İçeriğe Yönlendir

Bir Sanayi Ustasının Tespitleri


Zafer Ayvacı

Recommended Posts

Mehmet Acar
(düzenlendi)

Aynı araca 10 yıldan fazla binmek zorunda mıyız sizce? Ekonomik ömrü 10 yıl olan aracı 25 sene yaşatmaya çalışırsanız ustaya muhtaç olursunuz. İnsanların alım gücü arttıkça uzun süreli araç kullanımı azalacaktır.

Bu Türkiye gibi nispeten işçiliğin ucuz olduğu ülkelere özgü bir şey. 10 yıl kullanırsınız, değiştirirsiniz sonra. Tabi bu bir de devletin vergi desteği, yerli üretim gibi kriterlere de bağlı.

tarihinde Mehmet Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bir anadolu teknik lisesi de benden. 4 yıl lise + 1 yıl hazırlık. 2. sınıfta kanun değişikliği. Sonuç bilgisayar programcılığına girdiğim puanla düz lisedeki arkadaşlarım çok daha üst bölümlere rahatlıkla girdiler.

+

Keşke alım gücü yetse de herkes yeni-genç arabaya binebilse.

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Aynı araca 10 yıldan fazla binmek zorunda mıyız sizce? Ekonomik ömrü 10 yıl olan aracı 25 sene yaşatmaya çalışırsanız ustaya muhtaç olursunuz. İnsanların alım gücü arttıkça uzun süreli araç kullanımı azalacaktır.

Bu Türkiye gibi nispeten işçiliğin ucuz olduğu ülkelere özgü bir şey. 10 yıl kullanırsınız, değiştirirsiniz sonra. Tabi bu bir de devletin vergi desteği, yerli üretim gibi kriterlere de bağlı.

Bahsettiğinz şey tüketim toplumunu tarif ediyor, tüketerek refaha ulaşamayız, tasarruf yada ihitiyaç doğrultusunda tüketim olmalı bir aracın ömrü 10 yıldan çok daha fazla, bu beyaz eşya için de geçerlidir, teknolojik gelişmenin arkasında yatan şey daha çok tükettirme ve satma isteğidir.

5 yıldır aynı cep telefonunu kullanıyorum, bekletimi karşıladıktan sonra neden gidip bir ayfon alma gereği duymalıyım yada duymaya zorlanmalıyım.

böyle birşey olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Katsayı düzenlemesi kaldırılır kaldırılmaz soluğu Anayasa Mahkemesi'nde alan zihniyetin var olduğu, o zihniyetin kendini çağdaş diğerlerini yobaz zannettiği ve o zihniyetin insanlar tarafından desteklendiği bir ülke burası...

Zaten çağdaş ayağına insanların geleceği ile oynanmıştı, belki de toplumu eğitmeyi baltamak için kılıf uydurulmuştu,

O zaman A kitlesi B kitlesini yıpratıyordu, şimdi de tam tersi, ancak her zaman C yani halkın ana kitlesi bu savaş içinde savunmasız siviller oldu.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

İlkokul 5 sonrası Anadolu Lisesi'nde İngilizce öğrenenler ortaokul sonrası İngilizce öğrenenlere göre şanslılar ve çok daha iyi İngilizce biliyorlar. Ben de o şanslılardan birisiyim...

şimdi ki anadolu liselerinde ingilizce eğitimi çok zayıf, dersleri ingilizce neden görmüyorlar?

sadece normal liselere göre birkaç ders saati fazladan ingilizce eğitimi alıyorlar, ama adı anadolu lisesi.

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman

İmam-hatipler niye kapatılıyor ki çözüm bu mu yani?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

İmam-hatipler niye kapatılıyor ki çözüm bu mu yani?

İmam hatip mezunları imam yada hatip olmuyorsa amacının dışında bir mesleki okul oluyor diye düşünüyorum.

Bir başka açıdan dini eğitim veriyor diye bir okulu hedef almak kısıtlamak çok yanlışasıl gericilik bu, öte yandan; buradan mezun diye her kapının açılması da çok çok daha yanlış.

Belki; al birini vur öbürüne....

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Bu mantıkla öğretmen liseleri de öğretmenlik harici bölüm seçemez hale gelir. Liselere çeki düzen verilmesi şart, çorba oldu bu sistem. Meslek liseleri tenzih ederek söylüyorum 'işe yaramayan' adamların gitmek zorunda kaldığı bir lise olmaktan çıkartılıp gerçek değerine ulaştırılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Lise eğitimi planlananın aksine mesleğe yönlendirmekten uzak. Yönlendirse bile bırakın gücü yeten soru yapıp puan alabilen istediği üniversiteyi okusun. Hayatının devamını bu şekilde seçsin hiç değilse." Benimle meslek lisesi aynı katsayı ile nasıl tercih yapar" mantığı çok aciz bir mantık. Meslek liseli kadar net yapamıyorsa bırakın Fen lisesi bitirmiş bile olsa kazanamsın.Yarış atına çevirmiş zaten çocukları boşa koştuklarını düşünmesinler. Ben çocuğumun iyi bir lise eğitiminin yanında çok da iyi bir din eğitimi almasını da isterim. Çocukta bu konuda istekli ise sıkıntı olmamalı. İmam hatip mezunu doktorun, avukatın ne zararı olacak. Öğretmeniniz elektirikten anlasa ne eksiği olur. Edebiyat seven bir mühendis kötü mü olurdu. Mesela Mustafa canavar gibi motor biliyor faydalanıyoruz sağolsun. Mesleği ne olursa olsun. Ve forumda aklınıza gelen herşeyi soruyoruz ve cevaplar arıyoruz. M. Akif ERSOY veterinerdi. Cüneyt ARKIN doktor ve nice örnekleri var. 8 yıl zorunlu eğitim iyi de çok zorlamanın bir anlamı yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman

İmam hatip mezunları imam yada hatip olmuyorsa amacının dışında bir mesleki okul oluyor diye düşünüyorum.

Katsayı saçmalığını çıkaran kişilerin de amacı bu zaten. İmam-hatip mezunu imamdan başka birşey olmasın.. Hem katsayıyı eleştireceksiniz hem de bunu savunacaksınız. Meslek liselerinin önü açılsa yani katsayı kaldırılsa sanayide ustadan geçilmayecek mi sanıyorsunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

meslek liselerini kapatan zihniyete bir meslek liseli olarak aklıma düştükçe ve fırsat buldukça küfür ediyorum. hemde yedi cetlerine birden. vakti zamanında iki tane meslek lisesi kapatmakla her derde deva buldu anasının çocukları. belirteyim imam hatip lisesi mezunu değilim ama onunda kapanmasına karşıyım. düzeltilmesi gerekiyorsa ki bence de gerekiyordu ve düzeltilip devam etmeliydi. kimsenin okuluna milletin kaderine üç beş imam hatiplinin istikbalini kesmek uğruna müdahele edilmemeliydi. eski veya yeni ne kadar meslek liseli varsa hepsi sizden hakkını alacağı zaman vah halinize. bir kez daha tüm gelmişinizi ve geçmişinizi yad ediyorum. artık alışın bunlara.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Adnan kardeşimin dediğine sonuna kadar katılıyorum. Meslek liselerinin hepsinin önüne ket vurdular zamandın. Türkiye 38. arkadaş boğaziçin bilgisayar öğretmenliği okumak zorunda kaldı. Böyle bir durumda meslek liseleri bitti.8 yıllık eğitim sanayide çırak kalfa bulamaz hale getirdi. Şimdi bu 12 yıllık oluyor :) Hayırlısı olsun.

Hocam, aldığı ek puanla 38. olmadı mı? Ek puan almasa o kadar puan da alamazdı. :)

Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman

belirteyim imam hatip lisesi mezunu değilim ama onunda kapanmasına karşıyım. düzeltilmesi gerekiyorsa ki bence de gerekiyordu ve düzeltilip devam etmeliydi. kimsenin okuluna milletin kaderine üç beş imam hatiplinin istikbalini kesmek uğruna müdahele edilmemeliydi..

İmam-hatilerde düzeltilmesi gereken neydi acaba? Merak ettiğimden soruyorum.. Veya ne düzenlemesi yapıldı? İmam-hatipler doluluk oranı en yüksek okullardan biriydi. Yani 3 5 ten daha fazla bir sayıdan bahsediyoruz..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

OBD'ye bağla, arızayı tespit et, parçayı değiştir, parayı al ve müşteriyi postala... Bir çok servisin ticaret felsefesi bu yönde. Vallahi ustanın doğru sözüne ne hacet !!!

Aynen katılıtorum, rep veriyorum hatta, biz bile Sanayide, sırtımız duvara dönük gezmeye çalışıyoruz. sinyal yanmasa, beyin güncellemeye götürürler müşteriyi.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Usta adam önce tamir ettiği edeceği şeyin çalışma prensibini a' dan z' ye bilmek zorunda..Bunu bilen eline de tornavidasını yakıştırırsa başarılı olur..Tabi ki arabayı bilgisayara bağlayacaksın, beşyüz tane sensör var..Sök tak hangi birine bakabilirsin...Deneme yanılma da olur...Bizde fotokopi makinalarını tamir ediyoruz..Şurası doğru bir süre çalışan kendi yerini açarsa olmaz, tecrübe başka şeydir, teorik bilgi başka şey..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

İlkokul 5 sonrası Anadolu Lisesi'nde İngilizce öğrenenler ortaokul sonrası İngilizce öğrenenlere göre şanslılar ve çok daha iyi İngilizce biliyorlar. Ben de o şanslılardan birisiyim...

Aynen.. Bende kendimi şanslılar arasında görüyorum..

Bu arada usta yetişmemesinin nedenlerine arkadaşlar değinmiş bir çok konudan,bende fikrimi şöyle ifade edeyim:

Yeni nesil (eğitim sisteminden midir,eğitenden midir,sosyal çevreden midir,interaktif yaşamın bir etkisi midir bilemem) hemen zengin olmak peşinde,okumayanı gidip alnımın teriyle bir iş öğreneyim yerine ulan ne yapsam da voleyi vursam peşinde,üniversitede okuyan okul bitince şöyle bilmem kaç bin maaşla işe başlasam derdine düşmüş.. Önceden anne babalar okumakta gözü olmayan çocuklarını verirlerdi bir ustanın yanına iş öğrenmelerini sağlarlardı,şimdi ise çocuğunu zorla okutan bir sürü aile var... nedeni ise konu komşuya hava atma meselesine dönüşmüş..

Kat sayı olayına hiç girmiyorum bile sadece şu örneği vereceğim,katsayı problemi yokken üniversite sınav birincilerinde Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'ni bir araştırmanızı rica ederim.. Dindar ailelerin çocuklarına bu ülkede okumayı bile hak görmeyen zihniyetin ta... (cümlenin kalanını yazamıyorum,anlayan anlamıştır zaten :) )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aynen.. Bende kendimi şanslılar arasında görüyorum..

Bu arada usta yetişmemesinin nedenlerine arkadaşlar değinmiş bir çok konudan,bende fikrimi şöyle ifade edeyim:

Yeni nesil (eğitim sisteminden midir,eğitenden midir,sosyal çevreden midir,interaktif yaşamın bir etkisi midir bilemem) hemen zengin olmak peşinde,okumayanı gidip alnımın teriyle bir iş öğreneyim yerine ulan ne yapsam da voleyi vursam peşinde,üniversitede okuyan okul bitince şöyle bilmem kaç bin maaşla işe başlasam derdine düşmüş.. Önceden anne babalar okumakta gözü olmayan çocuklarını verirlerdi bir ustanın yanına iş öğrenmelerini sağlarlardı,şimdi ise çocuğunu zorla okutan bir sürü aile var... nedeni ise konu komşuya hava atma meselesine dönüşmüş..

Kat sayı olayına hiç girmiyorum bile sadece şu örneği vereceğim,katsayı problemi yokken üniversite sınav birincilerinde Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'ni bir araştırmanızı rica ederim.. Dindar ailelerin çocuklarına bu ülkede okumayı bile hak görmeyen zihniyetin ta... (cümlenin kalanını yazamıyorum,anlayan anlamıştır zaten :) )

90lı yıllardaki köşeyeyi dönme deyimi, memurum işini bilir felfesi...

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)

Bırakın kim ne hangi mesleği seçmek istiyorsa onu seçsin. Öğretmen lisesine gideni öğretmenliğe, imam hatip lisesine giden bir insanı imamlığa, tenik liseye giden bir insanı da teknikerlik v.b. gibi şeylere mahkum etmek etmek düpedüz haksızlıktır. Sınav aynı, sorular aynı, net sayısı aynı ama arada bilmem kaç puan fark var. Bunu yabancı ama objektif bir eğitimciye anlatsam bana k.çı ile güler, bu nasıl bir iştir diye. Bu karar (üniversitelerdeki türban kararı gibi) tamamen siyasi idi ve o dönem imam hatip liselilerin önünü kesebilmek için teknik liselilerin de hepsi harcandı. O dönem iyi bir teknik liseye gitme şansım varken kıytırık bir düz liseye gittim. Şimdi o seçimim sayesinde üniversite mezunuyum ve ekmek yiyorum. Teknik liseyi seçenlerin bir kısmı ise yukarıda gördüğünüz gibi haksız bir şekilde hayatlarının şekillendirilmesinden yakınıyor. Adama yapılan haksızlığa mı yanayım, bunun yapılma amacına mı yanayım, ilerlemek isteyen bir adamın önünün kesilmesine mi yanayım, yoksa melekette bu durumu son derece normal gören insanaların yaşıyor olmasına mı yanayım bilmiyorum..Yazık... hem de çok....

tarihinde Mustafa Özer Gelişli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Hocam, aldığı ek puanla 38. olmadı mı? Ek puan almasa o kadar puan da alamazdı. :)

Yok hocam ek puan kaç puandıki en fazla (okul birincileri) 12 puandı. Ama kesinti yapılmamış olmasaydı yani katsayısı düz lisedeki öğrenci ile aynı statüde hesaplansaydı şu anda o arkadaş çok iyi bir üniversite de iyi bir bölümde okumuş olacaktı.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)
Katsayı saçmalığını çıkaran kişilerin de amacı bu zaten. İmam-hatip mezunu imamdan başka birşey olmasın.. Hem katsayıyı eleştireceksiniz hem de bunu savunacaksınız. Meslek liselerinin önü açılsa yani katsayı kaldırılsa sanayide ustadan geçilmayecek mi sanıyorsunuz?

Eğitimci arkadaşlar daha iyi bilirler;

Mesleki okulda okuyan (kendi dönemimden bahsediyorum) kaynak işleri bölümü yada tesviye bölümü öğrencileri ile anadolu teknik lisesinde okuyan ve ingilizce tam eğitim ile üniversiteye hazırlanan öğrencinin geleceği aynı değildir aynı başarı beklenemez, zaten sanayide de ingilizceeğitim görmüş fen ağırlıklı kaynakçı ihtiyacı da yoktur, anadolu teknik lisesi bitiren bir adamdan mühendis olması ülke için en verimli mesleki kazanç olacaktır, dolayısı ile imam hatip lisesinden sonra ilahiyat fakültesi mezunu bir kişinin imam olarak görev alması da olası en verimli iş kazancıdır.

Bunu inanç olarak değilde memlekete faydası olarak düşünmek lazım, çocukların dini eğitimlerinden aileler sorumludur bu sorumluluğu imam hatip lisesine göndererek üzerlerinden atamazlar.

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yok hocam ek puan kaç puandıki en fazla (okul birincileri) 12 puandı. Ama kesinti yapılmamış olmasaydı yani katsayısı düz lisedeki öğrenci ile aynı statüde hesaplansaydı şu anda o arkadaş çok iyi bir üniversite de iyi bir bölümde okumuş olacaktı.

Mehmet Hocam, okul birinciliği demiyorum, önceden bilgisayar bölümü mezunlarına , bilgisayar öğretmenliği için ek puan veriyorlardı, onu diyorum. Sizdeki durum farklı galiba.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

Hüseyin bey,

Dini okullar olsun dileyen de dini eğitimini orada aldırsın... Sadece İslam dini için değil hangi din mensubu olursa olsun böyle bir hakkı olabilmeli. Hıristiyan da Musevi de normal derslerinin yanında dinini de öğrenebilsin. Artık adı Rahip Hatip lisesi mi Haham Hatip lisesi mi olur onu bilemem.

Alper Bey,

Kadköy'de doğdum büyüdüm, çevremde Musevi ve Hıristiyan komşularımız, arkadaşlarımız vardı, inanın onlar çocuklarının dini eğitimleri çok iyi veriyorlardı bunu da lise eğitimlerinden beklemiyorlardı.

Demek istediğim;

Gerçekçi olursak çocuğumuzu liseye gönderirken geleceği ile de ilgli planı yapmış olmamız gerekir, imam hatip lisesine göndermek ilahiyatçı olacağı, teknik liseye göndermek mühendis olacağı öngörüsü ile olmalıdır.

Mehmet Hocam, okul birinciliği demiyorum, önceden bilgisayar bölümü mezunlarına , bilgisayar öğretmenliği için ek puan veriyorlardı, onu diyorum. Sizdeki durum farklı galiba.

Bence Mehmet Bey'in demek istediği, asıl hedefi bilgisayar öğretmenliği olmadığı halde şartların o bölüme zorlamış olmasıdır.

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bence Mehmet Bey'in demek istediği, asıl hedefi bilgisayar öğretmenliği olmadığı halde şartların o bölüme zorlamış olmasıdır.

Mehmet Hocam, okul birinciliği demiyorum, önceden bilgisayar bölümü mezunlarına , bilgisayar öğretmenliği için ek puan veriyorlardı, onu diyorum. Sizdeki durum farklı galiba.

Evren hocam o puan verilmiş hali normal öğrencilerden en fazla 12 puan oluyor. Demek istediğiniz anladımda çocuk nerdeyse tamamını doğru yapmıştı. Ancak Hüse7yin beyin dediği gibi zorunlu olarak Bilgisayar öğretmenliğine gitti.

Mesela ben 207 puala kazandım. Ancak ben düz lise mezu olsaydım benim puanın 196 olacaktı ve Hacettepe Fizik tedavi okumuş olacaktım. Ama ben bu bölümü tercih etseydim 176 puan falandı onunlada hiç bir yere gidemiyordum. Anlatmak istediğim bu. Yani arkadaşın yaptığı netlerle arkadaş düz lise öğrencisi olsaydı Türkiye 38. olmuştu ama Meslek lisesi olduğu için tabiki gidebileceği tek yer kalıyordu :(

Buna şükür tabiki bilgisayar öğretmeni oldum ve ekmeğimi kazanıyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Okulla alakası olmayanların peşinden koşturuyorlar bizi. İlle de herkes 8 i bitirecek.İyi tamam. O halde okumak isteyen çocukta istediği gibi okusun.İllede filan liseye gideceksin, şu liseyi bitirdiysen ancak şu olabilirsin. Eğitim öğretim hakkını kısıtlamak değil mi bu? Aslında anayasaya da aykırı yapılanlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...