silindirden veri alıp, iki farklı bölümü iki farklı veri ile çalıştırmaktır...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

her 5 sn de bir lpg ecüsüne uyarlıyor kısmını anlamadım. zaten lpg ecüsü normalde benzin ecüsünü taklit edip lpg enjeksiyonlarını çalıştıran bir sistem değil mi?

ti-vct lerin sorunu 2-2 silinidir olarak yönetilmesi. daha bir tane o2 sensörünü lpg sistemine bağlamaktan çekinen tüpçüler 4 o2 sensörlü mondeo da iyice çuvallıyorlar. hangi sistemi bağlarsanız bağlayın aracı sıkıştırmadıkça sorunsuz giden bir sürü 1.6 mondeo var ama tam performans ile sürmeye kalkınca bir yerde sukoyveriyor.

forumda yeni kasa 1.6 ile lpg kullanan pek yok sanırım. bizim arkadaşta o araçtan var brc lpg ile 40 bin km yi geçtiler ama daha ne kadar gider bilmiyorum. çünkü eskiden sıkıştırarak çok kullanıyorlardı şimdi nedense lpg de sürmüyorlar servis bir şey demiş galiba :D pek söylemiyorlar da ;) ben önceden de uyarıyordurm sıkıştırmayın diye aracı bni dinlemiyorlardı. lpg ile 220 kmph hızda uzun süre gittiğinde acaba ne zaman cortlayacak motor diye bekliyordum :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Benim lpg taktırdığım bayi,hem lovato hemde atiker ana bayisi (merdiven altı bayilerden değil yani) lpg'yi takan ustaya,atikeri sordum ve bana verdiği cevap,iyiki lovatoyu tercih etmişsin,eğer atiker taktırmış olsaydın,belli bir km'den sonra buraya çok gelir giderdin ;) Neden olduğunu söylemedi ama böyle dediğine göre bir bildiği vardır heralde.Gerçi uzun süre atiker kullanıpta çok memnun olan kişilerde var ama......

bu da saçma, bir malı hem takıp hemde kötülemek :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bu da saçma, bir malı hem takıp hemde kötülemek ;)

Dürüst satıcı, niye saçma olsun.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Dürüst satıcı, niye saçma olsun.. :D

;) abi lavotuyu taktırdıktan yada tercih ettikten sonra dürüstleşmiş :D yani baştan "abi atiker takarsan buralara çok gier gelirsin" dememiş :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
;) aynı usta atiker montajı yaparken keşke lavotu taksaydık der mi peki :D neyse konuyu dağıttım gibi oldu kusura bakmayın Eyüp Bey
Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

bu obd2 kitler benzin ecusu ile lpg ecusu arasına bağlanan obd cihazı ile lpg sürekli olarak 5 sn bir benzin verilerini lpg uyarlıyormuş bu yüzden ikidebir ustaya ayara gitmeye gerek kalmıyor ve arıza lambasının yanmasının önüne geçiliyormuş...

Bende diyorum ki bu sistem bu şekilde çalışıyorsa mondeo 4000 devirde çalışma pirensibini değiştirdiğinde lpg de benzun ecusunu takip edip çalışma şeklini değiştirecektir.

OBDII ÖZELLİ

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

mondeo 4000 dd değiştirmiyor sübab zamanlamasını. o daha komplike ve daha düşük devirlerden başlıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
1: Atiker safe fast obd 2

Benim araçtaki bundan bir sıkıntı yok. Biraz fazla yakıyor gibi uzun yolda 10-11 LT şehiri içinde 15-16 LT lpg yakıyor.Ama şükür dhaa arıza lambası yakmadı. Araca takılalı 9 ay oldu 23 bin km yol yapım bir sorun yok.Arasıra ben kurcalatıyorum o hariç. :good1:

Bunların uyumundan ziyade, 1.6 benzinli Mondeo motorlarında subap ve pistonların LPG'den ötürü zarar görmesinin sıkça karşılaşılan bir durum olması daha düşündürücü bence.

Bu yüzden de Prins + Valve Care sistemi daha sağlıklı olur bence ama bu kitin fiyatı araba fiyatına çıkmış durumda.

Mondeonuz hayırlı olsun.

Ahmet abiye katılıyorum taktıracaksanız Prins taktırın veya BRC derim. Tabiki usta çok önemli. Prins takıp rezil Atiker taktırıp vezir olanda var.

Benim lpg taktırdığım bayi,hem lovato hemde atiker ana bayisi (merdiven altı bayilerden değil yani) lpg'yi takan ustaya,atikeri sordum ve bana verdiği cevap,iyiki lovatoyu tercih etmişsin,eğer atiker taktırmış olsaydın,belli bir km'den sonra buraya çok gelir giderdin :D Neden olduğunu söylemedi ama böyle dediğine göre bir bildiği vardır heralde.Gerçi uzun süre atiker kullanıpta çok memnun olan kişilerde var ama......

O usta birazda sallıyor.Ben şükürler olsun 23 bin km dir kullanıyorum. 9 ay önce taktırdım şükürler olsun bir sorun yok. Ama atiker taktırıp LPG bayisindn çıkamayan arkadaşlarımda var.Şayet ben taktıracak olsaydım atiker taktırmazdım 1250 tl veripte. Ama aracın sahibi satarken LPGli satmak için ben almadan 3-4 gün önce Bursa'da taktırdı. Usta o kadar güzel takmışki hangi bayiye gitsem adamların ağzı açık kalıyordu. Şayet ben taktıracak olsaydım Maraş'ta ya BRC ya da Prins taktırırım. Atiker bayi arkadaşım olduğu halde. Yani usta çok önemli. Paranız varsa Prins taktırın rahat edin. Mondeo lara yakışanda o zaten.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Benim araçtaki bundan bir sıkıntı yok. Biraz fazla yakıyor gibi uzun yolda 10-11 LT şehiri içinde 15-16 LT lpg yakıyor.Ama şükür dhaa arıza lambası yakmadı. Araca takılalı 9 ay oldu 23 bin km yol yapım bir sorun yok.Arasıra ben kurcalatıyorum o hariç. :D

Ahmet abiye katılıyorum taktıracaksanız Prins taktırın veya BRC derim. Tabiki usta çok önemli. Prins takıp rezil Atiker taktırıp vezir olanda var.

O usta birazda sallıyor.Ben şükürler olsun 23 bin km dir kullanıyorum. 9 ay önce taktırdım şükürler olsun bir sorun yok. Ama atiker taktırıp LPG bayisindn çıkamayan arkadaşlarımda var.Şayet ben taktıracak olsaydım atiker taktırmazdım 1250 tl veripte. Ama aracın sahibi satarken LPGli satmak için ben almadan 3-4 gün önce Bursa'da taktırdı. Usta o kadar güzel takmışki hangi bayiye gitsem adamların ağzı açık kalıyordu. Şayet ben taktıracak olsaydım Maraş'ta ya BRC ya da Prins taktırırım. Atiker bayi arkadaşım olduğu halde. Yani usta çok önemli. Paranız varsa Prins taktırın rahat edin. Mondeo lara yakışanda o zaten.

Saygılarımla.

Ahmet hocam sizinki cvt motormu benim için önemli olan bu. yani bu atikerin obd sistemi cvt motora takılabiliyormu.

Ayrıca yorumlardan ötürü teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Ahmet hocam sizinki cvt motormu benim için önemli olan bu. yani bu atikerin obd sistemi cvt motora takılabiliyormu.

Ayrıca yorumlardan ötürü teşekkürler.

Rica ederim Eyüp bey benim araç 2004 Mondeo Ghia-x bildiğim kadarıyla motor Duratec. Çok yakması da galiba Otomatik vites olmasından dolayıdır

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2004 duratec düz bir motor. bu arada değerler braz fazla gibi 15-16 litre lpg büyük rakamlar.

1.6 mondeodaki motor duratec ti-vct diye geçer. FII.5 lardaki 115 lik motorun biraz farklısı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
2004 duratec düz bir motor. bu arada değerler braz fazla gibi 15-16 litre lpg büyük rakamlar.

1.6 mondeodaki motor duratec ti-vct diye geçer. FII.5 lardaki 115 lik motorun biraz farklısı.

Mustafacığım şehir içinde yoğun trafikte bu değerler. Bende biliyorum çok yaktığını. Ancak hiç bir şekilde çözemedim.

Benim düz vites bile, tamamı şehir içi 12-13 lt altına inmiyor. Gerçi ben çok sakin kullanmıyorum, mesafeler de kısa.

Ama bildiğim kadarıyla Mehmet hocam da aynı koşullarda kullanıyor. Otomatik vitesi de ekleyince tüketim artıyor.

Ahmet abi aslında çok sakin kullanıyorum. Ama K.maraş'ın yolları çok inişli çıkışlı. Rampası çok fazla. Ankara'da kullanımımda 12 lt lpg yakıyor. Kullandığım yerler Aydınlıkevler-Akköprü Migros-AOÇ - ACİTY bu mevkilerde kullanımımda 12lt falan yaktı.Birde K.maraş'ta eşimin okuluna giderken 9 km yol gidiyorum ve toplam 11 ışık geçiyorum geri dönüştede aynı yoldan geliyorm ve rampa çıkıyorum.Bazen normal diye düşünüyorum. Ama uzun yolda 10-11 yakmasına anlam veremiyorum 120 geçmiyorum uzun yolda. Çoğu düz yol. Kayseri -Ankara veya Yozgat-Ankara veya Ankara-Sultandağı bu yollarda ortalama değerlerim 10-11 lt ve asla 120 geçmiyorum. Ama alıştım.Bazen kafayı sıyırıp Prins taktırayım diyorum ama ondada aynı yakarsa boşuna o kadar masraf olacak. Forumda uzun yolda otomatik mondeo ile yakıt değerlini net yazan biri olsa fikir sahibi olacağım.Hayırlısı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
Mustafacığım şehir içinde yoğun trafikte bu değerler. Bende biliyorum çok yaktığını. Ancak hiç bir şekilde çözemedim.

Ahmet abi aslında çok sakin kullanıyorum. Ama K.maraş'ın yolları çok inişli çıkışlı. Rampası çok fazla. Ankara'da kullanımımda 12 lt lpg yakıyor. Kullandığım yerler Aydınlıkevler-Akköprü Migros-AOÇ - ACİTY bu mevkilerde kullanımımda 12lt falan yaktı.Birde K.maraş'ta eşimin okuluna giderken 9 km yol gidiyorum ve toplam 11 ışık geçiyorum geri dönüştede aynı yoldan geliyorm ve rampa çıkıyorum.Bazen normal diye düşünüyorum. Ama uzun yolda 10-11 yakmasına anlam veremiyorum 120 geçmiyorum uzun yolda. Çoğu düz yol. Kayseri -Ankara veya Yozgat-Ankara veya Ankara-Sultandağı bu yollarda ortalama değerlerim 10-11 lt ve asla 120 geçmiyorum. Ama alıştım.Bazen kafayı sıyırıp Prins taktırayım diyorum ama ondada aynı yakarsa boşuna o kadar masraf olacak. Forumda uzun yolda otomatik mondeo ile yakıt değerlini net yazan biri olsa fikir sahibi olacağım.Hayırlısı.

Saygılarımla.

Ben İstanbul'da 9.5 litre benzin tüketiyorum. Klima sürekli açık. Sakin kullanım. Ayrıca yolun büyük bölümü çevreyolu ve trafiğin az olduğu saatlerde. Kışın 9 litreye düşüyor. Bu hesapla uzun yolda da 7.5-8 litrelik bir tüketim olabilir diye düşünüyorum ancak bu araçla hiç uzun yol kullanmadım. Değerler belki işinize yarar.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

Pardon konu biraz dağılmış gibi. Aranızda değişken subaplı mondeo sahiplerinden kullandığı lpg kiti ve lpg uyumu hakkında yorum bekliyorum.

Yapacağınız yorum ve vereceğiniz bilgilerden ötürü herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Ford'un Ti- vct sistemi Honda'nın V-tec sistemi ile aynı. Honda bu konuda lpg'den sıkıntı çıkarmıyorsa niye Ford'da sıkıntı olsunki ?

Lpg montajını yapacak firmanın lpg kumanda beynini O2 sensörü ile çalışacak şekilde bağlayınca sıkıntı çıkmamalı. ( Honda'da O2 uçlarını Brc'deki bağlantı yerlerine bağlayınca sıkıntım kalmamıştı. Öteki türlü yakıt dengesiz, çekiş dengesiz idi).

Yeni nesil Lpg sistemi mevcut sistemlerden daha kararlı olduğu aşikar. Bende sistemi yeni nesile çevirmeyi bir ara düşünüyorum.

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Ben İstanbul'da 9.5 litre benzin tüketiyorum. Klima sürekli açık. Sakin kullanım. Ayrıca yolun büyük bölümü çevreyolu ve trafiğin az olduğu saatlerde. Kışın 9 litreye düşüyor. Bu hesapla uzun yolda da 7.5-8 litrelik bir tüketim olabilir diye düşünüyorum ancak bu araçla hiç uzun yol kullanmadım. Değerler belki işinize yarar.

Benim araç uzun yolda o değerleri yakalıyor yol bilgisayarına göre. Uzun yolda yolbilgisayarım 9 lt gösteriyor.Şehir içinde yol bilgisayarı 13lt gösteriyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)
Ford'un Ti- vct sistemi Honda'nın V-tec sistemi ile aynı. Honda bu konuda lpg'den sıkıntı çıkarmıyorsa niye Ford'da sıkıntı olsunki ?

Lpg montajını yapacak firmanın lpg kumanda beynini O2 sensörü ile çalışacak şekilde bağlayınca sıkıntı çıkmamalı. ( Honda'da O2 uçlarını Brc'deki bağlantı yerlerine bağlayınca sıkıntım kalmamıştı. Öteki türlü yakıt dengesiz, çekiş dengesiz idi).

Yeni nesil Lpg sistemi mevcut sistemlerden daha kararlı olduğu aşikar. Bende sistemi yeni nesile çevirmeyi bir ara düşünüyorum.

v-tec değil de i-vtec gibi diyelim mondeodakine ama daha da karmaşığı. sorun mondeo silindirleri 2 şerli yönetiyor gibi bir şey. ve toplamda 4 o2 sensörü ve 2 katalitik konvektör var. galiba 2007-2009 lar da böyle. yine focusunda belli bir yıla kadar ti-vct leri aynı 2 kat 4 sensör şeklinde. ya 2009 da ya 2010da focus da tek kat 2 sensöre dönmüş. yani bir o2 sensörü kite bağlansa da anca 2 silindirden veri alıyor. zaten o yüzden focusun 100 ps motorları tam lpg lik çünkü tek sensör ile 4 silindir hakkında fikir veriyor. ufak makyaj yiyen mondoe 120 ps e düştü yine focus FII.5 unda son versiyonları dediğim gibi 2 kat 4 sensör yerine tek katalitik konvektmr 2 sensöre düştü. yani benim duyduğum böyle idi. tabi %100 doğru diyemem.

40 bin kmdir arıza lambası yakmayan 2007 mondeo 1.6 biliyorum kiti brc ve sensör mensör bağlantısı yapıldığını pek sanmıyorum.

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mustafa iş egzos daki sensörlerle alakalı değildir. Öyle olsa bi dünya çift çıkışlı 4 sensörlü araç var lpg'de sıkıntı çıkarmayan. (örneğin benim eski chrysler ve şimdi ortağın kullandığı range rover) Dikkat edersen 4000 d.d sonrası havlu atıyor motorlar buda vct sisteminin devreye girdiği devir bandına benziyor. Lpg montajcıları bir şeyleri gözden kaçırıyor bana kalırsa.

Kesin oksijen sensörüne dayanısra iş, o zaman kolaylaşır. çift sensör bilgisi toplanır, birleştirilip Lpg beynine gönderilir. bunuda yapabilec usta yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

abi 4000dd diye bir olay yok ti-vct de daha düşük devirde 2000 civarı sübab zamanlaması değişmeye başlıyor. egsoz işi dediğim motorun sıran bir motor olmadığını daha iyi vurgulamak için. neyse eksik ve yaln yanlış bişielr yqazıp iyice kafa karıştırmayayım ama piyasadaki kitlerin alayı 90 lı yılların motorları için forddunda son 90 lı yıllar motoru değişken sübab teknolojisi olmayan duratec ler. tabi onlarada adam gibi lpg enjeskiyonı olan takılmazsa onlarda bi yere kadar dayanır :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
abi 4000dd diye bir olay yok ti-vct de daha düşük devirde 2000 civarı sübab zamanlaması değişmeye başlıyor. egsoz işi dediğim motorun sıran bir motor olmadığını daha iyi vurgulamak için. neyse eksik ve yaln yanlış bişielr yqazıp iyice kafa karıştırmayayım ama piyasadaki kitlerin alayı 90 lı yılların motorları için forddunda son 90 lı yıllar motoru değişken sübab teknolojisi olmayan duratec ler. tabi onlarada adam gibi lpg enjeskiyonı olan takılmazsa onlarda bi yere kadar dayanır :D

LPG takılımı duretec motorlu yani bizim modeolarda subap sesi bir süre sonra gelmeye başlıyor. Benim araçta şu anda ses geliyor. Ford ustası LPG takıldıktan sonra subaplarda bu ses başlıyor seninkinde normalde ibr çok mondieye hiç ses gelmiyor.Ama benimkindede başladığını ifade ediyor.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
almadan 3-4 gün önce Bursa'da taktırdı. Usta o kadar güzel takmışki hangi bayiye gitsem adamların ağzı açık kalıyordu.

Saygılarımla.

Mehmet bey hangi bayide takılmış biliyormusunuz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...