Mehmet Göktürk 19 Eylül 2011 Paylaş 19 Eylül 2011 (düzenlendi) Evet bugün fusion hararet ibresi olması gerektiği yerin üstüne doğru ilerledi ve ekranda "motor ısısı yüksek" yazdı kırmızı ışık ile beraber. Tabi ses de. Sağa çekildi motorun soğuması beklendi. Daha sonra şişe ile su getirilip su eklendi 4 litre su depoya eklendi (mazot deposu değil tabi su haznesi). Sonra dikkatli bir şekilde kaloriferi de açmak sureti ile ibre normal yerinden oynamadan cevizli ford'a çekildi (izmit otobanda kalmıştı). Araba kaldırılıp bakılıdığında su pompasının yanından kırmızı antifiriz kaçırdığı ve bunun (haliyle) kuruyup kırmızısının kaldığı görüldü. su pompası kaça sorusu sonucunda 250 lira gibi bir rakam çıktı. Daha sonra madem trigeri açacağız hadi onu da değiştirelim derken 90 binlik bakım kampanyasının azcık daha hesaplı olduğu görüldü. toplamda triger ve yag filtre herşeyle (normal bakım) beraber 900 liraya geldi. Dışarıda belki daha ucuza yapılırdı ama senteyi bu nedenle üst üste iki kez bozuk yaptırıp iki sene öyle gezen arkadaşım var o nedenle eli alışkın birine (umarım öyledir) yaptırayım dedim. Böylelikle TDCI fusion ilk harbi arızasını vermiş oldu kazası belasız unutup gitmeden ibreyi farkederek herhangi bri sorunun olmasına meydan verilmedi. Aracı eşim kullanıyordu yalnız olarak. selamlar not: araç 166 binde, 90 binde triger değişti, su pompası değişmedi diye hatırlıyorum. Şimdi 180 bin bakımını 166 da yaptırıyorum sonuç olarak. 19 Eylül 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2011 Paylaş 19 Eylül 2011 Geçmiş olsun, demek ki az dikkat ile conta yanmadan kurtulma imkanı da varmış. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Eylül 2011 Yazar Paylaş 19 Eylül 2011 Babam broadway ile benim önümden giderken bir anda egzozdan siyah duman (çok) gelmeye başlamıştı Bursa'da. Çektk durduk tabi sıkıştı kaldı içine su doldu silindirlerin. Tek suçlu sesli ikaz olmaması. 70 yaşında adam gözü hararet ibrasinde mi olacak? (ki arada bakardı aslında). Yeni araçlardaki sesli ikaz ve yazı ile uyarma çok faydalı bu nedenle. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Eylül 2011 Yazar Paylaş 20 Eylül 2011 Aracı bugün aldım. Gayet temiz teslim edildi. Ayrıca 900 yerine 800 olmuş fiyat. (hep konuşulanın üstüne çıkardı bu sefer altına indi) Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Geçmiş olsun. Sesli uyarı güzel, faydalı. Babam da 65 yaşında, göstergeye pek bakamaz o da. Getz de sesli uyarı sanırım yok, acaba böyle bir durumda kırmızı bir lamba yanıyor mu? Aşırı sıcaklık lambası yok bildiğim kadarıyla. Common rail ileri teknolojili bir makine bir koruması vardır heralde. Yorum bağlantısı
Cem Işık 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Benzer bir sorun yaşamış ve sonucunda üst kapak taşlanması vs şeklinde sıkıntılar yaşamış biri olarak , hararet uyarısı yapacak bir kırmızı led montajı mümkünmüdür bir yerlere? Gösterge var ama farkedilememesi gibi durumlar için soruyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Eylül 2011 Yazar Paylaş 21 Eylül 2011 (düzenlendi) Amerika'daki arabamın öğrenci iken (mustang 89) fan müşürü arızalı idi. Parçacıdan termostat alıp radyatöre kıstırıp ayarladığım sıcaklıkta fan devresine baglayıp istediğim an fanın çalışmasını sağlamıştım. Dolayısı ile bir termostat ve bir kanarya zil alıp motor blogunun iyi bir yerine tutturup ayar yapılarak halledilebilir. RAdyatöre kıstırmak yerine blok daha mantıklı. 21 Eylül 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Amerika'daki arabamın öğrenci iken (mustang 89) fan müşürü arızalı idi. Parçacıdan termostat alıp radyatöre kıstırıp ayarladığım sıcaklıkta fan devresine baglayıp istediğim an fanın çalışmasını sağlamıştım. Dolayısı ile bir termostat ve bir kanarya zil alıp motor blogunun iyi bir yerine tutturup ayar yapılarak halledilebilir.RAdyatöre kıstırmak yerine blok daha mantıklı. knarya zilinin sesini duyup kapıyı açmamak lazım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts