Fatih Öztürk27 26 Ocak 2012 Yazar Paylaş 26 Ocak 2012 Kullanımda yada keyifte bir sıkıntı yok. Sakin araç kullanan birisi olduğum için arabamla iyi anlaşıyoruz. Doğru bilipte yanlış yaptığımız şeyleri düzeltebilmek için paylaştım. Mustafa olayın teknik kısmına da hakim. Bilgilendirme için teşekkür ediyorum. Vites değişimleri vs. genel olarak alıştık. İlk otomatik aracım. Otomatiği de tavsiye ediyorum arkadaşlarıma. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 otomatik vites araç sürerken vitese yapılan her müdahale otomatiğin mantığına ters. ( istisnalar haricinde) az yakmak istiyorsanız 1- gaza az basacaksınız 2- hızlanmalarda aceleci olmayacaksınız 3- vites geçiş hızları vardır mesela 20-30-45-75 diye ( bu değerler yol şartına göre 5-10 km oynar) bu hızlara yakın ve yol uygunsa gaza basışınızı azaltırsanız hem vites geçiş rahat olur hem tüketimi düşürür. otomatikte cut off denen olay çok farklı işliyor. mesela son viteste mekanik bir kilit endamıyla 4.5 uncu vites dediğim bir vites vari bir olay var. eğer araç rampa inişinde 4.5 dayken o kilidi açıp 4 e alırsa kendini araç cut off dan çıkıyor. yine aşırı dik inişlerde araç hızlanmasın diye od kapatılırsa cut off kolay kolay devreye girmiyor. aynı şekilde vites 2 konumuna alınca da cut off a giriş için tam olarak araç ne istiyor anlayamadım. yüksek devir bile olsa cut off a girmediği de oluyor devir düşükken cut off a girdiğide focus I otomatik için vites son hızları ise şu şekilde 1. 70-75 2. 120-125 3.190-195 4. son hızı yok ayrıca devir saati 4000dd üzerinde ise alt vitese düşmüyor araç. 4000 dd de ikende vites düşünce max güç devri olan 6000 e vuruyor devir saati. ve sakıncalı bir şey bence. yine vites konumu 1-2 110 km altına düşmeden 2 ye 60km altına düşmeden de 1 e mekanik kol ile seçim yapılsa bile araç geçmiyor. yazdığım hız değerleri araçtaki kadram hatasına göre 5 ile 10 km fark gösterebilir. otomatik araçta vites değişimi zamanla gaz tepkisine alışılarak kontrol edilebiliyor. kick down olayı yani dip gaz otomatik arabanın yakıt düşmanıdır. sollama öncesi vites seçimi elle od kapatılarak yada yerine göre 2. vites konumu seçilerek yapılırsa tasarruflu olabilir. ama dediğim gibi istisnalar dışında otomatik arabanın mantığı D de (DRIVE) modunda sürmektir. Manuel de bunları hiç düşünmeye gerek yok Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Mustafa teşekkürler çok güzel anlatmışsın. Diline sağlık. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Bu yazıyla araba kullanılmaz... Kim yazmış bunu ? Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 30 Ocak 2012 Yazar Paylaş 30 Ocak 2012 Direksiyon hocası yazmış. Milletin kafası karışsın bana gelsinler diye. Yorum bağlantısı
Recommended Posts