İçeriğe Yönlendir

Diesel Motorlar Ve Sakız


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Son günlerde, gerek gözümüzle gördüğümüz, gerekse dışarıdan duyduğumuz arıza, tamirlere bakınca, herhangi bir kılavuzda yazmayan, şahsi görüşlerden oluşan bir önlem listesi geldi aklımıza.

1. Motora/depoya katkı katmayın. sökülemeyen yağ filtreleri çoğaldı, yağ filtresi öyle bir yapışıyorki, kırmadan sökmek mümkün olmuyor, yağın yapışmayı bırakın, ayırıcı özelliğine rağmen olabiliyor. Ulaşabildiğimiz bilgilere göre, bir zaman önce katkı kullanıldığını öğreniyoruz

2. Emme manifold temizliğini, parçaları sökerek , mekanik temizleme yöntemleri ile yaptırın, tüketimin artmasını, turbonun/egr nin ömrünü artırması cabası, aşırı pislenmiş sistemlerde, ciddi motor hasarı da olası.

3. 50.000km de bir enjektörleri söktürün, dış kısmını temizletin (meme/püskürtme sistemi değil) yeni pul ile taktırın, yerine kaynayan enjektörünüz var ise, ve sökülecek ise, neredeyse yarım motor rektifiye masrafı kadar para çıkıyor cepten (1500-2000TL arası)

4. Kızdırma bujileri de ayrı bir dert, değişimi fazla cüzdan sarsmıyor ama, arıza hali, sökülememe hali, bir hayli can yakıyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Varmı benzinli gibisi bide 2.0 olunca tadından yenmiyor. :)

where is the tork :D yazık yaa

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel bilgi.. teşekkürler Çağlar..

Aynı sorun lpgde de var..

Ya sürekli katkılı gaz kullanın yada sürekli katkısız...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Son günlerde, gerek gözümüzle gördüğümüz, gerekse dışarıdan duyduğumuz arıza, tamirlere bakınca, herhangi bir kılavuzda yazmayan, şahsi görüşlerden oluşan bir önlem listesi geldi aklımıza.

1. Motora/depoya katkı katmayın. sökülemeyen yağ filtreleri çoğaldı, yağ filtresi öyle bir yapışıyorki, kırmadan sökmek mümkün olmuyor, yağın yapışmayı bırakın, ayırıcı özelliğine rağmen olabiliyor. Ulaşabildiğimiz bilgilere göre, bir zaman önce katkı kullanıldığını öğreniyoruz

2. Emme manifold temizliğini, parçaları sökerek , mekanik temizleme yöntemleri ile yaptırın, tüketimin artmasını, turbonun/egr nin ömrünü artırması cabası, aşırı pislenmiş sistemlerde, ciddi motor hasarı da olası.

3. 50.000km de bir enjektörleri söktürün, dış kısmını temizletin (meme/püskürtme sistemi değil) yeni pul ile taktırın, yerine kaynayan enjektörünüz var ise, ve sökülecek ise, neredeyse yarım motor rektifiye masrafı kadar para çıkıyor cepten (1500-2000TL arası)

4. Kızdırma bujileri de ayrı bir dert, değişimi fazla cüzdan sarsmıyor ama, arıza hali, sökülememe hali, bir hayli can yakıyor.

İlkini bilmem, son 3'ünü için havalar ısındığında uğrayabilirim :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ona da çakarım ikinci turboyu :D

bu motora çift rakam olmaz. ya 1 yada 3 turbo olur :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bide benzinli için olanından alsak bilgilerin.Malum 1.8 benzinli kullanıyoruz :biggrin: Gaza bastıkça ibre kıpraşıyor gözüm seğiriyor :shok:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Çağlar abi teşekkürler. Peki Carbon Cleande buna benzer bir yöntem buna ne diyorsun peki abi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Carbon clean i zaten hava filtresi değişim gibi gördüğüm için yazmadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Carbon clean i zaten hava filtresi değişim gibi gördüğüm için yazmadım.

Onay alınmıştır. Sakınca yoktur. Teşekkürler abi.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Bu faydalı paylaşımlar için teşekkürler Çağlar abi.

Peki carbon clean için belirli bir aralık var mı? Yani kaçbinde bir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

30.000km de bir iyi gider

Gitti güzelim Fun ne derdi vardı ne tasası :( Maşallah. Kim uğraşacak şimdi bunlarla?

dur senin motorda sol ön teker hizasında su görünce konuşalım, yani servisle konuşurken yanında duralım, destek olalım sana

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Peki abi benzinli için ?

keyfi sürülür missss :keyifli: az çok tekler,1 çay içimi zamanda bobin/kablo/buji üçlüsü değişir, devam

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sağol abi. Ben bir defa Carbon Clean yaptırdım. Satana kadar gerek kalmadı ozaman :nargile:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

keyfi sürülür missss :keyifli: az çok tekler,1 çay içimi zamanda bobin/kablo/buji üçlüsü değişir, devam

oh mis.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Teşekkürler abi.

Katkının her türlüsüne hayır diyorsun.

bu enjektör temizliği kafama takıldı. CC yapıldıktan sonra enjektör banyosu mu ne varmış onu yaptırn diyorlar. faydası ne derecedir acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Enjektörler sökülüp, ultrasonik temizlemeye girer, maliyet olarak 4xCC işlemi kadardır, düzenli CC yapılırsa bundan feragat edilebilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...