İçeriğe Yönlendir

Kaza Sonrası Motorun Çalışmaması Hakkında


Fatih Emre

Recommended Posts

Fatih Emre

Merhabalar,

20 Şubat , gece saat 20:00 civarında Bursa içinde otoyolda sol şeritte Bandırma'ya giderken orta şeritten aniden önüme atlayan pejo 106 bana çarptı. O şiddetle benim araç orta bariyerdeki demir kemerlere sol tarafı komple sürttüldü. Aracı babam kullanıyordu. Aracı yolda tutabildik çok şükür. Daha sonra sağa, yol kenarına yanaştık, durduk. Pejo da durdu, içinden 20 li yaşlarda 4 genç çıktı geldi.... Neyse ...tutanak tutmak vakit alacağı için aracı stop ettik. Fakat tekrar marşa bastığımızda marş alıyor fakat bir türlü motor çalışmıyordu. Anahtarı 2.inci konuma getirince ,iç gösterge lambalarının yanıp test edildiği modda benzin pompasından 2 saniyeik vınlama sesinin gelmediğini fark ettim. Bayağı bi uğraştık. Kaputu açtık baktık...bişi göremek. Fakat 20 dakka sonra kendi kendine o 2 saniyelik benzin pompası vınlama sesi geldi veya ben bilmeden bişi yaptım ki motor sorunsuz çalıştı. Daha sonraki stop edip tekrar çalışmada hiç bir problem olmadı

Benzin pompasının çalışmaması,darbeden dolayı benzin akışını kesmesi emniyet açısından bir özellik midir? Böyle bir olasık olabilir mi? Yoksa araçta veya pompada bir arıza mı var?

Not: Araçta BRC sıralı sistem vardır. Kaza anında LPGde idik. Bliyosunuz ki sıralı sistemde motor sıcaklığı yükse de olsa motor ilk çalışıtırıldığında ilk önce her zaman benzin ile başlar sonra gaza geçer.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kaza anında ford'larda yakıt kesme düğmesi vardı. Muhtemelen o kendi kendine devreye girdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence bir arıza başgöstermiş, darbe sarsıntısı ile, benzin kesici var, ancak butonuna basmadan da tekrar devreye girmez.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Focusta sağ ön direğin alt kısmında idi. yani torpidonun altında, mondeoda var mı bilmiyorum iyimi :)

Ama bu sistem çalışırsa kendisi devreden çıkmaz..

Çözüm bu değildir..

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

1htm259.gif

The fuel supply may be cut off as a result of an accident or sudden vibrations (e.g.

collision when parking).

The switch is located in the side panel in front of the driver's door.

Resetting the switch

WARNING:

Do not reset the fuel cut-off switch if you see or smell leaking fuel.

• Turn the ignition switch to position 0.

• Check fuel system for leaks.

• If no fuel leak is apparent, reset the switch by pushing in the button (see illustration).

• Turn the ignition switch to position II.

After a few seconds return the key to position I.

• Make a further check for leaks in the fuel system

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Sigorta kutusu ararken ben bilmeden resimdeki yeri kurcaladım ve reset attım sanırım. Yoksa resetlemeden sadece anahtarı 2. ve 1. pozisyona almak yetmez değil mi?

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Cözümü siz bulmuşsunuz orayı elleyip ellemediğinizi düşünmeniz net cevabı verecektir. aracı yaptırdıgınız yere mutlaka bu konuyuda söyleyin.

Çok geçmiş olsun Allah beterinden korusun.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Çok çok geçmiş olsun, Allah beterinden korusun.

Bu arada pejo 106-206-306 bunları kullanan aklı başında adam daha görmedim 900 kg lık arabaya koymuşlar 170 beygir motor ondan sonra bir oraya bir buraya patlayıp duruyorlar :elisopali:

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Focusta sağ ön direğin alt kısmında idi. yani torpidonun altında, mondeoda var mı bilmiyorum iyimi :)

Ama bu sistem çalışırsa kendisi devreden çıkmaz..

Çözüm bu değildir..

Var var Sigorta kutusunun hemen altında Sol bakalitin içinde Kırmızı düğme ;)

Bu arada denildiği gibi o butona basmadan yakıt gitmez araca kazadan sonra...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...