İçeriğe Yönlendir

Ucuz Kasko Poliçesi Alırken Dikkat Edilecek Hususlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Arkadaşlar son zamanlarda adı sıkça duyulmaya başlanan bir sigorta şirketinin kasko poliçesindeki klozları inceledim.

Dikkatimi çeken klozlar aşağıda

GÜMRÜKLÜ DEĞER KLOZU

Bu sigorta poliçesindeki Araç Kasko Bedeli, aracın gümrüklü bedeli üzerinden belirlenmiş olup, herhangi bir kısmi hasarda hasar tutarı ilgili

yedek parçanın Türkiye'de ilan edilmiş parekende satış fiyatları, tam hasara uğraması veya çalınması menşei katalog fiyatları üzerinden

(gümrüksüz bedeli) ödenecektir. Bu hususlar taraflar arasında peşinen kabul edilmiştir.

KIYMET KAZANMA TENZİLİ İSTİSNASI KLOZU

Kasko Sigortası Genel Şartlarının B.3.3.1.3. maddesi son paragrafı hükmünün aksine, sigortalı aracın maruz kalabileceği, poliçe teminatına

giren, herhangibir hasarı sonucunda tespit olunacak hasar tutarından, 10 yaşa kadar olan Hususi ve Jeep, 7 yaşa kadar olan Kamyonet,

Panel/Glass Van, Minibüs/Midibüs, Kamyon, Otobüs, Traktör, Çekici, Römork ve İş Makinası kullanım tarzındaki araçlarda kıymet kazanma

tenzil edilmez. 10 Yaşı geçen (Hususi ve Jeep) ile 7 yaşı geçen (Kamyonet, Panel/Glass Van, Minibüs/ Midibüs, Kamyon, Otobüs, Traktör,

Çekici, Römork ve İş Makinası) araçlarda aracın Trafiğe Çıkış Tarihi dikkate alınarak her yıl için sadece yeni(orjinal) verilen parçalardan, özel

araçlarda asgari%25- azami, %50, ticari araçlarda asgari %30-azami % 50 ile sınırlıdır. Kıymet Kazanma tenzilinde araç yaşı, aracın Trafiğe

Çıkış Tarihi ile hesaplanacaktır. Lastik ve Akü gibi süreli kullanım gerektiren malzemeler istisna olup, herhangi bir yaş sınırlamasına

bakılmaksızın eksper tespiti doğrultusunda kıymet kazanma tenzili uygulanır.

KİRALIK ARAÇ TEMİNATI KLOZU

Kiralık araç teminatı, sigortalı aracın kazanın olduğu yerden bir başka yere götürülmeden 7/24 Yardım Merkezinin (444 81 81) aranması ön

koşuluyla geçerlidir. Kiralık araç hizmeti standart olarak, 7/24 Yardım Merkezi tarafından görevlendirilen kurtarıcı araç ile çekilmesi ve araç

onarımının Eksper kararı ile 24 saati aşması durumunda geçerlidir.Araç teminatı kısmi hasarlar için geçerli olup; yanma,çalınma ve tam

hasarlar (pert) teminat kapsamı dışındadır.Kiralık araç hizmeti -Kazanın oluş yeri dikkate alınmaksızın olay başına azami 3 gün süre ile

poliçe vadesi içinde azami 2 sefer yaralanmak üzere- poliçe tanziminde sigortalı tarafından belirlenmiştir.

ENFLASYON KLOZU

Sigorta edilen aracın poliçede belirtilen Kasko Sigorta Bedeli , her ay için TÜİK tarafından ilan edilmiş olan ÜFE ye göre hesaplanarak

belirlenecektir. Ancak bu şekilde tespit edilecek olan sigorta bedeli hiçbir şekilde aracın hasar tarihindeki piyasa rayiç değerini aşmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Bilgiler için teşekkürler,

Ben komşuma güvenerek skodamı "AXA" şirketine yaptırdım.

Ford KA' mı da kardeşimin oğlu' na güvenerek, "ANADOLU" sigortataya yaptırdım.

Ancak, benim gibi çoğu arkadaş detay hakkında bilgi sahibi değildir, diye düşünüyorum. Bu şeklilde tanıdık ve güven üzerine yapılıyordur.

Sizden ricam, yeni sigorta yaptıracaklara da örnek olsun anlamında; şirketlerden fiyat alırken iki firmayı kıyaslamak için belli bir püf noktası var mı?

Ör; A firması aynı arabaya 400 tl fiyat verirken, B firması 550 veriyorsa hangisinin doğru ve tam olduğunu, ileri de kaza durumunda başımızı ağrıtmayacağını nasıl anlarız.?

Maddeleri tek, tek standart bir şeklide yana yana koyup, kıyaslama şansımız yok diye biliyorum.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhaba Hikmet Bey, Günümüz poliçeleri hala kısmen osmanlıca yazılıyor.. Bu bir sorundur. Bunun dışında anlatılmak istenen o kadar uzun ve farklı anlatılıyor ki anlamak için sigortacı olmak gerekiyor ve malesef ki, bu poliçe süperdir bunu alın diyecek bir poliçe olmadığı gibi, hiç kimsede ben kötüyüm dememektedir.

Kıyaslayacak bir tablo yapmak mümkün değil ama bir zamanlar dergi için bir yazı yazmıştım onu bulmaya çalışacağım..

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş
(düzenlendi)

Merhaba Hikmet Bey, Günümüz poliçeleri hala kısmen osmanlıca yazılıyor.. Bu bir sorundur. Bunun dışında anlatılmak istenen o kadar uzun ve farklı anlatılıyor ki anlamak için sigortacı olmak gerekiyor ve malesef ki, bu poliçe süperdir bunu alın diyecek bir poliçe olmadığı gibi, hiç kimsede ben kötüyüm dememektedir.

Kıyaslayacak bir tablo yapmak mümkün değil ama bir zamanlar dergi için bir yazı yazmıştım onu bulmaya çalışacağım..

:good1: teşekkürler.

Size, yaşanmış bir olay anlatayım.

Bir arkadaş, kardeşinin arabasına kasko yaptırmak için araştırma yaparken, anadolu' dan önce 1250 TL gibi fiyat aldı, ancak daha sonra şirket arkadaşı arayıp, arabanın pert' li olduğunu bu nedenle kasko yapamayacaklarını söylediler.

Ben de kendi firmamı( AXA) arayıp, olayı doğrulamak istedim onlar da aynı şeyi söylediler.

Bunun üzerine arkadaş başka bir firmaya ( ismini hatırlamıyorum) 900 tl ' ye pert denilen arabaya kasko yaptırdı..

tabii bir kaza veya ihtiyaç durumunda ne olur bilemem...

tarihinde Hikmet Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunun üzerine arkadaş başka bir firmaya ( ismini hatırlamıyorum) 900 tl ' ye pert denilen arabaya kasko yaptırdı..

tabii bir kaza veya ihtiyaç durumunda ne olur bilemem...

Özel bir not düşülüp, özel muafiyetler girilmediyse, aracın pert kaydı olmasının pek önemi yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Arkadaşlar son zamanlarda adı sıkça duyulmaya başlanan bir sigorta şirketinin kasko poliçesindeki klozları inceledim.

Dikkatimi çeken klozlar aşağıda

GÜMRÜKLÜ DEĞER KLOZU

Bu sigorta poliçesindeki Araç Kasko Bedeli, aracın gümrüklü bedeli üzerinden belirlenmiş olup, herhangi bir kısmi hasarda hasar tutarı ilgili

yedek parçanın Türkiye'de ilan edilmiş parekende satış fiyatları, tam hasara uğraması veya çalınması menşei katalog fiyatları üzerinden

(gümrüksüz bedeli) ödenecektir. Bu hususlar taraflar arasında peşinen kabul edilmiştir.

KIYMET KAZANMA TENZİLİ İSTİSNASI KLOZU

Kasko Sigortası Genel Şartlarının B.3.3.1.3. maddesi son paragrafı hükmünün aksine, sigortalı aracın maruz kalabileceği, poliçe teminatına

giren, herhangibir hasarı sonucunda tespit olunacak hasar tutarından, 10 yaşa kadar olan Hususi ve Jeep, 7 yaşa kadar olan Kamyonet,

Panel/Glass Van, Minibüs/Midibüs, Kamyon, Otobüs, Traktör, Çekici, Römork ve İş Makinası kullanım tarzındaki araçlarda kıymet kazanma

tenzil edilmez. 10 Yaşı geçen (Hususi ve Jeep) ile 7 yaşı geçen (Kamyonet, Panel/Glass Van, Minibüs/ Midibüs, Kamyon, Otobüs, Traktör,

Çekici, Römork ve İş Makinası) araçlarda aracın Trafiğe Çıkış Tarihi dikkate alınarak her yıl için sadece yeni(orjinal) verilen parçalardan, özel

araçlarda asgari%25- azami, %50, ticari araçlarda asgari %30-azami % 50 ile sınırlıdır. Kıymet Kazanma tenzilinde araç yaşı, aracın Trafiğe

Çıkış Tarihi ile hesaplanacaktır. Lastik ve Akü gibi süreli kullanım gerektiren malzemeler istisna olup, herhangi bir yaş sınırlamasına

bakılmaksızın eksper tespiti doğrultusunda kıymet kazanma tenzili uygulanır.

KİRALIK ARAÇ TEMİNATI KLOZU

Kiralık araç teminatı, sigortalı aracın kazanın olduğu yerden bir başka yere götürülmeden 7/24 Yardım Merkezinin (444 81 81) aranması ön

koşuluyla geçerlidir. Kiralık araç hizmeti standart olarak, 7/24 Yardım Merkezi tarafından görevlendirilen kurtarıcı araç ile çekilmesi ve araç

onarımının Eksper kararı ile 24 saati aşması durumunda geçerlidir.Araç teminatı kısmi hasarlar için geçerli olup; yanma,çalınma ve tam

hasarlar (pert) teminat kapsamı dışındadır.Kiralık araç hizmeti -Kazanın oluş yeri dikkate alınmaksızın olay başına azami 3 gün süre ile

poliçe vadesi içinde azami 2 sefer yaralanmak üzere- poliçe tanziminde sigortalı tarafından belirlenmiştir.

ENFLASYON KLOZU

Sigorta edilen aracın poliçede belirtilen Kasko Sigorta Bedeli , her ay için TÜİK tarafından ilan edilmiş olan ÜFE ye göre hesaplanarak

belirlenecektir. Ancak bu şekilde tespit edilecek olan sigorta bedeli hiçbir şekilde aracın hasar tarihindeki piyasa rayiç değerini aşmayacaktır.

Bunlar poliçelerin arkasında yazanlar... Mehmet Bey bir sigortacı olduğunuz için sizin gözünüzden kaçmayan ve bizim dikkat etmediğimiz noktaları "olması gereken" şeklinde ifade edebilirseniz çok iyi olur. Bu şekilde neyi atladığımızı tam olarak göremiyoruz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

tamam emmi anlaşıldı bu sene sana yaptıracaz kaskomuzu :tongue:

Yok kesinlikle bunun için demiyorum :)

Ama son zamanlarda piyasa fiyatının yarısına telif veren bir firmadan teklif aldım..

Evet fiyat yarısı gibi görünüyordu ama 5000 liralık bir hasarda en az 1000 lira daha alacaklar gördüğüm kadarıyla...

Çağlar bu konuyu ve klozları görünce ne diyecek merak ediyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunlar poliçelerin arkasında yazanlar... Mehmet Bey bir sigortacı olduğunuz için sizin gözünüzden kaçmayan ve bizim dikkat etmediğimiz noktaları "olması gereken" şeklinde ifade edebilirseniz çok iyi olur. Bu şekilde neyi atladığımızı tam olarak göremiyoruz.

Kısaca benim anladığım..

GÜMRÜKLÜ DEĞER KLOZU : İthal araçların parçalarında, Gümrük vergisine karışmam.. (Burayı tam anlamadım)

KIYMET KAZANMA TENZİLİ İSTİSNASI KLOZU : 10 yaşını geçmiş otomobil, 7 yaşını geçmiş kamyonet ve kamyonlarda minimum 25 olmak üzere % 50 ye kadar aşınma payı düşerim.

KİRALIK ARAÇ TEMİNATI KLOZU : Bir kazada 3 gün kiralık araç veririm.

ENFLASYON KLOZU : Pert anında, poliçedeki bedeli enflasyona göre artırırım, piyasa bedeli önemli değil. Eğer enflasyona göre hesaplayınca çıkan sonuç, piyasa bedeli geçecek olursa piyasa bedelini esas alırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Enflasyon klozu maddesinde yazılanlar malesef benim başımdan geçti yakın zamanda. Yaklaşık 2.000 TL zararım oldu ama yapıcak bi şey yok sağlık olsun.

Geçmiş olsun...

Kaskoyu kaça yaptırmıştınız.. ?

Yorum bağlantısı
Yalçın Yurdakul

Kısaca benim anladığım..

GÜMRÜKLÜ DEĞER KLOZU : İthal araçların parçalarında, Gümrük vergisine karışmam.. (Burayı tam anlamadım)

KIYMET KAZANMA TENZİLİ İSTİSNASI KLOZU : 10 yaşını geçmiş otomobil, 7 yaşını geçmiş kamyonet ve kamyonlarda minimum 25 olmak üzere % 50 ye kadar aşınma payı düşerim.

KİRALIK ARAÇ TEMİNATI KLOZU : Bir kazada 3 gün kiralık araç veririm.

ENFLASYON KLOZU : Pert anında, poliçedeki bedeli enflasyona göre artırırım, piyasa bedeli önemli değil. Eğer enflasyona göre hesaplayınca çıkan sonuç, piyasa bedeli geçecek olursa piyasa bedelini esas alırım.

- Gümrük vergisi bizi ilgilendirmiyor.

- Araçlarımız 10 yaşını geçmediği için "kıymet kazanma" kısmı da çoğumuzu ilgilendirmiyor. Zaten 10 yaş civarındaki araçlara kasko pek ekonomik değil ...

- Kiralık aracı servisteki aracımız çıkana kadar veya 15 gün veren var mı ki?

- Pert durumunda yalnızca ilk yılda aynı araç veya eş değer araç veriyorlar. Sonrasında da poliçeyi ne kdar yüksek tutarsak tutalım -80 000 tl üzerinden poliçe de yatırsak - aracın piyasa değerinin üstünde ödemeyi hiç bir şirket yapmaz diye biliyorum.

Bunun dışında belirleyici olan poliçeyi kestirdiğimiz "sigorta acentesi"nin şirketler nazarındaki ağırlığı, gücü ...

İnşallah yanlış yapmamışızdır ucuzunu tercih ettğimiz için!

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Gümrük klozundan benim anladığım;

Araç kısmi hasara uğrarsa, parça fiyatlarından kesinti yapmam. Ancak araç pert olursa; o aracın yurt dışı gümrüksüz fiyatından öderim. Bugüne kadar görmediğim, garip bir kloz. Bu kloz uygulanırsa, hasarlı parça fiyatı aracın gümrüksüz fiyatına endekslenir. Bu durumda her araç perte kolay çıkar ama pert durumnda sigortalı gümrüksüz bedel alacağından eksik hasar alır. Klozda hırsızlık diye özellikle belirtmese, perte çıkacak aracın parça fiyatları hesaplanırken, yurtdışı fiyatlarından hesap yapılır diyeceğim ama hırsızlık hasarı ile parça fiyatı arasında bağ kuramadığım için ilk cümlelerdeki gibi anlıyorum. Bu şekilde poliçe hasarı öderse, ikinci yıl pek müşteri bulamaz.

Kiralık araç uygulamasında piyasada teamüller 1 haftayı işaret eder. Asist anlaşması yapılırken kısa süreli araç teminatı da seçilebilir. Asist maliyeti düşer ancak servise giren aracın 3 günde çıkanına altın madalya takılacağından, müşteri memnun olmaz üç günden. İki hafta talep eden müşterilerimiz olmuştur, BMW X5'e focus geldiği için tavır koyan da olmuştur. Sonuçta herkesi memnun etmek zor ancak asgari müşterekte ortalama 1 hafta süre varsa, 3 gün abesle iştigaldir.

