İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Araç Kullanımı,


Fatih Öztürk27

Recommended Posts

Fatih Öztürk27
(düzenlendi)

Otomatik vites alırken tereddüt ettiğimiz hususlardan genel bir bilgi buldum ve sizlerle paylaşmak istedim. Anlatım sıfırdan başlamış.

Deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.

1 – HAZIRLIK

2 – KALKIŞ YAPMAK

3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

1 – HAZIRLIK

Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

4 - Emniyet kemerini takınız.

5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.

6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

2 – KALKIŞ YAPMAK

Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra

1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

Kalkış yapmak için,

4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

1 - Trafik kurallarına uyunuz.

2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.

3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

4 - Aracın vites kolunu ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa, el frenini çekip vites kolunu ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

1- Ayağınız fren pedalına basılı durumdayken, vites kolunu ( D ) pozisyonundan ( N ) pozisyonuna getiriniz. Vites kolu ( N ) pozisyonundayken el frenini, el freni bırakma düğmesine basmadan çekiniz.

2- Daha sonra,vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz. Fren pedalını bırakmadan, kontak anahtarını, açış yönünün tersi istikametine çevirip, aracınızı stop ettiriniz.

3- En son fren pedalını bırakıp. Emniyet kemerinizi çıkarınız.

4- Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

5- Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için, araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

OTOMATİK VİTESLER

( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.

tarihinde Zafer Ayvacı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Yıldız

Bilgilendirme için teşekkürler hocam

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Birşey değil. Önceki gün karda kullandım çok hoştu. D ye takıyorsunuz vitesi ağır ağır karda gidiyor altı buz. Arkadaş Aveo ile patinajladı durdu orada. Sanırım Focus birde kar tuşu yok zaten. İhtiyaç halinde 1.vites kullanılabilirdi ama.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hocam bizde farklı sistem. Mesela bizde d3 yok. D- 2-1 var. 2 çekip karda çamurda pati çekmeden çıkıyor. Çünkü 2 de devirlenmesi yavaş oluyor.Vites topuzunun altında bulunan Odb düğmesine bastığımızda araç 3. vitesten yukarı çıkmıyor yüksek devirlerde vites atıyor.Maksimum hızını denedim son hızı 6500 devirde 170 dedi. 1. vites aracın inişlerde yavaş inmesi için gerekli olduğunu düşünüyorum veya çok dik rampalarda kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

kesinlikle tam durmadan vites değiştirmemek lazım. hatta arabayı D konumundan R konumuna aldıktan sonra bi süre bekleyip öyle hareket etmek gerek tam olarak vitese geçmesi için. Zamanında da yagını filtresini değiştirdikten sonra şanzıman arıza vermez

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Otomatik viteste en çok dikkat etmemiz gereken nokta araç durmadan D konumundan R veya özellikle P konumuna almamak lazım.Vites geçişlerinde mandala basmadan vites geçişleri yapmamak lazım.Sert kalkış yapılmamalı.Belli aralıklarda Şanzuman yağı değiştirilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Sei k

hocam şehiriçinde ve karda iyide seri kullanım için uygun değil eski aracımın şanzumanı yedim öyle bunda sakin kullanmaya çalışıyorum ama gitmiyor ki :biggrin: topuklayıncada şanzumana zarar, seri hareketlerden hoşlanmaz şanzuman sabit gaz yavaş ivmelenmeyi sever büyük hacimli araçalara iyide 1.6 çok kefiysiz

Dikkat edilmesi gereken 1 2 husus daha var dik yokuşlarda el freni kullanılmalı ve yine yokuşda R kulllanmamaya önem göstermeli Pye almadan önce N ye alıp el freni çekilip öyle P ye alınmalı aracı vitese aldıkdan sonra hemen gaza basmadan 2 3 sn beklemeli

Şimdilik sakin kullanıyorum. Seri hareketlerin sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Sert kalkış için de kartel patlatır falan diyorlar ama bakımlı bir araçta sıkıntı olmayacağını söylemişti ustam. Ayrıca gerektiği zaman o/d tuşuna bastığınızda hız çok seri artıyor. Kullanmaya alışılır ve bilinçli kullanılırsa zevk verecektir. Şehir içi durmadan vites değiştirmekten kurtuluyorsunuz, şehirler arası zaten 5.viteste yolculuğa devam manuel/otomatik farketmiyor.Bakım konusunda da yağı eksilmediği miüddetçe korkacak bişey yok.

Video yüklemeyi öğreten olursa Faster filminden aldığım bir sahne vardı otomatik vites araçla çekilmiş onu yükleyebilirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sei k

Şimdilik sakin kullanıyorum. Seri hareketlerin sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Sert kalkış için de kartel patlatır falan diyorlar ama bakımlı bir araçta sıkıntı olmayacağını söylemişti ustam. Ayrıca gerektiği zaman o/d tuşuna bastığınızda hız çok seri artıyor. Kullanmaya alışılır ve bilinçli kullanılırsa zevk verecektir. Şehir içi durmadan vites değiştirmekten kurtuluyorsunuz, şehirler arası zaten 5.viteste yolculuğa devam manuel/otomatik farketmiyor.Bakım konusunda da yağı eksilmediği miüddetçe korkacak bişey yok.

Video yüklemeyi öğreten olursa Faster filminden aldığım bir sahne vardı otomatik vites araçla çekilmiş onu yükleyebilirim.

Hocam yağı eksilmesede belli km de değişmesi gerektiği forumda tartışılmıştı. Fiyatlarda çok yüksek :( litresi 30 tl ve 7-9 lt arasında bizimki için.

Bizimkiler klasik şanzuman olduğu için 4 ileri olduğu yakıt biraz fazla oluyor. :) Ama dediğin gibi rampalarda yoğun trafikte süper oluyor. Heleki Ankara'nın yoğun trafiğinde Maraş'ın akşam 5 trafiğinde süper oluyor. Ancak güç kaybı olmuyor değil. Seri kullanmak için otomatik pek doğru bir tercih değil.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27
(düzenlendi)

Sonuçta arabamızı ne kadar seri kullanabiliyoruz ki? Tatilden tatile otobana çıkınca.

tarihinde Fatih Öztürk27 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Sonuçta arabamızı ne kadar seri kullanabiliyoruz ki? Tatilden tatile otobana çıknca.

Maraş'ta ben çok sık kullandığım oluyor :)Geçenlerde şahit oldunuz.

Edit:ekleme

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27
(düzenlendi)

Yazıyı kim hazırlamış bilmiyorum ama bu tarifle araba kullanılmaz. :D :D

adam kendine özel ders vereceği öğrenciler arıyor.

Maraş'ta ben çok sık kullandığım oluyor :)Geçenlerde şahit oldunuz.

Edit:ekleme

O zamanda sizi mahçup etmedi ama..

tarihinde Fatih Öztürk27 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

benim eski aracın şanzumanı arıza yapınca biraz hassasım basınca korkuyorum ışıklarda çok güzel kapışılıyor :biggrin: fena gitmiyor ama büyük hacimli motorda çok daha kefiyli 1.6 otomatik oldumu hem motoru hem şanzumanı yoruyor genelde sakin kullanmak gerek kanımca

Mehmet abi yağ pahalıymış 9 10 litre çok fazla maşallah mondeonun öyle herhalde

Bahtiyar servisteki litre fiyatı 70 tl ancak arkadaşım bana 30 tl verecek oldu. 7-9 lt arası gerekliymiş. Bakalım yakında değiştireceğim. Vergisini bir halledeyim de. Biliyorsunuz bunların vergisi baya yüksek.

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Castrol Dex3 litresi 15 tl. Nevşehirde bulunuyorsa her yerde vardır. Servisin istediği 70 lira bence abartı olmuş..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

kasko indirimine denk gelmiyor mu?

Çağlar abi bana mı dedin? Benim kaskom Sompo Japon.

pardon ben 9 10 diye okumuşum abi içinden ne kadar boşaltabilirlerse okadar koyuyorlar bildiğim kadarıyla ondan net bir rakam yok kimi de hiç değiştirilmez diyor dipte kalan yağ ile köpük yaptığı efsaneleri var benim daha çok km yapmam lazım değişmesi için ama şimdiden kararsızım

Bahtiyar dediğin gibi kaç lt boşaltabilirlerse o kadar koyuyorlar. Benim araç 133bin km de. Daha önce değiştirilip değiştirilmediğini bilmiyorum. Ancak gaza basınca tekerbilyesi sesi gibi bir ses geliyor Gazdan ayağımı çekince uğultu kesiliyor. Ama bu uğultuyu ben duyuyorum çok dinlediğim için. Ama vuruntu falan yok.Vites geçişler çok güzel.Evren bey çok beğenmişti vites geçişlerini. Bakalım bir değiştirelim yağını.

Castrol Dex3 litresi 15 tl. Nevşehirde bulunuyorsa her yerde vardır. Servisin istediği 70 lira bence abartı olmuş..

Şimdi bunu bilmiyorum. Mobil marka şanzuman yağı 30 tl. Çağlar abi bu yağ için görüşürünüz ne? Mobil 30 tl castrol 15 Tl.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

"Kalkış yapmak için sola sinyal veriniz" yazılmış,ya benim aracımın şöför tarafı kaldırım kenarında ise ;)

Oradaki bilgi eksik, listeye göre hareket etmeyin :p

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

"Kalkış yapmak için sola sinyal veriniz" yazılmış,ya benim aracımın şöför tarafı kaldırım kenarında ise ;)

Oradaki bilgi eksik, listeye göre hareket etmeyin :p

Kitabi olmuş bayağı... Faydalanabileceğimiz bilgiler var.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27
(düzenlendi)

o/d tuşunun kullanımını ben mi yanlış anladım yoksa. o/d ile 4 vites o/d olmadan 3 vites gibi anlatılmış.kitapçık sayfa 74,

2FDyy.jpg

ve genel kültür olsun diye.

zGm4v.jpg

tarihinde Fatih Öztürk27 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

od tuşu göstergede yanınca kapatılmış anlamına gelir ve 4. vitese geçiş olmaz.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27
(düzenlendi)

Tam tersi diye biliyordum ben. Kullanırken sizin dediğiniz gibi vitesi 4 e atıyor. Mantıklı. :yes:

tarihinde Fatih Öztürk27 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

od tuşu göstergede yanınca kapatılmış anlamına gelir ve 4. vitese geçiş olmaz.

Mustafa'nın dediği gibi düğmeye bastığınız zaman O/D kapatılmış oluyor ve ekranda O/D ışığı yanıyorsa kapalı anlamına gelir. Bu durumda araç 4. vitese geçmez. Yukarda paylaştığınız yazıda araç 4. vites ile 3. vites arasında sürekli geçiş yapıyorsa yani rampada araç kullanıyorsanız bu durum daha fazla yakıt sarfiyeti demektir. Bu yüzden O/D kapatılır ve araç 3. viteste kararlı devam eder. Ancak sürekli 3. viteste gitmek tabiki fazla yakıt yaktırır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Vites küçültme ile lilgili ne düşünüyorsunuz. Şehir içi 50 üstüne çıkmayacak birinin 1.viteste gitmesi yakıt açısından avantaj sağlamaz mı? Sonuçta yavaşladığınızda bazen 1000 devirle yol almaya devam ediyorsunuz. Vites hemen küüçülmeyecektir çünkü.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hocam onun için 1. vitesle gitmenize gerek yok. Zaten otomatik vites kullanmaya alışınca siz ayağınızla onu ayarlıyorsunuz. Bunu yaptıktıktan sonra zaten 1. vitesle gitmeniz gereken yerde 1.vitese düşer. Ancak 50 km hızda aracın gideği vites 2. vites olamalı. Örneğin ben ayağımla ayarlayarak 4. vitesle 80 km hızda gidebiliyorum gerektiğinde 2. viteste 80 km hızlada gidebiliyorum. Hatta 2. viteste 110 demişliğim bile var :) Yani bir süre otomatik kullandığınızda triptoniğe gerek kalmadan ayağınla vites değişikliği yapabiliyorsun.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

otomatik vites araç sürerken vitese yapılan her müdahale otomatiğin mantığına ters. ( istisnalar haricinde)

az yakmak istiyorsanız

1- gaza az basacaksınız

2- hızlanmalarda aceleci olmayacaksınız

3- vites geçiş hızları vardır mesela 20-30-45-75 diye ( bu değerler yol şartına göre 5-10 km oynar) bu hızlara yakın ve yol uygunsa gaza basışınızı azaltırsanız hem vites geçiş rahat olur hem tüketimi düşürür.

otomatikte cut off denen olay çok farklı işliyor. mesela son viteste mekanik bir kilit endamıyla 4.5 uncu vites dediğim bir vites vari bir olay var. eğer araç rampa inişinde 4.5 dayken o kilidi açıp 4 e alırsa kendini araç cut off dan çıkıyor. yine aşırı dik inişlerde araç hızlanmasın diye od kapatılırsa cut off kolay kolay devreye girmiyor. aynı şekilde vites 2 konumuna alınca da cut off a giriş için tam olarak araç ne istiyor anlayamadım. yüksek devir bile olsa cut off a girmediği de oluyor devir düşükken cut off a girdiğide :D

focus I otomatik için vites son hızları ise şu şekilde

1. 70-75

2. 120-125

3.190-195

4. son hızı yok :D

ayrıca devir saati 4000dd üzerinde ise alt vitese düşmüyor araç. 4000 dd de ikende vites düşünce max güç devri olan 6000 e vuruyor devir saati. ve sakıncalı bir şey bence.

yine vites konumu 1-2 110 km altına düşmeden 2 ye 60km altına düşmeden de 1 e mekanik kol ile seçim yapılsa bile araç geçmiyor.

yazdığım hız değerleri araçtaki kadram hatasına göre 5 ile 10 km fark gösterebilir.

otomatik araçta vites değişimi zamanla gaz tepkisine alışılarak kontrol edilebiliyor.

kick down olayı yani dip gaz otomatik arabanın yakıt düşmanıdır. sollama öncesi vites seçimi elle od kapatılarak yada yerine göre 2. vites konumu seçilerek yapılırsa tasarruflu olabilir. ama dediğim gibi istisnalar dışında otomatik arabanın mantığı D de (DRIVE) modunda sürmektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Otomatik vitesli araç sürerken vitese yapılan her müdahale otomatiğin mantığına ters. ( istisnalar haricinde)

Çok doğru bir cümle olmuş. Eğer vitese çok sık müdahale edecekseniz otomatik araç kullanmanın çokta anlamı kalmıyor. Eğer performanslı hareketlerden hoşlanıyor iseniz otomatik araçta motor kuvvetli değilse kullanmak eziyet olur. Motor gücü ve şanzıman kalitesi arttıkça otomatik araç kullanımı zevkli hale gelmektedir. focus benzinli + otomatik vites kullanıyorsanız bence arabayı olduğu gibi kabul ederseniz daha çok keyif alırsınız. Gerekeni Mustafa gayet güzel özetlemiş zaten...

Ben 8 sene 98 mondeo 2,0 + otomatik kullandım inanın performası törpüleyen kötü şanzımanını kabullenmek 2 yılımı aldı. Sonra arabadan daha çok zevk almaya başladım. Şu anki arabam dizel (dizel arabayı hala sevemedim) ama Cvt o kadar iyi ki dizel olmasını unutturuyor. Mondeo dan çok daha keyifli. Ama mondoe nun şanzımanı bundan daha güvenilir idi.

Hiç bir şey dört başı mamur olmuyor yani :D

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...