İçeriğe Yönlendir

Mk4 Mondeo Titanium Ve Hayal Kırıklığım :(


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı

Bugün akşam Eskişehir'de ki Ford Yetkili bayisine gittik eşim ile birlikte, mk4 mondeoyu test sürüşünde denemek için,

ama arabanın içine biner binmez hayal kırıklığına uğradım,

- bir kere ön konsol, diireksiyon ve orta konsol çok basit ve türkiyedeki en üst model olan mondeoya hiç yakışmamış,

- koltuğuna oturduğumda sığamadımçünkü çok küçüktü (1.83 m boyunda ve 100 kg yum), gerçekten sığamadım

- arka taraf ise idare ederdi ama orta kol dayamasında bardaklık bile yoktu.

- Motoruna falan birşey demiyorum iyidir muhakkak ama bana en çok içi lazım.

test sürüşüne çıkmaya gerek bile görmedik.

dıştan falan çok güzel ve kaslı görünüyor ama içi benim için tamamen hayal kırıklığı oldu.

Biliyorsunuz 407 yi almadan önce bir ara bu kasa mondeoya bile bakıyordum.

bizim 407 2007 model ama koltukları (kocaman koltukları var ve çok rahat), ön ve orta konsolu, arka tarafı falan mk4 mondeoya göre çok daha iyi tasarlanmış, hatta babamın mk3 mondeo'nun bile ön konsolu çok daha ağır duruyor. Selective olanı belki daha şıktır ama oda zaten çok pahalı.

C-max'in iç tasarımı ise çok daha güzel ve şıktı ama oda benim tarzım değil.

bu durumda Mk4 benim için bitmiştir daha da bakmam :)

Not: bunlar benim kişisel zevk ve tercihlerime göre düşündüklerim sizin için bağlayıcı olmayabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Ön konsol ve dizayn için birşey diyemem, çünkü kişisel zevke göre değişir. Ancak, 1,98 boyundayım, mk4 mondeo'ya bindiğimde sürücü koltuğuna çok rahat sığmıştım, ayrıca sürücü koltuğu ayarları bana göreyken sürücü koltuğunun arkasındaki yolcu koltuğuna da rahatlıkla sığmıştım.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

407 den dahamı basıktı..

407 bana basık gelmiyor ama Mondeo yükseklik olarak daha genişti. 407 nin koltuğundan 1.5 tane mondeo koltuğu çıkar ama :)

Ön konsol ve dizayn için birşey diyemem, çünkü kişisel zevke göre değişir. Ancak, 1,98 boyundayım, mk4 mondeo'ya bindiğimde sürücü koltuğuna çok rahat sığmıştım, ayrıca sürücü koltuğu ayarları bana göreyken sürücü koltuğunun arkasındaki yolcu koltuğuna da rahatlıkla sığmıştım.

yükseklik ve diz mesafesi olarak değil, genişlik olarak sağdan ve soldan taştım :) benim paket geniş olduğu için olabilir.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Bindiğiniz aracın mondeo olduğuna emin misiniz? Benim boyum 192 cm ve 107 kg yim. koltuğu istediğim gibi ayarladığımda cam çizgisi omuzum hizasındaydı. Resmen gömülmüştüm araca. Koltuk en geride iken,debriyaja sonuna kadar basamıyordum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

mk4, mk3 ten dha yüksek bir oturma ve görüş durumuna sahip. mk3 te mk2 den daha yüksek bir oturma durumuna sahip ti.

orta konsol bence de çok zevksiz ve acemi ce tasarlanmış. ancak aracı sürdüğünüzde her şeyi unutuyorsunuz :D. Bu arada bir de gösterge panelinin açılışı ve animasyonları da azımsanmayacak derecede güzel bana göre.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Bindiğiniz aracın mondeo olduğuna emin misiniz? Benim boyum 192 cm ve 107 kg yim. koltuğu istediğim gibi ayarladığımda cam çizgisi omuzum hizasındaydı. Resmen gömülmüştüm araca. Koltuk en geride iken,debriyaja sonuna kadar basamıyordum.

Cihan hocam hakikaten ben koltuğa popomu sığdıramadım, koltuğun pozisyonu ile ilgili değildi, zaten koltuktan ziyade 407 den sonra bana basit geldi, yada ben mondeo mk4 e hiç binmediğim için beklentilerim yüksek kalmış olabilir.

Gerçekten de Mondeo'ya mı baktınız?Focus falan olmasın o :tongue: (Şaka)

Konsolu beğenmemekte haklısınız. Cidden basit bir görüntüsü var. Ama aracın içinde rahat edememenizi yadırgadım. Boy/kilo olarak sizinle eşdeğeriz. Benim MK3'ün bile içi çok ferah. Misal, yeni Passatı incelediğimizde, Mondeo kadar ferah gelmemişti. Yeni Mondeo ise bizimkisinden daha geniş. Bana çok ferah gelmişti. :unsure2:

Koltuk konusunu çok önemsemeyin belkide bana bir an öyle geldi diyeyim, ama çok daha şık bir iç mekan bekliyordum açıkcası. Bakınız C-Max'in iç tasarımı harika olmuş 10 üzerinden 10. O iç tasarımı Mondeo'ya koymamaları garip olmuş.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bu arada hanımda benim ile aynı şeyleri düşünüyor.

O da babanın arabası (mk3 modeo ghia) bundan daha güzel ve daha ağır, bu basit olmuş dedi. Bunun içinmi 10.000 TL fazla verecektin dedi :) (2008 ini almak için bütçeyi zorlayacaktım da)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Koltuk konusunu çok önemsemeyin belkide bana bir an öyle geldi diyeyim, ama çok daha şık bir iç mekan bekliyordum açıkcası. Bakınız C-Max'in iç tasarımı harika olmuş 10 üzerinden 10. O iç tasarımı Mondeo'ya koymamaları garip olmuş.

O doğru işte. Hele orta konsoldaki dikdörtgen düğmelere basınca...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

407 nin koltuğu mondeoya göre gaha iridir ama mondeonun koltuğuna sığamadım demenize şaşırdım açıkcası mondeo koltuğuda sığılmayacak kadar küçük değil.hatta şimdiye kadar üretilmiş tüm focuslarla neredeyse aynı ölçüde ve kimseden koltuğu küçük diye bir şikayet duymadım. ban göre gayet tatminkar ölçüde koltukları var..

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

407 nin koltuğu mondeoya göre gaha iridir ama mondeonun koltuğuna sığamadım demenize şaşırdım açıkcası mondeo koltuğuda sığılmayacak kadar küçük değil.hatta şimdiye kadar üretilmiş tüm focuslarla neredeyse aynı ölçüde ve kimseden koltuğu küçük diye bir şikayet duymadım. ban göre gayet tatminkar ölçüde koltukları var..

Cümlenizin başı aslında benim olayı algılama şeklimi açıklamış, 407 den inip hemen mondeo'ya binince sanırım bana öyle geldi.

Not : şu anki aracım 407 diye ondan örnek veriyorum, 407 daha iyi demiyorum ama Mondeo daha iyi olmalıydı.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Gerçekten de Mondeo'ya mı baktınız?Focus falan olmasın o :tongue: (Şaka)

Konsolu beğenmemekte haklısınız. Cidden basit bir görüntüsü var. Ama aracın içinde rahat edememenizi yadırgadım. Boy/kilo olarak sizinle eşdeğeriz. Benim MK3'ün bile içi çok ferah. Misal, yeni Passatı incelediğimizde, Mondeo kadar ferah gelmemişti. Yeni Mondeo ise bizimkisinden daha geniş. Bana çok ferah gelmişti. :unsure2:

mk4 hem yeni passat tan hemde bizim araçlardan geniş bir iç alana sahip. özellikle arka kısım ben bile rahat rahat oturuyorum :D

ön koltuk gerçekten de ilk oturuşta insana garip geliyor. biraz yüksek bir oturumu var ve direksiyon ayarı koltuk ayarı tam olmazsa insana bir darlık hissi verebiliyor. bu arada bende 185 boy ve 0.1 ton ağırlığındayım :D

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

mk4 hem yeni passat tan hemde bizim araçlardan geniş bir iç alana sahip. özellikle arka kısım ben bile rahat rahat oturuyorum :D

ön koltuk gerçekten de ilk oturuşta insana garip geliyor. biraz yüksek bir oturumu var ve direksiyon ayarı koltuk ayarı tam olmazsa insana bir darlık hissi verebiliyor. bu arada bende 185 boy ve 0.1 ton ağırlığındayım :D

Ertan hocam, aracın içi gerçekten geniş ona lafım yok zaten, o zaman koltuk küçük demiyelimde bana garip geldi diyelim :D,

geniş olabilir ama Mk3 Mondeonun ön konsalu mk4 Mondeo'dan çok daha ağır ve güzel duruyor.

Bu arada 100.000 gramda olabiliriz :)

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
(düzenlendi)

Ertan hocam, aracın içi gerçekten geniş ona lafım yok zaten, o zaman koltuk küçük demiyelimde bana garip geldi diyelim :D,

Bu arada 100.000 gramda olabiliriz :)

yok 100.000 de çok sıfır var insanı korkutuyor :D

0.1 ton demek daha hoş geliyor kulağa :D

Dediim gibi koltuk garip geliyor insana çünkü bana da, bizim şirket arabasına ilk bindiğimde garip geldi. hemen benim mk3 ile kıyasladım. geniş ama bir tuhaflık var dedim :D

ekleme: bu arada şunu da belirtmeden edemeyeceğim. mk3 lerin ağırlığını göremiyorum bu araçta acaba göremeyen ben miyim sadece :D

tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Furkan Bey, siz yarın yeniden bakın Mondeo'ya. Anlaşılan yavaş yavaş seveceksiniz:)) 407 sınıfında başarılı bir model. Ancak daha çok Mk3 Mondeo ile benzelik gösterir. Yani daha klasik tasarım. Siz de klasik tasarımı beğendiğiniz için Ford'un Mondeo ile başlayan, Fiesta ve Focus ile devam eden yeni dizaynını muhtemelen çok sevmediniz. Makyajdan sonra aslında baya bir toparlandı ama demek ki, yeterli olmamış. Yine de bir test sürüşü yapın. Belki sürüş konforu ile kendini beğendirir. Yanlız anladığım kadarı ile sadece sizin beğenmeniz bu saatten sonra yeterli olmayacak, eşinizi de ikna etmeniz gerekecek.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Furkan Bey, siz yarın yeniden bakın Mondeo'ya. Anlaşılan yavaş yavaş seveceksiniz:)) 407 sınıfında başarılı bir model. Ancak daha çok Mk3 Mondeo ile benzelik gösterir. Yani daha klasik tasarım. Siz de klasik tasarımı beğendiğiniz için Ford'un Mondeo ile başlayan, Fiesta ve Focus ile devam eden yeni dizaynını muhtemelen çok sevmediniz. Makyajdan sonra aslında baya bir toparlandı ama demek ki, yeterli olmamış. Yine de bir test sürüşü yapın. Belki sürüş konforu ile kendini beğendirir. Yanlız anladığım kadarı ile sadece sizin beğenmeniz bu saatten sonra yeterli olmayacak, eşinizi de ikna etmeniz gerekecek.

Saygılarımla.

C-Max çok etkileyiciydi ama :) yeni tasarım olmasına rağmen, bu tasarım mondeo'nun iç mekanını süper bir hale getirebilirdi kanımca.

Eşim zaten beğenmedim demeyip bunamı 10.000 TL fazla verecektin diyerek sahadan 3-0 galip ayrıldı :D

Mondeo'nun kasası yenilenirse ve iç tasarımı değişirse bir rövanş maçı ayarlayabilirim :)

Not: Bu arada dış tasarımında da arka tarafı hiç beğenmiyordu, makyajlı kasada bagaj kapağına fren lambası koyarak o kısmı aşmışlar diyordu. Şu anda dıştan ikimizde çok beğeniyoruz mondeo'yu. Hele gündüz farları çok ayrı bir hava katmış.

Yorum bağlantısı

C-Max çok etkileyiciydi ama :)

Mondeo'da 5 sene önce gösterge panelindeki ekranla çok etkileyiciydi:) Hatta James Bond filminde oynayacak kadar da karizmatikti ama gözümüz çabuk alışıyor, şimdi çok sıradan bir tasarım gibi geliyor. SAnırım önümüzdeki sene yen Mondeo'da yollara çıkar. O zaman etkileyicilik bayrağını tekrar devralır. Gündüz farı konusunda ben de sizle aynı görüşteyim. Sonradan tasarlanmasına rağmen araçla çok bütünleşik duruyor. Göstermelik de değil, gayet işlevsel bir ışık şiddeti var. Nerdeyse arkam dönükken farkedeceğim kadar güçlü:))

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

5 yıllık kasa 1-2 senelik makyajı oldu :p yeni kasanın çıkması yakındır. mkIV bile eski olacak desenize :D

iç hacmi konusunda bence sınıfının üstünde. ilk gelen titanyumlar daha donanılıydı makyajla titanyumdan kırpıp selective yaptılar :p

baız işcilik sıkıntılıar var mesela kapı döşemelerindeki vinlexler cam kısmından atma yapıyor. klima paneli ve esp vs tuşu kaplaması soyuluyoır. makyajda klma paneli değişti diye biliyorum.

1.6 atmosferiği çok motor ve egsoz sesi alıyor sınıfına göre ama tatlı bir ses olduğu için beni rahatsız etmemişti.

heralde sınıfının en büyük arabası ama park sıkıntısı var :D superb den bile daha büyük ölçüleri var. ki uzaktan bakınca superb limuzin gibi geliyor :p hilelitasarım dar uzun :D

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
mk4 hem yeni passat tan hemde bizim araçlardan geniş bir iç alana sahip. özellikle arka kısım ben bile rahat rahat oturuyorum :D ön koltuk gerçekten de ilk oturuşta insana garip geliyor. biraz yüksek bir oturumu var ve direksiyon ayarı koltuk ayarı tam olmazsa insana bir darlık hissi verebiliyor.

Katılıyorum. Sanırım gölgeliğin bulunduğu bölüm biraz basık. Arka koltuk bence efsane...

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

2 yıl MK3 kullandım, şimdi ise 2012 MK4'e biniyorum şirket aracı. Bunu beklerken eşimin clio'yu kullanıyordum ve gerçekten sığmıyordum. MK4'ün İç hacmi yeterli aracın içine gömülüyorsunuz, daha genişi vardır elbet ama MK3'ten tartışmasız daha ferah . 130'dan 140 beygire çıkarılmış olsa da motor gücü, eski arabanın ataklığı yok (kasa büyük ondan sanırım) veya bana öyle geliyor pek zorlamadım daha. Önceki donanım Ghia idi bu Trend: kararan ayna yok. 10 km sonrası kapıların otomatik kilitlenmesi sevdiğim bir özellikti o da bulunmuyor. Ön cam ısıtma, Xenon far ve otomatik far ayarı yok. Bir yenilik var beğendiğim yağmur sensörü ile silecekler belli bir seviyeye ulaşınca farlar otomatik olarak yanıyor. Bu otomatik yanma da Fordun tamamında çok başarısız, Reno'da bile araba çalıştıktan sonra farlar yanıyor. Ford'da direk yanması çok basit.

Ses izolasyonu çok güzel içeride lastik sesi neredeyse yok, kışlıkları taktırdım hiç farketmedi. Çamurluk içlerlerinde keçe benzeri birşey kullanmışlar.

Bir de MK4'teki şanzımanı daha önce powershift diye satıyorlardı, şimdi sadece 2.0 ecoboostta görünüyor katalogda. Downgrade mi var yoksa pazarlama stratejisi mi anlamadım.

Unutmadan artık TDCI logosu yok, 1.6'ları mağdur etmeye alışık arkadaşlara duyurulur. :fiuw: Selamlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aynı şase üstüne, S-maxten daha uzun bir araba yapıp, üstüne arka koltukta 3 kişiyi sıkıştırarak oturtan, tavanı basan ve bagajı işlevsiz hale sokan tasarımcı ekibi, kesin prim almıştır, kovulacaklarına. İnsan S-max e bakınca, mondeo ne marka diye şaşırıyor. Ben şaşırmıştım.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Benim koltuklarla ilgili olan fikrim yanlış anlaşıldı galiba, aracın için gerçekten çok geniş ve ferah, 407 nin ve mk3 mondeonun iç mekanına göre hayli geniş,

ama koltukların tasarımı ve ön konsolun basitliği beni soğuttu, sanki 2012 titanium Mondeo ya değilde benim eski Ceratoya oturuoymuş gibi hissettim,

tekrar söylüyorum C-Max de ki iç mekan ve koltukların tasarımı kapılarda ki ve çeşitli yerlerde ki kırmızı aydınlatmalar harika idi niye mondeo ya da koymamışlar ki?

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ses izolasyonu çok güzel içeride lastik sesi neredeyse yok, kışlıkları taktırdım hiç farketmedi. Çamurluk içlerlerinde keçe benzeri birşey kullanmışlar.

Aslında kışlıklar daha yumuşak olduğu için daha sessiz diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Furkan, iç mekan tasarımı konusunda haklısın, gözümüz alıştı zaten basit de bir tasarım. Bu parayı verip alır mıydım diye sormuyor değilim. Tüm aileye selamlar.

Benim koltuklarla ilgili olan fikrim yanlış anlaşıldı galiba, aracın için gerçekten çok geniş ve ferah, 407 nin ve mk3 mondeonun iç mekanına göre hayli geniş,

ama koltukların tasarımı ve ön konsolun basitliği beni soğuttu, sanki 2012 titanium Mondeo ya değilde benim eski Ceratoya oturuoymuş gibi hissettim,

tekrar söylüyorum C-Max de ki iç mekan ve koltukların tasarımı kapılarda ki ve çeşitli yerlerde ki kırmızı aydınlatmalar harika idi niye mondeo ya da koymamışlar ki?

Hasan hocam, diş yapısı farklı olduğu için lastik sesi öncekine göre daha fazla hissedilir oldu, yine de sessiz diyebiliriz. Yazlık ve kışlıklar Michelin marka.

Selamlar

Aslında kışlıklar daha yumuşak olduğu için daha sessiz diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Furkan Bey, 2012 mondeo'nun iç mekan ve özellikle orta konsol ile ilgili görüşlerinize katılırım. Ancak gözünüzden kaçmasın, makyaj öncesi mondeo titanium modelinin iç mekanı ile makyajlısında farklılıklar var, ve bence makyaj öncesi iç mekan makyajlısına göre bir derece üstte duruyor, özellikle de orta konsol . Aslında İç mekanın tamamında daha üst bir kalite havası var, vites kolu civarı kaplamalar da buna dahil. Sizin almayı düşündüğünüz aracın 2008 titanium olmasından dolayı bir de onun iç mekanını incelemenizi tavsiye ederim, farkı hemen fark edeceksiniz. Nedense makyajla birlikte dış görünümü daha şık bir forma sokarken iç mekan görüntüsünü sadeleştirmeyi tercih etmişler.

Ayrıca, 2008 mondeo titanium modelinin sürücü koltuğu 8 yöne elektrikli. Makyajlısında ise sadece yükseklik ayarı mevcut. Özetle makyaj öncesi koltuklar daha konfor odaklı ve detaylı olarak ayarlanabiliyor ve bana makyajlısından daha rahat geliyorlar.

Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...