Enflasyon uygulaması bu haliyle değerlenme klozu olmaktan çıkmış. Şu an enflasyon rakamları resmi olarak düşük gözüktüğü için bu kloz çok göze çarpmıyor. Megane Hb, Laguna II gibi araçlar kullananlar için kötü bir teminat. Piyasası olan aracı çok etkilemez. Genelde enflasyon oranı ile piyasa fiyatı aynı artışı sergileyen yani tutulan araçlar için çok sıkıntı yaratmaz gibi. Bu yorumlar ikinci el için. "0" araç alan için durum daha kötü tabi. Bugün 2012 model araç kullanan aracını perte çıkarırsa, ikinci el piyasa fiyatına mahkum olacak. Poliçedeki araç değerinin hiç bir anlamı yok. Piyasada "0" km anahtar teslim pert değeri ödeyenler varken "0" araç için tercih edilmesi yanlış olacak bir poliçe. Tabi bu poliçenin farklı bir klozunda "0" araçlar için ayrı bir madde yer alıyorsa dediklerimiz yanlış olur.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yukarda da dediğim gibi bu gümrük olayı bu güne kadar duyduğum bir şey değil ve anlamakta zorlandım.

Şimdi yeniden tamamını okudum, Anahtar teslimi tazminatı yok Evren Bey.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

- Araçlarımız 10 yaşını geçmediği için "kıymet kazanma" kısmı da çoğumuzu ilgilendirmiyor. Zaten 10 yaş civarındaki araçlara kasko pek ekonomik değil

Ama ilgilendirenler var.. Dün 98 passata ben 825 lira teklif verdim. Bunlar 650 teklif verdi.. Parça hasarlarının yarısını alamayacak...

- Kiralık aracı servisteki aracımız çıkana kadar veya 15 gün veren var mı ki?

Bir kazada yok ama, 7+7 verenler var..

- Pert durumunda yalnızca ilk yılda aynı araç veya eş değer araç veriyorlar. Sonrasında da poliçeyi ne kdar yüksek tutarsak tutalım -80 000 tl üzerinden poliçe de yatırsak - aracın piyasa değerinin üstünde ödemeyi hiç bir şirket yapmaz diye biliyorum. Bunun dışında belirleyici olan poliçeyi kestirdiğimiz "sigorta acentesi"nin şirketler nazarındaki ağırlığı, gücü ... İnşallah yanlış yapmamışızdır ucuzunu tercih ettğimiz için!

Buradaki sorun bunların piyasa değerini de vermemesi.. Bu sorun bu yıl yaşandı, araç fiyatları aniden en az % 25 arttı. Ancak enflasyon % 10 da kaldı..

Bunlar diyorki.. Poliçedeki rakamı enflasyona endekslerim, eğer bulduğum sonuç, piyasa değerini geçerse, piyasa değerini öderim.. Altında kalırsa enflasyona göre bulduğum değeri öderim. Diyor.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Anlamak zor gerçekten Emmi bile zorlandıktan sonra bizim işimiz daha zor.O zaman hangi kaskoyu tercih etmek gerek diye bir soru çıkıyor aslında karşımıza.En çok iş görecek ve en zararla atlatabileceğimiz kasko şirketi hangisi.Şöylede sorabilirim sıfır araç aldım 5 ay sonra perte çıktı aracım. sıfır değerini veren kasko varmı yoksa yukarıda ki gibi direk 2. el piyasası üzerinden mi ödeme yapılıyor.Bu durumda mantıksızlık yokmu acaba.Kasko yaparken yüksek bedelden hesaplama yaparak prim alıyorlar ,ödeme yaparken piyasa değerinden ödeme yapıyorlar diye anladım ben durumu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlamak zor gerçekten Emmi bile zorlandıktan sonra bizim işimiz daha zor.O zaman hangi kaskoyu tercih etmek gerek diye bir soru çıkıyor aslında karşımıza.En çok iş görecek ve en zararla atlatabileceğimiz kasko şirketi hangisi.Şöylede sorabilirim sıfır araç aldım 5 ay sonra perte çıktı aracım. sıfır değerini veren kasko varmı yoksa yukarıda ki gibi direk 2. el piyasası üzerinden mi ödeme yapılıyor.Bu durumda mantıksızlık yokmu acaba.Kasko yaparken yüksek bedelden hesaplama yaparak prim alıyorlar ,ödeme yaparken piyasa değerinden ödeme yapıyorlar diye anladım ben durumu.

