Çağlar Bayur 3 Aralık 2011 Paylaş 3 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin, taklalı kazanın değişni çok fazla, bir detay da, ters dönen lastiklerin durmuş olması ihtimali, ayak frende ise hız sıfır km/h olark okunursa zaten airbagler darbe algılasa da açılmaz. Vesile ile arkadan çarparlarsa, zaten vucud koltuğa gömülüyor, airbag açmaz, öne çarpma riski yok. Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay 3 Aralık 2011 Paylaş 3 Aralık 2011 bildiğimiz gibi hava yastıkları sensörün darbeyi algılaması sonucu barut ile patlayarak şişiyor ve patlamanın etkisi geçer geçmezde sönüyor ... ama kemerde hava yastığıda sadece bir koruma aracları aslında koruma işlemini kemere hava yastıgına bırakmadan bizim yapmamız gerekıyor düşük sürat,bol dikkat ve kurallara uymamız ... Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 3 Aralık 2011 Paylaş 3 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin... vade dolunca bir vesile oluyor... 8-10 tane hava yastığı ama açılmayınca bir anlamı yok işte... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Aralık 2011 Paylaş 3 Aralık 2011 Arkadakilerin de kemer takması önemli, takla durumunda diğerlerini ezebiliyorlar. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 3 Aralık 2011 Paylaş 3 Aralık 2011 Takla halinde araba içindeki insan sayısı fazla olunca çok sakat; yaralanma ve ölümlerin bir çoğu araç içinde yolcuların çarpışması nedeniyle oluyor, öncelikle emniyet kemeri takılmalı, emniyet kemerinin yolcuyu tutamadığı yada fazla savrulduğu durumlarda hava yastığı destek olacaktır, emniyet kemeri takılmadan hava yastığı açıldığında yine bir çok insan yaralanmaktadır veya ölmektedir. Olaya gelirsek kaza olmuş artık hak elbette aranmalı ancak dünyayı verseler ne olacak sevdiklerin gittikten sonra; ölene rahmet kalana selamet dilemekten başka yapacak bir şey yok. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin, üzücü bir durum..Ancak şöyle de bir durum var, kemer kullanımınında önemli ayrıntıları var...Koltuk altından geçirip kullanan bile gördüm..Bol takılmış bir kemer veya elle tutup bol kalması sağlanan bir emniyet kemeri tokalar gerse bile gerekli sıkılığı sağlayamayacağı için koruyucu olmayabilir...Ön hava yastıkları zaten takla durumunda çok çok işe yaramaz diye düşünüyorum...Kazazede çok büyük ihtimalle başını tavana çarparak yaralanacaktır.. Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin, kalanlara da sabır versin... Çok sık kullanırım o yolu. Yıpranmış, bol taklaya neden olan yer neresi bilmiyorum ama bol miktarda ters eğimli virajı olan bir yoldur, kalabalık bir yoldur, ekstra dikkat isteyen bir yoldur ama bunu da belli etmeyen bir yoldur... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Hava yastıklarında kullanılan sensörler darbe değil ivme sensörü olduğunu unutmayalım. Ani hız değişikliği algılaması gerek. Kaza anında ezilmeyle tetikleyen bir sistem yok. Aracı preste yavaşca ezip dümdüz edersiniz ama hava yastıkları açılmaz.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin.Başınız sağolsun.Ben aslında hep şuna takılıyorum...Araçlarımızda hava yastıkları gerçekten çalışıyor mu çalışmıyor mu bunu test edemiyoruz.Tamam 3-5-9 tane yastık var ama belki de sistemsel bir sıkıntı var..Yada hava yastıklarının kullanım ömrü dolmuş.Bunları tam olarak maalesef bilemiyorruz. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Yetkili servise giden araçlarda risk daha düşük. Serviste IDS'e bağlandığında herhangi bir yerde bilinmeyen bir sorun varsa tespit edilebiliyor... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin.Başınız sağolsun.Ben aslında hep şuna takılıyorum...Araçlarımızda hava yastıkları gerçekten çalışıyor mu çalışmıyor mu bunu test edemiyoruz.Tamam 3-5-9 tane yastık var ama belki de sistemsel bir sıkıntı var..Yada hava yastıklarının kullanım ömrü dolmuş.Bunları tam olarak maalesef bilemiyorruz. Hava yastıklarının ömrü 15 yıl olarak hatırlıyorum... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Hava yastığına pek güvenmeyin. Takın kemeriniziiçiniz rahat olsun. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Öncelikle Allah rahmet eylesin,üzücü bir durum. Kaza ile ilgili yorumum ise şöyle,kaza sonrası hemen herkes ilk önce hava yastığı açılmadı,tavan çöktü,araç pert oldu,yol bozuk,eğim ters vs. gibi yorumlar yapar fakat sürücünün hiçmi suçu yok,Ankara-Kırıkkale yolundan belki 500 defa geçmişimdir,o yolun bazı hataları olabilir doğrudur fakat sabit 100-110 km hızlarda gidildiğinde heleki focus gibi bir araç ile girilip çıkılamayacak viraj yok,sanırım sürücü biraz daha süratli gidiyormuş ve dikkatsizlik sonucu üzücü bir olay yaşanmış,takla esnasında aracın h.yastıklarının açılmama olasılığı çok yüksektir.Suçu önce kendimizde aramalıyız. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Kazaların %95'i sürücü unsurundan ancak %5'i başka unsurlardan kaynaklanıyor bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 4 Aralık 2011 Paylaş 4 Aralık 2011 Allah rahmet eylesin,önce tedbir sonra tevekkül... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 5 Aralık 2011 Paylaş 5 Aralık 2011 (düzenlendi) Vesile ile hava yastıklarının patlaması tamamen kimyasal bir reaksiyon sonucunda oluşan gazın yastıkların içine dolması şeklinde gerçekleşiyor. Herhangi bir yerde bekleyen gaz tüpü yada barut gibi birşey yok. ..... İlk darbenin sensör ünitesi tarafından tespit edilmesiyle gönderilen sinyaller, sistemi harekete geçirir. Sodyum azid (NaN3) içeren kısımdaki bozunma sonucu; ısı 2NaN3(k) --- 2Na(k) + 3N2(g) reaksiyonuyla azot gazı oluşur. Sürücü tarafındaki hava yastığı 70 L, ön koltukta bulunan yolcu tarafındaki hava yastığı ise 130 L genişler. Hava yastığındaki reaksiyonun hızını artırmak için molibden disülfür (MoS2) ve barutun bir bileşeni olan kükürt(S) kullanılır. Ayrıca, kükürt, reaksiyon ürünlerinden olan sodyum(Na) metali ile sodyum sülfat katısı (Na2SO4) oluşturur. Böylece, aktif bir metal olan sodyumun su ile girebileceği bir reaksiyon ve bunun sonucu oluşabilecek istenmeyen durumlar da önlenmiş olur. 0 milisaniye : İlk temasın başlangıcı 30 milisaniye : Hava yastığı şişmeye başlamak için hazır 30–54 milisaniye : Hava yastığı aktif hâle geçer ve kademeli olarak şişmeye başlar. 54 milisaniye : Sürücünün kafası ile hava yastığının ilk teması gerçekleşir 54–58 milisaniye : Sürücünün vücudu hava yastığı üzerinde basınç yapar, şişme işlemi hızlanır. 84 milisaniye : Hava yastığı tamamen şişmiştir. Alıntı... 5 Aralık 2011 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Soru: Focus araçlarda (mk1) havayastığının açılması için kemer takılı olması şartmıdır? Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Bence hayır... Bence derken? Kişiden kişiye değişiyor mu? İşin şakası bir yana teorik ve pratik olarak bu durumla ilgili bilgisi olan var mı? Araç klavuzunda bununla ilgili bilgi yok sanırım Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Kemer takılı değilken hava yastığı açılsa bile ters etki yaratabileceğini,hayatınızı kurtarmak yerine,canınızdan hava yastığı nedeniyle olabileceğinizi unutmayın. Önce kemer sonra yastık. 1 Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Kemer takılı değilken hava yastığı açılsa bile ters etki yaratabileceğini,hayatınızı kurtarmak yerine,canınızdan hava yastığı nedeniyle olabileceğinizi unutmayın. Önce kemer sonra yastık. Yukarıda verdiğiniz bilgi için teşekkürler, bildiğim bir bilgiydi zaten, sadece teknik olarak focus mk1 için kemer-yastık ilişkisi olup olmadığını öğrenmek istiyorum. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Evet açılması için emniyet kemerinin takılı olması gerekmiyor. MK1 lerde koltuk veya kemerden airbagı tetikleyecek sinyal gönderen bir düzenek yok. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Yukarıda verdiğiniz bilgi için teşekkürler, bildiğim bir bilgiydi zaten, sadece teknik olarak focus mk1 için kemer-yastık ilişkisi olup olmadığını öğrenmek istiyorum. Bilinenin aksine,kemer takmayınca açılmayan airbag yoktur. 1987 yılında üretilen mercedeslerde kullanılmış bir teknikti sadece. Şimdiki araçlarda hava yastığı,ne olursa olsun darbe algılandığında açılmak için dizayn edilmiştir. Bu yüzdendir ki,bir aracın içinde 1 kişi olsa ve sol ya da sağ köşeden darbe alsa bile genelde tüm havayastıkları açılır. Perde,yan,ön,diz. vs vs. Yorum bağlantısı
Fatih Işık 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 2009 senesinde arkadaşım aracı ile ( 2000 model Marea ) bi ağaca tam önden ortadan ve çok sağlam bi şekilde girdi. sağ koltukta eşi ve kendisi kemer takmamıştı fakat airbag açılmadı. serviste sordumuzda ise "kemer takılı olmaması"yüzünden dedi Yorum bağlantısı
Recommended Posts