İçeriğe Yönlendir

Ustam Arızayı Çözemiyor!


Recep Mura

Recommended Posts

Recep Mura

Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce aracıma herhangi bir arızası olmadan bakım için ustama gittim ve aşağıdakiler yapıldı:

Yapılanlar:

Motor yağı değişimi (85 TL)

Yağ, Hava ve polen filtreleri değişimi (45 TL)

Carbon Clean Yakıt sistemi temizliği (80 TL)

Depo ve Motor yağı katkısı (Bor Power) (20+55:75 TL)

Buji Değişimi (25 TL)

Cam suyu değişimi 2 Kutu (10 TL)

Ön ve arka silecek değişimi

Fren ve balata temizliği ve ayarı

İşçilik (50 TL)

Temizleme Spreyleri vb. bazı malzemeler

Toplam: 420 TL

2 Ön disk taşlama : 50 TL

LPG filtre değişimi+ Enjektör temizliği + Gaz ayarı : 50 TL

ancak tüm bu yapılanlardan sonra araç daha iyi olacakken bir müddet sonra motor ikaz lambası yandı ve araç zaman zaman stop etmeye başladı önce gaz ayarından şüphelendik tekrar ayar yaptırdık ama değişen bir şey olmadı forumda gaz kelebeğinden kaynaklanabileceği gibi bir yazı okudum ustama söyleyip onuda temizlettim yine değişen bir şey olmadı baktık ki benzinde de lpg de aynı yani problem şu araç zaman zaman boşa alındığında veya bazen ani frene basıldığından araç direkt durduğunda devir saati birden 500 lere doğru iniyor bazen toparlayıp normale dönüyor bazen ise stop ediyor en kötüsü yoğun trafikte olunca sıkıntı oluyor Allah korusun kaza tehlikesi ile karşı karşıya kalabiliyorum.

Ustam stop ettiğini bizzat görsem teşhis ederim ama şuan mekanikte herhangi bir sıkıntı yok diyor zaten motor ikaz uyarısı da vermiyor diyor yanan lambayı lpgcide söndürttü usta lpg kaynaklı dedi şuan yanmıyor...En son birde elektronik ustasına gösterelim sanırım araca program yükletmek gerekebilir dedi.

Artık bu problemi ustamın çözebileceğine dair ümidim kalmadı acaba ne yapmalıyım yetkili servise gitsem acaba çözüm bulabilir miyim? Yetkili serviste acaba gereksiz yere gereksiz masraflar çıkarılır mı? daha önce hiç yetkili servise gitmedim işleyiş nasıl oluyor aracım 2004 model şuan 88 bin km 1.6 Lux Lpg'li sizin tavsiyeniz nedir?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Anladığım kadarıyla bakım servis dışında bir usta tarafından yapılmış. Bakım öncesi hiç problem yokken, sonrasında bahsedilen durum ortaya çıktığına göre; buna sebep olabilecek bakımdaki işlemlerden 2 şey var.

1. Bor Power katkısı,

2. Yanlış buji...

Yorum bağlantısı

İlk önce Hava akış hortumuna bakın,yırtılma yada kelepçesi gevşemiş olabilir...

Bilgisayara bağlayıp ışığı söndürdüğündeki arıza kodu neydi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lamba yaktığına göre arıza kodu vardır... Bir şekilde bu kodu öğrenmelisiniz..

Yorum bağlantısı
Mahmut Kızıl

Ben arabayı sıfır aldığımda kesinlikle bor koymayın demişlerdi ford servisinde. Bor bir yerleri tıkamış olabilir. Bence arabayı başka bir ustaya gösterin öncelikle.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bor katkısı + enjektör temizliği+ gaz ayarı bu 3 seçenekten birinde gibi arıza ucuzdan pahalıya gidersek gaz ayarı tekrar yapılacak sonuç alınamazsa motordaki bordan kurtulma yollarına bakılacak ki bu yağ değişimi gibi görünüyor son seçenek enjektörle acaba temizliyoruz diye zarar vermiş olmaları ihtimali ki bu en acı faturayı çıkaracak olan gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Carbon clean işlemi,depo ve motor yağı katkısı birde bujiler şüpheli duruyor.Öncelikle motor yağı değiştirilecek,bujiler kontrrol edilecek.Carbon clean zarar vermişse iş büyür.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. şu andan itibaren extra birşey yaptırmayın, yazılımmış vs. elektronikmiş hikayenin daniskası,

2. CC ne marka idi? Bor katkıları ne marka idi? depoya kimyasal boca edilirken, yakıt seviyeneiz nerede idi? normalde kullanım kılavuzunda, benzin istasyonunda, boş depoya konulur üstüne yakıt konur yazar , buna uyuldu mu?

3. gaz ayarı neden yapıldı, ne şikayetiniz vardı?

4. buji ve yağ ne marka?

5. şimdiden itibaren tam depo benzin alın, bu bitene kadar lpg de de kullanmayın (ilk tedbir)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Ivır zıvır 420 lira tutmuş gibi geldi bana. Yetkili servilerde bile standart bakımlar 200-300 arası.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Anladığım kadarıyla bakım servis dışında bir usta tarafından yapılmış. Bakım öncesi hiç problem yokken, sonrasında bahsedilen durum ortaya çıktığına göre; buna sebep olabilecek bakımdaki işlemlerden 2 şey var.

1. Bor Power katkısı,

2. Yanlış buji...

Evet bakım yetkili servis dışında yapıldı yani özel servis de kesinlikle bakım öncesi bu yönde hiç şikayetim yoktu hatta 10 bin km daha dolmadan gittim bana 8 bin sonra gel buranın havası kirli ve tozlu yağlar daha çabuk bozuluyor demişti servise yağ ve filtre değişimi için gittim ustaya bakmasını ve problem olan şeyler varse değişmesi gereken değiştirelim dedim ama bu işlemlerin bir çoğunu bana sormadan yaptı buna da açıkçası içerledim sonrasında söyledim ama iş işten geçmiş oldu...

Bor power açıkçası carbon clean'dan sonra depoya attı ve bana sormadı bende bunların fiyatı çok olmaya başladı deyince isterse motor yağına kormayız dedi bende faydası var mı dedim yağın ömrünü uzatır felan vb. dedi bende daha iyi olsun diye olan oldu onu da koy madem dedim ama çok pişman oldum sonra...

Bujileri ne marka koydu bilmiyorum ama değiştiğini biliyorum hatta parçacı iki farklı getirdi usta eskilerine bakarak birini tercih etti...

Acaba bujilerin bu anlamda etkisi olur mu çalışmasında vb. sıkıntı yok dediğim gibi sadece bazen aracı boşa alınca ve araç yükten düşüp tamamen frenle durunca birden devir saati aşağı yönlü hareket ediyor bazen toparlayıp normale dönüyor bazen de toparlayamayıp stop ediyor bunu her zaman yapmıyor...

Ustanız kim? Yer adı?

Sahra otomotiv

İlk önce Hava akış hortumuna bakın,yırtılma yada kelepçesi gevşemiş olabilir... Bilgisayara bağlayıp ışığı söndürdüğündeki arıza kodu neydi ?

Usta hortumlara baktı hava filresinin konulduğu hortumların zaten kelepçesi yok direkt takıyor gaz kelebeğine takılı olanı da söküp kontrol etti hatta onun kelepçesini bayağı zor taktı kelebeğide temizledi hatta yanında yay olan yerden ayar yapmaya çalıştı neredeyse o parça kırıldı kırılacak gibi oldu ben o sonra fırlamasın dedi yok fırlamaz önemli bir şey değil gerekirse yenisini yaptırırız onun dedi ya bilmiyorum...

Ustanın bilg. motor bölümüne girip arıza kodunu belirleyemedi ama be yokken lpgyi montaj yapan ustaya götürmüş Atiker'in yetkili servisi orada bilg. arıza kodunu sildirmiş sordum neyle alakalı diye lpg kaynaklı dedi kodunu söylemedi...

Lamba yaktığına göre arıza kodu vardır... Bir şekilde bu kodu öğrenmelisiniz..

Ustam lambayı söndürttü kodu söylemedi ama lpg kaynaklı dedi...zaten baştan beri lpgden kaynaklandığını söylüyordu...

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Ben arabayı sıfır aldığımda kesinlikle bor koymayın demişlerdi ford servisinde. Bor bir yerleri tıkamış olabilir. Bence arabayı başka bir ustaya gösterin öncelikle.

Arabayı sıfır almadığım için bana böyle bir uyarı yapılmadı ama sonradan kitapçığında yağa kesinlikle katkı maddesi koymasın ibaresini görünce çok üzülmüştüm...acaba zamanla süzelir mi bu durum...usta özellikle benzinde kullan diyor acaba bana söyleyemediği bir şey mi var...

Bor katkısı + enjektör temizliği+ gaz ayarı bu 3 seçenekten birinde gibi arıza ucuzdan pahalıya gidersek gaz ayarı tekrar yapılacak sonuç alınamazsa motordaki bordan kurtulma yollarına bakılacak ki bu yağ değişimi gibi görünüyor son seçenek enjektörle acaba temizliyoruz diye zarar vermiş olmaları ihtimali ki bu en acı faturayı çıkaracak olan gibi görünüyor.

Usta bu yapılanların hiç birinde bir sıkıntı görmüyor ben buradan edindiğim bilgileri onunla paylaşıyorum söylediklerin bu problemle alakalı değil diyor ben herşeyi kontrol ettim bir sıkıntı yok diyor...acı fatura derken enjektör değişmini mi kastediyorsunuz inanın şu ana kadar yaptığım masraflar neredeyse 600 tl yi geçti ki baktığımda adam akıllı yapılan bir şey yok...

Carbon clean işlemi,depo ve motor yağı katkısı birde bujiler şüpheli duruyor.Öncelikle motor yağı değiştirilecek,bujiler kontrrol edilecek.Carbon clean zarar vermişse iş büyür.

Carbon clean neye zarar vermiş olabilir ve kesin bunda bir problem olduğu nasıl anlaşılabilir ustama göre herşey normal bir sıkıntı yok bu yönde bir uyarı lambası da yanmıyor bu yüzden işin elektronik olduğunu söylüyor birde elektronikçiye gösterelim diyor...

Yorum bağlantısı
Recep Mura
1. şu andan itibaren extra birşey yaptırmayın, yazılımmış vs. elektronikmiş hikayenin daniskası, 2. CC ne marka idi? Bor katkıları ne marka idi? depoya kimyasal boca edilirken, yakıt seviyeneiz nerede idi? normalde kullanım kılavuzunda, benzin istasyonunda, boş depoya konulur üstüne yakıt konur yazar , buna uyuldu mu? 3. gaz ayarı neden yapıldı, ne şikayetiniz vardı? 4. buji ve yağ ne marka? 5. şimdiden itibaren tam depo benzin alın, bu bitene kadar lpg de de kullanmayın (ilk tedbir)

1-Şimdi kara kara düşünüyorum ne yapacağımı bilemiyorum şu ana kadar yapılanları bu usta yaptığı için başka bir yere de gitmiyorum çünkü başka ustaya gitsem geçmişini ve yapılanları bilmediğinden sıfırdan başlayacak belki yine bir sürü gereksiz iş ve işlemler yapılacak artık bu ustaya da güvenim oldukça azaldı usta her ne kadar ilgili ve iyi bir insan olsa da::(((

2-Carbon Clean markası yanlış hatırlamıyorsam AutoMec diye bir markaydı...Bor katkısı Bor Power markaydı depoya konulan 20 TL yapa konulan 55TL idi...depoya konulan malum depoda az da olsa yakıt vardı zaten yakıtın çoğu CC işleminde bayağı bitmeye yakında çok az da olsa ykıt vardı zaten benzin bitince aracı çalıştıramayız değil mi...

3- Aslında gaz ayarından memnundum ama gaz filtresi değişecekti onun için işleme başlandı enjektörleri vb. temizledi ama o sırada ne olduysa aracın çalışması tuhaflaştı uğraştı usta bayağı mecburen yeniden gaz ayarı yapmak zorunda kaldı...ama o zamandan beri bir türlü randıman vermedi...

4-Bujilerin markasını bilmiyorum ancak yağ AC Delco 5-30 marka...

5-Şuan yarım depo benzin var bu yeter li olur mu yoksa tamamen doldurayım mı ancak bitene kadar kullan derken nasıl bitirebilirim bitince aracı nasıl çalıştıracağım nasıl bir çözüm önerirsiniz yoksa bitmeye yakın mı yeniden benzin alayım benzin bitene kadar da kullanmayın depoda en az çeyrek benzin olsun diyenler de var...sizce bundan sonra ne yapmalıyım...

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Ivır zıvır 420 lira tutmuş gibi geldi bana. Yetkili servilerde bile standart bakımlar 200-300 arası.

kesinlikle katılıyorum en kötüsü bunları yaparken bana hiç sormadı sanırım yetkili serviste bile şunun şunun da değişmesi gerekiyor değiştirelim mi diye soruyorlarmış, belkide ustaya gittiğimde bakıma geldim dememden mi kaynaklandı bilmiyorum...bakım deyince aklına ne geliyorsa yaptı keşke bana sorsaydı gerçi sorsaydıda ben yine yap derdim herhalde çünkü usta yasak iyi diyeceği için bende iyi olacaksa yap derdim herhalde...ama artık öyle olmayacak inşallah..hatta yetkili servise gitmeyi bile düşünüyorum...

CC ve bor un markası ne idi?

CC-AutoMec Bor-Bor Power marka

Geçmiş olsun hocam

Allah razı olsun...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Carbon clean bir markadır, yapılan işlem kurum temizliğidir, Automec ürününün kendine ait dışardan bağlana bir cihazı var mıydı? işlem nasıl yapıldı?

2. Buji olarak motorcraft veya bosch u şidettle hatta ısrarla tavsiye ederim.

3. depoya konan katkıların kullanma kılavuzunu okuyun, çoğunda, tam dolu depoya, tüm şişe bile boşaltılmaz.

4. şu anda normal tavsiye dılına çıkıyoruz, ortada arızalı bir motor/parça var, bunun tespiti için öncelikle orjinal yakıt sistemi ile çalıştırın, tam depo benzin alın, bu depo bitsin sonra çalışma düzenini tekrar kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

1. Carbon clean bir markadır, yapılan işlem kurum temizliğidir, Automec ürününün kendine ait dışardan bağlana bir cihazı var mıydı? işlem nasıl yapıldı?

2. Buji olarak motorcraft veya bosch u şidettle hatta ısrarla tavsiye ederim.

3. depoya konan katkıların kullanma kılavuzunu okuyun, çoğunda, tam dolu depoya, tüm şişe bile boşaltılmaz.

4. şu anda normal tavsiye dılına çıkıyoruz, ortada arızalı bir motor/parça var, bunun tespiti için öncelikle orjinal yakıt sistemi ile çalıştırın, tam depo benzin alın, bu depo bitsin sonra çalışma düzenini tekrar kontrol ettirin.

1-Ürün adı AutoMec kabloları vardı onları enjektörlere bağladı içine bir sıvı koydu ve araç sürekli çalıştı hatta bir ara sürekli gaza basılı kaldı hatta 5000 devir üzerinde bayağı çalıştırdı...Benim zaten ilk defa şahit olduğum bir işlemdi.Hatta neden yapıldığını sorunca öğrendim yakıt temizliği dedi bende hatta zaten benzinde sürekli çalıştırmıyorum hani buna gerek var mı gibisinden sordum bana sonuçta araba ilk benzinde çalışıyor dedi..

2-Buji markasını bilmiyorum ama sanırım bosh olabilir usta orjinal parça kullanmaya çalışıyor hatta akü için illede üzerindeki neyse o amparden alalım dedi 50 amper bulduk uyan o da yüksek geldi üzerindeki koruyucu demiri bile eğmedi orjinalliğini bozmayalım dedi ve uzun bir geçme civata vb. bularak durumu çözdü ama bu soruna bir çözüm bulamadı...

3-Dediğim gibi depoda zaten çeyrek yakıt vardı onunda çoğu CC işleminde tüketildi az da olsa yakıt vardı üzerinde katkı maddesi kondu...hatta ben CC yaptık bir de buna ne gerek var dedim o CC işlemi bu devam ettirecek sanırım 60 LTye kadar gibi bir şey demişti...bundan sonra tövbe zaten...bedava verseler koydurmam...

4-Depo bitsin derken tamamen bitene kadar değil demi kusura bakmayın bu konularda çok bilgili değilim o yüzden anlamak için detaylı yazıyor ve özellikle anlamak için detaylı soruyorum kusuruma bakmayın sanırım aracımız lpgli de olsa hiç benzin yokken çalışmıyor birde birisi yakıt ışığı yanmadan mutlaka en az çeyrek depo yakıt olsun demişti sizin tam olarak bitirin derken kastettiğiniz nedir?

Birde aslında sorun çok da büyük değil gibi yani stop etme durumunu her zaman yapmıyor ama araç durunca mesala kırmızı yandı siz frene bastınız araç tam durduğu anda rölanti birde aşağı yönlü hareket ediyor bazende frene direkt basında birden bire stop edebiiyor normal şartlarda bir sıkıntı yok giderken hareket halinde gaz yerken stop etmiyor genelde hareket haliden durma poziyonuna geçerken oluyor...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Temizlik için kullanılan ürünleri bilmiyorum, duymadım, test raporlarını görmedim, sisli yolda, yoldan çıkmamaya çalışıyoruz şimdilik. Bakım snrası veya tesadüfen, stop etme başlamış, acilen kaynağını bulmalı, konan kimyasalın kullanım tarifine de uyulmamış, öncelikle 1 tam depo benzini bitirin, lpg hiç kullanmayın, orjianl halindeki sürece bakılsın, yoğun kurum vardı, onlara yanıyor da olabilir, başka bir şey de.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Temizlik için kullanılan ürünleri bilmiyorum, duymadım, test raporlarını görmedim, sisli yolda, yoldan çıkmamaya çalışıyoruz şimdilik. Bakım snrası veya tesadüfen, stop etme başlamış, acilen kaynağını bulmalı, konan kimyasalın kullanım tarifine de uyulmamış, öncelikle 1 tam depo benzini bitirin, lpg hiç kullanmayın, orjianl halindeki sürece bakılsın, yoğun kurum vardı, onlara yanıyor da olabilir, başka bir şey de.

Evet dediğiniz gibi böyle bir deneyelim zatem ustada bana hep benzinde de kullan diyor kullan ki anlayalım yoksa gazdandır diyecek gerçi dediğim gibi benzinde test için kısa süreli de olsa kullandık yapıyor, bana CC yapıldığında usta söylemişti içindeki pisliği zamanla atacak diye ama bu durum olunca bundan olabilir diye hiç bahsetmedi...ona göre mekanik bir durum da arıza yok olsa olsa elektroniktir diyor zaman zaman program yaızlım güncellemesi gerekebiliyor o da ancak yetkili servislerde yapılıyor dedi ama bir arkadaşını aradı her markaya bakıyor o bir makine kuracakmış dedi o kursun bir de ona baktıralım dedi...ne ypayım bilmiyorum kendisine de söyledim daha kötü olmasın diye artık korkuyorum dedim olmaz dedi...Hayırlısı bakalım ilginiz için teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiat periyodik olarak, Vw ve Frod kuyruğu sıkışınca kurum temizliği yapıyor ama markası değişiktir. Bunun gibi: 20/50 de bir motor yağı, siz bunu motorunuza koyar mıydınız?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Fiat periyodik olarak, Vw ve Frod kuyruğu sıkışınca kurum temizliği yapıyor ama markası değişiktir. Bunun gibi: 20/50 de bir motor yağı, siz bunu motorunuza koyar mıydınız?

Dediğim gibi bu konularda cahilim ustaya güvenmekten başka çarem yok...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Fiat periyodik olarak, Vw ve Frod kuyruğu sıkışınca kurum temizliği yapıyor ama markası değişiktir. Bunun gibi: 20/50 de bir motor yağı, siz bunu motorunuza koyar mıydınız?

Çağlar Bey kesinlikle elektronik işine girmeyelim mi? yani baktırmayayım mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Servis eğitimin ilk cümlesi: önce mekanik kontrolleri yapın, sizce mekanik olarak hereşy yolunda ise, elektroniğe de girsin usta.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Servis eğitimin ilk cümlesi: önce mekanik kontrolleri yapın, sizce mekanik olarak hereşy yolunda ise, elektroniğe de girsin usta.

Ustaya göre mekanik olarak hiçbir sıkıntı yok o yüzden elektroniğe bağlayalım bir bakalım dedi adaptasyondan felan bahsetti bu konu benim dışımda dedi dirençlerden bahsetti uyumsuzluktan bahsetti bir bakalım ona göre hareket edelim dedi ama ben daha da kötü olmasından da çekiniyorum var mı bizim araçlarda böyle yazılım güncelleme vb...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...