Akan, o kadar basit değil olay... Şunu alın demek çok zor ancak şu bilinmeli ki.. "Almadan vermek, Allah'a mahsustur"

Şunu da yaparım bunu da yaparım, onu da öderim, bunu da öderim diyenler, hasarların % 50'sini ret ediyor..

Kamyonu geri giderken, bir araca çarpıyor, sigortası ödemiyor, ret sebebi gerekli emniyet tedbirini almamak..

Araç kırmızı ışıkta geçiyor ve kaza yapıyor, sonuç ret. Ret sebebi gerekli emniyet tedbirini almamak.. Işıkta geçince kaza yapacağını bilmiyor musun sen deniyor.

Tesadüfen soy adı benzerliği olan iki kişi çarpışıyor, dosya red, açıklama şu, biz anlaşmalı olduğunu düşünüyoruz, red ediyoruz, mahkemeye verebilirsiniz..

Bu tür red edilen dosyaların % 50 si mahkemeye verilmiyor çünkü 2 yıl süreceğini bir sürü harcı bilirkişisi mahkemesi olacağını biliyor herkes, bunu sigorta şirketi de biliyor..

Sigorta şirketlerinin kozu mahkeme.. Biz böyle uygun gördük, sonucu beğenmiyorsan mahkemeye verebilirsin..

Bir de zorunlu anlaşmalı işyerlerinde tamir veren şirketler var. Servise götüremiyorsun.. Onun dediği yere gitmezsen % 30 muafiyet uyguluyorlar.

Tüm poliçelerin ne yazıkki arka sayfaları var, onun da haricinde ek kitapçıkları var. Ödemeyi yaptıysan da bunları kabul etmiş sayılıyorsun..

Şu şirketten alın, bu şirket iyidir diyemem ama bir poliçe alıyorsanız fiyat 2. bakacağız unsur olmalıdır.. 1. güven vermelidir..

Poliçe her ne kadar yazılı bir belge olsa da, bence önce verilen biz sözdür, çünkü bir çok hasar bir çok sebeple red edilebilir.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Eyvah eyvah o zaman Emmi.Sigorta şirketleride işi biliyor sonuçta güzel memleketimde mahkemelerin durumu belli yıllarsa sürünecek dediğin gibi.Şimdi diyeceğim o zaman kasko yaptırmayalım hiç oda olmayacak.Kaskosuz olduğum zaman arabaya binesim gelmiyor valla.Ayrı bir güven hissi veriyor insana sonuçta.Sanırım birazda ikili ilişkilerde önemli bu konuda yanılıyormuyum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ayrı bir güven hissi veriyor insana sonuçta.

İşte püf noktası bu... Kasko güven vermeli...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

- Kiralık aracı servisteki aracımız çıkana kadar veya 15 gün veren var mı ki?

Geçtiğimiz Kurban bayramı arfesinde park halindeki aracıma çarptılar. Aracı onarımın yapılacağı servise çektik. Exper 5 günde araç hazır dedi ve 5 gün süreli istediğim eshafta araç sigorta şirketim tarafından temin edildi. 5. günün sabahı aracın iki gün daha kalacağını öğrendim ve exper durumu sigorta firmasına bildirip iki gün daha, hatta hafta sonuna geldiği için bir günde ilave ederek aracı geç aldı.

Allah korusun olurda tekrar kaza yaşanırsa 7 gün daha hakkım var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Allah korusun olurda tekrar kaza yaşanırsa 7 gün daha hakkım var.

Bu sigortalı milletine haklarını öğretmeye gelmiyor hiç :rtfm:

acentada gece 3 te aranabilmeli, değil mi? ;)

Rahmetlik Ak sakallı dede arardı...

Abi hayırdır bişey mi oldu derdim.. Yooo, denedim derdi.. Nur içinde yatsın...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bu sigortalı milletine haklarını öğretmeye gelmiyor hiç :rtfm:

Rahmetlik Ak sakallı dede arardı...

Abi hayırdır bişey mi oldu derdim.. Yooo, denedim derdi.. Nur içinde yatsın...

Amin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...