Çağlar Bayur 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Kriz tüm dünyada kapıda. Tüm avrupa (biz dahil) %30 gümleyebiliriz. euro aynı kalarak dolar 2.50 olabilir. Arabalarınıza sahip çıkın bakımını yapın. Bir süre yeni alamayacağız. Kriz derken, kapanan fabrika mı var, emsalden yüksek kredili evler de bitti, öğroh aynı bile kalmayacak toptan yok olacak diyenlerdenim. petrolü yukarı gazlamadan doları da yükseltemezler Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Hangi mal Fransız hangi mal Güney Kore. Ya hangi mal Türkiye üretimi. Bunların günümüzde hiçbir önemi kalmadı maalesef. Yurdumun 2 veya 3 uydusu var (bildiğim kadarıyla) tepede dönen, hepsi Fransız. Hadi kapatsınlar şalteri. Devlet politikası olarak ortaya birşey koyup bu böyledir diyebilirseniz belki birşeyler değişir ama halka Türkiye' de Türk işçisi tarafından üretilen arabaya bu Fransız alma dersen hiçbir işe yaramaz. Zira o araba naylonda olsa en yaygın servis ağlarından bire sahip, yedek parça vs uygun, adam niye almasın. Alaman arabası aldı diye benzini/mazotu bedava mı verecek devlet. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Ekonomik küreselleşme bu oluyor galiba... Yorum bağlantısı
Misafir 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 (düzenlendi) Saadet zinciri denilen bir olay vardır ekonomide. Genelde bizim ülkemizde ekonomik krizlerle kısa sürede kesintiye uğrardı. Kısa ya da uzun süre farketmez, saadet zinciri her zaman kesintiye uğrar. Şu anda biraz bu yoldayız. Ekonomik krizden değil, büyüme modelimizin yapısı gereği yaşıyoruz bunu. Kredi faizleri cari açık yüzünden yukarda tutuluyor. Bu nedenle esnaf ile ekonomi kurmayları aynı cephede değiller. Esnaf satış için uğraşırken, ekonomi cephesi harcama yaptırmama üzerine kararlar almaya çalışıyor. Araçlara yüklenen ek vergiler de sadece motor hacmi küçük araçlara yöneltiyor tüketiciyi. Pazar da bu yüzden daralmış durumda. Araç satışlarındaki aşırı artışın nedenlerinden biri, uzun dönem finansal kiralama filolarıydı. Onlara da talep azaldığı için toplu satışlar sekteye uğramış durumda. Şu an için otomotiv pazarı Avrupa'nın da yaşadığı sıkıntıdan dolayı ihracattan darbeli. Kısacası bu yıl otomotivcilerin yılı değil. Bu kısırlık, belki tehlike işaretleri gelirse ötv indirimleri ile ortadan kalkar. Saygılarımla. 8 Şubat 2012 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 (düzenlendi) Tasarruf etmemiz lazım. Çok harcıyoruz. HArcayarak değil, harcamayarak gelişmemiz lazım. Cari açık budur. Savura savura zengin değil, evden yanına gerektiğinde yolluk börek alan zengin olmak lazım. Çünkü açık veriyoruz. Bırak paran cebinde dursun yatırım yap. Ama yaptığın yatırım tüketime değil ihracata yönelik, Ar-Ge ye yönelik olsun. Evden yolluk almayıp yolda abidik gubidik yerlerde para savurmayı zenginlik sanıp sonra otele gideceğine, biraz tasarruf yap da kendi malın evine git. Çocukların torunların rahat etsin. Sen de et, kendi çarşafında yat, otellerde heba olma. Evren: "çakışma" değil "çatışma" yahu "çelişme" olması lazım galiba. Çakışma üst üste gelme demek. 8 Şubat 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Evren: "çakışma" değil "çatışma" yahu "çelişme" olması lazım galiba. Çakışma üst üste gelme demek. Haklısınız. Harf hatası olmuş. Ayrı görüşte değiller olarak çevireyim. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Şubat 2012 Paylaş 9 Şubat 2012 ne anlar ökoğnamiden, anca şanzelize de soğuk sütlü le'cafe içer.... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 (düzenlendi) Toptan kırmızı/beyaz ette %1 e düşen KDV ile perakendecilere, lokantalara fatura keserken yalvarır hale getirttiler bizi... acaba kararın piyasadaki sonucunun farkındalar mı pek merak ediyorum... Fatura kesiceksen almıyorum diyen var yahu, napıcaz... Bence bir takım düzenlemeler piyasadaki pratikte olan bitenden bihaber teorik olarak masa başından yapılıyor, vergilere ait düzenlemelerdeki en ciddi sıkıntı bence bu sebepten çıkıyor... Bu ülkede vergisini verene gerçekten zarar vermeden düzenleme yapmak kolay iş değil... Krize gelince; piyasayı görebildiğim kadarıyla şahsi kanaatim son 5-6 aydır krizin sadece adı yok... Eskisi kadar çok her gün bar bar bağıran felaket tellalları yok ama gerçek şu ki genel anlamda piyasa oldukça sıkıntılı, umarım bahar sonrası piyasaların hareketi ile rahatlar... Problem kesinlikle mal satabilmek değil, sattığın malın parasını vaktinde ve sıkıntısız tahsil edebilmek... Bunun anlamını sayın Gürsoy çok iyi bilir 10 Şubat 2012 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2012 Paylaş 11 Şubat 2012 Az önce yazılanları güzelce okuyup idrak ettim, yalnız konu başlığı "Otomotiv Piyasasında Deprem Gibi Düşüş.." diye gördüm. Biz gene nerelere dalmışız. Bu böyle uzayıp gider. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 11 Şubat 2012 Yazar Paylaş 11 Şubat 2012 Neyse konuyu toparlayalım Yeni haber kampanyalarla ilgili. http://finanshaber.mynet.com/detay/haber-analiz/otomotivde-kampanya-yarisi-suruyor/76193/1#haber-baslik Yorum bağlantısı
Borga Tansel 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Bizim oralarda "ne oldu yemedi mi?" derler O kadar çok bindirim oldu ki, alıcı soğuda araçlardan. Artık bir indirim şart... Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Vesile ile benim gibi bordrolu çalışanları öpüyorlar. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 2011 şubat ayında, dolar ne kadardı. Ereğliden 0.8 mm ERD 1314 kalite , 1 ton sac kaç dolardı ( Bu kalite sac ile dış kaporta sacı üretilir.) 2012 şubat ayında dolar ne kadar . " " " " "" 1 ton sac ne kadar eder . Bunu araştırdığınızda % 40 civarında döviz artışı olduğunu göreceksiniz. Yani hammadde maliyet artışı birinci unsur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts