Hakan Yağlı 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Arkadaşlar Toyota Corolla 4d4 yarı otomatik araba aldım yani mmt şanzıman.. hem manuel hem otomatik kullanabiliyorsun araç otomatikleştirilmiş bir şanzıman yani ismi, mmt şanzıman .. Ford'larda bu mmt kullanılıyormu veya bu mmt hakkında bilgi sahibi arkadaşım varmı .. teşekkür ederim.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Ford fiesta larda bir ara ASM adıyla benzer bir sistem kullanıldı. Biraz sorunlu bir sistem, az yakıt türettirmesi ve ucuz olması avantajı. Normal düz vitesin debriyajını kontrol etmeyi bir motor sağlıyor, yani özünde düz vites sistemi. Hayırlı olsun. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Vites değişimlerinin çok hissedildiği bir sistme sahip.Uzun beklemelerde muhakkak N ye alın yağı ısınıyormuş...Çok uzun yokuşlarda ve köy yollarında manuel kullanmanız daha isabetli olur...( 1 - 2 -1 geçişleri yağı ısıtırmış) yetkili servis açıklaması... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 mmt yani otomatik debriyaj. vites geçişlerinde araca izin verin. manuel modda pek kullanıp aracı zorlamayın derim. rampalarda vs. düz vites araba gibiymiş gibi davranın el freni ile araca yardım edin. vs vs. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 24 Eylül 2011 Paylaş 24 Eylül 2011 Kardeşimin Auris'inde aynı sanzıman var. Bence tıpkı muadilleri gibi başarısız. Arkadaşların verdikleri bilgiler çok yerinde. Aracı manuel vitesmiş gibi kullanmak gerekiyor. Yokuşta kalkışta geri kaçırıyor. Vites değişim zamanını hissedip gazdan ayağı çekmek daha sarsıntısız bir sürüş sağlıyor. Araç yokuş çıkarken vites düşürmeyi geciktiriyor bazen, araç boğuluyor. Bu durumda hemen manuele alıp kendiniz vites düşürmelisiniz. Alışınca yine de rahatlık sağladığıysa bir gerçek. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 25 Eylül 2011 Paylaş 25 Eylül 2011 Bende ocak ayı sonundan beri kullanıyorum. Yokuşlar dışında ve 1'den 2'ye geçişler dışında sorun yaşamadım. ES tuşu gerçekten farkettiriyor bu arada sadece hızlanmalarda değil yavaşlarken de aracı kompressöre bindiriyor. Ayrıca hareket halindeyken boşa almaya ve tekrar vitese geçirmeye olanak sağlıyor. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Eylül 2011 Paylaş 25 Eylül 2011 Uzun duraklamalarda kesinlikle boşa alın, hatta 10 saniyeyi geçecek gibiyse..Debriyaj kavrama noktasında kalıp balatayı yakabiliyor.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 25 Eylül 2011 Paylaş 25 Eylül 2011 Fiatın kulandığı otomatik ile aynı mı? (dualogic) Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 25 Eylül 2011 Paylaş 25 Eylül 2011 (düzenlendi) Aslında frene sonuna kadar bastığınızda bekleme sırasında otomatikman boşa alıyor araç hissediyorsunuz zaten ama ben genede rahat edemediğim için ışıkta bekleyeceğim kesinse, daha gelmeden boşa alıyorum. Birde bazen geri vitese geç alıyor. Alana kadarda sinyal sesi veriyor geçmedi daha diye Ayrıca size bir tavsiyem torpidonun oralara yakın bir yerden, diğer sinyal seslerinden farklı bir sinyal sesi gelirse aracı sağa çekip stop edin ve bekleyin. Debriyaj ısındı uyarısıdır kendisi ve eğer yola devam edip ısınmaya devam ederse şanzımanı boşa alır yolda bırakır Mümkün olduğunca aracı zorlamadan en yakın servise gidip kontrol ettirmenizde fayda var böyle bir durumda. 25 Eylül 2011 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 klasik otomatik dışındaki kullandığım tüm otomatikler saçmalıyor. heleki bu otomatikleştirilimş manuel vs yazanlar iyice saçmalıyor. geçen gün yeni jazz 1.4 otomatik ile yolda kalıyordum. araç vitese geçmedi geçti ama yürümedi vs bir de düğün konvoyunda en önde videoyu çeken arabaydık ne soğuk terler attım. emanet araba elimde kaldı diye. yine corsanın da 1.2 easytroniği arkdaşta var araç saçmalama abidesi toyota ile citreonin otomatikleri de öyle. böyle saçma vites geçişi olamaz. otomatik araba konfor odaklıdır. vites geçişi ile uğraşacaksam gider adam gibi dabrajı olan araba alırım. şimdiye kadar sürdüğüm otomatikler için aklımda kalan adam gibi sürüşü olan civic otomatik ( 5 ileri ama klasik tip diye biliyorum ) megane II dci otomatik ( 4 ileri) ( iş benzinlisi bir acayipdi ama araçta sorun vardı belki çünkü tam vitese geçmesi için fazla devir istiyordu dieğr türlü sanki daha yeni kalkış yapmış gibi davranıyordu) kuga 2.0 tdci powershift mercedes c220 cdi ( onunda vites kolunu çözemedim ya neyse) golf 4 tdi otomatik kendi aramızı yazarsam taraflı olacak ama evet adam gibi otomatik Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 (düzenlendi) Bazı otomatik araçlarda vitese geçirseniz dahi araç gitmez...Gaz vermeniz gerekir...örnek pejo 308 ... 26 Eylül 2011 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 jazz da araç dururken boşa aldım sonra ışık yandı vites geçtim göstergede N -1 oldu ama araba yürümeyice araç sahibi telefon etti ışıklarda boşa alma diye ki genelde ıışklarda boşa alın derlerdi o tip şanzımanda yeni c4 otomatik vites değişirken resmen düşünüyor. geçen düz vites araba sürerken birisi vitesleri çok yavaş değiştiriyorsun diyordu bana C4 ü düşününce onun yanında FI pilotu gibiyim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 aynen. Allahtan C4 otomatikte hilholder vardı. zaten o tip şanzımana donanım seviyesi farketmeksizin hilholder koymaları şart. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 acaba onların otomatik vites bakımı yada balata değişimi vs nasıl :lol2: Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 acaba onların otomatik vites bakımı yada balata değişimi vs nasıl Ben balatayı değiştirdim serviste 1.300Tl gibi bir fiyat çıkardılar. 1.100 ödedik aldık arabayı. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 bakım periyodu vs ne peki o şanzıman için. ve kaç binde o 1100 lira ödendi? Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 bakım periyodu vs ne peki o şanzıman için. ve kaç binde o 1100 lira ödendi? Valla bakım periyodu gibi birşey söylemediler. Normal bakım zamanlarında kontrol ediyorlar mı bilmiyorum. Benim debriyaj bitmişti 75Binde o yüzden gitmiştim. Şu anda 90bin'e yaklaştı araç. Ama anladığım kadarıyla baskı balatayı çok sık bitiriyor. Çünkü servis kayıtlarında 50binde 1 sefer değiştiği gözüküyordu. Biraz üzerilerine gittik bu kadar kısa sürede baskı bitermi diye ama kullanıma bağlı diyorlar başka bişey demiyorlar. Bizde değiştirdik bekliyoruz bitmesini bakalım ne zaman bitecek. Bir arkadaşımın akrabası da kullanıyor aynı konudan sıkıntı yaşamışlar aracın garantisi bitmesine rağmen üzerine düşünce bedavaya değiştirmişler. Bakalım bekleyip görücez artık. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 50 binde bir balata değişimi bile çok saçma. toyota zaten benzinli versiyonda mmt den cayıp 4 ileri klasik otomatik getirdi bir ara sonra yine mmt ye döndüler sanırım. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 26 Eylül 2011 Paylaş 26 Eylül 2011 50 binde bir balata değişimi bile çok saçma. toyota zaten benzinli versiyonda mmt den cayıp 4 ileri klasik otomatik getirdi bir ara sonra yine mmt ye döndüler sanırım. Ama gerçekten biraz kullanıma bağlı. 150binkm'de olup hala baskı değiştirmemiş olan insanlarla karşılaştım serviste. Aracı aldığımda bu ne biçim bir şanzıman diyordum hatta bu aracı almadan önce aynı kombinasyonu Auris'de kullanıyordum hiç beğenmiyordum ama insan yavaş yavaş tepkilerine alışınca çok büyük kolaylık ve rahatlık. Elalemin japonunu koymuşlar arabaya senin yerine debriyaja basıyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Eylül 2011 Paylaş 27 Eylül 2011 otomatik arabada düşünerek sürmek bna göre değil gaza basarsın hızlanır frene basarsın yavaşlar. Ama senin dediğin gibi gaza basarken ayağının altındaki japobu ezmeyecek şekilde sürünce mmt ye binilir. Binilmese bu kadar çok satmazdı zaten Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 27 Eylül 2011 Paylaş 27 Eylül 2011 Hakan bey öncelikle allah kurtarsın diyorum.. Yavuz Selim Bey eğer DSG için böyle diyorsa (en verimli sistemdir) demek otomatikleştirilmiş şanzıman kullanılmaz. Hee demekki tork konvertörlü bir Hyundai dizel otomatik alıp binmek en mantıklısı galiba. Kara düzen Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 27 Eylül 2011 Paylaş 27 Eylül 2011 Demekki en güzeli mondeo daki jatco şanzıman,pedalın altında japonmu var,almanmı var hiç düşünmüyorum basıyorum gaza gidiyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Eylül 2011 Paylaş 27 Eylül 2011 Hakan bey öncelikle allah kurtarsın diyorum.. :lol:Yavuz Selim Bey eğer DSG için böyle diyorsa (en verimli sistemdir) demek otomatikleştirilmiş şanzıman kullanılmaz. Hee demekki tork konvertörlü bir Hyundai dizel otomatik alıp binmek en mantıklısı galiba. Kara düzen Konvertörlü şanzımanlar daha maliyetli, pahalı.( MMT e göre) Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 28 Eylül 2011 Paylaş 28 Eylül 2011 (düzenlendi) Konvertörlü şanzımanlar daha maliyetli, pahalı.( MMT e göre) Satın alırken mi? Bence daha kararlı ve dayanıklı. Dolayısıyla daha masrafsız. ASM, MMT si sağlam, kararlı çalışan bir allahın kulu var mı? 28 Eylül 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts