Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Son günlerde, gerek gözümüzle gördüğümüz, gerekse dışarıdan duyduğumuz arıza, tamirlere bakınca, herhangi bir kılavuzda yazmayan, şahsi görüşlerden oluşan bir önlem listesi geldi aklımıza. 1. Motora/depoya katkı katmayın. sökülemeyen yağ filtreleri çoğaldı, yağ filtresi öyle bir yapışıyorki, kırmadan sökmek mümkün olmuyor, yağın yapışmayı bırakın, ayırıcı özelliğine rağmen olabiliyor. Ulaşabildiğimiz bilgilere göre, bir zaman önce katkı kullanıldığını öğreniyoruz 2. Emme manifold temizliğini, parçaları sökerek , mekanik temizleme yöntemleri ile yaptırın, tüketimin artmasını, turbonun/egr nin ömrünü artırması cabası, aşırı pislenmiş sistemlerde, ciddi motor hasarı da olası. 3. 50.000km de bir enjektörleri söktürün, dış kısmını temizletin (meme/püskürtme sistemi değil) yeni pul ile taktırın, yerine kaynayan enjektörünüz var ise, ve sökülecek ise, neredeyse yarım motor rektifiye masrafı kadar para çıkıyor cepten (1500-2000TL arası) 4. Kızdırma bujileri de ayrı bir dert, değişimi fazla cüzdan sarsmıyor ama, arıza hali, sökülememe hali, bir hayli can yakıyor. 5 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Varmı benzinli gibisi bide 2.0 olunca tadından yenmiyor. 2 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Benzinli egr'siz ST'ler için(Süper Tüp) yorumlar nedir acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 En kaba tamiratı 3000TL ye gelmez. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 3000-4500 rpm + GTL yakıt + 0w30 yağ kullanmaya devam 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Varmı benzinli gibisi bide 2.0 olunca tadından yenmiyor. where is the tork yazık yaa Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Çakarım turboyu be ya 1.0 ecoboost u bekliyoruz malum 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Güzel bilgi.. teşekkürler Çağlar.. Aynı sorun lpgde de var.. Ya sürekli katkılı gaz kullanın yada sürekli katkısız... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Son günlerde, gerek gözümüzle gördüğümüz, gerekse dışarıdan duyduğumuz arıza, tamirlere bakınca, herhangi bir kılavuzda yazmayan, şahsi görüşlerden oluşan bir önlem listesi geldi aklımıza. 1. Motora/depoya katkı katmayın. sökülemeyen yağ filtreleri çoğaldı, yağ filtresi öyle bir yapışıyorki, kırmadan sökmek mümkün olmuyor, yağın yapışmayı bırakın, ayırıcı özelliğine rağmen olabiliyor. Ulaşabildiğimiz bilgilere göre, bir zaman önce katkı kullanıldığını öğreniyoruz 2. Emme manifold temizliğini, parçaları sökerek , mekanik temizleme yöntemleri ile yaptırın, tüketimin artmasını, turbonun/egr nin ömrünü artırması cabası, aşırı pislenmiş sistemlerde, ciddi motor hasarı da olası. 3. 50.000km de bir enjektörleri söktürün, dış kısmını temizletin (meme/püskürtme sistemi değil) yeni pul ile taktırın, yerine kaynayan enjektörünüz var ise, ve sökülecek ise, neredeyse yarım motor rektifiye masrafı kadar para çıkıyor cepten (1500-2000TL arası) 4. Kızdırma bujileri de ayrı bir dert, değişimi fazla cüzdan sarsmıyor ama, arıza hali, sökülememe hali, bir hayli can yakıyor. İlkini bilmem, son 3'ünü için havalar ısındığında uğrayabilirim Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Ona da çakarım ikinci turboyu bu motora çift rakam olmaz. ya 1 yada 3 turbo olur Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Bide benzinli için olanından alsak bilgilerin.Malum 1.8 benzinli kullanıyoruz Gaza bastıkça ibre kıpraşıyor gözüm seğiriyor Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Çağlar abi teşekkürler. Peki Carbon Cleande buna benzer bir yöntem buna ne diyorsun peki abi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 Carbon clean i zaten hava filtresi değişim gibi gördüğüm için yazmadım. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Carbon clean i zaten hava filtresi değişim gibi gördüğüm için yazmadım. Onay alınmıştır. Sakınca yoktur. Teşekkürler abi. Yorum bağlantısı
Ali Eren 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Bu faydalı paylaşımlar için teşekkürler Çağlar abi. Peki carbon clean için belirli bir aralık var mı? Yani kaçbinde bir? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 30.000km de bir iyi gider Gitti güzelim Fun ne derdi vardı ne tasası Maşallah. Kim uğraşacak şimdi bunlarla? dur senin motorda sol ön teker hizasında su görünce konuşalım, yani servisle konuşurken yanında duralım, destek olalım sana 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 Peki abi benzinli için ? keyfi sürülür missss az çok tekler,1 çay içimi zamanda bobin/kablo/buji üçlüsü değişir, devam Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Sağol abi. Ben bir defa Carbon Clean yaptırdım. Satana kadar gerek kalmadı ozaman Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 keyfi sürülür missss az çok tekler,1 çay içimi zamanda bobin/kablo/buji üçlüsü değişir, devam oh mis. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 Teşekkürler abi. Katkının her türlüsüne hayır diyorsun. bu enjektör temizliği kafama takıldı. CC yapıldıktan sonra enjektör banyosu mu ne varmış onu yaptırn diyorlar. faydası ne derecedir acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 Enjektörler sökülüp, ultrasonik temizlemeye girer, maliyet olarak 4xCC işlemi kadardır, düzenli CC yapılırsa bundan feragat edilebilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts