İçeriğe Yönlendir

Volkswagen Polo 1.4 Tsi Gti


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

Devamlı kulaktan duyardım fakat birkaç defa yolda kalmış yeni kasa Polo GTI'ları görüp sahipleri ile konuştuğumda gerçekten sorunlu olduklarına inanmaya başladım.

Yine geçen gece araba yıkamak için shell'e gittiğimde siyah bir GTI ve kaputu açılmış olarak 2 kişi bakıyordu. S.a. geçmiş olsun deyip yağını kontrol ettiğimde hiç yağ yoktu. 4000 km'de ilk yağını bitirmiş ve 7000 km'de 2. yağıda bitirmiş.

Çok fazla yağ yakıyorlar. 2000 km'de 4 litre yağ yakan var. 1000 km'de 1 litre yakıp az yağ yakıyor diye sevinenlerde var.

Alacak olan veya düşünen varsa aklında olsun.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benim karşılaştığım olay yeni. Yakın zamanda serviste yağ konulmuş ve yine bitmiş. Azalma değil, yağ çubuğuna hiç yağ değmiyordu. Bukadar fazla yağ yakan bir motorda yağ numası değiştirilerek nekadar engelenebilirki.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu
Devamlı kulaktan duyardım fakat birkaç defa yolda kalmış yeni kasa Polo GTI'ları görüp sahipleri ile konuştuğumda gerçekten sorunlu olduklarına inanmaya başladım.

Yine geçen gece araba yıkamak için shell'e gittiğimde siyah bir GTI ve kaputu açılmış olarak 2 kişi bakıyordu. S.a. geçmiş olsun deyip yağını kontrol ettiğimde hiç yağ yoktu. 4000 km'de ilk yağını bitirmiş ve 7000 km'de 2. yağıda bitirmiş.

Çok fazla yağ yakıyorlar. 2000 km'de 4 litre yağ yakan var. 1000 km'de 1 litre yakıp az yağ yakıyor diye sevinenlerde var.

Alacak olan veya düşünen varsa aklında olsun.

WW gurubunun eski klasik arabaları güzeldir ancak yeni fsi motorlara bir türlü düzen tutturamadılar. :police:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ben bu derece olanı duymadım ancak şimdi araştırdım, Avrupa'da motoru değiştiriyormuş servisler bu şikayetten dolayı.

Çupranın motoruyla aynı galiba polodaki motor. Çağlar abiden detaylı bilgi bekliyoruz o zaman. :police:

Bende sadece duyuyordum, yolda kalmış polo sahibi ile biraz muhabbetten sonra durum aklıma takılıp araştırdım :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. tsi motorlarda özelikle 160-180 Ps ler, 1000km de 200-250 ml. tüketiyor. 20.000km lerden sonra bu tüketim azalıyormuş.

2. Yağ çubuğuna bakıp, yağ görmeyip panikle 4 lt. doldurana tam geçmiş olsun.

3. Anlaşılan o ki her 1000km de bir yağ kontrol edilecek. Toyota, D-4D motorları için, kitapçığa , her 1000km de 1lt. tüketebilir, normaldir diye yazmış durumda. Zamane motorları yağın da bir miktarını yakıyor.

4. 1100kg şaseye 180Ps konunca, gaz pedalını durmadan gıdıklayan olursa, motor ısınmadan da yaparsa (hararet ibresi zaten yok) 1000km de 4 lt. de tüketebilir. Bu da ayrı konu

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bildiğim 2 adet Gti yağ eksiltme sorunundan Motor değişimi yaptıldı garantiden. A1'de de aynı motorda yağ eksiltme gozüküyormuş.

Skoda ve Seat'te aynı motorun başka bir versiyonu kullanılıyormuş.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2000-2001 model corolla'larda da bu sorun vardı, sonra motordan bi parçayı değiştirince toyota, yağ yakmayı durduruyordu. Ama vw motor değiştiriyorsa durum farklı tabi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Versiyon değil kopçasına kadar aynı Cupra/A1/Polo gti/FabiaRs dördüzler.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Arkadaşta Polo almayı düşünüyor 1 ay içinde. Bütün modellerindemi bu durum söz konusu??

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Versiyon değil kopçasına kadar aynı Cupra/A1/Polo gti/FabiaRs dördüzler.

Farklı olduğu soyleniyor abi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Sorun nerdeki motoru komple değiştiriyorlar ? !

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vw grubunda komple değişiyor, servis personeli rahat, tam sök/tak :) adam 40lık arabaya 80 ödemeiş, zaten çoktan ödemiş 1 araba daha haberi yok :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Arabayı ilk aldığında bayiden çıkıp benzin aldıktan sonra "kaç yapıyo aaabi motor açılsın bre" diyen bebeler(!) daha sonra yağ eksiltme sorunu ile karşılaşabiliyor. Motoru çok sıkıştırılan turbo araçlarda yağ yakma oluyor. Benim Passat TSI 37 bin km ye geldi iki kez yağ değişti. Bu değişimler arası eksiltmedi. 504 kodlu 5-30 yağ konuyor. 0-30 hiçbir zaman önerilmemiştir bizim TR deki servislerin uydurmasıdır ve geri dönülmüştür. Rabanın kitabında eskiden beri 504 yazar. 504 ten önce 503 gibi birşey vardır o da 5-30 dur sadece kl miktrı farklıdır. 504 kodlu yağ long-life denilen 30bin km lik yağdır. Avrupa'da periyodik bakımlar aynı araçlar için 30 bindedir. 504 yağ konur.

İkinci özellik yağ azaldı göstergesi ile yağ basıncı düşük göstergesi ayrıdır. Sarı yanarsa eksilmiştir kırmızı yanarsa dur demektir. Benzer özellik dizel opelllerde de vardı. (bir önceki kasa corsa olan arkadaşlarda mevcut).

160+ HP arabam olsa ve devirli performanslı kullanıyor olsam her depoda yağa bakarım. hatta her performanslı kullanımdan sonra. (hangisi önce gelirse!)

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Seat servisi, 180 Ps için 0-40 kullanıyor, 1500km bayağı dikkatli rodaj sonrası 5000 km de 1 lt. yağ ekledim. İlk 1500km hiç eksiltmedi, aşırı yüklenmeden kullanıyoruz , ama sanırım gazı okşayınca ve dsg ile beraber çok ani devir düşmelerde yağ segmanından bir miktar kaçırıyor. 122Ps lerde fazla eksiltme ben de duymadımi belki de kullanım karakteri çok etkiliyor bu tsi ları.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sürücünün birinci görevi yağı kontrol etmektir demiş abilerimiz ,doğru demek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

incik bincikle doldururlar arabalrı, yağ basıncı/seviyesi, su basıncı/seviyesi koymazlar, yoksa nerden para kazanılacak , müşteri talep etmeli sormalı bunları, hybrid tiyatrosu başladı, hararet ibresi bile yok artık. Teknoloci ve haksız para kazanmayı ayırt etmeli.

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

O ne biçim motormuş öyle,benzin bitse yağ ile devam edecek araba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sürücünün birinci görevi yağı kontrol etmektir demiş abilerimiz ,doğru demek.

1. yakıt

sonra hararet...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servet ile bunun kritiğini yaptık...

Bence onun motor yağ basıncının düşmesi sebebiyle patladı ve arabada yağ basınç göstergesi yok.. Turbo basıncı bile çoğu arabada var ama yağ basınç göstergesi yok..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yoldan gelmişse 5dak. civarı yetiyor, zaten kritik bir düzey çıkarsa daha da beklenir vs.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Servet ile bunun kritiğini yaptık...

Bence onun motor yağ basıncının düşmesi sebebiyle patladı ve arabada yağ basınç göstergesi yok.. Turbo basıncı bile çoğu arabada var ama yağ basınç göstergesi yok..

Almanca bişiyler yazmıştır. Daha yeni tercime ettiler yeni göğüs blgisayarı 2 sene sonra..

bu arada yağ sıcaklık göstergesi mevcut. sıkıştırınca 110-113 oluyor, sakin kullanımda 95-100

rölantide 88-86 vs.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bugün bir forumda bir şey gördüm ancak üye olmadığım için sormadım.

VW grubu bir aracın yol bilgisayarında (MFA veya MFD yani) bir menüde yağ basıncı, turbo basıncı, devir, depodaki benzin vs. görünüyordu. Ford'un gauge olayı gibi. Nasıl olduğunu anlayamadım ama.

klima tuşlarına üçlü kombinasyonla basınca oluyor. ben denemedim. bende sadece sayısal hız ve yağ sıcaklığı var fabrika çıkışı. Ama gauge moduna getirince her türlü sensör bilgisini sıra ile alabiliyorsun. turbo basıncı dahil.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
incik bincikle doldururlar arabalrı, yağ basıncı/seviyesi, su basıncı/seviyesi koymazlar, yoksa nerden para kazanılacak , müşteri talep etmeli sormalı bunları, hybrid tiyatrosu başladı, hararet ibresi bile yok artık. Teknoloci ve haksız para kazanmayı ayırt etmeli.

Hararet göstergesi yok, yakında yol bilgisayarı var diye benzin göstergesi de koymazlar. Motor yaptıranlar genelde susuz bırakıp devam edenler, isteseler buna bir çare bulurlar . :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...