İçeriğe Yönlendir

Ford Sierra Sübap Problemi Ve Yedek Parça Ihtiyacı


Emre Özen

Recommended Posts

Emre Özen

Öncelikle Merhaba herkese.

90 Model OHC motorlu 2.0 GL Sierramdan dizel gibi ses gelmeye başladı ve buradaki motor ustalarına gösterdiğimde sübaplardan kaynaklı olduğu söylendi.

Şu anda 3 ihtimal üzerinde duruyorlar ancak motor açılmadan bilemeyecekleri kesin. Öncelikle otomatik ayarlı mı yoksa manuel ayarlı mı ? Bilen var mı :)

İhtimal 1-) Yağ basıncıyla alakalı bir durumdur.

İhtimal 2-) Ayarı kaçmıştır

İhtimal 3-) Sübapların değişmesi gerekli

Aracımdaki motor yağı 5/30 ve haddinden fazla doldurulmuş bunun sübaplara kaçma ihtimali olduğu söyleniyor.

Kütahya' da yedek parça sıkıntısını çok fazla yaşıyorum bana sierra nın değilde taunus vb araçların parçalarının uyacağını söylüyorlar. Ancak Sierra hakkında şöyle bir hipotez kurdum kendimce

Geçtiğimiz hafta debriyaj telim koptu, hiç bir yedek parçacıda bulamadık. Ve çıkmacıda parçalanmış 91 model GL sierranın debriyaj telini söktük yine uyumsuzdu ufak bir modifikasyonla şimdilik idare edecek duruma getirebildik debriyaj telini.

Çok sıkıntılı bir araç olacağını bilmeme rağmen aldım çünkü sierra ile uğraşmak tüm tadını almak istiyorum tecrübe edinmek istiyorum. İlk arabam olduğu için de satmak istemiyorum.

Yedek parça konusunda bana yardımlarını esirgemeyecek forumdaş abilerim, amcalarımdan desteklerini bekliyorum. :) Bu cuma aracı bırakacağım sanayiye çıkan sonuca göre buradan yine yardımlarınıza başvuracağım :) Şimdiden çok teşekkür ederim iyi forumlar :)

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

geçmiş olsun ohc motorlarda otomatik sübap ayarlayıcısı bulunmuyor. büyük ihtimal sübap ayarı gerekli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Özen

Teşekkürler Çağlar abi .

Sıkıntı tamamen belli oldu. Yağ çubuğu seviyesi normalden fazla göstermesine rağmen araçta 1 litreden az yağ çıktı. Ve motor yağ yakmaya başladığı için kısa sürede fazlasıyla eksiltmiş. Elf 10/60 ve 444 motor yağı katkısıyla toplamda 4,5 litre yağ eklendi motora bir ihtimal yağlama tam sağlanırda sübaplar yeniden ayara döner mi diye ancak fayda etmedi. Ateşleme, karbüratör...vb bütün heryere bakıldı sonuç itibariyle 3.pistonda basıncın hiç olmadığını gördük pazartesi günü revize edilmek üzere motor ustamıza teslim edeceğiz aracı. Bu arada OHC değil DOHC Motormuş, üzerindeki üst kapağa ulaşınca çözdük :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...