İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 Benzinli Mi Dizel Mi ?


Emre Çolak

Recommended Posts

Serhat Çerçi

Hocam yapmayın Allah aşkına bu kadar para verdikten sonra 1 yaşında m paket 320d alınır 184ps ve ekonomi ile gezilir. Kolay kolay kimse bu parayı mondeo'ya vermez. Selection donanım 320d'den bile pahalı.

320d ile mondeo arasındaki kıyasta 320'nin daha üstün olduğunu düşünmek elbette kişisel bir tercihtir. Mesela ben de her iki aracı da kullanmışlığı olan birisi olarak tercihimi mondeo'dan yana kullanmıştım. Bunda, şahsi yol tecrübelerime dayanarak, markası, modeli, motoru ve içinin malzeme kalitesi ne olursa olsun, isterse her yeri ipek ve altından olsun, bir aracın sunabileceği maksimum konforun o aracın boyutları ve şasi uzunluğu ile doğru orantılı olduğunu düşünmemin büyük etkisi var. Bmw, bence, 5 serisi ile başlar... Ayrıca mk4 mondeo , bmw 320d 'den hem yol tutuş hem konfor &rahatlık hem de şasi teknolojisi olarak daha üstün olduğunu bir çok farklı testte tescil ettirmiştir, yeni 163 ps'lik motor ile de performans olarak da kayda değer bir farkları yoktur.

Mondeo'da almayı düşündüğünüz mk3 kasada temiz dizel düz vites bulabilirseniz mondeo tecrübesini benzinlisine göre biraz daha hoş yaşarsınız. Sunduğu hatırı sayılır tork ile bir yarış atının jokeyi gibi hissedersiniz, yanı sıra yakıt ekonomisini de yaşarsınız. Dizelde motor sesini sadece soğukken ilk çalışmada hissedersiniz. Yola çıktıktan bir süre sonra dizel olduğunu unutabilirsiniz, özellikle de otoban seyahatlerinde. İkinci el olarak dizel daha hareketlidir. Ancak bütün 2. el dizelleri alırken geçerli olan kural mondeo tdci için de geçerli. Olası turbo-enjektör-kasnak arızasına kısa sürede maruz kalmamak için alım öncesi kontrollerini ehil ellerde yaptırmanız gerekir. Temiz yakıt ile kullanıldığında sorunsuz bir araçtır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

320d ile mondeo arasındaki kıyasta 320'nin daha üstün olduğunu düşünmek elbette kişisel bir tercihtir. Mesela ben de her iki aracı da kullanmışlığı olan birisi olarak tercihimi mondeo'dan yana kullanmıştım. Bunda, şahsi yol tecrübelerime dayanarak, markası, modeli, motoru ve içinin malzeme kalitesi ne olursa olsun, isterse her yeri ipek ve altından olsun, bir aracın sunabileceği maksimum konforun o aracın boyutları ve şasi uzunluğu ile doğru orantılı olduğunu düşünmemin büyük etkisi var. Bmw, bence, 5 serisi ile başlar... Ayrıca mk4 mondeo , bmw 320d 'den hem yol tutuş hem konfor &rahatlık hem de şasi teknolojisi olarak daha üstün olduğunu bir çok farklı testte tescil ettirmiştir, yeni 163 ps'lik motor ile de performans olarak da kayda değer bir farkları yoktur.

Mondeo'da almayı düşündüğünüz mk3 kasada temiz dizel düz vites bulabilirseniz mondeo tecrübesini benzinlisine göre biraz daha hoş yaşarsınız. Sunduğu hatırı sayılır tork ile bir yarış atının jokeyi gibi hissedersiniz, yanı sıra yakıt ekonomisini de yaşarsınız. Dizelde motor sesini sadece soğukken ilk çalışmada hissedersiniz. Yola çıktıktan bir süre sonra dizel olduğunu unutabilirsiniz, özellikle de otoban seyahatlerinde. İkinci el olarak dizel daha hareketlidir. Ancak bütün 2. el dizelleri alırken geçerli olan kural mondeo tdci için de geçerli. Olası turbo-enjektör-kasnak arızasına kısa sürede maruz kalmamak için alım öncesi kontrollerini ehil ellerde yaptırmanız gerekir. Temiz yakıt ile kullanıldığında sorunsuz bir araçtır.

Bu güzel yazıya tek ilavem ise: Turbo arızası Türkiyede çok abartılan bir olay. Bu motorda kullanılan turbo 1200-1300 tl aralığında, isterseniz revizyonda yapılıyor sadece 350 tl.

100,000 km kullanılan bu tip araçların yakıt+bakım ücretleri 30-35,000 tl civarında tuttuğunu ve 2-3 yıl içinde 20-25,000 tl değer kaybı ile toplamda cepten uçan 50-60,000 tl lerin yanında çok önemsiz bir rakam olduğunu görebilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

Temizini bulun da, benzinli mi olur dizel mi olur farketmez bence.

Dizel olsa tadından yenmez o ayrı.

Bence de. Öncelikli amaç temizini bulmak. Sonrasında dizel mi, benzinli mi kararını vermek. Dizeli hele otomatikse nadir bulunan arıza istatistiği düşük başarılı bir kombinasyon. Üstelik aracın performansını otomatik olmasına rağmen gölgelememesi çok büyük bir artı. Dizel düz güzel ama otomatiğin keyfi dizelde daha bir başka. Sonrasında benzinli düz gelir. En son benzinli, otomatik.

Tabi bu sıralama performans açısından. Mondeo MK3 kasa çok başarılı bir model. En beğenmediğim kombinasyon olan benzin+otomatik kombinasyonunu kullanıyorum. Ancak klasik 4 vites şanzuman sağlamlık ve konfor açısından ideal. Çok performans istenirse o/d kapatılarak yani şanzuman 3 vitese düşürerek araç şahlandırılabilir. Fakat son hız düşüktür ve bu kasa aracın son hızının kendinden küçük orta sınıf dizellere eşit olması, benzinlileri ile ise boy ölçüşememesi biraz üzcü olabiliyor. 20x üzeri hız için uzun bir düzlük ve arkadan yelkenlinin cenova yelkenini şişirecek kuvvette bir rüzgar gerekiyor. Ya da güzel bir rampadan aşağı iniş. Sakin bir kullanıcı iseniz ise fazlasını aramadan bu kombinasyonu seçip, huzur ile km'leri devirip, eve geldiğinizde aynı km'yi geri gidecek enerjiyi içinizde hissedersiniz, çünki yorulmazsınız.

Yanlız MK3 Mondeo'ya bakarken km'lerine aldanmayacaksınız. Düşük km'li diye daha fazla meblağ ödeyip, hayal kırıklığına uğramak yerine, yüksek km'li ama bakımlı olanını, mümkünse ilk sahibi ile el sıkışacağınız bir alışverişle almalısınız. Parça fiyatları cep yakar, can sıkar. Kaskosuz binmek yüreklilik göstergesidir. Araç ne kadar sağlam olsa da elektronik veya elektromekanik parçaların bir ömrü var ve ikinci el alırken siz kullanım ömrü azalmış veya tamamlanmış olan parçalardan mütevellit bir araca talip olduğunuzu unutmayın. Ancak düzenli bakım görmüş bir araçta bu riskleri minimize edersiniz. İşte bu nedenle de km yüksek araçları hemen elemeyin.

GhiaX dizel bulmak nerdeyse imkansız. Dizel olacaksa deri alternatifi bu nedenle yok gibi. BEnzinli de sunroof GhiaX veya trendlerin stil paketinde varken, dizelde ghiaların bazılarında da sadece sunroof olabiliyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Yılda 10 bin km civarı yol yapacaksanız dizele verceğiniz fazla para için değmez.

Yorum bağlantısı
Misafir

320d ile mondeo arasındaki kıyasta 320'nin daha üstün olduğunu düşünmek elbette kişisel bir tercihtir. Mesela ben de her iki aracı da kullanmışlığı olan birisi olarak tercihimi mondeo'dan yana kullanmıştım. Bunda, şahsi yol tecrübelerime dayanarak, markası, modeli, motoru ve içinin malzeme kalitesi ne olursa olsun, isterse her yeri ipek ve altından olsun, bir aracın sunabileceği maksimum konforun o aracın boyutları ve şasi uzunluğu ile doğru orantılı olduğunu düşünmemin büyük etkisi var. Bmw, bence, 5 serisi ile başlar... Ayrıca mk4 mondeo , bmw 320d 'den hem yol tutuş hem konfor &rahatlık hem de şasi teknolojisi olarak daha üstün olduğunu bir çok farklı testte tescil ettirmiştir, yeni 163 ps'lik motor ile de performans olarak da kayda değer bir farkları yoktur.

Kişisel düşüncenize saygı duyuyorum, ancak katılmadığım noktalar var. Mondeo kötü araç demiyorum, alınır binilir. Özellikle Selective donanım gerçekten premium bir araç. Bu fiyatlarla sizce satılır mı? Satılırsa da ikinci el ne olur? İki aracı sadece kullanım olarak değil, ikinci el performansı olarak düşündüğümüzde mondeonun tr'deki karnesi çok zayıf. Ayrıca rahatlık olarak haklı olabilirsiniz, yol tutuş olarak ben fark göremedim. Şasi'sinin üstün olduğunu düşünmüyorum, aynı diyebilirsiniz, ona herhangi sözüm yok. Bu fiyatlara 2.0TDci mondeo sıfır kim alır? Esas önemli olarak konuşulması gereken nokta bu bence.

Hemşerim temiz bir araç bulabilirsen benzinli dizel ayırt etme al derim, ancak şu an piyasada temiz mondeo çok nadir. Olanlara da maşallah neredeyse sıfır parası istiyolar. Araba almak zor zanaat, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Kişisel düşüncenize saygı duyuyorum, ancak katılmadığım noktalar var. Mondeo kötü araç demiyorum, alınır binilir. Özellikle Selective donanım gerçekten premium bir araç. Bu fiyatlarla sizce satılır mı? Satılırsa da ikinci el ne olur? İki aracı sadece kullanım olarak değil, ikinci el performansı olarak düşündüğümüzde mondeonun tr'deki karnesi çok zayıf. Ayrıca rahatlık olarak haklı olabilirsiniz, yol tutuş olarak ben fark göremedim. Şasi'sinin üstün olduğunu düşünmüyorum, aynı diyebilirsiniz, ona herhangi sözüm yok. Bu fiyatlara 2.0TDci mondeo sıfır kim alır? Esas önemli olarak konuşulması gereken nokta bu bence.

Hemşerim temiz bir araç bulabilirsen benzinli dizel ayırt etme al derim, ancak şu an piyasada temiz mondeo çok nadir. Olanlara da maşallah neredeyse sıfır parası istiyolar. Araba almak zor zanaat, kolay gelsin.

Sizin de bildiğiniz gibi sıfır km olarak satın alınan araçların hiç birini, marka model ayırt etmeksizin, aldığınız fiyatlara satabilmeniz mümkün değildir. İkinci el değer kaybı konusunda mk4 piyasada tutunma ve değerini sürdürme konusunda önceki Mondeo modellerinden oldukça iyidir; seleflerinin zayıf diye adlandırılabilecek 2. el karnesini ciddi şekilde düzeltmiştir. Zaten yeni arabanızın belgelerini imzalayıp bayiden çıktığınız andan itibaren aracınız ,marka model ne olursa olsun, daha yola teker basmadan aldığınız fiyata göre yüzde on değer kaybetmiştir bile.

Yol tutuş ve şasi teknolojisi olarak iki araç arasındaki farkları, bizim her ne kadar usta sürücüler de olsak, ya da kendimizi öyle görsek de kolay fark edemeyeceğimiz farkları fark edecek enstrümanlara ve profesyonelliğe sahip test ekipleri ölçmüşler, belgelemiş ve yayınlamışlardır. Bu fiyatlara 2.0 tdci sıfır mondeo'yu da, o parayı aynı hacime sahip passat, insignia, avensis ya da Latitude'e verenler kimlerse gene onlar gibiler alacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Dizelini kullandim, elimde patladi.

Bu arada 2.0 motora 190 nm tork. Ben 1.4'te 200 elde ediyorum o nasil olacak ? :p

Saka bir yana, fiyat performans orani ikinci elde en yuksek arabadir mondeo. Sifiri alinmaz, alinirsa 1.6 dizelinin sifiri alinir, gerisine yaklasilmaz, ama 2. elde temiz bulursaniz kacirmayin.

2.0 ın torku 330 dur..(dizel)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...