İçeriğe Yönlendir

Renault Megane Dizel (1.5 Dcı) Motorlar ...


Yalçın Yurdakul

Recommended Posts

Yalçın Yurdakul

Kardeşim son 5 ayda 2 kez dizel megan aldı. İlki 2007 model 70.000'de idi (85'lik). Üfleme tabir edilen bir durum olunca onu elinden çıkardı. Dün, Renault Mais 12 ay garantili olarak 2007 model 40000'de (100'lük) yine dizel megan II aldı. Araç servis bakımlı görünüyor. Ankara'da aynı yerden alınmış ve hep aynı yerde bakımları yapılmış bir araç. Fakat üfleme bunda da var ve gaza üklenince vites değişimleri arasında, boşta iken gaza ani yüklenmelerde kara duman atıyor. Çekişlerinde problem yok, turbo sesi yok; tıkır tıkır çalışan motorlar... Bu dci motorlar mı böyle yoksa bize böyleleri rast geldi? Bu üfleme ve duman atma durumu ile ilgili ne söyleyebilirsiniz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

65'liğini kullanıyorum. Bakımdan bakıma yağını kontrol ediyorum. Üflemesi olsa da bilmiyorum ama hiç yağ eksilttiğini görmedim. Çokta memnunum.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Bendede 2011 1.5dci clio var şirket aracım,aynı motor sanırım üflemiyor :) gayet memnunum.. hızlanması çekişi sorunsuz..

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

üfleme tespiti nasıl ve hangi yöntem ile yapıldı, sorun ne idi?

Çağlar Bey! Üfleme testi herhangi bir cihazla falan yapılmadı. İlk araçtaki üfleme dikkatimizi çekmişti, Isparta servisinde "Üfleme var biraz masraf çıkartır, kurtulmaya bak!" denmiş. İkinci araçta da benzer bir durum var ama ilki kadar değil. Araç ısındığında gözlemleniyor. Motor yağ kapağını açtığınızda saç kurutma makinası gibi üflüyor. Benim Focus'ta da var ama böyle değil tabi, focus'un daha ilk kilometrelerinde bile hafif bir üfleme var, doğalmış... Ancak Megan'daki biraz fazla oluyor ve "duman atıyor". Bu duman atma normal mi? Araç daha 40000'de ... Servis garantisi olmasa daha farklı şeyler akla gelir ama ...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor yağ doldurma kapağının, adı dışında başka bir işlevi yoktur, 1970 Röno değilse tabii.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bütün motorlar yağ kapağından buhar çıkarır. Yağ koyma kapağı açılır kapağı yerine yaklaştırınca kapağı çekerse kompresyon iyidir.

İtiyorsa kompresyon kaçırıyordur. Buharda tren bacasından çıkan duman gibi kesik kesik çıkar.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

1.5 DCI çok başarılı bir motordur. Performans ve Ekonomik olarak birbirlerini tamamlıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yumuşak çalışır, sessizdir, az yakar. Dacia dan nissan a kadar çok araç da kullanılır.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Yağ kapağı açılıpta üfleme yapmayan motor olmaz...Ayrıca dip gaz yapınca kara duman atmayan motorda olmaz..

.en azından mondeo olmaz... :D

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Focus'ta dip gazda duman yok daha :) Anlaşılan, korkulacak bir durum yok !

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Focus'ta dip gazda duman yok daha :) Anlaşılan, korkulacak bir durum yok !

Km arttıkça egsozda biriken kurum dip gazlarda motorun tayziki ile orada tutunmaya çalışan toz ve kırıntıları atar olay bu...sizin araç daha yeteri kadar km ye ulaşamamıştır .

Ama ne zaman ki her halde duman var o zaman masraf var...

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Focus 32.000'de duman yok, Megan 40.000'de duman çok :) Sürekli duman atmadığına göre sorun büyük değil anlaşılan!

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

KAra duman bildiğim kadarı ile "yakıt" anlamında oluyor. Bu da ya hava az geliyor ya da yakıt fazla geliyor demek oluyor.

Havanın az gelmesi, hava giriş sensörü, turbo kontrol valfleri, vakumu, hava filtresi markası vs ile ilgili iken yakıtın çok gelmesi ise sulu mazot deneyimleri ile enjektörlerin genişlemiş olabileceği izlenimini veriyor. Pek çok araçta kara duman olabilir, sürekli olmadığı sürece bir anlamı yok. EGR ile de ilgili olabilir. Bizim fusion 175 bin km oldu hala kara duman görmedik. İlk marş anında çok hafif bir mavi gelip gidiyor o kadar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bizim getz dizel 120bin oldu, onda da duman yok, ilk çalıştırma da bile görmedim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Engin Özarı

Gets ve 120 bin km. Güney kore motorları sağlam demekki

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford lardan çok daha sorunsuz olduğunu belirtmek isterim. Ama sürüş keyfi zayıf.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bizim getz dizel 120bin oldu, onda da duman yok, ilk çalıştırma da bile görmedim.

Babamın getz'i bakım da gördü ama şu an 3000 devir sonrası kara duman atıyor. Servis yakıt kaynaklı diyor ya...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Sulu yakıt nedeniyle enjektör kesmiştir de olabilir.

Şurada güzel açıklamalar var. (biriniz tercüme edin koyun).

http://gguymotors.co.nz/faqs/diesel-smoke-wof-failure/

Şu elektron mikroskobunda resim. Kir ve su enjektör kesmesi (içinden geçen maddenin enjektör deliğini bozması, kendi kendini kesmesi) için yeterlidir.

Failed_Injector_Nozzle_web.jpg

Şunu ise mutlaka okuyun:

http://www.cumminsfo...ng-heavy-5.html

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...