İçeriğe Yönlendir

Tüketici Hakları Hk.


Akan Belen

Recommended Posts

Akan Belen

Arkadaşlar Nisan sonu temmuz başı gibi bazı arkadaşların bildiği üzere TİM den samsung galaxi s 2 telefon almıştım 24 ay kontratlı olarak.Ancak telefonumun ekranında oluşan izlerden dolayı yaklaşık 20 gün sonra aldığım TİM e başvurdum ve benden telefonu teslim alarak servise gönderdiler.28 temmuz da.Yaklaşık 1 ay sonra telpa dan bir bayan beni arayarak telefonumun yenisiyle değişime sunulduğunu ancak faturanın aslının kendilerine gönderişlmesi gerektiğini söyledi.Bende bu temsilciye telefonu almak istemediğimi para iadesi yapılmasıni istediğimi (Öğrendiğim kadarıyla ürünü kullanmaya başladıktan sonra 30 gün geçmeden eğer üründe bir sorun çıkarsa direk para iadesi yada yeni değişim isteyebiliyoruz bunun tercihini müşteri belirleyebiliyor.)belirttim.Telefondaki bayan da kaydımın bu şekilde alınacağını ve faturanın aslını istedi.Bir gün sonra yeniden arayarak gönderip gindermediğimi sordu bende o gün için ginderdiğimi ve yine değişim değil para iadesi istediğimi belirttim.Araya bayram falan girdi geçen hafta aradım konuştuğum başka bir temsilciye durumu anlattım telefonun değişim sürecinde olduğunu belki stoklarla ilgili bir sorun olabileceğini söyledi.Daha önceki konuşmalarımı söyledim sistemde böyle bir kaydın bulunmadığını yani para iadesi ile ilgili bir kaydın olmadığını ve telin değişimde olacağını söyledi.Bende biraz söyleydim teli gönderseler dahi mahkemeye gereceğimi falan söyledim.Şu an yapabileceği bir durum olmadığını ama kaydımı bu şekilde aldığını söyledi.

Şİmdi bugün itibariyle hala ses seda yok telefondan.Bir ürün serviste ne kadar kalabiliyor.Benim bildiğim 30 iş günü olduğu.Ben telefonumu tim e 28 temmuzda teslim ettim.süreç o zamandan itibaren mi başlıyor yoksa servise kaydı yapıldığı günden itibaren mi.Nasıl bir yol izlemem gerekiyor hukuksal haklarım nedir yada ne yapmam lazım.bu konuda bilgisi deneyimi olan arkadaşlardan yarımlarını istiyorum.

Çok sinir oldum artık telide istemiyorum zaten paramı geri versinler almadığım hizmetin kullanmadığım telin faturasını ödeyip duruyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner
(düzenlendi)

Merhaba,

ilk 30 gün içerisindeki arızalarda tüketici iade- değişim - tamir seçimlilik haklarına sahiptir.

Tüketici Hakem heyetine faturanız ile başvurunuzu yapınız.

Not: Asla faturanızın aslını göndermeyin, kayıp olursa elinizde hiçbir evrak kalmayacaktır

Ayrıca yeni kanun gereği azami onarım süresi 20 iş günüdür.

tarihinde Hakan Arslaner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Bence de en kestirme yol hakem heyeti. Telefonun fatura bedeli ne kadardı?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Faturanın aslını gönderdim aslı olmadan işlem yapamıyorlarmış.Zafer bildiğim kadarıyla hakem heyetleri belirli bir meblaya kadar karar verebiliyor fatura tutarı 1800 küsürdü.

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner

Bu meblağ için tüketici mahkemesine başvuru yapmanız lazım. Arzuhalciden bir dilekçe yeterlidir, fakat ispat açısında fatura yasal zorunluluktur.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Fotokopi olarak mevcut fatura aslını gönderirken elimde bulunsun diye almıştım.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı
Faturanın aslını gönderdim aslı olmadan işlem yapamıyorlarmış.Zafer bildiğim kadarıyla hakem heyetleri belirli bir meblaya kadar karar verebiliyor fatura tutarı 1800 küsürdü.

700küsür liraydı son bildiğim sınır. Hakem heyeti olmaz o zaman. Tüketici Mahkemesi muhatap. Fatura aslını geri iste veya aldığın yerden onaylı yeni bir nüshasını talep et. Mahkemeye başvururken dilekçende fatura aslının firmada olduğunu belirtirsin, hatta varsa firmaya fatura aslını gönderdiğine dair bir ibare onu da eklersin. Dilekçe varsa, üzerindeki "EKİ: Fatura aslı" kısmı gibi.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bugün yeniden arayıp görüşeceğim firmayla bakalım ne diyecekler.Telefonumu olsun gönderselerdi neyse diyecektim ama sinir oldum ne arıyorlar nede soruyorlar yahu.bugünkü konuşmaya göre bakacağız artık

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hayret Telpa iyi bir servistir.

30 günde problem çıkarsa eğerki internet üzerinden alındıysa yetkili servis kontrolü sonrası iade edilebilir.

Ancak, yetkili servis şurada kullanıcı dostu, değişim ok'lemiş. Siz kabul etmeyip iade isteyince size yapılması gereken tek olay, "ürün problemlidir, iade edilebilir" yazılı bir kağıt vermeleridir. İsterse cihaza el koyar, sizde kutu ve aksesuarlarınızla firmaya gidersiniz, isterse de kağıtla beraber cihazı size geri yollar, onlarla gidersiniz.

Her iki durumda da telpa'nın size iade onaylı servis kağıdını vermesi lazım. Bunun için bastırın...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
(düzenlendi)

Akan Abi yanlış bilmiyorsam arızalı üründe ücret iade talebi noter vasıtası ile yapılabiliyor olması lazım bir araştır istersen

tarihinde Tahir ?lter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen
Hayret Telpa iyi bir servistir.

30 günde problem çıkarsa eğerki internet üzerinden alındıysa yetkili servis kontrolü sonrası iade edilebilir.

Ancak, yetkili servis şurada kullanıcı dostu, değişim ok'lemiş. Siz kabul etmeyip iade isteyince size yapılması gereken tek olay, "ürün problemlidir, iade edilebilir" yazılı bir kağıt vermeleridir. İsterse cihaza el koyar, sizde kutu ve aksesuarlarınızla firmaya gidersiniz, isterse de kağıtla beraber cihazı size geri yollar, onlarla gidersiniz.

Her iki durumda da telpa'nın size iade onaylı servis kağıdını vermesi lazım. Bunun için bastırın...

Valla bence değil.Telimi servise vereli 55 gün oldu başka birşey yazmaya gerek yok sanırım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

55 günde her türlü iade veya değişim yapmak zorundalar. Arayın, bağırın çağırın. Kesin çözüm olacaktır.

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan

ürününüzün bedeli hakem heyeti sınırını aşmakta, dava açmanız gerekiyor. tüketici mahkemesinde açılan bir dava da her ne kadar her şey açık ve ortada olursa olsun 2 celseden önce sonuçlanmaz. 2 celse demek ankara da en az 5 ay demek. sizin ilinizde ne kadar sürer bi fikrim yok ama yine 3 ayı bulur herhalde.

önce bir ihtarname çekin telefonun dağıtıcı firma samsung türkiye ve satan bayiye, bu 50 tl civarı bir bedel tutar. süre verin, şu kadar gün içinde telefonumu iade alın ve bedeni verin diye, yoksa dava açın. ihtarname ciddi olduğunuzu gösterir.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Az önce telpa ile görüştüm yine aynı terane dinlediler sadece ve sonucunda samsungu aramamı söylediler. Neyse aradım durumu anlattım sistemden baktılar daha önce değişim için telpa samsunga yönlendirme yapmış. 28.07.2011 den beri Telpa daha 3 gün önce samsunga bildirmiş durumu. Bende biraz verdim veriştirdim doğal olarak Temsilci arkadaş işlemleri hızlandıracağını maduriyetimi en kısa sürede çözeceklerini falan söyledi. Kesinlikle değişim istemediğimi artık işin ne yasal süresinin ne de başka birşeyin kaldığını 2 gün içinde konunun halledilmezse mahkemeye vereceğimi söyledim. Yazabildiğim heryerde bu konuyu yazacağım artık. :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Avukat beyin önerisi daha mantıklı. İhtarname çok daha hızlı olabilir. Katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner

Merhaba,

En kısa ve en hızlı yol Tüketici Hakem Heyetidir....

Hiç vakit kaybetmeyin, siz Telpa'ya istediğiniz kadar para istiyorum deyin para ödemez. Yasal olarak servisler değil, satıcı firma sorumlu tutulur. Yani Telpa'nın umrunda olmaz sizin talebiniz.

%100 suretle size yeni cihaz verecekler ve bir şekilde ikna edeceler, sizde lanet olsun aylardır bekliyorum alıp kullanayım diyeceksiniz.

Ben bu işleri hergün yapan birisi olarak size tekrar öneriyorum, Tüketici Hakem Heyeti :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Şikayetimvar ada yazmıştım bugün azönce samsungdan aradılar.Telefonumun ücret iadesi olarak onaya sunulduğunu en kısa sürede sorunun çözüme kavuşturulacağını söylediler.Uzun süre beklememden dolayı işlemlerin mümkün olduğunca hızlandırılacağını da ekledi.Artık bilmiyorum nedir ne değildir bu görüşmeye istinaden bu hafta bekleyeceğim bakalım.Yenizden belirttim kesinlikle artık değişim istemediğimi sadece paramı iade etmelerini söyledim.Bakalım artık ne olacak

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan
Merhaba,

En kısa ve en hızlı yol Tüketici Hakem Heyetidir....

Hiç vakit kaybetmeyin, siz Telpa'ya istediğiniz kadar para istiyorum deyin para ödemez. Yasal olarak servisler değil, satıcı firma sorumlu tutulur. Yani Telpa'nın umrunda olmaz sizin talebiniz.

%100 suretle size yeni cihaz verecekler ve bir şekilde ikna edeceler, sizde lanet olsun aylardır bekliyorum alıp kullanayım diyeceksiniz.

Ben bu işleri hergün yapan birisi olarak size tekrar öneriyorum, Tüketici Hakem Heyeti :lol2:

tüketici hakem heyetinin sınırı aşıyor telefonun değeri, tüketici hakem heyetinin vereceği karar kesin değildir, hiç bir işinize yaramaz. sadece zaman kaybı olur...

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Fiyat aştığı için hakem heyetine gitmeyeceğim zaten bu hafta bekleyip eğer bşr gelişme olmazsa diğer hafta ihtarname çekmeyi düşüyorum zaten.Bu ihtarname samsunga olacak değilmi.Ve bu nasıl yapılıyor noterden mi yapıyoruz bu işlemi

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan
Fiyat aştığı için hakem heyetine gitmeyeceğim zaten bu hafta bekleyip eğer bşr gelişme olmazsa diğer hafta ihtarname çekmeyi düşüyorum zaten.Bu ihtarname samsunga olacak değilmi.Ve bu nasıl yapılıyor noterden mi yapıyoruz bu işlemi

satıcı ve dağıtcı firma (samsung) beraber sorumlular, ama sadece samsung a çeksenizde olur. 2. muhattap fazladan tebligat masrafı demektir. zaten müteselsil sorumluluk durumlarda ayıplı mal dönüp dolaşıp dağıtıcı firmaya patlar :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Aldığım derslerden sonra bu tip konularda hiçbir şekilde iyi niyet göstermiyorum, kısa sürede çözülmezse konuyu hemen resmi makamlara taşıyorum.

Yaşadığım iki örneği paylaşayım.

Bundan iki yıl kadar önce, İstanbul'daki büyük bir alışveriş merkezinde bulunan X operatöre ait satış mağazasından Nokia N73 almıştım. Kullandığım her ay batarya performansı can sıkıcı şekilde düşmeye başlamıştı, sonunda da ani kapanmalar başladı. Ne de olsa garantide diye düşünerek, GENPA servisine götürdüm ama verdikleri raporla çok şaşırttılar beni. Orjinal batarya kullanmamı öneriyorlardı :) Kısacası kutulu aldığım telefondan nasıl oluyorsa sahte batarya çıkmıştı. Aldığım yeri aradım, durumu anlattım, "orjinal batarya" talep ettim, inanmadılar. Sadece inanmamakla kalsalar iyi, "sizin değiştirmediğiniz ne malum, birşey ispatlayamazsınız" gibi bir sürü laf işittim, olayı hakem heyetine taşıyacağımı söyledim, umursamadılar.

Bir gün sonra KVK servisine gidip telefonu yeniden incelettim, aynı sonucu yazılı olarak oradan da aldım. Bir cep telefonu mağazasına gidip telefonu kullanabilmek için 80 TL verip bir orjinal batarya satın aldım, seri no'sunu faturaya işlettim. GENPA ve KVK'dan aldığım yazılar dahil, herşeyin fotokopisini çekip Tüketici Hakem Heyeti'ne dilekçe verdim ve yeni cihaz ile değişim talep ettim. Bir hafta sonra, telefonun yenisi ile değişimi için karar çıktı. Kararı götürdüm, çok bozuldular, eski telefonumu komple kutusu ile teslim alıp, kapalı bir kutuda sıfır telefon verdiler.

Batarya konusu gerçekten hassas bir konu, hatta müşteri tarafından suistimale açık bir konu da olabilir ancak yine de satıcının biraz empati yapması gerekir. Ben iyi niyetli davranıp sadece orjinal batarya talep etmiştim ama dinlemeye zahmet etmedikleri için yeni bir telefon vermek zorunda kaldılar. Kısaca, işi resmiyete dökünce Hakem Heyeti'nden gerçekten tüketiciyi koruyan kararlar çıkabiliyor ve mağazalar tarafından dikkate alınıyor. Bu işi resmi yoldan çözmeye çalışınca ulaştığımız sonuç...

Bir de resmi olmayan şekildeki duruma bakalım. tekno marketlerden birinden almış olduğumuz telefona 1,5 yıl sonra kayıtsız olduğuna dair mesaj geldi. Destek hattını aradım, "telefonu aldığınız şubeye getirin, hemen kaydı yapılsın" dediler, götürdüm. Kayıt yaptıkları telefon ne hikmetse, 10 gün içinde kapandı. Kapanmasını ardından neredeyse hergün ilgili şubeyi aradım, bazen iş dönüşlerinde uğradım. "Yapacağız, edeceğiz, bugün, yarın" deyip durdular. Günler geçti, iş yoğunluğumdan dolayı bir gün bile izin alamadım, olayı Tüketici Hakem Heyeti'ne taşıyamadım. Sonuç ne oldu ? Telefon "45 gün" sonra açıldı. Peki nasıl? Teknomarketin bulabildiğim tüm yöneticilerine, bölge müdürlerine ulaştım, "etik" konulu görüşmeler yaptım, bıktılar, ben de bıktım, sonunda uğraştılar, açtılar.

Yorum bağlantısı

Tüketici hakem heyetinden Nokia marka telefonumun ücret iadesini, sikayetvar.com'dan ise Samsung fotoğraf makinemin ücretini iade almıştım.

Cep telefonu, kamera ve fotoğraf makineleri maalesef geri alınma konusunda nazlı davranılan cihazlar. Anlık ihtiytaçların giderilmesi gibi bir durum sözkonusu olmasın ve kısa sürede yeni modelleri çıktığı için fiyatlarının düşmesi nedeni ile bu cihazların garanti şartlarında diğer ürünlere göre farklı koşullar ortaya koyuyor firmalar.

Herşeyden önce bu tip mücadelelerde sabırlı olup, gerilmeyeceksiniz. Ücret iadesi hiçbir zaman kolay olmaz. Mücadele gerektirir. Birçok görüşme yazışma yapılabilir ki, bunları normal karşılayacaksınız. Yani bir kere bu yola girince meşakat duymayacaksınız. Bu durumda ödeyeceğiniz ücretleri masraf olarak değil, kazanacağınız zaferin diyeti olarak göreceksiniz.

Olgu Bey avukat olarak hakem heyetinin limitlerini aştığını belirtmiş. Bu durumda alacağınız karar sadece mahkemede delil olarak sunulabilir. Bu süreci uzatacağından avukat sözü dinleyin Akan Bey.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
zehirlendin mi :D

Kipadan bir tavuk aldım...

Tavuğun etiketinde, 21/09/2011 tarihinden önce tüketiniz yazıyordu/(muş, sonradan farkettim)

Ben bu ürünü 20/09/2011 tarihinde saat 20:38'de aldım..

Kipa'nın gıda mühendisi bu ürünün 21/09 günü bitene kadar yenebileceğini iddia ediyor..

Müşteri hizmetlerinin önünden geçen müşterilere nezaretlerinde sordum.. Bunlar; olur mu abi.. 21/09 olmadan tüketmelisin dediler...

Gıda mühendisine bir soru sordum.. Peki dedim, üründe Ekim ayından önce tüketmelisiniz yazsaydı, ekim sonuna kadar yiyecekmiydin dedim.. Evet dedi..

Al ye o zaman dedim, kokmuş vaziyetteki tavuğu, etiklerini hatıra olarak saklamak üzere alarak, ürünü kendilerine verdim..

Bu arada; Kipanın genel müdürlük müşteri hizmetleri, mesajlarıma, telefonlarıma hatta gönderdiğim haberlere rağmen beni aramıyorlar..

Ararlarsa, Sarı etiket tabir ettikleri, Son kullanma tarihi yaklaşmış ürün etiketinin ne zaman yapıştırılması gerektiği soracağım...

Ben ürünü, normal reyondan, normal etiket ile aldım..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...