İçeriğe Yönlendir

IDS Cihazında Arıza Görünmüyor Fakat Arıza Lambası Yanıyor...


Fikret Karaca

Recommended Posts

Zafer Ofli

Benim araçta da benzer bir durum vardı. Araçta bazen tekleme oluyor bir zaman sonra arıza lambası yanıyordu. Aracı benzine alıp bir müddet kullandığımda arıza lambası sönüyordu.. Cihaza bağlandığında ise bobin arızası veriyordu. Lamba sönük halde gittiğimde ise birşey bulunmuyordu. Sıkıntı meğer lpg enjektörlerine giren soketlerden kaynaklanıyormuş. Soketler değişti sıkıntı bitti.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Osman Erdin

Değerli arkadaşlar bundan yaklaşık 2 ay önce motor aıza uyarısı vermişti benim makine.

Kontağı açıp kapattım birdaha arıza ikaz ışığı yanmamıştı. 13600 Km de ilk bakımı yapıldı ve şuan 13850 Km deyim.

Ancak dünde işe gelirken sabah saatlerinde Motor arızalı servise götürün diye ekranda yazı belirdi. Otokoç a götürdüm IDS cihazına bağlayıp arıza testi yapıldı ama hiç bir arıza kodu vermedi. Orada da tekrardan kontağı açınca ışık yanmamıştı (testten önce).

Akşam servisten alıp eve giderken aynı arıza ikazı ekranda tekrardan belirdi. Eve vardığımda kontağı tekrardan açıp kapattığımda ışık yanmadı. Bu durum gerçekten can sıkıcı bir hal aldı. Makineyi satmayı bile düşünüyorum. Acaba sebep ne olabilir.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Öncelikle herkese merhabalar aranıza dün katıldım, Ankara çevre yolunda dün akşam biraz gaza dokundum aracım motor arıza sinyali verdi, ancak stop edip tekrar çalıştırdım arıza kayboldu, 20 km sonra yine aynı motor arızası servise gidin mesajıyla karşılaştım. Hemde araçta turbo devreye girmiyordu. Bu gün Tur oto maltepeye götürdüğümde herzamanki gibi servis sorumlusu Ramazan Abimiz karşıladı beni ve işinin erbabı olan Ahmet Efe de hemen işe koyuldu araç bilgisayara balğlandığında partükül (yanlış yazmış olabilirim) filitresinin tıkalı olduğunu söylediler ve araç tam 3.000 saniye boyunca yaklaşık 3000 devirde kendi kendine çalıştı gaz verdi bıraktı kendisi birşeyler yaptı ve egzozdan çıkan ısı plastik bardağı eritiyordu. Sonunda arıza giderildi.Bu filitredeki kurum yakıldı sanırım sonra motor yağını garantiden değiştirdiler filitreyle birlikte. Tur oto maltepe ye teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sebebi genelde şudur: dpf kendisini temizleme sürecine aldığında , siz gideceğiniz yere varmış iseniz , rejenerasyon yarıda kalır, içerdeki kül birkimi fazla olunca da servise gidin mesajı çıkar, tdci motorları arada sırada yüksek devirde kullanmakta fayda var

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mustafa Uz

Sebebi genelde şudur: dpf kendisini temizleme sürecine aldığında , siz gideceğiniz yere varmış iseniz , rejenerasyon yarıda kalır, içerdeki kül birkimi fazla olunca da servise gidin mesajı çıkar, tdci motorları arada sırada yüksek devirde kullanmakta fayda var

Çağlar bey ; tdci motorları arada sırada yüksek devirde kullanmakta fayda var sözünüz üzerine size bir anımı anlatayım.

Halamın oğullarının tekirdağda sünnet düğünleri var. 2 kızım ve eşim ile bursadan yola çıktık ama malum hanımlar :) Planımdan 3 saat geç yola çıkabildik. Bu arada ben tekirdağa gidişlerde feribot kullanmam bursadan karadan istanbula 2. köprüden tekirdağa devam ederim. O tarihteki aracım fiesta van ve daha 30 bin km'de. Ben 3 saat gibi bir zamanda tekirdağa ulaştım fakat düğün salonuna 30 km kala sanırım tam çorlu sapağını geçerken şarj lambam yandı. Biz o akşam düğünümüzü yaptık. Pazar günü tekirdağ sanayisinde tanıdık özel bir elektrikçiye dükkan açtırdık. (Bu arada aracın garantisi var fakat ben pazar günü bursaya dönmek zorundayım. O kadar yolu akü şarzı yetmeyeceği için garantiyi bir kenara bırakmak zorunda kaldım.) Dinamoyu söktük. Biz kömür zannederken daha kömürler tamamen 0 gibi görünüyordu fakat kömürlerin bastığı bakır plaket tamamen erimiş ve simsiyah olmuştu. Oradaki connektin dinamosunu söküp benimkine taktık. Bursada servise dinamoyu götürdüm. Halini gördüklerinde kimse inanamadı. Ama şu bir gerçekki 3 saat boyunca fiestayı tdcı aracı 4000-4700 devir bandında kullanırsanız nereden nasıl bir arıza ile karşılaşacağınız tamamen Allaha kalıyor. :):)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3 saat 4000d/d da gidince bakıra birşey olsa idi, bayağı bir araç yolda kalırdı derim, bence kötü tesadüf veya tam bir şanssızlık diyelim. Tabi ki %100 olur olmaz diyemez kimse

