İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Gösterge Paneli Arızası


Fevzi Yıldırım

Recommended Posts

Fevzi Yıldırım

Değerli arkadaşlar, 21 Kasım 2011

2006 model ford focus dizel otomatik vites bir aracım var. Yaklaşık 2-3 aydır, bir arıza ile uğraşıyorum. Özellikle yaz döneminde,kontağı açtığımda hararet göstergesi ile yakıt göstergesi arasındaki kırmızı lamba hızlıca yanıp sönüyor, sol alttaki sarı lamba ve sağ alttaki kırmızı lamba kesintisiz bir şekilde yanıyor ve Gösterge panelinde motor sistem arızası, yakıtta su algılandı, otomatik vites kutusu arızası, vs. arızaları alt alta ekranda yazıyor. Otomatik vites ekranında ise P veya N yazması gereken bölge boş kalıyor ve diğer yazılarda hızlıca yanıp sönüyor. Bu şekilde araç marş basmıyor. aracı çalıştırmak için 10-15 dk beklemek gerekiyor ve tekrar deneniyor. bazen çalışıyor, bazen da tekrar denemek gerekiyor. İnternette bu arızaları yaşayanlardan öğrendiğim gibi “gösterge panelinin üzerine (cam yüzeyi değil, en üstteki gölgelik kısmının tepesine) çok hafif bir fiske atınca düzeliyor ve çalıştırıyorum”

Araç ilk çalıştırıldığında veya seyir halinde iken yukarıdaki bahsedilen arıza lambaları yandığında, arada araba çekişten düşüyor ve gaz yemiyor. Gösterge paneli üzerine küçük bir fiske vuruyorum. Arıza lambaları sönüyor ve araç normale dönüp, gaz yemeye başlıyor. Bazen da vurduğumda sönüyor ve hemen tekrar yanıyor.

Bu arıza, araç yazın güneş altına park yapılırsa ilk çalıştırmada devamlı oluyordu. Şimdi soğuk havalarda ilk çalıştırmada olmuyor ve hareket halinde oluyor. Bu durumda; gösterge paneli üzerine vurulan fiske ile düzelmez ise, bir kenara çekip, kontağı kapatıp tekrar çalıştırıp devam ediyorum. Bazen kontağı kapatıp açınca da hemen çalışmıyor.

Genelde günlük 5-6 km. yol yapıyorum. Sadece İşe gidiş ve gelişlerde kullanıyorum. Bu kısa mesafede bazen hiç arıza vermiyor. Bazen de 2 km. içinde 2-3 defa aynı arızayı veriyor. Geçenlerde bakım ve bu arıza için Ankara’ya servise gitmek üzere sabah erken vakitte yola çıktım 50 km. kadar gittim. Yaklaşık 50 km. den sonra aynı arızaları vermeye başladı. Gösterge paneli üzerine vuruyorum, düzeliyor. Kısa süre sonra, arıza lambaları tekrar yanıyor. 10’larca kez tekrarladım ve en sonunda bu şekilde gidemeyeceğimi anlayıp geri döndüm ve yavaş- yavaş , dura dura geri döndüm.

İnternette yaptığım araştırmaya göre, aynı arızayla karşılaşanların ortak fikri gösterge paneli arızası olduğudur. Panel üzerine vurunca düzelmesinden dolayı bende gösterge panelinde bir arıza olduğu düşüncesindeyim. Kırşehir’deki serviste gösterge paneli arızası diyor.

Bu arızadan dolayı aracın ısıtma bujileri değişti. Mazot filtresi değişti.

Bu arıza, söylendiği gibi;

Gösterge paneli arızası mıdır?

Daha önce FOCUS’larda böyle bir arıza ile karşılaşan oldu mu, olduysa nasıl çözüldü.?

Tamir ettirildi ise kime, nerede ve kaç TL.ye tamir ettirildi?

Tamir için arabayı götürmeye gerek var mı?

Gösterge paneli söküp göndersek, tamir edebilirler mi?

Bu arızayı yaşayan ve neden olduğunu bile arkadaşlar yardımcı olurlarsa memnun olurum.

Saygılarımla,

Fevzi Yıldırım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu konu focus 2 bölümüne taşınacaktır... Bilginize..

Soketler oksitlenmiştir muhtemelen..

Aracınız sel hasarlı falan değildir umarım. ?

Göstergeyi sökün, philips yağsız kontakt sprey ile soketleri temizleyin.

Yorum bağlantısı
Fevzi Yıldırım

Bu konu focus 2 bölümüne taşınacaktır... Bilginize..

Soketler oksitlenmiştir muhtemelen..

Aracınız sel hasarlı falan değildir umarım. ?

Göstergeyi sökün, philips yağsız kontakt sprey ile soketleri temizleyin.

Mehmet bey,

Aracım 2.el, sel hasarı ile ilgili bir bilgim yok. Gösterge panelini de hiç söktürmedim. Bu soketler gösterge panelinin arkasında mıdır? Forum sitesinde torpido gözünün altında maşbiyelin yanında 2 adet soketten bahsediliyordu. Sizin kastettiğiniz o soketler değil sanırım. İlginiz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiske, çok ilginç geldi bana, göstergeden yapıyorsa bayağı ilginç olacak, merak içinde takipçisiyim artık.

Yorum bağlantısı
Fevzi Yıldırım

Fevzi abi, gösterge panelinin arkasındaki soket girişlerinde bir sorun olabilir.Girişlerden biri temas etmiyorsa veya tam yuvaya oturtturulmamışsa, ondan kaynaklanabilir.

Siz ne dersiniz bu düşüncem hakkında, çağlar abi ve mehmet abi.

Fevzi abi sen servise gittiğinde, gösterge panelini söküp baktılar mı hiç arkasına?Giriş soketine, tırnağına filan..?

Haydar bey merhaba, İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Servis hiç söküp bakmadı. Bilgisayara bağladı ve çıkan arızaların % 70'i gösterge paneli arızasını gösteriyor. Gösterge panelinin değişmesi lazım dedi. Ankara da bir oto check diye bir elektronik tamircisi ile görüştüm. Arızayı bu sitede yazdığım gibi anlattım. Usta, can bus entegre arızası dedi. Ama aracında gelmesini istiyor. Servise veya dışarıda bir ustaya söküp baktırmak istiyorum.

Selamlar.Teşekkürler

Fevzi Yıldırım

Yorum bağlantısı
Murat Ayçiçek

Arıza kabak gibi ortada ancak yüksek maliyetli bir arıza olduğunu düşünmüyorum.

işi temiz bir elektrikçi işi rahatça görebilecektir.

Yorum bağlantısı
Fevzi Yıldırım

Fevzi abi, gösterge panelinin arkasındaki soket girişlerinde bir sorun olabilir.Girişlerden biri temas etmiyorsa veya tam yuvaya oturtturulmamışsa, ondan kaynaklanabilir.

Siz ne dersiniz bu düşüncem hakkında, çağlar abi ve mehmet abi.

Fevzi abi sen servise gittiğinde, gösterge panelini söküp baktılar mı hiç arkasına?Giriş soketine, tırnağına filan..?

Gösterge panelini söktürdüm. Arkasında 1 tane soket giriş yeri ver. Bu soketin yerinden oynaması mümkün değil. Yerine çok sıkı oturuyor. Söken adam soketi yerinden zor çıkarttı. Tırnak filanda yok. Yani arızanın kaynağı oksitlenme ve temassızlık değil. Ustanın deyişine göre can bus entegre arızası var dedi ve söylediğine göre 3 adet enteğreyi değişti. Şimdilik bir problem yok. Bir kaç hafta kullanayım. İnşallah arıza vermez ise, sonucu tekrar sizlerle paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Soket kilitlidir.. Kilidi açmadan çıkmaz..

Bozuk entegre vurmakla düzelmez.. Aslında hiç bir şey vurmakla düzelmez.. Muhtemelen soğuk lehim tabir ettiğimiz lehim çatlağıdır..

Entegreleri değişince de bu ortadan kalkmıştır..

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

Soket kilitlidir.. Kilidi açmadan çıkmaz..

Bozuk entegre vurmakla düzelmez.. Aslında hiç bir şey vurmakla düzelmez.. Muhtemelen soğuk lehim tabir ettiğimiz lehim çatlağıdır..

Entegreleri değişince de bu ortadan kalkmıştır..

+1 soğuk lehim hatasıyla sıkça karşılaşabiliyor.neyse Fevzi Bey geçiş olsun....

Yorum bağlantısı
Özgür Çakmak

aynı arıza benimde başıma geldi yazın servis gösterge tablası değişecek dedi 2200 tl fiyat çıkardı samsunda 130 tl'ye yaptırdım...lehimlerde sorun var dedi usta.aradam 5 ay geçti şükürki bir sıkıntı yok....bilgilerinize

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Murat Karahan

Bende de şu an aynı sorun var. Baska bir baslik altinda konu actim. Dun aksam immobiliserden dolayi arabami 15 km uzakta bir alisveris merkezinde biraktim. Sabah ilk kontakta calisti. Hemen ford a goturdum. Usta sigorta kutusuyla ugrasti sonra icerde oturup beni cagirdi. Panel arizali dedi. Panelin ustune hafif vurdugunda butun gostergeler titreme yapti ve bunu birkac defa yapti. Sifir panel 2200 tl. Tamir ettir dedi. Calistiklari ustaya goturdu . Usta bir suru diyotun sorunlu oldugunu soyledi ve 250 tl istedi. Su an tamir edilmesini bekliyorum. Sonucunu burada paylasirim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Altıok

aynı arıza kendi aracımda başıma geldi 1hafta boyunca araçla uğraştık en sonunda gösterge tablosunun arkasında bir tane lehim atmış onu yapınca araç düzeldi

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
ilhami candar

  Aynı sorunla karşılaştım.Kontrol panelinde nem olduğu söylendi.Bu sebeple panel değişirse 3000 tl onarım yaptırabiliriz dendi.360 tl ye onarıldı.Sorun çözüldü.Ama hararet ve yakıt göstergeleri olduğundan biraz fazla gösteriyor.Bunun için tekrar baktıracam.İyi çözümler dilerim.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Birol Beşincioğlu

Merhaba benim 2006 model Ford Ghı aracımı 2-3 gün park halinde bırakıp çalıştırmak istediğimde araç marş basmıyor ve göstergede yakıtta su var motor yağını kontrol et, otomatik vites kutun arızası mesajlar veriyor  2.veya 3.Denemem den sonra araç hatalardan vaz geçip çalışıyor sizin form sayfanızdan aküyü kontrol ettir dediniz akü bitmiş değiştirdim fakat hala aynı sorun devam ediyor fakat aynı gün içinde aracımı çalıştırdığımda hiç sorun yok gibi bu aralar ekonomik durumda iyi değil benim nokta atışı tespite veya öneriye ihtiyacım var lütfen yardımcı olur musunuz?

 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

bu sekilde nokta atis biraz zor. birisinin basina geldiyse belki bisey söyleyebilir...

hata kodu varmi? ne zaman bakim yapildi ne degisti? dizel fitresi en son ne zaman degisti? yag cubugunu cektiginizde görüntü nasil? eksik, fazla, su damlacigi vs garip bir durum varmi? motor suyu kabinda yag varmi? yakit hortumlarinin seffaf kisimlarinda hava boslugu varmi?

belki bunlar yada aklima gelmeyen seylerde cevaplanirsa noktaya yakin atis yapan cikacaktir:)

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Birol Beşincioğlu

bu sekilde nokta atis biraz zor. birisinin basina geldiyse belki bisey söyleyebilir...

hata kodu varmi? ne zaman bakim yapildi ne degisti? dizel fitresi en son ne zaman degisti? yag cubugunu cektiginizde görüntü nasil? eksik, fazla, su damlacigi vs garip bir durum varmi? motor suyu kabinda yag varmi? yakit hortumlarinin seffaf kisimlarinda hava boslugu varmi?

belki bunlar yada aklima gelmeyen seylerde cevaplanirsa noktaya yakin atis yapan cikacaktir:)

bakımı 4000 km önce yapıldı yağ ve sıvıları normal

Yorum bağlantısı
Birol Beşincioğlu

Süha bey aküyü 1 ay önce değiştirdim

Yorum bağlantısı
Birol Beşincioğlu

Gösterge panelini söktürdüm. Arkasında 1 tane soket giriş yeri ver. Bu soketin yerinden oynaması mümkün değil. Yerine çok sıkı oturuyor. Söken adam soketi yerinden zor çıkarttı. Tırnak filanda yok. Yani arızanın kaynağı oksitlenme ve temassızlık değil. Ustanın deyişine göre can bus entegre arızası var dedi ve söylediğine göre 3 adet enteğreyi değişti. Şimdilik bir problem yok. Bir kaç hafta kullanayım. İnşallah arıza vermez ise, sonucu tekrar sizlerle paylaşacağım.

Merhaba benim aracım da da aynı sorun var siz aracınızı nerede tamir ettirdiniz ne kadar ücret aldılar. Ben ankarada otoruyorum

Merhaba benim aracım da da aynı sorun var siz aracınızı nerede tamir ettirdiniz ne kadar ücret aldılar. Ben ankarada otoruyorum

şu anda sorun var mı?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Sogutma suyunun bulunduğu depoyu açın parmakla kontrol edin icine yağ karismissa camursu bir doku oluşur o depoda. Suda yağ, yağda su varsa conta yanmış demektir. Fordda pek olası değil gibi ama basit bir kontrol. Umarım daha kolay bir şeydir, geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Birol bey, takilan aku arizali olabilir mi? Bir de eski sokuldukten sonra digeri takildi, degil mi? Paralel baglanarak değil?

Yorum bağlantısı
Birol Beşincioğlu

eskisi söküldü ve yeni takıldı eskisi nasılsa oda aynı bağlandı

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Konunuzu eski konunuz ile birleştirdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...