Yalçın Yurdakul 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Kardeşim son 5 ayda 2 kez dizel megan aldı. İlki 2007 model 70.000'de idi (85'lik). Üfleme tabir edilen bir durum olunca onu elinden çıkardı. Dün, Renault Mais 12 ay garantili olarak 2007 model 40000'de (100'lük) yine dizel megan II aldı. Araç servis bakımlı görünüyor. Ankara'da aynı yerden alınmış ve hep aynı yerde bakımları yapılmış bir araç. Fakat üfleme bunda da var ve gaza üklenince vites değişimleri arasında, boşta iken gaza ani yüklenmelerde kara duman atıyor. Çekişlerinde problem yok, turbo sesi yok; tıkır tıkır çalışan motorlar... Bu dci motorlar mı böyle yoksa bize böyleleri rast geldi? Bu üfleme ve duman atma durumu ile ilgili ne söyleyebilirsiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 üfleme tespiti nasıl ve hangi yöntem ile yapıldı, sorun ne idi? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 65'liğini kullanıyorum. Bakımdan bakıma yağını kontrol ediyorum. Üflemesi olsa da bilmiyorum ama hiç yağ eksilttiğini görmedim. Çokta memnunum. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Bendede 2011 1.5dci clio var şirket aracım,aynı motor sanırım üflemiyor gayet memnunum.. hızlanması çekişi sorunsuz.. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Bizimki 1 senelik araç ama hiç böyle problem görmedim. Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 18 Aralık 2011 Yazar Paylaş 18 Aralık 2011 üfleme tespiti nasıl ve hangi yöntem ile yapıldı, sorun ne idi? Çağlar Bey! Üfleme testi herhangi bir cihazla falan yapılmadı. İlk araçtaki üfleme dikkatimizi çekmişti, Isparta servisinde "Üfleme var biraz masraf çıkartır, kurtulmaya bak!" denmiş. İkinci araçta da benzer bir durum var ama ilki kadar değil. Araç ısındığında gözlemleniyor. Motor yağ kapağını açtığınızda saç kurutma makinası gibi üflüyor. Benim Focus'ta da var ama böyle değil tabi, focus'un daha ilk kilometrelerinde bile hafif bir üfleme var, doğalmış... Ancak Megan'daki biraz fazla oluyor ve "duman atıyor". Bu duman atma normal mi? Araç daha 40000'de ... Servis garantisi olmasa daha farklı şeyler akla gelir ama ... Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Eski ve yeni şirket aracım clio çok güzel ve sıkıntısız herkese tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 motor yağ doldurma kapağının, adı dışında başka bir işlevi yoktur, 1970 Röno değilse tabii. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Bütün motorlar yağ kapağından buhar çıkarır. Yağ koyma kapağı açılır kapağı yerine yaklaştırınca kapağı çekerse kompresyon iyidir. İtiyorsa kompresyon kaçırıyordur. Buharda tren bacasından çıkan duman gibi kesik kesik çıkar. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 1.5 DCI çok başarılı bir motordur. Performans ve Ekonomik olarak birbirlerini tamamlıyor. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Yumuşak çalışır, sessizdir, az yakar. Dacia dan nissan a kadar çok araç da kullanılır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Kangoo ya konursa, yakmaz,tüketir 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Yağ kapağı açılıpta üfleme yapmayan motor olmaz...Ayrıca dip gaz yapınca kara duman atmayan motorda olmaz.. .en azından mondeo olmaz... Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 18 Aralık 2011 Yazar Paylaş 18 Aralık 2011 Focus'ta dip gazda duman yok daha Anlaşılan, korkulacak bir durum yok ! Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Focus'ta dip gazda duman yok daha Anlaşılan, korkulacak bir durum yok ! Km arttıkça egsozda biriken kurum dip gazlarda motorun tayziki ile orada tutunmaya çalışan toz ve kırıntıları atar olay bu...sizin araç daha yeteri kadar km ye ulaşamamıştır . Ama ne zaman ki her halde duman var o zaman masraf var... Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul 19 Aralık 2011 Yazar Paylaş 19 Aralık 2011 Focus 32.000'de duman yok, Megan 40.000'de duman çok Sürekli duman atmadığına göre sorun büyük değil anlaşılan! Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 KAra duman bildiğim kadarı ile "yakıt" anlamında oluyor. Bu da ya hava az geliyor ya da yakıt fazla geliyor demek oluyor. Havanın az gelmesi, hava giriş sensörü, turbo kontrol valfleri, vakumu, hava filtresi markası vs ile ilgili iken yakıtın çok gelmesi ise sulu mazot deneyimleri ile enjektörlerin genişlemiş olabileceği izlenimini veriyor. Pek çok araçta kara duman olabilir, sürekli olmadığı sürece bir anlamı yok. EGR ile de ilgili olabilir. Bizim fusion 175 bin km oldu hala kara duman görmedik. İlk marş anında çok hafif bir mavi gelip gidiyor o kadar. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 Bizim getz dizel 120bin oldu, onda da duman yok, ilk çalıştırma da bile görmedim. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 Gets ve 120 bin km. Güney kore motorları sağlam demekki Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 Ford lardan çok daha sorunsuz olduğunu belirtmek isterim. Ama sürüş keyfi zayıf. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 Bizim getz dizel 120bin oldu, onda da duman yok, ilk çalıştırma da bile görmedim. Babamın getz'i bakım da gördü ama şu an 3000 devir sonrası kara duman atıyor. Servis yakıt kaynaklı diyor ya... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 (düzenlendi) Sulu yakıt nedeniyle enjektör kesmiştir de olabilir. Şurada güzel açıklamalar var. (biriniz tercüme edin koyun). http://gguymotors.co.nz/faqs/diesel-smoke-wof-failure/ Şu elektron mikroskobunda resim. Kir ve su enjektör kesmesi (içinden geçen maddenin enjektör deliğini bozması, kendi kendini kesmesi) için yeterlidir. Şunu ise mutlaka okuyun: http://www.cumminsfo...ng-heavy-5.html 4 Ocak 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts