İçeriğe Yönlendir

Mazot Donması


Ertan Çabuk

Recommended Posts

Misafir

Peki Şanzıman donarsa ne yapmak lazım? :) dün sabah başıma geldi.Sağa-sola ileri geri hiç bir yere hareket etmiyordu.arabayı çalıştırdım uzun bir süre bekledim motor normal sıcaklığına ulaştı ama yinede hareket etmedi.aradan 2-3 saat geçti ondan sonra normale döndü.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Uzun uğraşlar sonucunda evime gelebildim.

Başımdan geçenleri anlatayım :D

saat 17.30 gibi aracı parkettiğim yere geldim. kontağı çevirdim offf o da ne -20 (saat 17 de) kontağı çevirdim. araç çalıştı durdu. Allah Allah şom ağızlılık mı ettim dedim kendi kendime. Bir kez daha çevirdim yine aynı. bir kez daha bir kez daha.. ı ıh olmadı. araç sabah anlattığım gibi çalışıyor bir saniye sonra stop ediyor. yaklaşık 10-15 defa yaptım aynı işlemi. çünkü sabah şirketin aracı çalışmıştı patırtılı kütürtülü de olsa. ama olmadı. baktım akü de gidiyor. pes ettim ve mcbur servise telefon ettim. geldiler ellerinde bir adet filitre. mazot filtresi donmuş. (bu gün değiştirdiğimiz bilmem kaçıncı filitre abi dediler) değiştirdik. çalıştırdık bir iki sefer aynı sıkıntıyı yaptı sonra çalıştı. derhal bir adet würth ve bir adet te mazot içine konulan donma önleyici katkı aldım ve çeyrek depo içine doldurdum. ekteki video da mazot filitresindeki mazotun durumu var yoğurt gibi olmuştu mazot. rengi de beyaz a yakın.

kullandığım yakıt shell v power ve GTL. Gece 2 gibi -34 dereceyi görmüşüz. neyse kısa keseyim filitre değişti depoya iki katkı atıldı. araç kapı önüe çekildi ve birazdan gidip tekrar çalıştıracağım. çünkü dışarıda berbat bir soğuk var. demekki yurodizel -25 üstünde hikayeymiş. aslında aklıma kamyoncuların donan mazot filtresini açmak için kullandıkları yöntem geldi ama ortam müsait değildi :D

Lamba yanmasa da çalışıyor abi, meraklanma sen :)

Bir kaç gündür -4 ile -8 arası sıcaklıklarda biniyorum araca, direksiyorn 20-25 km sonra ancak avuçla sıkıca tutulabilir hale geliyor, o ana kadar kibar kibar ucundan tutuyorum mecburen :D

-15 -20 lerde gezen dostlar ne ediyor bilmem. eldiven almak farz oldu bu sene.

direksiyona dokunmadan üfleyerek çevirmeye çalışıyoruz Mustafa. ama asıl problem koltukların buzzz gibi olması. :D

-20 'de motorin, hangisi olursa olsun donuyorsa içindeki su oranı fazladır.

Ondan da şüphelenmiyor değilim ama sürekli aynı yerden alıyorum mazotu inşallah ondan değildir :D

-25 derece yağ bile donar. :D

Yağda sıkıntı yok o donmaz..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mazot donmuşsa, hele ki, daha da uğraşmayın bence, taksiye/otobüse vs. binin, motor yağını düşünen var mı? pistonlar/segmanlar/ana kol yataklar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

bende Çağlar abinin anlattığını düşünüyordum şimdi , hadi mazota katkı falan hallettiniz yağ ne olacak, demekki fabrika verilerini toleranslı düşünmek gerek, sulu mazotta mantıklı geldi bana sebebi bu olabilir , ancak ben -35ten daha düşük sıcaklıklarda araçların tek marşta çalıştığına şahidim , onlar nasıl oluyor acaba..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5w 30 kaliteli bir yağ yaklaşık -45 derecede donuyor, Daha kalın bir yağ bu sıcaklıklarda donabilir.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Benzin kaç derecede donarki? yada benzin donarmı :D

-45 miş

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Benzin kaç derecede donarki? yada benzin donarmı :D

Benzin kolay kolay donmazda içindeki su deponun dibinde çok güzel donar. Sonra araba-diyebiliyorsa şayet- "Yakıtta su algılandı" deyip çalışmayabilir bu aylarda. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Benzin kolay kolay donmazda içindeki su deponun dibinde çok güzel donar. Sonra araba-diyebiliyorsa şayet- "Yakıtta su algılandı" deyip çalışmayabilir bu aylarda. :)

Benimkinin öyle kötü meziyetleri yok :)

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Mazot donmuşsa, hele ki, daha da uğraşmayın bence, taksiye/otobüse vs. binin, motor yağını düşünen var mı? pistonlar/segmanlar/ana kol yataklar?

Uğraşmak zorundayım abi başka şansım yok. Sabah aynı sıkıntı yine oldu. motor yağında problem olacğaını düşünmüyorum keza onlar daha fazla soğuğa dayanabiliyorlar. Sabah mahalledeki tüm dizeller pert idi :D yine ne varsa bizim kocaoğlan da var çat pat çalıştırabildik. bu gün GTL deniyeceğim bakalım etkisi olacak mı?

BAna o mazot değilde, mazottaki su gibi geldi...

Sürekli aynı istasyondan alıyorum sani. ve sürekli shell kullanıyorum. bu gün telefon ettim müşteri hizmetlerine bakalım ne çıkacak. aslında dün araca katkı atmasa idim depodan aldıracaktım numuneyi ama dün bir de katkı atıldı.

bende Çağlar abinin anlattığını düşünüyordum şimdi , hadi mazota katkı falan hallettiniz yağ ne olacak, demekki fabrika verilerini toleranslı düşünmek gerek, sulu mazotta mantıklı geldi bana sebebi bu olabilir , ancak ben -35ten daha düşük sıcaklıklarda araçların tek marşta çalıştığına şahidim , onlar nasıl oluyor acaba..

Bu gazyağı işini ciddi ciddi düşünüyorum bulursam bir depoya 20-30 liralık doldurtacağım. Babadan kalma yöntemler her zaman daha kesin çözüm sağlar. Her ne kadar gazyağı yeni nesil dizellerde sıkıntı yartıyor deselerde mazotun donması ve çalıştırmak için harcanan çaba emek ve o esnada aracın yediği darbeler daha önemli bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

TDCI motorda kontağı aç kapa yapmaya gerek yok kızdırma bujilerinin çalışmasını sürdürmek için.

Lakin lamba sönse de bujiler gereken ısıyı sağlayana kadar çalışmaya devam ediyorlar. Normal ortam sıcaklıklarında bile.

O zaman niye bazen uzun bazen kısa yanıyorlar? ben de aç kapa yaparım soğuk olursa iki kez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

O zaman niye bazen uzun bazen kısa yanıyorlar? ben de aç kapa yaparım soğuk olursa iki kez.

Tek defada ısıtmıyor kim ne derse desin yaşadıklarım aksine inandıramaz beni :D denemesini bizzat bir iki haftadır yapıyorum. -10, -15 aralığında aracı bir defa ısıttığımda tek marşı bile zor alıyor. ama iki gündür -30 küsürleri gördüğümüz halde yaklaşık 5-6 defa açıp kapadığımda yarım marş diye tabir edilen şekilde tık diye alıyor marşı. başka bir sebebi varsa benim bilmediğim ona bir şey diyemem ama durum bu. Aracık kızdırmalarında problem olabilir diye aklınızdan geçebilir. şirket araçları da aynı şekilde. denemesini bizzat yaptık. Yanlızca tek fark ben 5-6 defa yapıyorum kızdırmayı ancak bizim 2011 mondi de 2-3 defa yapıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sürekli aynı istasyondan alıyorum sani. ve sürekli shell kullanıyorum. bu gün telefon ettim müşteri hizmetlerine bakalım ne çıkacak. aslında dün araca katkı atmasa idim depodan aldıracaktım numuneyi ama dün bir de katkı atıldı.

Bu gazyağı işini ciddi ciddi düşünüyorum bulursam bir depoya 20-30 liralık doldurtacağım. Babadan kalma yöntemler her zaman daha kesin çözüm sağlar. Her ne kadar gazyağı yeni nesil dizellerde sıkıntı yartıyor deselerde mazotun donması ve çalıştırmak için harcanan çaba emek ve o esnada aracın yediği darbeler daha önemli bence.

Babamda sürekli aynı istasyondan alıyor ama servis yakıtınız hileli demiş mesela.

Bir de çalışmadığı anlardaki darbelerden kasıt, "çalış ulan, bam güm" se, tabi gaz yağı daha faydalı olabilir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Babamda sürekli aynı istasyondan alıyor ama servis yakıtınız hileli demiş mesela.

Bir de çalışmadığı anlardaki darbelerden kasıt, "çalış ulan, bam güm" se, tabi gaz yağı daha faydalı olabilir :D

Yok ben aracıma karşı gayet nazik, kibar ve anlayışlıyımdır. onu okşaya okşaya seve seve çalıştırırım :D

darbeden kasıt motorun dönüp durması, marş almaya çalışması anındaki motor ve diğer aksamlarda oluşan darbeler, akü zayfılaması vs. Bu arada sana -23 de tek marş videosunu atacağım :D yüklüyorum yutuba.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Can Uzunefe uzun süre kaldığı için daha iyi bilir, ben kışın iki kez rusyaya gittim, Mazotun fiyatı kışın donmasın diye içine katilan katkılardan dolayı benzinin üstündeydi , sormadım ama bu mantıkla herhalde yazın ucuzluyordur :unsure2: , milletde hep benzinli kullanıyor zaten, birtek,minübüsler,kamyonetler falan mazotlu.Tabi oraların soğuğu ciğer üşüten türden :)

Yorum bağlantısı
Yüksel Karadeniz

Merhabalar,

Bende de 2003 focus 1.8 dizel var. Aracı mersinden satın aldım ve Ankarada kullanıyorum. Yaklaşık ekim ayından sonra ben de sabahları çalışmama sorunu yapmaya başladı. Aracın motor yağını, bütün filtrelerini değiştirdim.Depoyu herkesin yaptığı gib shellden doldurdum üstüne katkı da attım ama nafile. Her sabah yaklaşık 6 ncı marşta çalışıyor.Hele bir gün hiç çalıştırmadıysam diğer gün akü bitiyor. Ama bir kez çalışırsa da gün içinde daha sıkıntı yaşamıyorum.

Ustam bu dizellerde oluyor, pek yapacak bir şeyin yok dediyse de aracı pompacıya götürdüm ve enjektörlerin kontrolü ,için makineye bağlattım. Bir sıkıntı göremediler. Sorunu anlattığımda bana yaklaşık 800 ila 1400 arası bir masraf ki bu da enjektör değişimini kapsıyor çıkardılar. Tabi yapacakları iş için garanti istedim yani eğer ertesi gün yine çalışmazsa paramı geri verecek misiniz dedim cevap tahmin ettiğiniz gibi.

Son olarak bugün gidip 4 adet kızdırma bujisi aldım ki eski sahibi zaten hiç değiştirmemiş sıcak memlekette kullandığı için. Sabahtan beri usta arıyorum bu kızdırma bujisini değiştirecek. Kaç özel servise götürdüm hepsinin yanıtı şu "Abi eğer buji kırıldıysa 2 gün kırılmadıysa 1 gün sürer :shok: :shok: Fiyatta ona göre artıyor tabiki. Anladığım kadarıyla kızdırma bujisi denilen parça zamanla kızdırdığı yere yapışıp kalıyor ve çıkarması maharet gerektiriyor. Eğer kırılırsa da motorun üst kapağının sökükmesi gerek ki çok zor ve ince bir iş

Bu dönemde kızdırma bujisi değiştirecek arkadaşlara tavsiyem öyle her yaparım diyene el vurdurmayın ve aynı zamanda iyi bir usta öneren olursa da çok makbule geçer.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
(düzenlendi)

+1

Bende eurodizelin donmadığını biliyorum. Bu sabah burada hava -15 dereceydi problem yaşamadım. Sadece kontağı 3 defa aç kapa yaparak kızdırma bujilerini ısıttım.

Serdar bey çok soğuk havalarda kızdırma bujilerini 2veya3 defa ısıtarak mazottadaki kristalleşmeyi çözmek için yapıyorum. Motorun daha rahat çalışacağını düşündüğüm için yapıyorum. Zararı olup olmadığını da bilmiyorum.

Selçuk Bey bizim araçlarda otomatik çalışıyor siz kontağı açın ve sağ göstergede kızdırma bujisi işareti sönünce marşa basın sönmesi 5-10sn yi geçmez.

tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kontağı açıp ışıklar söndükten sonra biraz bekleyin, çıt diye bir ses gelecek, o zaman kızdırma bujileri kapanmış oluyor, sesi duyunca basın marşa, sesi duymadan basarsanız ard arda marşta aküyü daha çabuk bitirirsiniz, marş dinamosunun yüküne birde kızdırmalar eklenir.

-30 -40 gibi havalarda direksiyon tutamama ve el donması el felci gibi şeyler bende imkansız, çünkiii direksiyonuma yarış bisikletlerinin gidonlarına sarılı olan mantar esaslı gidon bantı sarmış durumdayım, bu bant olduktan sonra birkaç saniye kadar tuttunuzmu direksiyon hemen ısınır, yazında serin tutar, asla kaydırmaz ve yumuşaktır, ucuzdur ve deri gibi bozulmaz, bakım gerektirmez, sıkılırsanız 5-6 senede bir değişirsiniz olur biter, tavsiye ederim, yazın fırın gibi havada yumuşak terletmeyen direksiyon çok hoş oluyor arkadaşlar, kışında üşütmüyor.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Denemesi çok basit, bizzat denediğim için yazdım bunu.

Bir kontrol lambasının bir ucunu kızdırma bujilerinize diğer ucunu da şaseye bağlayın, araç soğukken yada sıcakken farketmez. Kontağı ilk açtığınızda kızdırma lambanız söndükten sonra o bağladığınız kontrol lambası kaç saniye yanacak bakalım.

Bende ortam ısısına göre 25 - 30 sn kadar yandığı oldu örneğin. Bu arada göstergedeki ikazı görememiştim bile.

Göstegedeki ikaz ışıkları söndükten 10 - 15 sn sonra basarsanız marşa yine bu süre içinde kızdırma bujiniz çalışmış olacak, yani aç kapa yerine beklemeyi öneriyorum ben. Hepsi bu.

Siz de aynı süreyi aç kapa ile doldurmuş oluyorsunuz.

Yok ben daha fazla aç kapa yapmak zorunda kalıyorum. Yarın sabah da senin dediğin gibi yapayım mustafa kontağı çevirip 30 sn bekleyeyim :D

Kontağı açıp ışıklar söndükten sonra biraz bekleyin, çıt diye bir ses gelecek, o zaman kızdırma bujileri kapanmış oluyor, sesi duyunca basın marşa, sesi duymadan basarsanız ard arda marşta aküyü daha çabuk bitirirsiniz, marş dinamosunun yüküne birde kızdırmalar eklenir.

-30 -40 gibi havalarda direksiyon tutamama ve el donması el felci gibi şeyler bende imkansız, çünkiii direksiyonuma yarış bisikletlerinin gidonlarına sarılı olan mantar esaslı gidon bantı sarmış durumdayım, bu bant olduktan sonra birkaç saniye kadar tuttunuzmu direksiyon hemen ısınır, yazında serin tutar, asla kaydırmaz ve yumuşaktır, ucuzdur ve deri gibi bozulmaz, bakım gerektirmez, sıkılırsanız 5-6 senede bir değişirsiniz olur biter, tavsiye ederim, yazın fırın gibi havada yumuşak terletmeyen direksiyon çok hoş oluyor arkadaşlar, kışında üşütmüyor.

Nasıl temin edileceği konusunda bilgi paylaşımı rica ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan

Selçuk Bey bizim araçlarda otomatik çalışıyor siz kontağı açın ve sağ göstergede kızdırma bujisi işareti sönünce marşa basın sönmesi 5-10sn yi geçmez.

Serdal bey galiba benim düşüncem eski nesil dizl araçlar için yapılan bir uygulamadır. Bundan sonra tavsiyenize uyacağım. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile

1. Motor yağı, normal sıcaklıklar da bile 15-20 saniye sonra yağlama özelliğine kavuşur, mazotun donduğu sıcaklıkta, bal kıvamındadır, rahat 60 saniyeye varan sürede, motor yağsız çalışır diyebiliriz

2. Rusyadan çıkan petrolden üretilen mazot, kışın fena donar, bu konuda en güzeli Suudi petrolü, kış aylarında Suudiden alınır, bu yüzden pahalıdır.

3. Bu soğuklarda, ilk 1-2 km, gaza,vitese, frene biraz nazik davranın, teybi bile içerisi biraz ısınınca açın derim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
(düzenlendi)

Serdal bey galiba benim düşüncem eski nesil dizl araçlar için yapılan bir uygulamadır. Bundan sonra tavsiyenize uyacağım. Teşekkürler

Ne demek Hocam; burada bilmediklerimiz öğrenmek, bildiklerimizle yardımcı olmak için bulunuyoruz.

Syg.

tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...