İçeriğe Yönlendir

C-max Tdci Cvt Alınır Mı?


Halis Parlak

Recommended Posts

M.Fatih Yüce

Bİr kaç aydır dizel ve dizel+oto ile ilgili çeşitli forumlarda abartısız binlerce yazı okudum.Bunun neticesinde kullanılmış araç alırsam şanzumanı ne olursa olsun otomatik dizel alınacak aracın sahibi çok tanıdık ve araç yaşı(max 2-3 yaş) ve km si de(40-50,000)oynanmamış ise (yinede 2 kere düşünerek) almayı düşünürüm.Düz vites dizelde bile çok iyi araştırma yapılmadan alınmaması gerekiyor çünkü forumlarda çok mağdur olan insanlara rastlanıyor.Birde anlıyamadığım nokta senede 10-12,000 km kullananlar bile dizel arıyor.

Araba almak tecrübe ve birazda şans işi...

Yorum bağlantısı
Halis Parlak
Hocam , isterse altın suyuna batırılmış sanzımanı olsun . Gene de alma :) satacağın zaman bile sorun çıkarır sana . Şahsen benim otomatik focus 2 yi satmaya götürdüm pazara , yaşlı bir hacı amca geldi oturdu oğluda sağ koltuğa oturdu almayalım oğlum bunu cvt bunun vitesi dedi . Benzinliydi benim arabam , Demek istediğim neredeyse benzinliye bile bu şekilde yaklaşımlar varken . Macera aramak boşuna . Mondeo 2006 veya 2005 model temiz otomatik dizel en güzel seçim olurdu bence .

Ali kardeşim.O kadar olumsuz yorum okudum ki vazgeçtim zaten.Güzel araçlar da buldum ama acaba endişesi ile araç sürmek istemem asla.

Teşekkürler ilginize arkadaşlar...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Halis Parlak

focus ve c-max te ki CVT ler aynı oluyor değil mi arkadaşlar?fark var mı aralarında?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cmax focus Volvo S40 Mazda3 hepsi aynı mekanik. tdci da manuel şanzıman da az masraflı değil, volant + debriyaj 1300TL lerde

Yorum bağlantısı
Serdar Toprakcı
Cvt hakkında olumsuz düşünen arkadaşlar bir kere Benim 2006 c-max ghia cvt yi kullansanız başka otomatik araba ya elinizi sürmezsiniz.Hele hele 5 ileri sanzumana sahip focuslarınıza bir daha oturup kullanmamayı bile düşünebilirsiniz desem çokmu ayıp etmiş olurum diye yazmıyım kimse alınıpta kızmasın ;) Ama hepiniz haklısınız bu kadar sorun çıkartmış bir ürün hakkındada olumsuz düşünmekte...

aynı aracı kullanıyoruz alalı 1 ay oldu aldığın ilk hafta sorun çıkardı sorun 1850.tl ye giderildi formun bu kısmını okuyunca ben ne yaptım diyorum sizde kullanıyorsunuz çok rahat bir araç önünü görmeniz iç donanımı filan çok iyi aile tipi rahat kullnıyorum. kullnıcı olarak tavsiyeleriniz nedir. içimi rahatlatabilirmiyim.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Halis Hocam,

Bizim DHL'in 18 adet 2007 Focus Ghia TDCi CVT aracı vardı. 18'i de şanzıman arızasından dolayı yolda kaldı serviste yattı. Bu arızayı 3 kere yaşayan arabalar oldu, genelde 2 kere arıza yaptılar. Kiralama firması Derindere'de çok şikayetçiydi bu araçtan. Tamam bizim araçlar çok sert kullanıldı ama bu kadar da olmamalı. Mutlaka itinalı kullanımda arıza yapmayan örneklerde vardır, forumdaşlarımız da olduğu gibi ama ben olsam CVT şanzımanlı Focus'a bakmam, hoş ben düz viteslisine bile bakmıyorum o ayrı :seytan: Benim için Focus 1999 yılında üretime başladı ve 2005 yılında yeniden üretilmemek üzere sona erdi.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
aynı aracı kullanıyoruz alalı 1 ay oldu aldığın ilk hafta sorun çıkardı sorun 1850.tl ye giderildi formun bu kısmını okuyunca ben ne yaptım diyorum sizde kullanıyorsunuz çok rahat bir araç önünü görmeniz iç donanımı filan çok iyi aile tipi rahat kullnıyorum. kullnıcı olarak tavsiyeleriniz nedir. içimi rahatlatabilirmiyim.

Ben çok farklı otomatik araba kullandım.Dizeldeki ilk otomatik arabam ve şimdiye kadar kullandığım en iyi otomatikte bu oldu.2004 yılında ilk parti gelmişti dizel otomatikten.Bu ilk partilerde Dünya üzerinde çok fazla sorun çıkınca Ford üretime ara verdi yaklaşık 2 yıl.Şanzuman sorunları giderildi denildi ve 2006 da yeniden üretimine başlandı ve Türkiyeyede getirildi.Bende inceleyerek vede tanıdık servisler ile konuşup ikna olduktan Focus sedan ghia almaya gittim.Testini yapınca arabayı çok beğendim.Sipariş vereyim mi derken showroomda C-max vardı.İçine bir kere oturdum.30 saniye sonra Focus sedan iptal ettim sonra bu aracı aldım.Araç her şeyi ile ideal aile arabası.Geniş kullanışlı konforlu ekonomik ve istendiğindede çok tatlı performansı olan bir araç.Ve bence sınıfının en iyisi.Cam kenarlarındaki çıtırdı haricinde sessiz.O çıtırtıda basınçlı su ile yıkama ve kötü şampuandan oluyor genelde.

Sizin bir şey yapmanızla olmamış olabilir ilk sahibi yada sahiplerinin kullanımıda önemli.Bizim insanımızda bir mantık var otomotik vites nasıl olsa kendisi ayarlıyor herşeyi kullanan ne yapacakki bozulsun.Ama gerçek bu kadar basit değil.Umarım iyi bir ustanın elinde güzel bir tamir geçirmiştir.

Otomatik vites kullanırken dikkat edilmesi gereken çok basit hadiseler var.Araç ileri yada geri hareketlerde(özellikle park yaparken) araç durmadan KESİNLİKLE vites değiştirilmemeli.Park edildiğinde aracı boşa alın el frenini çekin ayak frenini bırakın araç otursun sonra P ye alın ve stop edin.Kitapçığında 120,000 yada 6 yılda bir yağ ve yağ filtreni değiştirin der.Ben 75,000 yada 5 yıl a indirdim.Aslında gerek yok ama şanzımanın adı çıkmış ya...

Birde bu araca mahsus tork bandını çok verimli kullanan bir şanzıman ama bir çok insana ters gelir manuele alır zırt pırt el ile mudahele eder.Normal kullanımda düz yolda1800-2000 devirde bir üst vitese geçer ve araç 1500 hatta 1400 d/d ya iner ama araç toparlar ve normal devrine çıkar.Burda milletimiiz devreye girer bu devirde araç sağır olmaz mı der devamlı müdahale (manuel yada kick down) yapar.Koskoca Ford ARGE bunu bilmeden yapmış ama gel görki kullanıcılar daha iyisini bliyorlar.7.vites 1400 d/da 70 2000 d/da 120 3000d/d da 170 3600 d/da 200 ile giden bir şanzımandır.

Geçenlerde Golf GTİ Dsg6 testini seyrettim.255 hp motora sahip aracı kullanan anlata anlata bitiremedi.Tek kusuru var aracın oda 70 km saat e düşünce araç 1300-1400 d/d da 6.vites ile gidiyor,5 yada 4 de çekmiyor dedi ( VW Argede çalışanlar salak herhalde bu kusuru anlamamışlar).Buda kullanıcı olarak ona ters geliyormuş.Test şöförü bunu derse gerisini siz düşünün artık.O anda araca verdiğiniz gaz, yol eğimi,hava neyse yazılım ona göre hareket ediyor bu kadar basit.Bunlarıda sevmeyen gider düz şanzıman alır.

Bugün dizel otomatik alsam yine bu aracı alırdım eğer üretiliyor olsaydı.Uzun bir yazı oldu kusuruma bakmayın.Çok soran oluyor belki başkalarıda okur ve fayda sağlar diye düşündüm.

Güzel günlerde hasarsız kazasız sorunsuz kullanılması dileği ile...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)
Halis Hocam,

Bizim DHL'in 18 adet 2007 Focus Ghia TDCi CVT aracı vardı. 18'i de şanzıman arızasından dolayı yolda kaldı serviste yattı. Bu arızayı 3 kere yaşayan arabalar oldu, genelde 2 kere arıza yaptılar. Kiralama firması Derindere'de çok şikayetçiydi bu araçtan. Tamam bizim araçlar çok sert kullanıldı ama bu kadar da olmamalı. Mutlaka itinalı kullanımda arıza yapmayan örneklerde vardır, forumdaşlarımız da olduğu gibi ama ben olsam CVT şanzımanlı Focus'a bakmam, hoş ben düz viteslisine bile bakmıyorum o ayrı :unsure: Benim için Focus 1999 yılında üretime başladı ve 2005 yılında yeniden üretilmemek üzere sona erdi.

18 de 18 Başarı yada başarısızlık oranı % 100 .Araçları kullanan arkadaşlarınızı tebrik ederim.Ben DHL ve Derindere nin (Toyota nın en büyük bayilerinden biridir) yerinde olsaydım corollanın en basit düz benzinli modelini kiralardım.

Dayımın Rahmetli bir arkadaşı vardı adı Opel ci Hasan usta.Çok iyi bir Opel mekanik ustasıydı.Opel 1980 li yıllara kadar araba üretiyordu O tarihlerden sonra ürettikleri arabaya benziyor ama ....derdi.Opel de hala üretiliyor satıyor Focus ta.Zevkler ve renkler tartışılmazmış...

tarihinde M.Fatih Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ali Kardeşim,

Focus buldum bir tane km düşük ve dize ama cvt şanzıman.Alsam mı almasam mı kararsızım.Tavsiyeler genelde alma yönünde

Fatih Bey;

Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim.Kronik sorunları olmasa belki piyasadaki en iyi şanzımanlardan bu cvt okuduğum kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Şu cvt aklımın bi yerinde hep var ama cesaretim yok yoksa 5 kapılı bi focus tadından yenmezdi.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ali Kardeşim,

Focus buldum bir tane km düşük ve dize ama cvt şanzıman.Alsam mı almasam mı kararsızım.Tavsiyeler genelde alma yönünde

Sakın Halis Hocam , güven bana :) 100 Bg'lik benzinli otomatik al tork konvertörlü OK ama CVT :crazy:

Dertsiz başına dert mi arıyorsun, isterse 0 km olsun eli kulağında o şanzımanın mühendisliği düzgün değil bir kere.

Yaz bak google'a araştır 100 alan varsa 90'ı maddi ve manevi zarar görmüş bu işten, zaten 2.eli de zayıf.

Araç geçmişi nasıl?

Boyar Bey, vesile ile geçmişinin önemi yok, eli kualğında bir sistem. 10 numara çıksa da ekspertiz de 5000 km sonrasının garantisi yok.

Şu cvt aklımın bi yerinde hep var ama cesaretim yok yoksa 5 kapılı bi focus tadından yenmezdi.

Ya Fatih 10 üzerinden 9 numara araban var hala macera peşindesin :p

Yorum bağlantısı
Halis Parlak
Şu cvt aklımın bi yerinde hep var ama cesaretim yok yoksa 5 kapılı bi focus tadından yenmezdi.

Al benden de o kadar Fatihciğim.Senin 407 şanzımanı gayet iyiydi bence macera peşinde koşma. :D

Rakam nedir, rakama bağlı? Araç geçmişi nasıl?

Yarın araca bakmayı düşünüyorum fırsat olur da okuldan erken kaçabilirsem bilgi veririm abi.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
(düzenlendi)

Vazgeçtim :unsure2: CVT yi seviyorum

tarihinde Hasan Kerik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
Ben çok farklı otomatik araba kullandım.Dizeldeki ilk otomatik arabam ve şimdiye kadar kullandığım en iyi otomatikte bu oldu.2004 yılında ilk parti gelmişti dizel otomatikten.Bu ilk partilerde Dünya üzerinde çok fazla sorun çıkınca Ford üretime ara verdi yaklaşık 2 yıl.Şanzuman sorunları giderildi denildi ve 2006 da yeniden üretimine başlandı ve Türkiyeyede getirildi.Bende inceleyerek vede tanıdık servisler ile konuşup ikna olduktan Focus sedan ghia almaya gittim.Testini yapınca arabayı çok beğendim.Sipariş vereyim mi derken showroomda C-max vardı.İçine bir kere oturdum.30 saniye sonra Focus sedan iptal ettim sonra bu aracı aldım.Araç her şeyi ile ideal aile arabası.Geniş kullanışlı konforlu ekonomik ve istendiğindede çok tatlı performansı olan bir araç.Ve bence sınıfının en iyisi.Cam kenarlarındaki çıtırdı haricinde sessiz.O çıtırtıda basınçlı su ile yıkama ve kötü şampuandan oluyor genelde.

Sizin bir şey yapmanızla olmamış olabilir ilk sahibi yada sahiplerinin kullanımıda önemli.Bizim insanımızda bir mantık var otomotik vites nasıl olsa kendisi ayarlıyor herşeyi kullanan ne yapacakki bozulsun.Ama gerçek bu kadar basit değil.Umarım iyi bir ustanın elinde güzel bir tamir geçirmiştir.

Otomatik vites kullanırken dikkat edilmesi gereken çok basit hadiseler var.Araç ileri yada geri hareketlerde(özellikle park yaparken) araç durmadan KESİNLİKLE vites değiştirilmemeli.Park edildiğinde aracı boşa alın el frenini çekin ayak frenini bırakın araç otursun sonra P ye alın ve stop edin.Kitapçığında 120,000 yada 6 yılda bir yağ ve yağ filtreni değiştirin der.Ben 75,000 yada 5 yıl a indirdim.Aslında gerek yok ama şanzımanın adı çıkmış ya...

Birde bu araca mahsus tork bandını çok verimli kullanan bir şanzıman ama bir çok insana ters gelir manuele alır zırt pırt el ile mudahele eder.Normal kullanımda düz yolda1800-2000 devirde bir üst vitese geçer ve araç 1500 hatta 1400 d/d ya iner ama araç toparlar ve normal devrine çıkar.Burda milletimiiz devreye girer bu devirde araç sağır olmaz mı der devamlı müdahale (manuel yada kick down) yapar.Koskoca Ford ARGE bunu bilmeden yapmış ama gel görki kullanıcılar daha iyisini bliyorlar.7.vites 1400 d/da 70 2000 d/da 120 3000d/d da 170 3600 d/da 200 ile giden bir şanzımandır.

Geçenlerde Golf GTİ Dsg6 testini seyrettim.255 hp motora sahip aracı kullanan anlata anlata bitiremedi.Tek kusuru var aracın oda 70 km saat e düşünce araç 1300-1400 d/d da 6.vites ile gidiyor,5 yada 4 de çekmiyor dedi ( VW Argede çalışanlar salak herhalde bu kusuru anlamamışlar).Buda kullanıcı olarak ona ters geliyormuş.Test şöförü bunu derse gerisini siz düşünün artık.O anda araca verdiğiniz gaz, yol eğimi,hava neyse yazılım ona göre hareket ediyor bu kadar basit.Bunlarıda sevmeyen gider düz şanzıman alır.

Bugün dizel otomatik alsam yine bu aracı alırdım eğer üretiliyor olsaydı.Uzun bir yazı oldu kusuruma bakmayın.Çok soran oluyor belki başkalarıda okur ve fayda sağlar diye düşündüm.

Güzel günlerde hasarsız kazasız sorunsuz kullanılması dileği ile...

Güzel bir yazı olmuş, dediklerinize tümden katılıyorum. Sadece bende Sedan focus var. CVT Kullanım hususlarında da size katılıyorum. Eklemek istediğim; eğer çabuk hızlanmıyorsanız yani düşük ivmelenmeile aracı hızlandırıyorsanız 1600-1700 lerde bile tutuyor devri. Yani yaklasık 80 km hıza ulaşana kadar 1900-2000 devirleri hiç görmediğim zamanlar oluyor. Araç motora binen yükü hesaplayıp ona göre devir bandını vites geçişini ayarlıyor. Dolayısıyla müdahale etmek tamamen gereksiz. Ben sadece yokuşlardan inerken araç hızını sabit tutmak için motor frenine giriyor (CVT bunu kendisi ayarlıyor) o zaman aracı rahatlatıp gaza basmadan hızlanmasına izin vermek için vites yüksektiyorum. Belki yanlıştır bilemiyorum, ama daha iyi gibi geliyor bana. Dediğim gibi CVT yi seviyorum :unsure2:

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Bence CVT'den de ASM'den de uzak durulmalı..

Yıllar önce peder beye Cmax alıcaktık.

Bitane CVT 38bin de bulmuştum..

Galerici demez mi 2binkm önce komple şanzımanı değişmişler, şanzıman sıfır rahat edersiniz :ireful1:

Yorum bağlantısı
Serdar Toprakcı

bilgiler için çok teşekkürler sevenleri çoğaltalım

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)
bilgiler için çok teşekkürler sevenleri çoğaltalım

Ben arabamı seviyorum.Çünkü bana ait ve bende olduğu müddetçede sevmeye devam edeceğim.Başkaları sever yada sevmez kimseyi zorlayamam.

" At, Avrat , Pusat kimseye emanet edilmez" demiş atalarımız.Pusatım yok ama diğer ikiside var Allah'a şükür. Ben onları onlarda beni seviyor gül gibi geçinip gidiyoruz.

Önemli olan bence bu :)

tarihinde M.Fatih Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Yıllar önce peder beye Cmax alıcaktık.

Bitane CVT 38bin de bulmuştum..

Galerici demez mi 2binkm önce komple şanzımanı değişmişler, şanzıman sıfır rahat edersiniz :p

Ne güzel sıfır şanzıman işte, keşke alaydınız, 72.000 km de bir komple şanzıman siz alırdınız ZF zengin olurdu :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...