Cem Boneval 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Lastik havalarının artması ile yüzey değişmez, yani en azından çekişi etkileyecek kadar değişmez, daha da doğrusu yüzeyi değişterecek kadar şişirmek mümkün olmaz. Basınç artışının (ki oda birkaç psi'yi geçmemeli) kardaki tek artısı dişlerin biraz belirginleşmesi ve tutunmanın bu nedenle azıcık artmasıdır. Bu nedenle ben kışın +2-3 psi kullanılması taraftarıyım. Havaların düşürülmesi ise tam bir şehir efsanesidir, hem tutunma bozulur hem de lastik yanakları daha çabuk yıpranır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Lastik havasını düşürme işi, ortası aşınmış kamyon lastiklerinde işe yarayabilir... Bunun dışında işe yaramaz... Ben her zamanki gibi +1 kullanıyorum Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Lastik havasını düşürme işi, ortası aşınmış kamyon lastiklerinde işe yarayabilir... Bunun dışında işe yaramaz... Ben her zamanki gibi +1 kullanıyorum lastik basıncını düşürmek birde kar lastiklerinde etkili oluyor ama drag yaparken Yorum bağlantısı
Serkan Gümüşdağ 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Kışın hava soğuduğundan lastik basınçları düşer diye biliyorum. O nedenle arttırmak en iyisi bence. Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 2-3 psi kadar artırılabilir. Aslında mantık yüzey alanını azaltarak yere uygulanan basıncı artırmaktır.en güzel örneği İsveç rallisinde kullanılan lastiklerdir. http://www.exte.se/upl/images/121032.jpg Yorum bağlantısı
Misafir 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Geçen lastiğim patlamıştı.Amca 40 küsür ps hava basmış.Eve gidene kadar zıp zıp davşan staylaaa davşan kaç dazı dut İstanbul ikinci basketbol organizasyonun da abi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Karlı veya çok bozuk zeminde özel tasarım lastiklerin havaları indirilir. O tip lastiklerin 1 tanesi bizim istepne dahil tüm lastiklerimizden pahalı.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Karlı veya çok bozuk zeminde özel tasarım lastiklerin havaları indirilir. O tip lastiklerin 1 tanesi bizim istepne dahil tüm lastiklerimizden pahalı.. Off-road'larda var bir tek onlar abi bildiğim kadarıyla. Otomobile olabilecek olanı görmedim hiç. Onlara da zaten istesen de basamıyorsun çok fazla hava. İçleri 3-4 cm kadar kauçuk dolu. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Off-road'larda var bir tek onlar abi bildiğim kadarıyla. Otomobile olabilecek olanı görmedim hiç. Onlara da zaten istesen de basamıyorsun çok fazla hava. İçleri 3-4 cm kadar kauçuk dolu. Otomobil'e jant ölçülerinden dolayı olur, tabi taşıyacak kadar kuvvetli aks varsa Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Siz gizlice basıncı artırın, soranlara düşürdüm deyin... Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Lastik havaları çamurlu ve kumlu zeminlerde düşürülür,faydası lastiğin yere basan yüzeyi genişleyerek çamura veya kuma batmaz,off road lastiklerin kalın tabanlı olma sebebi budur. Karlı zeminlerde ise hava düşürülürse yine aynı şekilde bu sefer kar içerisine gömülmeyi engeller ve kızak etkisi yaparak yolu tutmaz kayar,bizim istediğimiz bu değildir. Lastik havaları fazla şişirildiği zaman ise lastiğin dişleri bir nebze açılır ve içerisine daha fazla kar taneleri dolar,bu sayede lastik dişlerine giren kar taneleri yol üzerindeki kar taneleri ile birleşerek yola tutunmayı sağlar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 daha fazla kar taneleri dolar,bu sayede lastik dişlerine giren kar taneleri yol üzerindeki kar taneleri ile birleşerek yola tutunmayı sağlar. Yanlış. Diş arasında kar kalması lastiğin tutunma kabiliyetini azlatır. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Ada 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 LAstik hava basıncının düşürülmesi bilinenin aksine (Servet abinin dediği özel lastikler hariç) yol tutuşu her zeminde güçleştirir.. Bununda nedeni lastiğin yola ana temas noktası olan tabanının yukarı katlanarak sadece lastiğim sol ve sağ taraflarından yola tutunmaya çalışmasıdır.. yani kabaca buradan şöyle tarim edeyim normal basınçlı lastik U olsun havası indirilmiş lastikte W gibi düşünün.. fazla şişirilen lastikte ise temas yüzeyi fabrika verilerine göre küçüleceğinden yol tutuş yine düşecektir.. Belirlenmiş değerlerde bırakmakta her zaman fayda vardır.. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 (düzenlendi) Yanlış. Diş arasında kar kalması lastiğin tutunma kabiliyetini azlatır. Yanlış değil,doğrusu budur. Kış lastiklerinin üzerinde kılcal lamellerin amacı kar tanelerini tutarak karda kaymayı önlemektir. LAstik hava basıncının düşürülmesi bilinenin aksine (Servet abinin dediği özel lastikler hariç) yol tutuşu her zeminde güçleştirir.. Bununda nedeni lastiğin yola ana temas noktası olan tabanının yukarı katlanarak sadece lastiğim sol ve sağ taraflarından yola tutunmaya çalışmasıdır.. yani kabaca buradan şöyle tarim edeyim normal basınçlı lastik U olsun havası indirilmiş lastikte W gibi düşünün.. fazla şişirilen lastikte ise temas yüzeyi fabrika verilerine göre küçüleceğinden yol tutuş yine düşecektir.. Belirlenmiş değerlerde bırakmakta her zaman fayda vardır.. Yazdığınız olay asfalt veya düz set zeminler için geçerlidir,fakat çamurda ve kum üzerinde lastiğin ne şekil aldığı pek önemli değildir.Havası indirilen lastiğin sonuçta yere basan yüzeyi genişler. 25 Ocak 2012 tarihinde Tansel Yavuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Lastik üzerindeki kanallar, yere basarken açılır, yere tam bastığı sırada karı kavrar ve sıkar, yerden uzaklaşırken açılır ve karı bırakır... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Benim Petlaslara kar tutunmuyor boştayken. İyi mi bilemedim. Blizzaklarda ve Contilerde gördüğümse tam tersi? Hangi durum iyi emin olamadım şimdi.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ocak 2012 Paylaş 25 Ocak 2012 Kauçuğun üstü karla kaplanırsa, yolu nasıl tutabilecek ki? 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Kauçuğun üstü karla kaplanırsa, yolu nasıl tutabilecek ki? +1.. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 (düzenlendi) Çamuru bilmiyorum ama kumda ve kayalık yerlerde içeriden ayarlanabilir bir mekanizma lastik havalarını azaltan veya tam tersine arttıran offroad araçları var. Bu olmasa bile dikkat edin kaya tırmanışı veya kumda ilerleyen offrad araçlarında lastiklerin havaları daha azdır ve esnerler. Wrc araçlarındaki o ince lastikler örnek olarak gösterilmemeli bence. Çünkü onlar ince olmalarının yanında üzerlerinde çiviler de var. Tasarımı gereği kara batıp tutunan ince tabanlı lastikler ile kış lastiklerinin yada normal lastiklerin havasını indirmek aynı şey mi yani.. 26 Ocak 2012 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 (düzenlendi) Her koşulda lastik havasını fabrika değerinde tutun. Ne indirin nede yükseltin. Araç yüklü durumdayken, yüklü durum için hangi lastik basınc değerini veriyorsa onu uygulayın. Örneğin normalde 30 Psı ise araç yüklendiğinde 30 psı basıncta olan lastik inik lastik özellliği gösteriyor. Yani lastik basıncı yüke göre orantılı olmalı. İndirilen lastiğin yüzey alanı artıp karda daha iyi yol tutuyorsa kuruda da çok daha iyi yol tutması gerekir ama öyle değil.. Birim alana düşen yük değişimini kimse düşünmüyor !! Bir çivi bile, nekadar baskı uygularsanız buza okadar saplanır. Aynı kuvveti 5 çiviye uygularsanız yük 5'e bölünür ve çiviler buza saplanmadan kayar. Kış lastikler kışın kara daha iyi tutunuyor. Çok daha iyi tutunsun diye orjinal lastik basınc değerinin 5 PSI altında kullanın diye bir ifade varmı ? Dinamometrede düşük hava basıncı, normal hava basıncı ve yüksek hava basıncı durumlarını ölçtük. En iyi tutunma yüklüyse, yüklü hava basıncı değeri veya yüksüzse, yüksüz hava basıncı değeri ile sağlanıyor. Daha iyi veya daha kötü tutunma lastik hamurunun değişimiyle mümkün. 26 Ocak 2012 tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Yanlış. Diş arasında kar kalması lastiğin tutunma kabiliyetini azlatır. +1299 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Ben normalden 1 psi fazla basıyorum ama kış lastiğini alırken tabanını ince aldım. Yani 195/60/15 yerine 185/65/15 aldım. Yoksa hava basmayla lastik alanı azalmaz veya artmaz. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 (düzenlendi) Ön veya arka aksa düşen her 20 kg eksta yük için lastik basıncını 1 psı arttırabilirsiniz. Örneğin bir otomobilde arka koltuğa oturan 100 kg'lık bir kişinin ağırlının 80kg'mı arka aksa, 20 kg'ı ön aksa etki eder. Önler 32 psi ise 33, arkalar 30 ise 34 psı yapılabilir. Ön koltuklara oturulduğunda yükün %50'si ön aksa %50si arka etki eder. Bagaja konan yükün %100'ü arka aksa etki eder. Genelde aynı yük ile yolculuk yapıp hassas ayarlamak isteyenler bu şekilde ayarlayabilir. Otomobil kitapcıklarında 1-3 kişi ve 4-5 kişi tam yük durumları için ortalama bir değer belirşenmiştir. 26 Ocak 2012 tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 (düzenlendi) Ben yaz kış lastik basınçlarını 35Ps yapıyorum bir sıkıntı oluşturmuyor. 205-55-16 Doğrumudur acaba? 26 Ocak 2012 tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Ben yaz kış lastik basınçlarını 35Ps yapıyorum bir sıkıntı oluşturmuyor. 205-55-16 Doğrumudur acaba? Önlerde ve arkalarda farklı basınc değerleri kullanmanız gerekiyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts