İçeriğe Yönlendir

İstanbul'da 4 Mevsim Lastik Kullanmalı mı ?


M.Fatih Yüce

Recommended Posts

Engin Özarı

Hiç duymadım. Şahsen, Bilmediğim tanımadığım ve servis ağı olmayan bir ticaret ürününü kullanma taraftarı değilim.

Yorum bağlantısı
Erdinç Sefer

fatih bey bu markayı singapur üzerinden konteyner ticaretiyle kalite farkı gözetmeksizin getiriyorlar.marka kore ben bunlarla ağır vasıta lastikleri için 3 ay önce bir görüşme yapmıştım.hiç tavsiye etmiyorum siz 3 e 5 e bakmayın bildiğiniz markadanda şaşmayın derim ben

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Hiç duymadım. Şahsen, Bilmediğim tanımadığım ve servis ağı olmayan bir ticaret ürününü kullanma taraftarı değilim.

fatih bey bu markayı singapur üzerinden konteyner ticaretiyle kalite farkı gözetmeksizin getiriyorlar.marka kore ben bunlarla ağır vasıta lastikleri için 3 ay önce bir görüşme yapmıştım.hiç tavsiye etmiyorum siz 3 e 5 e bakmayın bildiğiniz markadanda şaşmayın derim ben

Benim asıl sormak istediğim 12 ay boyunca 4 mevsim kullanmak mantıklımı? Bu lastik yada başkası. Ben İstanbulda tembellik edip kış lastiği takmıyorum. Yazlıklar ile dolaşıyorum ama bazı durumlarda içime sinmiyorda...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kış lastiğine verecek para olmadığı için bende yaz lastiği kullanıyorum.

Çok kar varsa, çıkarmıyorum zaten. Mazallah, vururum, yamulur, sonra ısı tabancası falan.. Uğraş dur...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Bende 12 ay dört mevsim kullanıyorum ama 4 mevsim diye bir lastik saçma aslında. İstanbulda yağmurda iyi olan lastik kullanılır :)

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Bende bu seneye kadar 4 mevsim olanlarından kullandım, benim evden ana yola çıkana kadar 250 metre kadar bir rampa var her seferinde bu kadarcık yol için zincir takmak ve sonra sökmek zorunda kalıyordum. Bu sene ilk kar yağdığı sabahı çok rahat hiç patinaja kaçmadan çıktım ve çok sevindim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4 mevsim lastiği terimini tüm satıcılar leblebi gibi kullanıyor, 4 mevsim demek, karda da yolda kalmadan eve kadar gider demek, dolayısı ile kılcal kanallar olur demek, ben bu ultra performanslı lastikte bunları görümüyorum, adı var ama, kendisi yok gibi.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. yaz lastiği (karda soğuk havada kayak takımı gibi olur)

2. kış lastiği (kuru sıcak zeminde fren mesafesi aşırı uzar)

3. 4 mevsim lastiği (birçok ülkede evin 2. arabasına takarlar zira kışın yola yaz lastiği ile çıkılırsa ceza yenir)

vardır; satış pazarlama bu terimleri çorba eder, bir de ultra mega nano performans lastiği var ki, bunu takan marsa bile gideceğini sanar

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Yazın: Ultra Performans Lastiği kullanırım, Ama yaz yağmurlarında sıkıntı yaşadım bir çok kez...

Kışın: Kış lastiği kullanırım, Bu seferde kuru asfaltta sıkıntı yaşıyorum çok patinaja kalıyor ve fren mesafesi aşırı uzuyor.

Standat binek lastiği en ideali diye düşünüyorum Her koşulda...

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Yazın yaz kışın kış lastiği kullanılır. Markası ne olursa olsun en kötü kış lastiği en iyi yaz lastiğinden daha iyi performans verir kışın.

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

Yazın yaz kışın kış lastiği kullanılır. Markası ne olursa olsun en kötü kış lastiği en iyi yaz lastiğinden daha iyi performans verir kışın.

+ 1

4 mevsim lastiğin sadece adı vardır..

Yorum bağlantısı
Mahmut Kızıl

Kar yağışı olan bölgelerde yaşayanlar yada sık şehir dışına çıkan herkesin bir set kışlık ve bir set yazlık lastiğe sahip olması can ve mal güvenliği açısından gerekli bence. Kış aylarında en ucuz kış lastiği bile kullanılsa en pahalı yazlık lastiklerden daha iyi yol tutar. Ben şuan kışlık Michelin A4 yazlık olarak Pirelli Cinturato P7 kullanıyorum. 205/55/16

Yorum bağlantısı
Serkan Gümüşdağ

Benim lastikcinin deposunda 4 adet michelin kış lastiği var. Açıkcası kullanmıyorum. Kış lastiğinin devamlı kullanmada ön takımı bozduğu söylendiği için kullanmıyorum. Arabamda yazlık lastikler takılı şimdilik.

Yorum bağlantısı
Mahmut Kızıl

Zincir rot-balans ayarını bozabilir ama kış lastiğinin ön takımı bozabileceğine inanmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Benim lastikcinin deposunda 4 adet michelin kış lastiği var. Açıkcası kullanmıyorum. Kış lastiğinin devamlı kullanmada ön takımı bozduğu söylendiği için kullanmıyorum. Arabamda yazlık lastikler takılı şimdilik.

muhtemelen bu şehir efsanesinin kaynağı, hasar servisleridir.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

muhtemelen bu şehir efsanesinin kaynağı, hasar servisleridir.

Bu fısıltı gazetesi yokmu insana papucunu ters giydirir. :)

Serkan Bey,Ön takım hasarlanabilir doğrudur ama zincirli araç ile kar olmıyan bir yolda zincirler bozulmadan uzun süre giderseniz birşeyler olabilir. Kış lastiği ile istediğiniz kadar gidin biraz konforunuz düşer başkada bir şey olmaz...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ben de 4 mevsim lastiği düşünüyorum ama en iyisi yaz ve kışlık olarak ayrı kullanmak.İstanbul'da kışlık lastiğe pek ihtiyaç duyulmuyor bence,burası da ayrı bir konu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kış lastiğinin devamlı kullanmada ön takımı bozduğu söylendiği için kullanmıyorum. Arabamda yazlık lastikler takılı şimdilik.

Balanssız kaplama lastiklerde olurdu bu..

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Bende bir türlü istediğim ebatta bulamayınca kış lastiğinden vazgeçtim, 33.000 km yaptığım fakat bir kaç kez beni zor durumda bırakan excellence leri conti pc2 ile değiştirdim. İyimi yaptım kötü mü diye düşünüyorum :unsure2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Balanssız kaplama lastiklerde olurdu bu..

o vaktin arabalarının ön takımı zayıftı desek.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş
(düzenlendi)

Bende 12 ay dört mevsim kullanıyorum ama 4 mevsim diye bir lastik saçma aslında. İstanbulda yağmurda iyi olan lastik kullanılır :)

Arkadaşlar benim bildiğim dört mevsim lastik diye bir lastik yok.

Tamamen ticari amaçlı uydurulmuş bir satış tekniği. Yazlık ya da kışlık (vakumlu ve çivili ) lastik vardır.

bakınız

http://www.kislastig...m/sss.asp#soru5

http://www.goodyear....-plus/index.jsp


    1. M+S KIŞ LASTİĞİ NEDİR? icon_go_up.gif
      "Kar Lastiği" diye adlandırılan lastik FREN özelliğinin yanında ÇEKİŞ özelliği de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde "referans lastiğin" çekiş kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere "M+S Kış Lastiği" veya "Kar Lastiği" diyebiliriz:

    1. severe_snowflake.gif

    M+S sss_1_1.jpg


  1. KAR LASTİĞİ VAR MIDIR? icon_go_up.gif
    HAYIR!
    Her ne kadar İngilizce konuşulan ülkelerde, örneğin ABS’de, isim olarak kullanılsa da “Kar Lastiği” diye ayrı bir Lastik sınıfı yoktur. Kış Lastiği yerine “Kar Lastiği” denilmesi doğru değildir. Kış Lastiğine Kar Lastiği yakıştırması “sadece kar üzerinde kullanılabilen” veya “kar üzerinde Kar Zinciri kullanılmasını gerektirmeyen” gibi yanlış anlamalara neden olmaktadır.Öte yandan bazı Kış Lastiği markalarının kar üzerindeki sonuçlarının diğer rakip markalardan daha iyi,fakat kuru ve ıslak yolda kötü olması,bu zayıflığı olan lastiklerin “Kar Lastiği” olarak satılması bir Pazarlama Stratejisidir.
  2. M+S "DÖRT MEVSİM LASTİĞİ" NEDİR? icon_go_up.gif
    “Dört Mevsim Lastiği“ olarak da bilinen M+S lastikleri ( M = Mud = Çamur S = Snow = Kar ) Çamur ve Kar üzerinde daha iyi sonuç almak için üretilmiş,ancak bu ek özelliklerinin standardı olmayan lastiklerdir. Bu harfleri taşıyan lastiklerin hangi şartları sağladığı belli değildir. Yolüstü ve Yoldışı şartlarda gitmesi beklenen 4x4 SUV araçların fabrika çıkışı lastikleri genellikle M+S lastikleridir.
  3. M+S "DÖRT MEVSİM LASTİKLERİ" KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI? icon_go_up.gif
    M+S lastikleri ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa M+S Kış Lastiği olarak değerlendirilebilir. Kış lastiği sembolünü taşımayan M+S lastiklerinin kar üzerinde fren mesafelerinin yaz lastiklerinden daha kısa,ancak kış lastiklerinden daha uzun olduğu saptanmıştır. “Kış Lastiği”sembolünü taşımayan M+S “Dört Mevsim Lastikleri” nin kışın iyi bir Kış Lastiği , yazın da iyi bir Yaz Lastiği olamıyacağı mutlaka bilinmelidir.

Dört mevsim lastikleri kış lastiği midir?

kis_lastikleri-150x112.jpg

Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’nin altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise, özel profillerinin yanı sıra, üretildikleri malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’nin altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt, kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır. Kar lastiği diye adlandırılan lastik, fren özelliğinin yanında çekiş özelliği de artırılmış kış lastiğidir. Dört mevsim lastikleri (M+S; M= Mud/Çamur, S = Snow/Kar) ancak kış lastiği sembolünü taşıyorsa M+S kış lastiği olarak değerlendirilebilir. Kış lastiği sembolünü taşımayan M+S lastiklerinin kar üzerinde fren mesafelerinin yaz lastiklerinden daha kısa, ancak kış lastiklerinden daha uzun olduğu testlerle tespit edilmiştir. Aracınıza takılması gereken kış lastiği araç üreticisinin önerdiği kış lastiği etiketine uygun olmalıdır. Burada belirtilen lastik etiketindeki hız endeksi dikkate alınmalıdır. Genellikle kış lastiklerinde müsaade edilen azami hız limiti yaz lastiklerine göre daha düşüktür. Dr. Abdullah DEMİR – 16/12/2010

tarihinde Hikmet Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...