İçeriğe Yönlendir

Mmt şanzıman


Hakan Yağlı

Recommended Posts

Evren Erakçora
Satın alırken mi?

Bence daha kararlı ve dayanıklı. Dolayısıyla daha masrafsız. ASM, MMT si sağlam, kararlı çalışan bir allahın kulu var mı?

Konvörtörlüler 40 lira ise mmt olanlar 37misal.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların avantajları;

Üretim maliyetleri oldukça düşüktür.

Yakıt tüketimini artırmazlar.

Dezavantajları;

Kullanım konforları çok düşüktür.

Tork konvertörlü klasik otomatiklere göre daha fazla arıza çıkarırlar.

Performans kaybı çok belirgindir.

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar

2 Sene Yaris MMT kullandım. En başta banada çok garip gelmişti, ama daha sonra kullandıkça alışıyorsunuz. En büyük problemi yokuşta kalkerken geriye kaydırması ve yokuş aşağı giderken saçmalaması. Akşam köprü trafiğinde İstanbulu bilenler bilir Barborastan yukarı çıkarken durkalkta bayağ bir eziyet oluyordu. Şuanda clio3 tiptronik kullanıyorum. Arasında çok fark yok.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Dediklerinize göre ben MMT kullanmıyorum o zaman ? Benim hiç geri kaçırma gibi bir problemim yok. Debriyajlı arabada nasıl kalkıyorsam bunda da öyle kalkıyorum. He çok sıkıntı oluyor diyenler varsa sol ayağınızla frene basın kavrama sağlayacak kadar sonra biraz gaza bastıktan sonra ayağınızı çekin. Ama ben gerek duymadım şimdiye kadar hiç.

Bir ikincisi 5.1lt ortalama yakıt tüketimim var karışık. Uzun yolda da 4.1 civarına kadar düşüyor. Bu civarda yakacak " tam otomatik dizel" var mı 1400cc 90hp ?

Bişeyler elde etmek için bazı şeylere katlanmak gerekiyor. Manuelinden 1sn yavaş hızlanıyor diye yada "E" modunda yokuş yukarı saçmalıyor diye vazgeçilecek bir sistem değil. Biraz fazla abartılıyor. Sonuçta bahsedilen araçların amacı az yakması ve kaliteli olması ise bunu karşılıyor. Gerisi hikaye.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların avantajları;

Üretim maliyetleri oldukça düşüktür.

Yakıt tüketimini artırmazlar.

Dezavantajları;

Kullanım konforları çok düşüktür.

Tork konvertörlü klasik otomatiklere göre daha fazla arıza çıkarırlar.

Performans kaybı çok belirgindir.

Tork konvertörü olmadığı için performans kaybı olmamalıdır bence..

Dediklerinize göre ben MMT kullanmıyorum o zaman ?

Bu şanzumanı tam otomatik diye sattıklarından eski klasik otomatik gibi kullanınca rahatsızlık oluyor anladığım kadarı ile Yiğitcan..Sen bilerek kullanıyorsun gerektiği gibi davranıyorsun..Ancak çoğu sürücü eski tip kullanım alışkanlıklarından vazgeçmek zorunda hissetmediklerinden adı çıkıyor dokuza inmiyor sekize olayı gerçekleşiyor bir yerde...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Bu şanzumanı tam otomatik diye sattıklarından eski klasik otomatik gibi kullanınca rahatsızlık oluyor anladığım kadarı ile Yiğitcan..Sen bilerek kullanıyorsun gerektiği gibi davranıyorsun..Ancak çoğu sürücü eski tip kullanım alışkanlıklarından vazgeçmek zorunda hissetmediklerinden adı çıkıyor dokuza inmiyor sekize olayı gerçekleşiyor bir yerde...

Biraz öyle oluyor sanırım Serkan abi.

Ben arabayı manuel araba kullanıyormuş gibi kullanıyorum. Şansızman buna müsait bir şanzıman. Bence bu konuda gayet kullanımı rahat. Otomatik olarak bakmamak lazım ki son zamanlarda "otomatikleştirilmiş" şanzıman olarak da telaffuz ediliyor. Şunu bilmek gerekiyor, asıl amacı size debriyaj kullandırmaması. Yokuş inerken boşa mı atmak istiyorsunuz atın gitsin vitese almak için frene basmaya gerek yok. Zaten atmamanız gereken yerlerde araç vites geçirmenize izin vermiyor.

Misal kazara "E" konumunda stop edip gittiniz. Gelip marşa bastığınızda marş almaz. Kontak açıkken önce boşa almanız gerekir gibi...

Onun dışında geri giderken frene basıp tamamen durmanıza gerek yok vitesi çekip E konumuna getirdikten sonra gaza basınca tıpkı manuel araba gibi hareketlenir. Yapın diye demiyorum ama oluyor yani bunlar gerektiğinde.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tork konvörtörü sonuçta hidrolik bir sistem, gücün bir kısmı burada harcanıyor . O yüzden fazla yakıyor ve yavaş hızlanıyor. Konforu da yağ gibi tabi. :D

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
Evet öyle. Robotize şanzımanlar tüketim ve performans olarak manuel gibi davranıyorlar genelde. Tork konvertöründen kaynaklanan güç kaybı gerçekleşmiyor, dolayısıyla tüketim de artmıyor. :D

Tüketim ve performans farklı konular. Performans için genel kıstas 0-100 km akselerasyon zamanıdır.

Ben tüketimde fark yok, performans kaybı belirgindir demişim. Corolla, 308 ya da Corsa'nın teknik verilerine bakarsanız otomatikleştirilmiş şanzımanlı olanların akselerasyon zamanlarının manuele göre 1.3 ile 2.9 sn arasında arttığını görebilirsiniz. Bu kayıp yavaş vites geçişlerinden kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların avantajları;

Üretim maliyetleri oldukça düşüktür.

Yakıt tüketimini artırmazlar.

Dezavantajları;

Kullanım konforları çok düşüktür.

Tork konvertörlü klasik otomatiklere göre daha fazla arıza çıkarırlar.

Performans kaybı çok belirgindir.

Şefkatli adminime ek olarak Elimizde klasik otomatik, robotize otomatik (mmt, dsg, asm) ve düz vites olsun (manuel)

Performans / güç kaybı sıralama : Klasik o.v. < Robotize = düz vites

0-100 süre : Klasik o.v. < robotize < düz vites (robotize geç vites değiştiriyor ve aragaz yok)

Performans kaybı klasik otomatiğe göre düze vitesle kıyaslarsak çok belirgin değil. Son mesajınızla bu cümleniz uyuşmamış.

Biraz öyle oluyor sanırım Serkan abi.

Ben arabayı manuel araba kullanıyormuş gibi kullanıyorum. Şansızman buna müsait bir şanzıman. Bence bu konuda gayet kullanımı rahat. Otomatik olarak bakmamak lazım ki son zamanlarda "otomatikleştirilmiş" şanzıman olarak da telaffuz ediliyor. Şunu bilmek gerekiyor, asıl amacı size debriyaj kullandırmaması. Yokuş inerken boşa mı atmak istiyorsunuz atın gitsin vitese almak için frene basmaya gerek yok. Zaten atmamanız gereken yerlerde araç vites geçirmenize izin vermiyor.

Misal kazara "E" konumunda stop edip gittiniz. Gelip marşa bastığınızda marş almaz. Kontak açıkken önce boşa almanız gerekir gibi...

Onun dışında geri giderken frene basıp tamamen durmanıza gerek yok vitesi çekip E konumuna getirdikten sonra gaza basınca tıpkı manuel araba gibi hareketlenir. Yapın diye demiyorum ama oluyor yani bunlar gerektiğinde.

Bu şanzımanlarda meyil çok sıkıntı. Ben rahatım diyorsunuzda. Büyük şehirde rahat olmuyor.

İstanbulda yokuş yukarı yoğun trafikte, dipdibe el freni indir, gaz ver, kaldır yap bakalım yarım saat sonra ekranda dişli çıkmıyor mu? Ondan sonra sağda şanzımanı soğutmaya başlarsın.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
Şefkatli adminime ek olarak Elimizde klasik otomatik, robotize otomatik (mmt, dsg, asm) ve düz vites olsun (manuel)

Performans / güç kaybı sıralama : Klasik o.v. < Robotize = düz vites

0-100 süre : Klasik o.v. < robotize < düz vites (robotize geç vites değiştiriyor ve aragaz yok)

Performans kaybı klasik otomatiğe göre düze vitesle kıyaslarsak çok belirgin değil. Son mesajınızla bu cümleniz uyuşmamış.

Bu şanzımanlarda meyil çok sıkıntı. Ben rahatım diyorsunuzda. Büyük şehirde rahat olmuyor.

İstanbulda yokuş yukarı yoğun trafikte, dipdibe el freni indir, gaz ver, kaldır yap bakalım yarım saat sonra ekranda dişli çıkmıyor mu? Ondan sonra sağda şanzımanı soğutmaya başlarsın.

Öncelikle performans ve güç kaybını beraber değerlendirmemek gerekir. Tork konvertörlü araçlarda performans kaybı şanzımanın güç aktarımındaki kayıp ve şanzıman oranları-vites dişli sayısından kaynaklanır. Bu nedenle güç kaybı mutlaka olur ve beraberinde performans kaybı ile birlikte verimlilik kaybını da getirir. Vites sayısını artırırsanız bir miktar düzelme sağlarsınız ancak hiç bir zaman kayıp sıfırlanmaz. Kullanılan şanzımana göre genellikle hem güçte, hem performansda hem de yakıt veriminde %10-15 kayıp olur.

Otomatikleştirilmiş olanlarda performans kaybı vites değişim süresinden kaynaklanmakta ve şanzımana göre çok değişiklik göstermektedir. Corolla'da kayıp 2.9 sn olup tork konvertörlü en basit 4 ileri şanzımana göre bile çok fazladır. Bu nedenle genelleme yapmamak gerekir. Ancak her durumda 1 sn üzerinde olan performans kaybı, benim için ve manuel vitese göre (tork konvertörlü olana göre değil), çok belirgindir. Yokuşda ise şanzımanın doğası gereği bu fark daha abartılı hale gelebilmektedir.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
Öncelikle performans ve güç kaybını beraber değerlendirmemek gerekir. Tork konvertörlü araçlarda performans kaybı şanzımanın güç aktarımındaki kayıp ve şanzıman oranları-vites dişli sayısından kaynaklanır. Bu nedenle güç kaybı mutlaka olur ve beraberinde performans kaybı ile birlikte verimlilik kaybını da getirir. Vites sayısını artırırsanız bir miktar düzelme sağlarsınız ancak hiç bir zaman kayıp sıfırlanmaz. Kullanılan şanzımana göre genellikle hem güçte, hem performansda hem de yakıt veriminde %10-15 kayıp olur.

Otomatikleştirilmiş olanlarda performans kaybı vites değişim süresinden kaynaklanmakta ve şanzımana göre çok değişiklik göstermektedir. Corolla'da kayıp 2.9 sn olup tork konvertörlü en basit 4 ileri şanzımana göre bile çok fazladır. Bu nedenle genelleme yapmamak gerekir. Ancak her durumda 1 sn üzerinde olan performans kaybı, benim için ve manuel vitese göre (tork konvertörlü olana göre değil), çok belirgindir. Yokuşda ise şanzımanın doğası gereği bu fark daha abartılı hale gelebilmektedir.

Vites geç değiştirme performans kaybı değildir. Tork konvertörü performans kaybıdır. Konvertörde ivmelenmede kayıp varken robotizede uygun viteste ivmeden kayıp yoktur. Performans ve güç kaybını etkiliyen budur. O sebepten 2,9 sn kayıp değildir. Ayrıca tork konvertörde kayıp yine de mmt 3sn den daha fazladır.

Yorum bağlantısı
Gökhan Aybars Çağlarca

Toyota bile yapamadıysa zaten at gitsin.

Yorum bağlantısı
Hakan Yağlı

arabamla bu sıralar ekmek almaya bile gidiyorum sırf su mmt vitese biran önce alışayım diye.. bu sanzuman 1. vitez kalkış vitesidir tezini kesinlikle çürütüyor.. manuelde bile araç sana sadece bazı şeyleri burakıyor kalanını yine kendisi yapıyor.. manuelde vites buyutmeyi sen yapıyorsun küçültme işlemini kendisi yapıyor.. yaa nolursun onuda bana burak ben hallederim .. ama olmuyo işte .. kasislerde geçişlerde araba yavaşlar yavaşlamaz yani 2 lik rahatlıkla gidebileceğin yerlerde hop 1 e geçiyor manuel de kullanayımda geçmesin deme şansında yok .. eşim yüzünden otomatik alalım dedik.. onuda beceremedik .. 1 e bari geçme motor fireni yapma istemiyorum tepe aşşa 1le gidiyo yaa.. hissediyorum kendini 1 e alırken motoru zorladığını ..serbest burak yaa

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)
arabamla bu sıralar ekmek almaya bile gidiyorum sırf su mmt vitese biran önce alışayım diye.. bu sanzuman 1. vitez kalkış vitesidir tezini kesinlikle çürütüyor.. manuelde bile araç sana sadece bazı şeyleri burakıyor kalanını yine kendisi yapıyor.. manuelde vites buyutmeyi sen yapıyorsun küçültme işlemini kendisi yapıyor.. yaa nolursun onuda bana burak ben hallederim .. ama olmuyo işte .. kasislerde geçişlerde araba yavaşlar yavaşlamaz yani 2 lik rahatlıkla gidebileceğin yerlerde hop 1 e geçiyor manuel de kullanayımda geçmesin deme şansında yok .. eşim yüzünden otomatik alalım dedik.. onuda beceremedik .. 1 e bari geçme motor fireni yapma istemiyorum tepe aşşa 1le gidiyo yaa.. hissediyorum kendini 1 e alırken motoru zorladığını ..serbest burak yaa

Almadan önce keşke bir danışsaymışsınız. Bu forumda easytronicten, mmt'den, ASM'den çook ağzı, cebi yananlar var. Hep söylerim benim bir önceki aracım Fusion TDCi ASM idi. En son 10 bin lira masraf çıkardı. Lakin sizin anlattığınız sorun değil bırakın atsın.

Bu arada tavsiye; otomatikte vites küçültsün istemiyorsanız gaza yavaş ve az basın. Aracı çabuk hızlandırmaya çalışmadığınız sürece otomatik vites aracı yüksek vites, düşük devir kuralı ile kullanır. Manuelde ise elinizle yükseltmek zorundasınız.

Düzeltme: Bu arada Hakan Bey lütfen yazarken Türkçemize biraz özen gösterlim.

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Es tuşu ile sert bir kalkış yaptınız mı hiç ? Benim kasa da sadece yüksek devirde değil aynı zamanda daha sert vites geçiriyor. Normal modda daha konforlu olsun diye biraz yavaş vites değiştiriyor. Orda size kalan vites değişim zamanını hissedip ayağınızı birazcık gazdan çekmek. O zaman vites geçtiğini hissetmiyorsunuz bile. Hiç ölçmedim ama bu konuşmaların üzerine 3 modda da deniyip yazıcam hızlanma sürelerini.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...