İçeriğe Yönlendir

Markalara Göre Binek Satışları (2003-2011)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar
(düzenlendi)

ODD raporlarından hazırladığım Türkiye pazarındaki 2003-2011 yılları arası bazı markaların binek satışları... Hangi markanın satış rakamlarında daha istikrarlı ve başarılı olduğuna göz atabilirsiniz...

f1f8q.png

f1f94.png

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Cari açıktaki en ciddi kalemlerden birisi ithal otomobil satışları... Madem bu kadar fazla satılıyor; ya almayın diyeceksiniz, yada yerli satacaksınız :)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Sıralama aynı yine

Renault

Ford

Fiat

Vw

Opel

Aslında mesele çok satmaktan ziyade hedeflenen pazara karlı satmaktır... Yıllara göre pazar payı değişimlerine bakılırsa firmaların gidişatı ile ilgili daha net fikir verir... Mesela ben fordun %20 gibi bi pazar payı hedeflediğini sanmıyorum Türkiye'de... Çünkü o bantlara çıkıldığında karlılığını ve hitap ettiği pörtföyü tekrar gözden geçirmesi gerekebilir...

Mesela benim dikkatimi çekenler; Hyundai'daki agresif artış, Audi, Chevrolet, Nissan ve Dacia'nın istikrarlı artışı ve Peugeot'un her yıl kaybettiği ciddi pazar pazyı gibi şeyler oldu...

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Bu fiyatlara rağmen bu satışlar ilginç...

Taksitle olduktan sonra uçak bile alırız... Fyat önemli değil :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Helal olsun Abdussamed, bunları birleştirip hazılamak kolay iş değil, bilgi kutusuna taşınacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

Güzel paylaşım olmuş. Teşekkürler Abdussamed abi. :bravo:

düzenleme: harf hatası

tarihinde Ali Satılmış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Mazda dükkanı kapatsa daha iyi. Yıllara göre başarısı artmadığı gibi binli adetler gerçekten zayıf kalmış. Bir motor kulağı 460.-TL olunca ve 4 tane değiştirmek gerekince müşteri bulmak bir hayli zor tabi. (Mazdasever olarak yazdım.)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

cep cari açığı:

http://www.sabah.com...-harcadik/39483

bir de bu:

OTOMOBİLE 6.8 MİLYAR DOLAR

Ülkemizin bu yılın ocak-Ekim dönemindeki 201.5 milyar dolarlık toplam ithalatında yaklaşık 45 milyar dolarla en büyük pay petrol ürünlerinin. Makine ve yedek parça ithalatına 22.6 milyar dolar, demir çelik ürünlerine 17 milyar dolar, cep telefonu, bilgisayar gibi cihazlara 14 milyar dolar ödedik. Üstelik bu ürün gruplarında ihracatımız, ithalat oranını karşılamaktan çok uzak. Otomotivdeyse 14.1 milyar dolarlık ithalatımıza karşılık, 13.1 milyar dolarlık ihracatımız bulunuyor. Toplam ithalat rakamı içinden diğer motorlu kara taşıtları ve ekipmanlar çıkartıldığında, binek otomobil ithalatına ödenen pay 6.8 milyar dolara düşüyor.

İnci, değerli taşlar ve işlenmiş mücevher ithalatıysa, tek başına 6.5 milyar dolarla toplam otomotiv ithalatının yarısını buluyor.

alıntının devamı:

http://www.sendikalh...-154588355.html

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ford'un 2011 sonundaki düşüşü sağlam ivmeli. Honda'nın yeni civicteki fiyat politikası da vag grup ve ford'un canını yakacak binekte. :)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

cep cari açığı:

http://www.sabah.com...-harcadik/39483

bir de bu:

OTOMOBİLE 6.8 MİLYAR DOLAR

Ülkemizin bu yılın ocak-Ekim dönemindeki 201.5 milyar dolarlık toplam ithalatında yaklaşık 45 milyar dolarla en büyük pay petrol ürünlerinin. Makine ve yedek parça ithalatına 22.6 milyar dolar, demir çelik ürünlerine 17 milyar dolar, cep telefonu, bilgisayar gibi cihazlara 14 milyar dolar ödedik. Üstelik bu ürün gruplarında ihracatımız, ithalat oranını karşılamaktan çok uzak. Otomotivdeyse 14.1 milyar dolarlık ithalatımıza karşılık, 13.1 milyar dolarlık ihracatımız bulunuyor. Toplam ithalat rakamı içinden diğer motorlu kara taşıtları ve ekipmanlar çıkartıldığında, binek otomobil ithalatına ödenen pay 6.8 milyar dolara düşüyor.

İnci, değerli taşlar ve işlenmiş mücevher ithalatıysa, tek başına 6.5 milyar dolarla toplam otomotiv ithalatının yarısını buluyor.

alıntının devamı:

http://www.sendikalh...-154588355.html

22,6 milyar dolar makina ve yedek parça ithalatının otomotiv endüstrisi ile ilgili payı var mı acaba?..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

22,6 milyar dolar makina ve yedek parça ithalatının otomotiv endüstrisi ile ilgili payı var mı acaba?..

çıkarmış içinden 6.8 buldum demiş ya? Aksi takdirde 1 yapıyor.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

çıkarmış içinden 6.8 buldum demiş ya? Aksi takdirde 1 yapıyor.

ok anladım sanırım :)

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Ford'un son dönemde Türkiye binek pazarında pek parlak gitmediğini söylemek mümkün, 2012 yılı rakamlarıda bu tespiti doğrular nitelikte oluşacak gibi... Ocak-Eylül 2012 döneminde Ford'un pazarı %8,95 e gerilemiş gözüküyor... Türkiye'de çok satanlar arasında son 8-10 yıl dikkate alındığında, istikrarlı yükseliş ise VW'de gözüküyor yine Ocak-Eylül 2012 döneminde VW pazarını %11,94 e yükseltmiş... Sanıyorum rakamlar Ford için Avrupa ve Dünya pazarı ile paralel değil Ford Türkiye'nin pazarlama ayağının stres altında olduğunu sadece bu rakamlara bakarak söylemek mümkün sanırım... Hele ki son dönem fiyat politikası böyleyken distribütörün kendini gözden geçirmesinde yarar var gibi... Aslında sorsalar otomobil hobisi olan bir kasap gözüyle çevremdeki insanların neden Ford için uzun dönemli sadık müşteri olamadıklarına dair bir çok yaşanmış tecrübem ve kanaatim var ama son satış fiyatları dolayısıyla Ford gibi premium(!) bi marka bunları bir Kasap'a sormaz tabi :)) Yinede kısa-orta-uzun vadede Türkiye'de bu markanın pazarlama stratejisini belirleyen kişilerin kim olduklarını ve ne düşündüklerini merak etmiyor değilim...

Bu arada ticari açıdan baktığımda bu rakamların potansiyel müşteriler açısından bir tüyoya işaret ettiğini belirtmem gerek; Şayet bu pazar daralması öngörüler dahilinde planlı bir gelişme değilse (Örneğin: makul bir pazar daralması göze alınarak toplam karlılığın artışı planlanmıyorsa) Aralık ayında (belki Aralık'a kalmaz) Ford'un agresif kampanyaları pek sürpriz olmayacak gibi...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

vw gurubu 2010-2011 arasında yaptıgı sıçramayı istikrarlı şekilde devam ettirirse piyasada dahada büyüyecek gibi görünüyor.

sizce fordun 2010-2011 arasında satış rakamındaki artışın çok az olmasını neye bağlıyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yeni focus araçlar "nazik" duruyor görüntü itibarı ile. Şirket arabası olmayacak gibi duruyor. Yere yakın.

Mondeo desen eskisi gibi oturaklı değil, fazla büyük fazla yuvarlak. mersedes E serisindeki gibi köşeli hatlar (önceki kasada olduğu gibi) yok. Mesela yeni passat bunu sağladı, köşeli erkeksi çizgiler var. Firma arabası olmaya, prestij yapmaya daha ağırlık veriyor gibi duruyor. Ayrıca daha sağlam imajı çiziyor. Yumuşak hatlar ise "cemil ipekçi" tarzı oluyor yanlış anlaşılmasın sadece tasarım mesajı veriyor. Birçok faktör var. fiyatları da yüksek tuttu ford yenide. Alternatifler çoğaldı. KIA/Hyundai/Dacia gibi markalar bu markadan adam çaldı. Özelikle benim bildiğim birçok şirket sandero kullanıyor iş arabası personel için. fiesta yerine.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

hyundai çok iyi atak yapmıştı, şimdi biraz durakladı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. pazarlamacıların stratejileri, teknikten de ötedir sektörde

2. premiyumluk, fatura kabartmakatan da öte meziyet ister

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren Alper

Bana kalırsa Ford Fiesta'nın kasasını değiştirip arabayı baştan yarattıktan sonra yakaladığı satış rakamlarıyla biraz şımardı. Acenteye gidiyorsunuz adamlar liste fiyatından 500 TL ancak düşüyor. Burunlarından kıl aldırmıyorlar. Diğer firmalara gidince daha pazarlığa başlamadan liste fiyatından 1500 TL atıyor birde dünya kadar şey hediye ediyor. Ford'da arabaya alaşımlı jant ekleyin diyorsunuz, bizde tek eklenmiyor o, işte şu paketi almanız lazım 2000 TL. Öyle olunca da satış rakamı düşer tabi.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bana kalırsa Ford Fiesta'nın kasasını değiştirip arabayı baştan yarattıktan sonra yakaladığı satış rakamlarıyla biraz şımardı. Acenteye gidiyorsunuz adamlar liste fiyatından 500 TL ancak düşüyor. Burunlarından kıl aldırmıyorlar. Diğer firmalara gidince daha pazarlığa başlamadan liste fiyatından 1500 TL atıyor birde dünya kadar şey hediye ediyor. Ford'da arabaya alaşımlı jant ekleyin diyorsunuz, bizde tek eklenmiyor o, işte şu paketi almanız lazım 2000 TL. Öyle olunca da satış rakamı düşer tabi.

Kesinlikle katılıyorum, bana 500Tl indirim yapacak ise zaten yapmasın. Bir focus 3 için 50 ve üstü rakamlar telaffuz ediliyor, özellikle donanımlı titanium x paket vs girerse işin için 65'e kadar gidiyor. Bu aracı almayı kafasına koyan müşteri için 55.500lira ile 55.000lira aynı zaten, bana bir firma indirim yapacak ise dişe dokunur olmalı. Naylonda daha showrooma gitmeden telefonda olabileceği net rakam üzerinden pazarlık yapıyorum. Misal megane 3 full donanım tam ops. atıyorum 65bin liste fiyatı 63'e inebilirim diyor bayi ben bunun üzerinden olabileceğini sorup pazarlık ediyorum. Bu nokta da işte 500Tl bile indirim yapsa total de 2500lira indirim benim için bir yıllık kasko parası ve çok iyi bir miktar, durum böyle olunca da premium marka ford malesef satış grafiğinde başarılı olamıyor. Zaten rakipler çok, ucuz bir sürü tercih var misal mehmet hocamıın söylediği gibi bir çok şirket fiesta'ya 35li rakam vereceğine filo'dan 25li rakama sandero tercih ediyor. Şirketler için filo anlamında kalite çok da fark etmiyor. Eğer D sınfı tercih edilmeyecek ise zaten fiyatlar aynı seviyelerde diyebiliriz. Bir de üstüne burnundan kıl aldırmayan bayi'ler olunca insan ister istemez çıldırabiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bana kalırsa Ford Fiesta'nın kasasını değiştirip arabayı baştan yarattıktan sonra yakaladığı satış rakamlarıyla biraz şımardı. Acenteye gidiyorsunuz adamlar liste fiyatından 500 TL ancak düşüyor. Burunlarından kıl aldırmıyorlar. Diğer firmalara gidince daha pazarlığa başlamadan liste fiyatından 1500 TL atıyor birde dünya kadar şey hediye ediyor. Ford'da arabaya alaşımlı jant ekleyin diyorsunuz, bizde tek eklenmiyor o, işte şu paketi almanız lazım 2000 TL. Öyle olunca da satış rakamı düşer tabi.

Süpermarketler de öyle. Ama onların da günü gelecek.

Şimdi sıkı durun içerden bir bilgi.

Laylon yeni bir konsept ile pazara giriyor. Arabanızı inanılmaz derecede özelleştirebiliyorsunuz üretim aşamasında. Göğüse isminizi lazerle yazdırmak dahil. Yakında.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...