İçeriğe Yönlendir

Lpg'Li Civic Mi Yoksa Dizel Corolla Mı Almalıyım ?


Gürbüz Koçoğlu

Recommended Posts

Gürbüz Koçoğlu

Arkadaşlar arabamı yenilemek istiyorum ancak bir türlü karar veremiyorum.Araştırmalarıma göre dizel araçların bakımı masraflı oluyormuş ve bir arıza durumunda 4000-5000 Tl den aşağı kurtulamayacağım söyleniyor.LPG li araçlarda ise arabanın çekişten düşmesi,arabanın motoruna zarar vermesi bunun dışında çalışma sistemini alt üst etmesi ve rolanti -tekleme gibi sorunlar yaşanması nedenleri ile kar-zararı düşündüğümde bir türlü karar veremiyorum .Sizlerinde tecrbelerini ve düşüncelerini alabilir miyim ?Sizce LPG li Civic mi tercih etmeliyim yoksa DİZEL Toyata Corolla mı alınır?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Çalşıtığım şirketin araçları dizel corolla pazartesi bizim şoför arkadaşlarla konuşup nedir nasıldır yazarım konunuzda ama benim ilk izlenimim araçların sıfır olmasına rağmen teker gürültüsü ve sağdan soldan gelen tıkırtılarının çok olması bunun yanında motor sesi neredeyse hiç duyulmuyor.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Benzinlide konu Civic olunca başka söze gerek yok.

Corolla dieseli tek geçerim.

10 lt nin üzerinde yakıt harcayacak bir civic den her diesel iyidir.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

LPG'li bir araca binmektense dizel her zaman tercihim olur. Tamam dizel riskli ama ben LPG'li araca da masraf açısından pek güvenemiyorum.

Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak

2.elde dizele girme sağlam olsa adam satmaz :)) masrafı çoktur

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Profilinizde 2005 Focus görünüyor. Civic veya Corolla hangi model düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Bu biraz da araçtan beklenti ile ilgili. Kâr - zarar ve risk bakımından benim gözümde Lpg ile dizel aynı. Dizelin akarı kokarı yok doğrudur,ancak turbo dizel olunca işin ucunda,Türkiye'deki yakıt kalitesi de göz önüne alınınca, dizelin(genelde turbo yüzünden)masrafı ağır olacaktır. Bunun yanında, düzgün montajı yapılmış doğru kit ile lpg sorunsuzca kullanılabilir.

Motor ömrü bakımındansa olay farklı. LPG motor ömrünü kısaltır teorik olarak,doğrudur. Ancak kim 600-700 bin km aynı aracı kullanıyor? 2005 model aracı yenilemek olunca hele konu, bu kriter rafa kalkacak.

Yeni sistem lpg li araçlarda ben hiç "çekişten düştü" gibi laf edeni duymadım. Rölanti tekleme vs de üstte yazdıklarımla doğrudan alakalı.

Bunlara ek,kamyonet gibi çalışan,3000 devir çeviren otomobilden şahsen ben,inanın en ufak bi sürüş keyfi alamıyorum. Kışın çok geç ısınmasına da ayrıca sinirim. :p

Ama işe hangisi diye bakacak olursak;Bence ikisi de değil.

Çünkü;

1- Civic de corolla'da güncelliğini yitirmeye başladı. Hele civic son deminde. Yeni gelecek olan kasası da şimdikinden daha yeni bir çizgide olmayacak gibi duruyor.

2- İkisi de japon olduğundan ve japonların -nedense- parça sıkıntısı olduğundan,yedek parça ve sarf bakım malzemeleri giderleri yüksek olacaktır.

3-2005 focus satılıp 2011-2012 araç alınacaksa,VW gruba yönelmeli,ya da hiç heyecan aranmamalı. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

güncel yakıt fiyatları ile dizelin espirisi bence güldürmüyor :)

illa değişecekseniz benzinli corolla alın tüp takın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Dizel mi LPG mi konusunda benim görüşüm kesinlikle dizeldir..Lpg de rölanti teklemesi gibi sorunlar oluşuyor, dizelin turbo kaynaklı sorunları 1500-2000TL yi bulabilecek arızalar yaratır, enjektörler de keza öyle (belki daha da fazla). Ancak düzgün kullanılmış bir dizelin, turbo ve enjektör sorunlarını yüksek km lere kadar yaşatacağını sanmıyorum; LPG de ise elinizde olan bir şey yok (kullanıma bağlı değil ve motora illa ki bir zarar verir.) Ayrıca LPG li araç kullanıp da feribotlara binemeyip, kapalı otoparklara aracımı park edemeyeceğimi de düşünerek her durumda dizeli tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Önder Boran

Daha önce 5 sene lpg li araç kullandım, soğuk havada kabus gibiydi, benzini azalınca zor çalışır çalıssada lpg ye geçene kadar tekler öksürür, ısınınca devir saati kendi kendine zıplama yapar veya stop ederdi. 2004 dizel c-max aldım daha 6 ay oldu, en azından rahat ve güvenilir. Önemli olan dizel arabada bakım ve iyi mazot kullanmak tabi birde araba temiz olacak bence. O yüzden dizel al derim.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

LPG li araç kullandınız mı?

Kullandı iseniz nasıl arızalarla karşılaştınız?

Daha önceki aracımda (Astra) kullanmış idim, 30bin km kadar. Normal kullanımda benzinden farklı olmasa da klima açınca yığılma sorunu barizdi. Ne kadar kalibrasyon için gitsem de birtürlü tam oturtamadılar. Merdivenaltı değil 2A Mühendislik ana bayisine yaptırmıştım montajı. Zaten belli bir miktarda bu tür olumsuzlukları normal değerlendiriyorlar. Bu süre içinde bir kez bobin, bir kez de oksijen sensörü değişti. Tam hatırlamıyorum ama 600 TL masraf olmuştu. Bunlarla ilgili kimi usta LPG'ye bağlıdır dese de kimisi de ilgisi yoktur dedi. Zaten bu arada kalmışlık durumu, özellikle garantisi süren araçlarda, bence katlanılır değil.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Hondanın servis garantili lpg dönüşümü olacak diye duymuştum. Bence araştırılabilir. Ayrıca dizelin geçmişi de çok iyi araştırılmalı. Ben hondayı seçerdim ama arıza durumunda maliyetinin yüksek olacağını aklımın bir köşesinde tutardım.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Honda lpg seçeneği yeni araçlara başladı ama halen kullanılan araçlarla ilgili çalışmalar devam ediyormuş. Bende iki araç arasında kalmıştım satın alacağım Corollacının inatlığından gittim Civic aldım. Şehir için de 10,4 lt nin altına düşmüyor. Yakıt sizin için sıkıntı değilse Civic alın. Sıkıntılı ise Corolla

Yorum bağlantısı
Gürbüz Koçoğlu

Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim fikirlerinizi benimle paylaştığınız için.Şu andaki aracım lpg li ve klima açıkken çekiş sorunu yaşıyorum.Üzerindeki tüpün markasaından kaynaklı tüp enjektörlerini değiştirmek zorunda kaldım ,300 tl ona masraf ettim.Rolantide ve kalkıştaa sarsılma yaşıyor araç.Bir ara motor arıza lambasına takmıştım hep ışık yakıyordu.Sonra sahte hararet sorunu yaşadım kurtuluncaya kadar kafayı yedik.. Bu gibi sorunlar yaşayınca LPG den bıktım usandım.Haa belki benim şansıma böyleymiştir, ya da montajı iyi olan ve iyi marka bir lpg de bunlar yaşanmıyordur blki bilemiyorum ama LPG nin arabanın sistemini bozduğunu biliyorum.Bu nedenle Dizel i araştırıyorum. 2. el araç bakıyorum ve öğretmenim. Beş ayda bir uzun yol yapıcam diğer türlü şehir içinde bir kullanım olacak. İki arabayada bayılıyorum ama tabi civic te LPG siz binilmez şimdi onun için napmalıyım kararsızım.İki araçta da parça sıkıntısı mı var ?Bunu bilmiyordum.Corolla en çok satılan arabalardan biri ...

Yorum bağlantısı
Önder Boran

Corolla nın 93- 94 leri bile halen revaçta ve prim yapıyor, hele ki dizelleri 2. elde yok satıyor. Ankara da neden özel Toyota servisleri az acaba bi düşünün, arabanın yürür aksamı ve kaportası dökülmeyen tek japon markası. Arkadaşımda dizel coralla var 2 yıldır biniyor çook memnun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

dizel alacaksanız en azından 1 tam sene garantisi devam eden bir araç alın derim. servis geçmişi vs teimz bir araba alınırsa dizel ile bir sene olabilecek 2. el kaynaklı sıkıntılarda hiç olmazsa canınız çok yanmaz. benzinli arabada komple motor yaptırsanız 2000-2500 lira ama dizelde 4 enjeksiyon pompa turbo vs değişimi uçuk kaçık değerler.

bakım olarakda fark fazla değil. 30 binde bir fazladan mazot filitresi değişeceksiniz beniznlide 70 lira ise dizelde 170 lira ödersiniz.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Sadece ikisi arasında ise tercih dizel corolla derim ben. İkinci el olacaksa tabi ki düşük km dizel ve bakımları bilinen, servis kayıtları olanlar mantıklı olur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut

mustafa'ya katılıyorum, garantisi olmayan dizel almaktansa, benzinli civic almak daha mantıklı olur, dizel sağlamdır kolay kolay birşey olmaz, ama olduğunu varsayarsanız, 2 benzinli motor toplayacağınız paraya ancak kurtarırsınız dizeli.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Araba işi birazcıkta şans işi bence.Ama dizel bir araç alınacaksa mümkün olduğunca sıfır yada sıfıra yakın bilindik bir araç alınmalı.Masraf açısından.Benzinlede keyif yapmak zor illa lpg olacak.Burda da aynı durum geçerli bazı araçlar yıllarca sorun çıkarmıyor bazıları sürekli naz ediyor lpg konusunda.Ben mesela 20k dır lpg ile kullanıyorum nazar değimesin lpg den dolayı tık demedi daha

Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

VW gurubundan tsi motorlulara yönelirdim şahsen.Bunu seçeneğide bir düşünmelisiniz.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

1. Bir dizel motor için en kötü senaryo nedir? Maliyet ne olur?

2. Genelde dizelde ne arızası olur? Maliyet ne olur?

En pahalı parçaları turbo,enjektöler,mazot pompası bide ısıtma bujileri galiba maliyeti ne kadar bilmemde en çok arızası forumda görüldüğü kadarıyla turbo gibi duruyor onuda kaliteli mazot doğru kullanımla aşılabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

http://www.fordburada.com/default.asp?git=9&urun=53009

turbonun sıfırı 1500 TL :)

sıfır enjektör

http://www.fordburada.com/default.asp?git=9&urun=54210

1600

focus I için benznili enjeksiyon tanesi 200 takımı 800

http://www.fordburada.com/default.asp?git=9&urun=54211

sandık motor focus benzinli ise 4000 Tl felan. reflektiye olsa en kralı 2000 TL tutmuyor.

tabi turbo tamiri dizel enjektör tamiri de yapılıyor ama yine de maliyeti fazla.

garantili araba için ise bence sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

toyota dizeller ne kadar sessiz yahu. Kışın bile benzinli gibi çalışıyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Ben olsam hiç düşünmem Civic alırım. Corollanın hem gücü zayıf, hem tipsiz ve şirket arabası imajlı hemde kullanımı çok zevksiz. Civic güçlü, şık ve sivil bir araba. Çok yakıyorsa güzel bir tüp ile 2 çeker Corollaya.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...