Yorum bağlantısı
Mustafa Uz

3 saat 4000d/d da gidince bakıra birşey olsa idi, bayağı bir araç yolda kalırdı derim, bence kötü tesadüf veya tam bir şanssızlık diyelim. Tabi ki %100 olur olmaz diyemez kimse

Çağlar bey; kömürlerin bastığı bakır tabakasının sarılı olduğu küçük parmağım kalınlığındaki plastik içten erime yapıp bakır tabakasının komple sıyrılmasına sebep olmuş. Bursadaki servisteki ustam bana ben bunca yıllık ustayım ama bir ford dinamosunu bu hale sokan ilk seni gördüm dedi. :)

Ama aracım 5. viteste devir kesiciye kadar (4750 devir=198 km/h) hızlandırabiliyordu kendisini. Standartlarının haricinde sadece chip uygulaması vardı araçta. Ve ölçüm yapıldığında 92 hp çıkıyordu.

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu

Öncelikle herkese merhabalar aranıza dün katıldım, Ankara çevre yolunda dün akşam biraz gaza dokundum aracım motor arıza sinyali verdi, ancak stop edip tekrar çalıştırdım arıza kayboldu, 20 km sonra yine aynı motor arızası servise gidin mesajıyla karşılaştım. Hemde araçta turbo devreye girmiyordu. Bu gün Tur oto maltepeye götürdüğümde herzamanki gibi servis sorumlusu Ramazan Abimiz karşıladı beni ve işinin erbabı olan Ahmet Efe de hemen işe koyuldu araç bilgisayara balğlandığında partükül (yanlış yazmış olabilirim) filitresinin tıkalı olduğunu söylediler ve araç tam 3.000 saniye boyunca yaklaşık 3000 devirde kendi kendine çalıştı gaz verdi bıraktı kendisi birşeyler yaptı ve egzozdan çıkan ısı plastik bardağı eritiyordu. Sonunda arıza giderildi.Bu filitredeki kurum yakıldı sanırım sonra motor yağını garantiden değiştirdiler filitreyle birlikte. Tur oto maltepe ye teşekkürler.

Aynısı bendede oldu arıza uyarısı geliyor turbo devre dışı kalıyor kontağı aç kapa yapınca düzeliyor sona tekrar geliyordu kısa kullanımdan dpf temizlenmemiş servis şefi ile cevre yolunda 30 dakika kadar kullandık belli aralıklarla bu gerekli dedi kısa kullanım yapanlar için bir dahada olmadı

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Cemil Kaynak

Ben aracımı Şubat 2016 da aldım 2011 C-Max X paket 180bg 2ay önce otobanda 100km ile giderken motor arıza ışığı yandı fakat eve geldiğimde kontağı kapattığımda sönmedi 1 hafta öyle bindim ama değişen bişey olmadı. Performans kaybıda yoktu. bilgisayara bağlandı sensör arızası çıktı sildiler hatayı ışık söndü ama bu cumartesi günü sabah havaalanına gittim tekrar ışık yandı.

 

Benim sürüşüm ile ve vites değiştirmem ile alakalı olabilirmi? Düz yolda otobanda 100 ile giderken 6. vites uyarısı veriyor vitesi atıyorum devam ediyorum 100-120 arası. bununla alakalı olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ben aracımı Şubat 2016 da aldım 2011 C-Max X paket 180bg 2ay önce otobanda 100km ile giderken motor arıza ışığı yandı fakat eve geldiğimde kontağı kapattığımda sönmedi 1 hafta öyle bindim ama değişen bişey olmadı. Performans kaybıda yoktu. bilgisayara bağlandı sensör arızası çıktı sildiler hatayı ışık söndü ama bu cumartesi günü sabah havaalanına gittim tekrar ışık yandı.

 

Benim sürüşüm ile ve vites değiştirmem ile alakalı olabilirmi? Düz yolda otobanda 100 ile giderken 6. vites uyarısı veriyor vitesi atıyorum devam ediyorum 100-120 arası. bununla alakalı olabilirmi?

 

hangi sensör arızası imiş 

Yorum bağlantısı
Cemil Kaynak

Çağlar bey bilgi için teşekkür ederim.

 

Süha bey bayram dan sonra Maslak otosanayiye gidicem o zaman baktırcam.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...