İçeriğe Yönlendir

Zincir... Malüm Önümüz Kış...


Erkut Uysal

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

800 lirayı bilmem de çin malı olmadıkça herhang bir kış lastiği alınabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Doğru lastiği tercih etmek ve karda arabayı kullanmayı bilmek çok önemli. Zincir vs. ne olursa olsun, kara girince sapıtırsa insan, değil zincir kar küreme aracı bile sürse yolda arabayı tutamaz bence.

Aynen.

Babamın sözüdür ; Lastik,far, fren. Gerisi önemli değil.

Kış lastiğnin yenisine gerek yok bence. Az kullanılmış kış lastiği fazlası ile iş görür.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

kar lastiği değil de kış lastiği diyelim adına. ve sıcaklık 7 derecenin altında kullanılması gerekir. İlla kar yağmasına gerek yoktur.

Kış lastiği kullanmama rağmen bu 7 derece olayına inanmıyorum. Ama kış lastiğinin gerekliliğine sonuna dek katılıyorum.

Aslında karlı yolları bir kaç kısıma ayırmak lazım.

birinci tip yollarda ezilmiş kar üstünde gidersiniz ki kar lastiği gayet başarıldır bu konuda.

ama ikinci tip yollarda ise kar tamponunuz hizasındadır veya berbat bir tipi vardır o durumda kar lastiği maalesef yeteri kadar performans vermez ve askıda kalırsınız yolda..

ikinci durumlarda zincir veya kar paleti tercih edilmelidir. ama tipi ortasında zincir takmanın ne bela bir şey olduğunu bildiğim için palet(sök-tak) favorimdir.

ama şu bir gerçek ki ister palet ister zinciriniz olsun altında muhakkak kış lastiği (4 adet) bulunmalıdır.

Ha benim paletim veya zincirim yok o açığımızı da tecrübe ile kapatıyoruz :fiuw: :fiuw: :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

tampon hizasında karı kaç gün görüyoruz ki. Biz kış mevsimi için ideal olan lastiği kullanalım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Lastiklerde derece olayı gerçekten fark ediyor.Yazlık lastiklerden yeni bile olsalar 3-5 derece de performans beklemeyin.Kar olmasa bile...Ancak kışlıklar yeni bile olmasa 3-5 derecede çok daha iyi tutunuyorlar.Yazlık lastikler sertleşiyor ve araç üstünde ısınması vakit alıyor.Kışlıklarda sertleşiyor ama çabuk ısınıyorlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

En son 2002 yılında Antalya'lı bir turisti aksaray yolunda çekmek için zincir takmıştım...

Ankara'dan geliyordum.. Alayhan rampası dediğimiz bir yerde tır kaymış yolu kapatmış, gelen kaydı duran durdu duramayan şarampole indi..

Bende yanlış hatırlamıyorsam goodyear'ın bir lastiği vardı..

Arkamda duran Antalya'lıya baktım acıdım.. lastik yazlık, zincirin var mı dedim yok.. E sırtında kaban da yok.. Donacak orda.. :) Nere gidiyorsun dedim.. Nevşehir'e dedi..

Zincirlerimi taktım, çekme halatını bağladım.. yol açılınca onu da çekip çıkarmıştım oradan

Muhtemelen ilk zincir takışımdı ve inşallah son da oldu...

Karda, arabanın altı karla dolup araba kara oturmuyorsa kar lastiği arabayı götürür.. Araba oturuyorsa zaten zincir de bir şey yapamaz..

Sorun çıkaracak olan buzdur.. ona da ya çivili lastik yada zincir şart...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kar lastiği alırken, orjinal ebadına sadık kalarak mı alıyorsunuz?

Ben evet... Ama tabiki ince lastik daha iyidir...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Kar lastiği alırken, orjinal ebadına sadık kalarak mı alıyorsunuz?

İnce almak daha iyidir. Ancak kış lastiklerini çok zorlayacak şartlar olmadığı için orjinal ebatta da alınabilir. Ben 195/60/15 yerine 185/65/15 aldım. Şu da var ince lastik kötü görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Kar lastiği alırken, orjinal ebadına sadık kalarak mı alıyorsunuz?

orjinale sadik kalirim bende.

Ben evet... Ama tabiki ince lastik daha iyidir...

Aslinda uzmanlarda farkli soyluyor bu konuda. kimisi basinc yapan yuzeyin dusurulmesi, dolayisiyla da yere olan basinci artirarak daha kuvvetli yol tutus olacagini savunurken kimiside daha genis lastik kullanarak surtunmeyi, dolayisiyla tutunmayi artirmayi savunuyorlar. secim yine kullanicida ancak bence her daim orjinal olmali lastik.

bu arada ne tarafa yolculuk ahmet ;)

tampon hizasında karı kaç gün görüyoruz ki. Biz kış mevsimi için ideal olan lastiği kullanalım.

bir defa dahi gorme ihtimaliniz varsa aracinizda bulunmali. ama zincir var diye yazlik lastikle dolasmak hem kisinin kendisi hemde karsisindakiler icin tehlike.

kisaca kislik lastik takili olmali arti bagajda zincir veya palet bulundurulmali.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Kışın önemli olan lastikte yer arasındaki kar tabakasını yarıp yere yani lastiğin tutunabileceği zemine ulaşmaktır. Bu nedenle kış lastiği ince alınabilir.

Orijinal lastik konusu ise doğru ama şöyle: benim janta ford der ki:

185/65/15

195/60/15

205/55/15 takabilirsin.

Yani hepsi de orjinal.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Bu fotoğraf Haziran ayında çekildi :D Yazlık Toyo'larımı yeni almıştım hatta slicke yakın pist lastiği de denilebilir yine de üzmedi sağolsun. Baktım kar küreme araçları gidiyor herhalde depoya falan kaldırıyorlar dedim, klima açık gidiyordum. Sonra bir anda ön cam buz tutmaya başladı silecek suyunu yazlık yapmıştım çok kısa sürede donmuş çalışmadı. Klimayı kapatıp kaloriferi açtım tabi. Sonra da birden başladı karlı yollar. Ne zaman ne olacağı hiç belli olmuyor. Karlı yol bittikten sonra 5km içinde hem ön cam çözüldü hem silecek suyu sıkmaya başladı. 10km sonra güneş yakmaya başladı klimayı geri açtım.

Şöyle havalarda ne zevklidir araba kullanmak.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olay kar ise, ince lastik iyidir... Karı çok az gördüğümüz için orjinal takıyoruz...

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

kar paletleri'nin fiyatlarına gittigidiyordan şöyle bir baktımda 165 tl ile 400 tl arası değişiyor...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...