İçeriğe Yönlendir

Yetkili Serviste Kaza Durumu


Tanju Calik

Recommended Posts

Tanju Calik

Merhaba arkadaşlar;

Size kısaca durumumu anlatayım.

2008 focus 1.6TDCİ collection aracımı Kavacık'taki Gürbaşlar servisine 1 hafta önce aracımda olan mazot filtresi sorunundan dolayı teslim ettim. 3 gün sonra aynı sorunu verdi ve pazartesi günü tekrar aracımı teslim ettim. Pompa veya enjektörlerden olabileceğini söyleyerek Avrupa yakasında olan başka bir yetkili servise transfer yapılacağını söylediler ve benden izin istediler. Neyse aracımın işlemleri yapılıp test turuna çıktıklarında:

Yüksek hızda seyir halindeyken aracımın kaputu bir anda açılıp ön camı patlatıyor, sağ ve sol çamurluklar kaputun kasnağının etkisiyle yırtılıyor ve tavanda da çok az bir ezikle kaza sonlanıyor. Beni aradılar durumu anlattılar. Aracımı kavacık'a tekrar getirdiler ve bende oraya gittim. Bana bu parçaları (cam,kaput, sağ sol çamurluk) orjinaliyle değiştireceklerini söylediler. Bende tavanı değiştirmemelerini, vakumla düzeltmelerini diğer parçaların değiştirilebileceğini ilettim. Aynı zamanda kusursuz olan aracımın bundan sonra kusurlu olacağını ve bunun sebebinin siz olduğunu onlara ilettim. Benim mağduriyetimi parçaları değiştirerek gideremeyeceklerini ilettim. Servis müdürü olmadığı için yarın tekrar gideceğim.

Bu durumda neler yapabilirim. Haklarım var mıdır? Bana lütfen bilginiz varsa yardımcı olmanızı rica ediyorum. Bu arada 1 hafta içerisinde teslim edeceklerini söylediler ve bana idaretenlik bir araç verdiler.

fotolarıda ekleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

çok çok geçmiş olsun ben olsam kesinlikle kabul etmezdim arabayı o şekilde çok deger kaybı olacak :/

Yorum bağlantısı
Tanju Calik

arabayı kabul etmeme durumum varmı bilmiyorum ama sanırım yok. Bu parçaların değişmesiyle değerinden 2000-3000TL kaybedeceğinide biliyorum ama ne yapacağımı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun... Kötü olmuş... Hataları büyük olmuş.. Telafisi de yok..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Para vermezler...

Değişen parçalardan dolayı zararınız Türkiye şartlarında en az 3 bin lira..

Buna karşılık ne alabilirsem alırdım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Arabaı hemen satmayacaksanız ücretsiz ağır bakım sözü felan tipi şeyler alın boya koruma vesaire yapın boşverin gitsin. 2008 araç, 4 sene daha kullansanız zaten satarken kim kime dum duma.. Üzüldüğünüze değmez, oluşturduğu stresin sağlığınızdaki hasarı çok daha büyük.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tanju Calik
Arabaı hemen satmayacaksanız ücretsiz ağır bakım sözü felan tipi şeyler alın boya koruma vesaire yapın boşverin gitsin. 2008 araç, 4 sene daha kullansanız zaten satarken kim kime dum duma.. Üzüldüğünüze değmez, oluşturduğu stresin sağlığınızdaki hasarı çok daha büyük.

eyvallah.. bi şekilde orta yol bulacağız..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yetkili servisten ayrıca mutlaka yaptıklarına dair bi kağıt falan alın. Sonuçta takla atmadığına TR şartlarında kimseyi inandıramazsınız...

Yorum bağlantısı
Tanju Calik

çamurluk sacının nasıl yırtıldığına dikkat

bu da sağ tarafı

bir tane daha

Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner

Geçmiş olsun,

Aracın kaputunun açılması, tamamen kapatılmamasından kaynaklanıyordur. Aynısı bizim arkadaşın Skoda aracında da olmuştu, kaputun mekanizması tam kilitlenmeden bırakılınca aynı sorun meydana geliyor.

Aracınız için bence maddi tazminat isteyin. Sorumsuz insanları ancak cezalandırarak sorumluk sagibi yapabilirsiniz.

Allah korusun kaput açılınca araç kaza yapıp takla atabilir di? Bu kadarı ile geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
bence forda, ikinci el olarak satmayı deneyin,hasarsız fiyat üzerinden

Ben sizin yerinizde olsam ford un genel merkezine bir yazı yazar ve FAKS lardım. durumu anlatır bu konuda neler yapılabileceğini onlardan da dinlerdim. Muhtemelen tavizleri çok olacaktır. hatta yazınıda gerekirse yasal yolları da kullanacağım derseniz iş biraz daha ciddi olur onlar açısından.

Geçmiş olsun gelen mala gelsin. takmayın kafanızı. strese girip kendinizi üzmenize değmez.

Yorum bağlantısı
bence forda, ikinci el olarak satmayı deneyin,hasarsız fiyat üzerinden

:) aracı olması gereken değerinden almaları konusunda ısrarcı olun

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, eğer zamanınız varsa verin mahkemeye, anlaşmak için arabayı piyasa fiyatından almalarını ayrıca aynı ayarda başka bir arabayı almak için eğer arada fiyat farkı oluyorsa onuda isteyin, yanaşmazlarsa mahkemeye devam bence.

Yok uğraşamam derseniz, belgeli detaylı raporlu olmak kaydıyla arabayı yaptırın ve birkaç sene ağır bakımda dahil olmak üzre bakımlarının yapılmasını isteyin ayrıca bunun içinde yazılı belge sözleşme vs. isteyin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tavan olmasa parça değişimi sorun değilde, tavan düşündürüyor adamı. Bence satın alsınlar piyasa bedelinden...

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Geçmiş olsun, bu tarz olaylar da insanın başına gelebiliyor. Bence en mantıklısı tamirini sağlayıp, değer kaybı için tazminat talep etmek.

Yorum bağlantısı
Ümit Yıldız

Geçmiş olsun Gürbaşlar dan kimlerle görüştünüz tamirini sağlayıp aracın kaybolan değerinin size ödenmesini talep etmek gerekir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun, olan olmuş, bundan sonrası için:

1. Gönül isterden ziyade. prosedür: servisin sigortası durumu karşılayacak, normal bir trafik kazası hasarı gibi, 2.el değer kaybı hiçbir prosedürde yoktur, ilave maddi isteğinizin cevabı, servisin sahibine kalmış durumdadır, frod otosana şikayet bile açsanız, herhangi bir dış müdahelede bulunmaz, standart hasar işlemlerinde bile, onla sadece mekaniğe yoğunlaşmıştır.

2. Hasar tamiri hakkında: bu tavan çok kolayca tamir olur, çok da nazikçe boyanabilir, damar yapmadan çökmüş durumda.

3. Sonucu belli talepte bulunun derim, mesela triger dahil ağır bakımın ücretsiz sağlanması gibi, kesinlikle 1 TL nakit bile ödeyemezeler, prosedür buna tam kapalı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Büyük geçmiş olsun..Benim bildiğim kadarıyla servis içindeki hasarlardan dolayı sigorta para öder.Sen tut aracı deniyorum diye perte çıkart sonrada tamir ederiz de.Adamın keyfe keder aracı bu hale getirmediğini nereden bileceğiz...Belkide servisten izinsiz çıkartılıp kullanıldı...Bunu bir çok kişi bilir.Haftasonları serviste yürüyecek durumda araç kalmaz.Piknik sefası için kullanılır...Eskiden böyleydi artık düzeldi mi durumlar bilmiyorum.Servisteki araçları kendi mallarıymış gibi kullanan bir çok yer var.Özel servis olsun yetkili servis olsun tecrübe müşteriyle birlikte yapılır...Müşteri olmadan tecrübeye çıkılmaz..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

aracı piyasa değerinde almalarını talep edin. ondan sonra ister tavanı kessinler ister yamayıp gezsinler. çünkü o hasarlı aracı 2. elde alacakları zaman yapacakları artizliği siz çekeceksiniz. onlar nasılsa taklalı güvercin olsa 3 alıp 5 e satmasını bir şekilde becerirler ama siz bir sürü sıkıntı çekersiniz. Eğer ki tamir edip siz kullanacaksanız da hasar kaydını ford sistemine işlerken hasarın oluşunu not düşsünler. mesela siz aracı kenidniz satmak istediğinizde ekspertizi orada yaptırır durumu alacak kişiye o şekilde anlatırsınız. Araç zaten gri. boya tonu uymazsa aşırı sırıtıyor o renkte.

Yorum bağlantısı
Tanju Calik

arkadaşlar bilgi ve yorumlarınıza teşekkür ederim. Bugün servis müdürüyle görüştüm. Çok olumlu bir görüşmeydi öncelikle. Müdür direkt bana "hata bizimdir, mağdur eden biz mağdur olan sizsiniz, aracınızda maddi olarak değer kaybı olacağı aşikar şeklinde bilgileri verdikten sonra kesinlikle sizi mağdur etmeyeceğiz eğer isterseniz aracınızın tamiri bittikten sonra elimizde bulunan eşdeğer veya daha iyi bir araçla değiştirebileceklerini iletti.. Tabii ki içim biraz daha rahatladı.. Şimdi beklemedeyim bakalım ne olacak.. Hayırlısı inşallah.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yaklaşımları güzel. bence sorunsuz bir muadili ile değişin. Tabi + ücret talepleri olmaz ise :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...