İçeriğe Yönlendir

Astra Turbodaki Maximum Tork Tuhaflığı.


Hakan Gürsu

Recommended Posts

Hakan Gürsu

Bi arkadaşım Astra turbo almaya niyetlendi motorları incelerken...

1.4 t 140 bg olan max torku 1850 devirde verirken..

1.6t 180 bg motor max torku 2200 devirde veriyor sizce bunda bi tuhaflık yokmu.1.6 motorun max torku hacim olarak büyük olduğundan en azından 1.4 motor kadar erken vermesi gerekmezmi.

Eger öyleyse ki 1.4 motor sehir içi kullanıma daha uygun gibi siz ne dersiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Aynen öyle. o andaki elde edilen beygirgücü tork ile devrin çarpımı da olunca sonuç yakıt tasarrufu ve aynı güç oluyor. Ayrıca araba bağırmamış oluyor ve sanıyorsunuz ki daha güçlü.

muhtelemen hem turbo programı hem de piston strok uzunluk oranı bunda etkendir.

not: ayrıca bağırtmak da mümkün :D

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eyüp Duygun

Hacimler farklı,turbolar da farklı.

A14NET yazılım ile +20hp alıyor.

Z16LET +40 hp alıyor.

1.4 turboların düz vitesi varmı bilmiyorum ben hiç görmedim.Otomatik vites olanıda eski tip karadüzen otomatik.

O paralara 1.4 tsi Golf 6'da bakılabilir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sonuç olarak 1.6 olan 1800devirde de daha torkludur. 2200 devirde de. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağdaş Hatırnaz

Peki 1.6 olan motorun 1850 dd'da verdiği tork 1.4'ün verdiği tork değerinden yüksek mi alçak mı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

1.4 litre gibi düşük hacimli olduğu için motoru canlandırmak adına değişken geometrili turbo kullanılmış olabilir. 1.6 litre olanda ise normal turbo kullanılmıştır.

Hacim arttıkca max tork devri düşer evet ama bu biraz motorun nefes alabilme durumuna bağlı. Turbo ne zaman tam hava basmaya başlarsa max tork ozaman başlar.

Aynen öyle. o andaki elde edilen beygirgücü tork ile devrin çarpımı da olunca sonuç yakıt tasarrufu ve aynı güç oluyor. Ayrıca araba bağırmamış oluyor ve sanıyorsunuz ki daha güçlü.

muhtelemen hem turbo programı hem de piston strok uzunluk oranı bunda etkendir.

not: ayrıca bağırtmak da mümkün :rolleyes:

Turbo programı nedir. Turbo kontrol sistemi diye bir sistem varmıdır ve nasıl çalışır.. ?

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Turbonun bastığı havayı baypas yapan bir çubuk var. bu kontrol edilebiliyor. egzozdan turboyu döndüren havanın ne kadarını turbo kullansını bunu seçiyor diğer çubuk. Erken devirde bunu kapatırsan daha çok basıyor. ayağını gazdan çekersen bu bırakıyor.İlki çuf yapar. ikincisi yapmaz. ikincisi dizelde de var.

TurboActuator.jpg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağdaş Hatırnaz
Bence 1.4 hacimli olan, 1850 dev/dk'da daha fazla tork üretiyor olabilir. 1.4 olanın torku 200 nm, 1.6 olanın 230 nm. Arada 350 dev/dk var.

Ama, 1.6 hacimli olan daha üst devirlere kadar torkunu sürdürüyor.

Sanki 1.4 şehir içi, 1.6 şehir dışı kullanım için tasarlanmış. Tork devir bandı öyle bir his uyandırdı bende.

Ben katılmıyorum bu düşüncenize. Adamlar iki farklı motor seçeneğini ş.içi ve ş.dışı olarak düşünüp üretmez :rolleyes: Biri az yakar biri çok yakar normal zaten ama ben yinede 1.6 olan her devirde daha çok tork verir diyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Bi arkadaşım Astra turbo almaya niyetlendi motorları incelerken...

1.4 t 140 bg olan max torku 1850 devirde verirken.

1.6t 180 bg motor max torku 2200 devirde veriyor sizce bunda bi tuhaflık yokmu.1.6 motorun max torku hacim olarak büyük olduğundan en azından 1.4 motor kadar erken vermesi gerekmezmi.

Eger öyleyse ki 1.4 motor sehir içi kullanıma daha uygun gibi siz ne dersiniz.

Insignia'dan önce Astra J 1.4 Turbo Cosmo alıyordum, 140 bg'lik. Astra'nın turbosu daha ufak olduğundan daha çabuk doluyor.

Insignia'nın turbosu daha büyük olduğundan biraz daha geç doluyor ama Astra'nın 1850 de verdiği 200 Nm'yi Insignia'da 1850'de verebiliyor çünki max torku'na daha 30 Nm var ve 350 dd sonra buna ulaşacak.

İkisi de ş.içinde kullanımı zevkli motorlar, ama üst devirlerde Astra bayılırken 40 Bg'lik fark Insignia'nın daha rahat gitmesini sağlıyor. İkisi de ş.içi kullanımda güzel yakıyor, ekonomi isteyenlerin arabası değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1.6 eski blok motora turbo takılmış. 1.4 ise yeni tasarım motor. zamanla 1.6 kalkacaktır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

200 Nm mi, bunca kıyametin sebebi, 1.4tsi 250Nm verirken, yakmıyor da, ekonomi+spor+imaj+güvenlik bir arada, hepsi de 1.182 kg içinde kalarak, birbuçuk tonluk çelik değil :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
A14NET yazılım ile +20hp alıyor.

Z16LET +40 hp alıyor.

1.4 turboların düz vitesi varmı bilmiyorum ben hiç görmedim.Otomatik vites olanıda eski tip karadüzen otomatik.

180 + remap = 220 bg güzel değer, Barboros Bayrak mı alıyor ? Bekir Paşaoğlu 210 civarı dedi bana.

Düz ve otomatik vites Astra'nın her 2 turbo benzinlisinde mevcut, ama 2012 olarak 1600 cc 180 Bg düz vites gelmiyor, sadece tork konvertörlü otomatik var (buna kara düzen demek ne kadar doğru bilemem, gerçek şanzıman desek daha doğru olur)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Beygirci geldi yine, Ds3 e fabrikasyon +55Ps konuldu, sonuç: 0.2 saniye gibi hızlanma iyileşmesi, beygir bir yere kadar, otomobil orkestra gibidir, şanzımanı, amortisörü, freni de var. Tabii Cupra takımının elinden çıkmışı da ayrı bir lezzet, her yeri Arge kokuyor....

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Turbonun bastığı havayı baypas yapan bir çubuk var. bu kontrol edilebiliyor. egzozdan turboyu döndüren havanın ne kadarını turbo kullansını bunu seçiyor diğer çubuk. Erken devirde bunu kapatırsan daha çok basıyor. ayağını gazdan çekersen bu bırakıyor.İlki çuf yapar. ikincisi yapmaz. ikincisi dizelde de var.

TurboActuator.jpg

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
1.6 eski blok motora turbo takılmış. 1.4 ise yeni tasarım motor. zamanla 1.6 kalkacaktır.

Blok zaten çok fazla değişmez ki, evet 115 Bg'lik ecotec ile temel olarak aynı blok ama ne piston , ne kollar ne sübablar aynı, tamamen yeniden tasarlanmış ve yüksek basınca göre kuvvetlendirilmiş bir motor. Bu motor 2008 yılından beri Astra GTC'de 180 bg, Corsa Gsi'da 150 bg ve Corsa Opc'de 192 bg olarak 3 senedir kullanılıyor ve kaldırılacağı ile ilgili en ufak bir şey okumadım. Bu arada yeni gelştirilen 1.4 140 bg motor, atmoseferik 1800 cc 140 bg'lik motorum yerini aldı, kalkan tek motor opsiyonu bu 1800 cc'lik Vectra B'de kullanılan aynı motorum gelişmiş hali.

200 Nm mi, bunca kıyametin sebebi, 1.4tsi 250Nm verirken, yakmıyor da, ekonomi+spor+imaj+güvenlik bir arada, hepsi de 1.182 kg içinde kalarak, birbuçuk tonluk çelik değil :f1:

200 nm'yi tek bir şarjla veriyor bu motor o da turbo, dengi VW motor 122 bg kalıyor ve 140 bg için hem kompresör(düşük devir) hemde turbo kullanıyor(yükse devir için). Keza 180 Bg'lik 1600 cc motorda sadece turbo şarjlı, çift şarjör kullanmadan rahatlıkla bu gücü alıyor, sonrasında sadaca yazılım ile sıkıntısız 210 Bg verebiliyor. Cai + downpipe ile 235 / 240 Bg'ler rahatlıkla alınmış. Bence ziyadesiyle başarılı ve sağlam bir motor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Blok zaten çok fazla değişmez ki, evet 115 Bg'lik ecotec ile temel olarak aynı blok ama ne piston , ne kollar ne sübablar aynı, tamamen yeniden tasarlanmış ve yüksek basınca göre kuvvetlendirilmiş bir motor.

+1

Aynı durum PSA'da da vardı. Bloğu veriyordu ama pisyon, sıkıştırma oranı yazılıp vs vs her marka kendi kimya ve teknolojisini kullanıyordu.

Üstteki iki motorda hacimler ve sıkıştırma oranları farklı ve normal turbosuz bir motora göre düşük sıkıştırma oranına sahipler. Turbo etkisinide eklediğimizde yine sıkışma sonrası basınc normal motorların basıncına ulaşabiliyor ama biraz daha yüksek sıkıştırma oranı ile daha verimli bir motor olabilirdi. Sıkıştırma oranı yükseldikce verim artar ve bu malzemenin iyileştiğini gösterir.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
Beygirci geldi yine, Ds3 e fabrikasyon +55Ps konuldu, sonuç: 0.2 saniye gibi hızlanma iyileşmesi, beygir bir yere kadar, otomobil orkestra gibidir, şanzımanı, amortisörü, freni de var. Tabii Cupra takımının elinden çıkmışı da ayrı bir lezzet, her yeri Arge kokuyor....

Geldim hoşbulduk :D Ds3 verilerinde hata var, keisnlikle çok daha fazla bir fark var. Testini okudum iki aracında hatta DS3 Racing çok çok beğenilmiş, JCW MC ile denk hatta yer yer daha üstün falan diyordu ingilizler. 6,5 sn Racing, 7,5 sn 156 'Lık standart DS3 yani aradaki 47 bg ziyadesi ile hızlandırmış Sn Boyar Bey :f1: Ayrıca son sürat 235 km'ye 214 km ile 21 km gibi çok yüksek bir farkla 47 bg'in ve şanzıman oranlarının eseri.

Tamam orkestra olayına katlıyorum ama DS3 racing başarılı bir araç, senin Cupranda çok başarılı tabi :D Laf etmiyorz dandik takana.

tarihinde Ali El tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
Cai nedir?

CIA'in maslak sanayindeki hali :f1: Cold air intake

Ahanda bu bayanın eline aldığı zamazingo , veya altındaki açık hali.

cold-air-intake.jpg

injen-cold-air-intake-kit.jpg

tarihinde Ali El tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cai olmayanda hava kaç derecede emiliyormuş, olnada laç dereceye düşüyormuş hiç ölçen olmuş mu acaba, nelerle uğraşıp meblağ dökerler anlamam :f1:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
Cai olmayanda hava kaç derecede emiliyormuş, olnada laç dereceye düşüyormuş hiç ölçen olmuş mu acaba, nelerle uğraşıp meblağ dökerler anlamam :police:

Zaten Cai kitler araca özel olarak dizayn edilen borular ve kutu kullanlıyor. Böylece motorun soğuk hava girişi mühendislik garantisinde oluyor. Öyle kalorifer borusunu al motorda boş köşe bul sal gitsin yaparsan sıcak hava emen motor zaten daha kötü performans verir. Amaç orjinal hava filtre kutusunun yerine göre dizayn edilmiş boruları ve koruma bariyerine sahip cai'yi takma ve motorun her daim soğuk ve taze nefes almasını sağlamak.

Kesinlike olması geren bu kitler.

epcp_0802_13_z%20vf_engineering_short_ram_cold_air_intake_kit%20top_view.jpg

12420849913281105.jpg

airaid-jr-cold-air-intake-kit.jpg

tarihinde Ali El tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
Zaten Cai kitler araca özel olarak dizayn edilen borular ve kutu kullanlıyor. Böylece motorun soğuk hava girişi mühendislik garantisinde oluyor. Öyle kalorifer borusunu al motorda boş köşe bul sal gitsin yaparsan sıcak hava emen motor zaten daha kötü performans verir. Amaç orjinal hava filtre kutusunun yerine göre dizayn edilmiş boruları ve koruma bariyerine sahip cai'yi takma ve motorun her daim soğuk ve taze nefes almasını sağlamak.

Yinede elde öyle gezdirilmese iyi olur gibi :flowers:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...