İçeriğe Yönlendir

Rs 19 İnç Jant İle İlgili Yardım.


Yusuf Karavar

Recommended Posts

Yusuf Karavar
(düzenlendi)

8yzga.jpg

FORD FOCUS RS

8,5 x 19 İNÇ ET 52

225/35-19 88Y TOYO PROXES T 1 R

LASTİK DİŞ DERİNLİĞİ: 7mm

Arkadaşlar Ford Focus Titanıumda yukarıdaki ölçülerdeki RS 19 inç'lik jant ve lastik ile araçta ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim. Sizce bu ebat'daki jant ve lastiği almalımıyım. Açıkcası sorun yaşarım diye korkuyorum. Almaya cesaret edemiyorum.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
(düzenlendi)

ben 18 '' jant kullandım bi ara..Ön takım süspansiyon kalmadı..Lastikleri balon ettim..Birde normalin 2 katı lastik fiyatı cabası..Türkiye yollarında her an her saniye çukura girme şansın yüksek..çukura girdiğin anda küüüttt diye inanılmaz bir ses gelir.içiniz cız eder. görüntü gerçekten çok güzel oluyor ama arka planda bunlar var.arabaya arka koltuğa yolcu alma şansın düşük mesela.çünkü lastikler sürtmeye başlar.Ama ben çok çok dikkatli kullanırım ve masraf açarsada sıkıntı olmaz diyorsan al gitsin.

tarihinde Mehmet Pınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Konfor azalacak doğal olarak kullandığınız şehirde önemli bence.19 jant kullanılacaksa ona görede amartüsörlerde değişmeli bence.Ha birde araç benzinli sanırım performans oldukça etkilenir.Gerçi bu kişiden kişiye beklentiye göre değişir ama

Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar

- Araca yay takmazsak sırıtır, takarsak o küt sesi biraz daha fazlalaşır diye düşünüyorum karar veremedim şuanda çok uygun fiyata lastik jant düşürmüş durumdayım ama git-gellerdeyim şuanda alsammı almasammı diye?

- Evet araç Benzin&Lpg şeklinde araç genelde Adana'da kullanılacak fakat uzun yola çok fazla gidip geleceğim normal jant lastikde bile Aksaray-Ankara karayolu arasında o küt seslerini çok duydum bu dahamı fazla hale gelecek diyorsunuz yani?

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

18" uygun olur mu olmaz mı diye tartışma çok oldu.

18" almayalım konfor kalmıyor yakıt artıyor vs vs bir sürü sorun yaşanıyor derken 19"

Yorumu sana kalmış.

Bu işler tamamen zevkle alakalı olan şeyler.

Benim fikrim evde uzun yola gidecek ikinci bir araç varsa ki bu modifiye edilenden daha konforlu olmalı o zaman herşey yapılabilir.

Ama evin tek aracı ise sırf görsellik yüzünden aracın ön düzeni dahil (güvenli sürüş için en önemli olan organlardan) birçok aksamını heder etmeye gerek yok.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar

Murat abi evin tek aracı ve meslek icabı hep uzun yollarda olacağım kesin. Şuan itibariyle ne yapacağım hiç bilemedim. aracı RS yapmak için çabalarken sıra janta gelince çıkmaza düştüm.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Özellikle uzun yolda çok rahatsız eder..çünkü hız fazla olduğundan ani çukur ve bozuk yollara girme şansınız çok yüksek..Paranıza yazık olur.Arabadan soğursunuz.Murat Ersel abinin dediği gibi evde 2.ci araç olucaksa hiç düşünmeden taktır..

Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar

Çok haklısınız galiba fakat bu saydığım lastik jant ebatları performans zırvanası grubuna girmiyormu? Yani bu gruba giriyorsa eğer mantıken daha sağlıklı olmayacakmıdır?

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Yusuf abi, Kullanımdan keyif almadıkdan sonra dış görünüşü isterse rs 500 olsun. Jant konusunda farklı bir seçime gitmenizi öneririm. RS body kit'in altında sırıtmayacak jant,lastik kesin bulunur. 17' en fazla 18' takın. Adananın yollarıda ortada,e uzun yol yapacak arabanın tüketim ve çekiş değerleri açısından hafif tekerli olması çok önemli. Bu konuda sakın acele etmeyin,19'dan da üzülerek söylüyorum ki vazgeçin.. zaten güzel bir otomobile saç jant bile yakışmakta,bunu unutmayın.

Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar
(düzenlendi)

Valla abim gün boyu internette geziniyorum ve bir değer hesapla formülü buldum. Buradaki değerlere bakıncada orjinal jantları ile arasında ortalama %1.3 bir değişim söz konusu oluyor. Bu değişim yüzdesi sıkıntılımıdır onuda anlayamadım ama jant lastik fiyatı ortalama 1.100 TL'ye geliyordu. Yani fiyatı muazzam derecede düşük aynı zamanda ikinci el olmasına rağmen lastiklerin TR'de zor bulunduğunu ve üzerindeki tek lastiğin ortalama değerinin 700 civarı olduğunu öğrendim. Yani her açıdan gayet iyiydi ama yorumlara baktığımız zaman galiba bu üründen vazgeçmek zorundayım.

RUyD7.png

Almak istediğim ürün linki : http://www.sahibinde...61959618/detay/

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Yusuf kardeşim ben sana şu kadar söyleyeyim.

Benim arabada yazın kullandığım 17" St jant var 205-50-17 lastikle kullanmama rağmen konfor kaybediyor.

Bunu kış lastiklerimle birlikte orjinal lastiklerimi takınca anladım.

17" jant bile konforu zayıflatıyorsa 19" jantın kaybettireceklerini düşünemiyorum.

İlla görüntü diyorsan bana göre yine 19" çok fazla 18" al geç.

Ama yine söylüyorum konforu unut.

Bu hesaplamada hesaba katılmayan bizim araçların içeriye aldığı ses durumu var.

19" jantla uzun yol bitimi muhtemelen araç içindekilerde biter.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
(düzenlendi)

Hocam birde başıma gelen bir olayı anlatayım..Yine sakarya üzerinden memleketim Giresun'a geçtim bi gün.O viyadüklerde birleşim yerlerinde ve yoldaki çukurlarda araba öyle bir vuruyorki,her seferinde alt takım dağıldı kesin diye inip bakıyordum..yol boyu 15 defa filan oldu..Sonuçta arka lastiğin birini feda ettik.lastiğin teki 400 tl ve Giresun 'da o lastikten yok..Adam: -Abi bu lastiklerden bulamazsın..Samsundan getircez.bende o gün yola çıkmalıyım yani.Neyse 4 saatte zor bela deponun birinden çıkma, ama ebat olarak biraz daha geniş yanak bir lastik bulup idarelik taktık.Senmisin taktıran..Samsuna kadar 3 kişi gidicez.Ama arka taraf en ufak yaylanmada sürtüyo..2 saatlik yol bize işkence oldu.Bütün yükü filan sola yasladık..Kendimiz sola yaslandık :D :D Resmen komedi ya..Neyse samsundan sonra biraz daha rahatladı ama Ankaraya bi geldim. :( Ön iki lastik balon olmuş.Amortisörler berbar.Z rot gitmiş.Aks körüğü yırtılmış.Masraf en az 1000 tl..O dakika sattım arabayı..Alan arkadaş anında 16 larla değiştirdi.Şimdi keyifli bir şekilde de binmeye devam ediyor.Sadece bir örnek..

edit:imla

tarihinde Mehmet Pınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Ah ah beni bekleseydin ya vazgeçmek için. Hiç bakma sen bu ehtiyarlara. Siz genç adamsınız :D Onların böbrekleri taş tutmuş pas tutmuş ondan iki zıplamaya gelemiyorlar. Şu kadar söylüyorum 16"den 22" e geçtikten sonra hiçbir yakıt farkı görmedim. Görsem bile 1-1,5 litre belki. Arabanız müthiş olacak görüntüsü yakacak yakacak :)

Bu arada eski lastik ebatım 245*65*16, yesini 295*30*22. Bilginiz olsun :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar

Uzun yol fakat bilen bilir bu Aksaray-Ankara arasını köy yolu gibi normal araçla bile küt küt değiyor. Şuanda kafam acayip karışık aslında 18'emi düşsem kendimi kandırsam şeklindeyim. :)

Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar

19 inç'den vazgeçip eledim eledim bu iki ürün arasında karar kıldım gibi birşey sizce hangisi mantıklı? ayrıca orjinale en yakın replika bumudur? Help Me çıkmazlardayım kafam iyice karışık?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-yeni-ford-sti-janti-aranan-model-super-renk-45593999/detay/?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-18-inch-piano-black-ford-rs-5x108-62108367/detay

Yorum bağlantısı
Yusuf Karavar

abi valla en son çoğunluğa bakacam gibi birşey bu arada tanıdık jantcı varmıdır yardımcı olabilecek bir üyemiz? var ise linkdeki 18'lik jantın fiyatı uygunmudur?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Otoyollara da güvenilmez, 16" dan büyük jant bizim ülke için çok lüks vallahi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...