İçeriğe Yönlendir

Böyle Hararet Sorununu Gören Varsa Yazsın.!


Mehmet Çarpan

Recommended Posts

Mehmet Çarpan

Merhabalar Ford Kullanıcıları ve Değerli site üyeleri Öncelikle sorunumun neden ısıtma soğutma kısmında açmayımışımın nedeni kimsede böyle deneme yapmamıştır

Problem Aynı Hararet 110-120 km yapınca veya yokuşu yüksek vitesle çıkınca aninden çıkıyor ayağımı gazdan kesince iniyor problem bu.

Denemeler

1-Öncelikle Kesinlikle hava Yok Bütün Hava Alma Yöntemleri Denemiştir.

2-Devir Daim değişmiştir.Su eksiltme Yoktur.

3-Hararetten Su Kaynatma Kanıtlanmıştır Hararet yapınca kapağı açamıyorz sıcaklıktan.

4-Araç içi ısınmada Hiçbir Problem Yok.

5-ARaç termostatı açıyor sıkıntı yok.

6-Hararet müşürü denendi araç su kaynattığı için hararet yapması normal.

7-Conta yeni değiştir ve sekmalar yeni değişti.

8-araçın antifiriz değişti olmadı sadece su eklendi olmadı.

9-Herkes sase almıyordur göstergeler başka hatalara işaret ediyor dendi şase veridi yeni aküylede denendi.

artık bıktım valla konfordan vazgeçemiyorum ama canıma tak dedi siz değerli arkadaşlardan yardımları bekliyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Yazılım denediniz mi Mehmet bey?

Ben bu sorunu hiç birşey yapmadan yazılım ve antifiriz yoğunluğunu azaltmakla çözdüm.Şuan antifriz kaç derecede??

Yorum bağlantısı
Batın Kırat
(düzenlendi)

araç hararet yaptığında kaloriferi açıp max sıcak konumuna getiridğinizde hararette düşüş gözleniyormu. bu düşüş hemen kendini gösteriyormu? eğer bu durum varsa radyatörünüzün delikleri muhtemelen tıkanmıştır ya şişleteceksiniz yada yenisi ile değiştirmeniz gerekebilir. bu durum daha önce bir başka araçta başıma geldi.

tarihinde Batın Kırat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Üzgünüm ama hava vardır... Muhtemelen de lpg bağlantıları hatalı olduğu için hava birikmesini tetikliyordur...

Hararetin aniden yükselip aniden düşmesinin başka izahını bilen varsa yapsın...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

İlginç, aracın ilk sahibimiziniz? Belki çeşme suyu kullanımı sonucu bloktaki su kanallarında tıkanma yada kireç yüzünden daralma olabilirmi? Yükte ısınan motora su yetiştiremiyordur, aynen tıkalı kalp damarları yüzünden efor sonucu yeterli kan pompalayamayan kalbin kriz geçirmesi gibi yani.

Ha araç lpg limi, o zaman iş değişir, benim dediğimin olması zaten zor ihtimal, baktım herşey denenmiş bir bu kalmış diye yazmıştım :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Çarpan

Yazılım denediniz mi Mehmet bey?

Ben bu sorunu hiç birşey yapmadan yazılım ve antifiriz yoğunluğunu azaltmakla çözdüm.Şuan antifriz kaç derecede??

denedim savaş bey antiviriz turuncu aldım galiba

araç hararet yaptığında kaloriferi açıp max sıcak konumuna getiridğinizde hararette düşüş gözleniyormu. bu düşüş hemen kendini gösteriyormu? eğer bu durum varsa radyatörünüzün delikleri muhtemelen tıkanmıştır ya şişleteceksiniz yada yenisi ile değiştirmeniz gerekebilir. bu durum daha önce bir başka araçta başıma geldi.

evet çok az düşüş var batın bey şu an en matıklı artık radyatör gözüküyor neden dersen,iz motordan gelen boru sıcak büyük boru akü tarafı yani iki ufak boruda sıcak su deposuna gelen tek soğuk yer radyatörden motordaki devir daim yerine giren buz gibi oluyor...

İlginç, aracın ilk sahibimiziniz? Belki çeşme suyu kullanımı sonucu bloktaki su kanallarında tıkanma yada kireç yüzünden daralma olabilirmi? Yükte ısınan motora su yetiştiremiyordur, aynen tıkalı kalp damarları yüzünden efor sonucu yeterli kan pompalayamayan kalbin kriz geçirmesi gibi yani.

Ha araç lpg limi, o zaman iş değişir, benim dediğimin olması zaten zor ihtimal, baktım herşey denenmiş bir bu kalmış diye yazmıştım :)

evet araç lgp li ali bey ama benzibndede aynı sorun muhtemelen tek denemediğim radyatör kaldı artık dediğiniz gibi galiba bir üsstteki cevapta yazdım..

ayrıca herkese ilgisinden dolayıı çok teşekkürleri borç bilirim şimdiden

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Mehmet abi'ninde dediği gibi bu sorunun tek sebebi hava.Gerçek hararet yapsa ayağı gazdan çekmekle hemen normale inmez.

Antifrizi +su karışım oranı %50 mi?Size tavsiyem antifriz derecesinde - 30 u geçmeyin

Yorum bağlantısı
Batın Kırat

Geçtiğimiz yaz bu sorunu yaşadım malatya-nevşehir-kocaeli güzergahı boyunca yüksek devirde ve rampa çıkarken aracımın hararet göstergesi, motor devir göstergesindeki artış gibi yükseliyor ve kaloriferi açınca sıcak konumda iken başlıyordu düşmeye. ve o şekilde bahsettiğim güzergah boyunca 1300 km ye yakın yol yaptım. çok şükür bir sorunla karlışmadım gidince radyatörü söktüklerinde kesinlikle temizlenecek gibi değildi ve değiştirdim sorun halloldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Çarpan

Mehmet abi'ninde dediği gibi bu sorunun tek sebebi hava.Gerçek hararet yapsa ayağı gazdan çekmekle hemen normale inmez.

Antifrizi +su karışım oranı %50 mi?Size tavsiyem antifriz derecesinde - 30 u geçmeyin

şöyle bişiyde var savaş bey ben yazın sıcağında 6 kişi 500 km yol gittim klima açık birde didime o zaman bu problemler yoktu havalar soğumaya başlayınca başladı

Geçtiğimiz yaz bu sorunu yaşadım malatya-nevşehir-kocaeli güzergahı boyunca yüksek devirde ve rampa çıkarken aracımın hararet göstergesi, motor devir göstergesindeki artış gibi yükseliyor ve kaloriferi açınca sıcak konumda iken başlıyordu düşmeye. ve o şekilde bahsettiğim güzergah boyunca 1300 km ye yakın yol yaptım. çok şükür bir sorunla karlışmadım gidince radyatörü söktüklerinde kesinlikle temizlenecek gibi değildi ve değiştirdim sorun halloldu.

Radyatörü almak Sorun değil aslında batın bey altıktan sonra olmazsa bıktım ustaların onu al bunu al olmadı şunu al demelerinden

Yorum bağlantısı
Mehmet Çarpan

ayrıca test menüsünden de denedim normalde sıcaklık 94-95 arası geziyor 110-120 yaparsam yada yokuşta yüksek vitesle tırmanırsam 120 dereceye çıkıyor aracı hemen durdurum su deposuna bakıyorum fokur fokur kaynıyor fan çalışıyor hava -15 derecede:(

Yorum bağlantısı
Batın Kırat

Demekki radyatörünüzün ancak miadı dolmuş. Eğer radyatör tıkalı ise motor bloğu içindeki soğutma suyu kanallarında yeterli su dolaşıp devirdaim yapmazsa yanma odasında oluşan ısı artışı kontrol altına alınamayacak. havaların sıcak olmasıda etkiler tabi ama o bence 2. etken. tabi bu benim kanaatim. radyatörcü radyatörün giriş ve çıkışını elle kontrol edince sıkıntıyı anlar, en kötü ihtimalle söker eğer bir sorun varsa aşırı kireç, oksitlenme yada kopan küçük parçalar o zaman herşey netliğe kavuşur. en kötü ihtimalle arızaya sebebiyet verecek olan ihtimalin biri elenmiş olur. ben bir radyatör kapağı yüzünden işi bilmeyen usta tarafından öyle bir dolandırıldım ki sizi çok iyi anlıyorum, çocuğum kadar çok sevdiğim arabamdan soğudum ve 2-3 ay içinde aracımı sattım, sözüm ona kendini usta zanneden kişi aracımın radyatör yedek su kabından ( Genleşme kabından) dışarıya su taşırması arızasından dolayı su eksiltiyordu. motoru söktü değiştirmedik mlz. bırakmadı sıkıntı hala geçmeyince en son radyatör kapağını değiştikarıza geçti. yan sanayisi 12TL orjinali 48TL olna radyatör kapağı yüzünden 860 TL para harcadım Malatya nın en iyi ustası sayesinde.benim için çok acı bir tecrübe oldu, Hata bende kimseye sorup danışmamaktı neticesine katlandık tabi.

ayrıca test menüsünden de denedim normalde sıcaklık 94-95 arası geziyor 110-120 yaparsam yada yokuşta yüksek vitesle tırmanırsam 120 dereceye çıkıyor aracı hemen durdurum su deposuna bakıyorum fokur fokur kaynıyor fan çalışıyor hava -15 derecede:(

bu soru ya rampa çıkarken yada yüksek surette giderken oluyorsa kesinlikle yüksek devirle alakalı bu da arıza aranması için en önemli yer olan soğutma sistemine yani radyatöre götürüyor. Bence... forumda işin ehli arkadaşlarımız var yarın bu sorununuzu okuyanlar daha aydınlatıcı bilgi aktaracaklardır. geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Klasik hava problemi gibi görünüyor.Ayrıca antifriz yoğunluğunu -25 derece ayarlatın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ani çıkıp, ani iniyorsa, termostan değişilir ve havanın üstüne gidilir..

Başka yerde hata aramak yanlış..

Yorum bağlantısı
Enez Güner

termostatınız kaç dercelik 82mi 74 mü?

Aynı sorunları bende yaşyordum takii 74derecelik termostat kullanıncaya kadar focusların temosratı radyatörden motora giden su yolu üzerinde olduğu için 82 derece olunca tam hararet kabarınca açılıo ve kafa karıştırıo orjinal termostatı 74 derece servisler 82 verio her nedense ben anlamadım orjinal FoMoCo malı seri numarasını okuyorum bizim listede öyle bi parça falan yok dediler şaşırdım sonra baktım bizim burdaki focusların hepsinde hararet sorunu varmış servis saolsun 82 takmış sürekli..

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Havadır o hava... Başka bişeyle uğraşmayın... Lpg takılan F1 lerde kronik bir sorun bu...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

termostatınız kaç dercelik 82mi 74 mü?

Aynı sorunları bende yaşyordum takii 74derecelik termostat kullanıncaya kadar focusların temosratı radyatörden motora giden su yolu üzerinde olduğu için 82 derece olunca tam hararet kabarınca açılıo ve kafa karıştırıo orjinal termostatı 74 derece servisler 82 verio her nedense ben anlamadım orjinal FoMoCo malı seri numarasını okuyorum bizim listede öyle bi parça falan yok dediler şaşırdım sonra baktım bizim burdaki focusların hepsinde hararet sorunu varmış servis saolsun 82 takmış sürekli..

Orjinali 82

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

Radyatör su deposunun kapağını değiştirin,tabi yeni değişmemişse.

Orijinali olsun.Sonra sadece su doldurun.

Bi ara benim bu şekilde düzelmişti.(Antifiriz yoğunluğu baya bir azken)

Antifirizi değiştirince sistem hava aldı ve havasını da almadım henüz.Sorun şimdi devam ediyor.Havalar ısınsın sadece su dolduracam. Sonra özel yöntemle antifiriz ekleyeceğim.

Termostatla falan uğraşmayın bence.

***Sistemde kesinlikle hava var.

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık
(düzenlendi)

Bence bu focuslar yeni doğan bebek gibi,

Nasıl mı, şöyle.

Bebeklerde gaz(hava olursa) ağlarlar, annesinin babasının emdiği sütü burnundan getirirlar vs.

Bu focuslar da hava olunca ağlıyorlar...

Gazını almak gerekiyor bizim focusların :)

Gazı alındığı zaman tadından yenmiyorlar :)

tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nurettin Özsoy

Yalancı hararet dedikleri bu olay benimde başıma geldi. Aracımda kırmızı antifiriz vardı ölcüm yaptı ve bozuk olduğunu söylediler bende değiştirin ozaman dedim ellerinde yeşil antifiriz varmış tamamen boşalttılar ve sıfırdan yeşil antifiriz koydular. Yola cıktım arabamın hararet göstergesi aniden sona vuruyor 5sn kadar durduktan sonra aniden düşüyordu. Servise gittim hava var dediler havasını aldılar (hava cıktığını gözle görmedim) aynı sorun devam etti. Farklı ustulara götürdüm 250tl harcadım ama yinede gideremediler. Termostatı soktüler denediler acıyor, devirdahim pompasına baktılar acıyor bir türlü bulamadılar. En son bir ustaya gittim burnumdan soluyor vaziyette usta bu aracın bu problemi var anlarsan bak anlamazsan elini sürme dedim. Usta araca bindi bir test sürüşü yaptı ve radyatör deliklerinin bazıları tıkalı bu nedenle fanların soğuttuğu su yeterli gelmiyor dedi. Bunun üzerine radyatörü ve termostatı değiştirdin sorun ortadan kalktı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özhan Özkan

1.Antifirizin derecesi -35 dereceleri geçmesin kesinlikle mobil yada opet marka kullanın...

2.sistemin havasını(lpg li araçlar için)motora giren kalorifer hortumunu çıkarın (uç kısmı biraz kalın olan hortum) antifirizi motora oradan doldurun taki yedek su deposu yarıya kadar dolana kadar(dolmazsa hortuma üfleyerek basınç sağlayın) sonra sntifirizi yere dökmesen hortumu takın.yedek su deposunun kapağını sıkaca kapatın.sonra aracınızın soutma sanının soketini çıkarın.arcınızı çalıştırın rolantide 3.500 devirde sabit tutun taki hararet göstergeniz en kırmızıya vurana kadar(yaklaşık 8 dak felan sürer gaza basma süreniz)sonra siz gazı bırakmayın bir arkadasınız fanın soketini yerine takısın.fan takılıp çalışınca hararet yarıya gelene kadar devri 2000 devre düşürün.hararet yarıya gelince gazı bırakın araç bir müddet daha rolantide çalışsın..aracınızın havasını en iyi böyle alabilirsiz...

3.sorun hala devam edecek olursa termostatınızı sötürün ve oringin yanında bulunan taliye bilyasını çıkarın o deliği birazdaha genişletin...

4.bunları yaptım hala sorun devam edersa bujilerin yanında CHT müşürü vaar muhtamelen onun ucu yüksek ısıdan ağilmiştir onu değiştirin ve kılavuzun altına çok ince bir aliminyum pul koyun sorun gidecektir..

:)

Yorum bağlantısı
Bora Kaptan

banada aynı sorunla karşılaşmıstım antifirizi degiştikten sonra oldu kılimayı son devırde 10 dk. çalıstırdık düzeldi meğer hava yapmış

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mondeolarda da hararet düşmesi sorunu yaşayan arkadaşlar yağ soğutucu termostatını değiştirmişler sorun çözülmüş. Belki sizin aracınızda da böyle sorun olablir. Konu aşağıda bir inceleyin. Nede olsa araçlar ford olunca belki sorunlarda benzer olur.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/225504-termostat-2-defa-degisti-care-etmedi/page__st__40__p__1349763#entry1349763

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...