Cihan Tiftik 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Önlerde ve arkalarda farklı basınc değerleri kullanmanız gerekiyor. Neden? Kitapçıkta yük durumu hariç 4 lastikte aynı değer olması gerekir diye yazar. 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Önlerde ve arkalarda farklı basınc değerleri kullanmanız gerekiyor. Neden? ve nekadar basınç farkkı olmalı? önler 35 arkalar 33 gibi mi? Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Ben yaz kış lastik basınçlarını 35Ps yapıyorum bir sıkıntı oluşturmuyor. 205-55-16 Doğrumudur acaba? bende yazın 205-60-15 kullanıyorum ama lastik basıncını 31-32 bara ayarlatıyorum. bu durumda ya sizin 35 fazla yada benim 31-32 düşük olmalı. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Neden? ve nekadar basınç farkkı olmalı? önler 35 arkalar 33 gibi mi? Arabanın kitabındakin lastik basınc değerlerine bakmanız gerek. Şöför kapısının iç tarafında da yazar. Arkalar önlere göre 2-3 psi düşük olur. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 26 Ocak 2012 Paylaş 26 Ocak 2012 Kış lastiklerinin avantajları: Diş derinliği yaz lastiklerine göre daha fazladır ancak bu derinlik desene göre değişebilir. Dişlerin derin olması suyun daha iyi atılmasını sağlar. Kanalların içindeki kar, lastik döndükçe zemindeki karla sürtünerek yol tutuşu artırır. Bloktaki çentik sayısı ne kadar fazla olursa yol tutuş o kadar artar. Yüksek bloklar sayesinde karlı zeminlerde aralarda daha çok kar birikir ve yolla temas artar. Lastik tabanındaki düz kanallar kendini temizleme özelliğine sahiptir. Bu sayede yağmur suyu daha iyi atılır ve yüksek hızlarda kızaklama düşük seviyelerde tutulur. "Alıntıdır" Trafik ve Direksiyon Eğitimi Merkezi (TRDEM) Normal sürüş şartlarında lastiğin havasını arttırmak fayda sağlamaz aksine daha çok patinaja düşmenize yol açabilir,sonuçda devamlı kar üzerinde kullanmıyoruz.En ideali üreticinin tavsiye ettiği değerlerdir. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 29 Ocak 2012 Paylaş 29 Ocak 2012 http://www.bridgestone.com.tr/lastik-rehberi/kis-lastikleri/ - Kış zamanı tutunmayı arttırmak adına lastik hava basıncını birkaç psi düşürmek faydalı olur mu? Hava her 3-4 derece soğuduğunda lastik iç basıncı 1 psi düşmektedir. Bunun üstüne kışın lastiğin basıncını daha da azaltmak hem lastiğin ömrünü kısaltacak hem de ciddi güvenlik tehlikesi doğuracaktır. http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/bakim-kilavuzu/soguk-havada-isinize-yarayacak-ipuclari Kış aylarında lastiklerin şişirilmesi Havalar soğuduğunda, lastik hava basınçlarınız düşmektedir. Örneğin, bir lastik 20ºC’de 2 bar (29 psi) şişirildiyse, lastik hava basıncı 0ºC’de sadece 1,8 bar (26 psi) okunabilmektedir. Lastik hava basınçlarınız soğuk havada kontrol ettiğinizde düşükse, taşıt imalatçısının tavsiyelerine göre lastikleri yeniden şişiriniz. Lastik hava basınçlarınızı soğuk lastiklerle ayarlarken (dışarıdaki ortam sıcaklığında lastik sıcaklığı) araç üreticisinin tavsiye edilen basınçlarına ayarlayınız. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts