İçeriğe Yönlendir

Motor Gaz Yemiyor?


Bilge Çelik

Recommended Posts

Bilge Çelik

Selamlar saygılar herkese...Bende 98 mondeo ghia var...Ocak ayının 5 inde satın aldım...Yaklaşık bir haftadır motor soğuk olsun sıcak olsun gaz yememe sorunu yaşıyorum...Yani gaza epey biryüklendiğim halde hiç umurunda değil...Tekleme şeklinde de oluyor arasıra...Yani acaip silkeliyor o zaman da...Sonra kendiliğinden düzeliyor...Ama sonra bazen aniden yeniden aynı sorun çıkıyor...Sebebi ne olabilir acaba? Yarın sabah sanayiye gideceğim de bir sorayım dedim...Tüpte de oluyor benzinde de farketmiyor...Benzin ve tüpü değişik yerlerden de denedim yine oluyor...

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

ateşleme sistemiyle ilgili olabilir bobin vb.tahmin yürüterek söylüyorum üstadlar birazdan daha net cevaplar verir.

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik

bir arkadaşta opel uzay kasa var 97 model bujilerdendir demişti...siz de ona yakın birşeyden bahsediyorsunuz sanırım...teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

benimde başıma 2 defa geldi ilkinde sadece bobin değişti ikincisinde ise bobin buji buji kabloları değişmişti sorun ortadan kalkmıştı.

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik

Teşekkür ederim. Aynı benim yazdığım şekilde miydi sizin sorununuz da?

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik

bugün sabah bobin ve bujiler değişti sorun hala devam ediyor...bilen yaşayan varsa bilgilerini paylaşırsa sevinirim.teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. tüm vakum ve karter havalandırma hortumu kontrol edilmeli

2. test cihazında MAF ın çalışması kontrol edilmeli

3. takılan bobinin de arızalı olma durumunu sıkça görüyoruz , ucuz marka parçalarda

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik
(düzenlendi)

Çağlar bey, dediğiniz gibi bobin sanırım orijinal deildi. ford yetkili satıcısından aldık ama üstünde marka felan yazmıyordu...ama bujiler kaliteliydi. bobin 60 tl.idi 4 buji 50 tl.

Bu durum pahalıya malolabilir mi acaba bana? Maf deyince motorun beyni devreye giriyor galiba? yanlış mı biliyorum.

ayrıca yeni bobinin arızalı mı sağlam mı olduğunu nasıl anlayabiliriz???

tarihinde Bilge Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Aladağ

Selamlar saygılar herkese...Bende 98 mondeo ghia var...Ocak ayının 5 inde satın aldım...Yaklaşık bir haftadır motor soğuk olsun sıcak olsun gaz yememe sorunu yaşıyorum...Yani gaza epey biryüklendiğim halde hiç umurunda değil...Tekleme şeklinde de oluyor arasıra...Yani acaip silkeliyor o zaman da...Sonra kendiliğinden düzeliyor...Ama sonra bazen aniden yeniden aynı sorun çıkıyor...Sebebi ne olabilir acaba? Yarın sabah sanayiye gideceğim de bir sorayım dedim...Tüpte de oluyor benzinde de farketmiyor...Benzin ve tüpü değişik yerlerden de denedim yine oluyor...

merhaba.

bendede farklı bir sorun var. yeni başlık açmak istemedim. yine ateleme ile ilgili olabilir diye buraya yazıyorum kusura bakmayın.

benim araçta ayağımı gazdan çektiğimde aniden hız kesiyor. normalde yavaş yavaş sabit hızını düşürmesi gerekirken daha hızlı bir şekilde hız düşüşü oluyor.neden kaynaklanıyor olabilir? yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik

bugün sabah tekrar sanayiye gittim, giderken hiç sorun yaşamadım herşey normal görünüyordu...sanay,de de lpg ayarı yaptırdım. ayarı yapan kişi lpg ayartında sorun olduğunu söyledi bilgisayara bağladı ve bana da motoru çalıştırmamaı ve o söylediği zaman gaza yüklwnmemi istedi ben de yaptım. bu esnada ayar yapılmadan önce gaza yüklenince 2 bin ile 3 bin devir arasında ve 300 ile 4 bin arasında dalgalanma olmuştu...ayardan sonra bu durum düzeldi...ancak daha sonra akşam iş dönüşü sorun oldu yine...yani yine başa döndüm..bu arada benzine alınca o gaz yememe sorunu kalktı ortadan..daha önce bu aracın lpg beyni değişmiş garantisi mevcut...ama neden değiştiğini bilmiyorum...büyük ihtimal lpg de sorun...ayrıca benzine alınca yağ gibi gidiyor araç motorun durumu çok iyi.lpg ile işimiz var biraz galiba...

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik

bugün iş dönüşü tekrar sanayiye uğradım...maraşta ...... adında bayaa büyük cafcaflı bir lpg ci var...ona gittim...adam bir türlü bilgisayarla lpg nin beyni arasın da bağlantı kuramadı ve bunun yapılamayacağını sistemi komple 600 milyona yenileyebiliriz dedi. ben de ertesi sabah gelirim dedim ayrıldım...sonra 2 - 3 yere daha gittim onlar da beceremedi...en sonunda ufacık bir dükkana girdim lpg ayarı yapıyorlardı. adam bayaa bi ilgilendi. lpg beyninden çıkan kablo oksitlenmiş orada bikablo bağladı bi işlem yaptı sonra da ben başımdan geçenleri anlattıkça dinledi ve gittiğimyerlerde kullanılan bilgisayar programlarının benm sisteme uymadığı için bağlantı kuramayacaklarını o programın kendilerinde var olduğunu ve 5 dakkada halledeceklerini söyledi...15-20 dk. uğraştılar bazı değerleri yükselttiler ve benzinle hemen hemen aynı seviyede çekecek vaziyete geldi araç...yani problem yazılımdaymış...

herneyse sorun böylece çözüldü...bunları da belki başkasının başına gelir diye yazdım...

ama şu nda lpg de ufak bir sorun kaldı o da rolanti bazı zamanlarda boşta iken bi yukarı bi aşağı gidip geliyor...sebebini bilmiyorum...yani 300-500 devirle 1000 1200 devri arasında inip çıkıyor...

Yorum bağlantısı
Bilge Çelik

bugün usta rolanti sorununa baktı ve sorun gaz potansiyeli (sanırımpotansiyometre demek istedi) dedi...o parca da bayaa pahalı netten baktım 200 tl...usta dursun dedi hemen acil motora bi zararı yok dedi ben de bekleyeyim diyorum.....

burası da benim günlük sayfam gibi oldu...

Yorum bağlantısı
Misafir

merhaba.

bendede farklı bir sorun var. yeni başlık açmak istemedim. yine ateleme ile ilgili olabilir diye buraya yazıyorum kusura bakmayın.

benim araçta ayağımı gazdan çektiğimde aniden hız kesiyor. normalde yavaş yavaş sabit hızını düşürmesi gerekirken daha hızlı bir şekilde hız düşüşü oluyor.neden kaynaklanıyor olabilir? yorumlarınız için teşekkür ederim.

Sorununuz görsel olarak tespit edilebilir olduğu için, video çekip eklerseniz daha doğru yanıtlar alabilirsiniz. Gaz kestiğinizde ani hız düşüşünden kasıt silkeleme mi? Ya da devir göstergesi bir anda dip noktaya mı iniyor? Benzinde ve Lpg'de tepkiler aynı mı? sorgulamak lazım. Ateşleme sorunlarında buji daha çok kesiklik yapar. Yani ilk evrelerde dip gazda ve daha çok ani hızlanma gereksinimlerinde hissedilen bir durum daha sonra her aşamada kendini belli eder. Benzinde bu süreci anlamanız için bujilerin son dönemini yaşaması gerekli. LPG'de sürecin başlangıcı dahi bir üst satırda belirttiğim gibi hissedilir. Buji kablosu ve bobin ise patlama tabir edilen, gaz verildiğinde belli devir aralıklarında tepkinin oluşmaması ve akabinde devrin tekrar kendini bulması ile hissedilir. Boştayken dip gaz vererek bu durum tespit edilebilir. Buji kablosu sorunlarında genelde bu şekilde bir süre idare edilir. Ancak sorun bobinde ise kısa sürede araç silindirleri çalıştıramayacak duruma gelir. Yani zaten bu durumda araç güçten düşer, arıza ışığı yakar. Çalışmayan silindirlere göre motor sarsıntılı çalışır, hareketsiz de kalabilir. örneğin 20-60km aralığında sarsıntılı çalışan motor, 60-100km hızda düzelip, sonrasında yine sarsıntılı bir kimliğe bürünebilir.

Aracın ani hız düşürmesi bu nedenlerle ateşleme ili ilintili değildir büyük ihtimalle. Daha çok oksijen sensörü, vakum hortumları, gaz kelebeği, rolanti motoru gibi parçalarda sorun olabilir. Ayrıca bilgisyara bağlanıp, verdiği hata kodları da incelenmeli.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Celal Aladağ

Sorununuz görsel olarak tespit edilebilir olduğu için, video çekip eklerseniz daha doğru yanıtlar alabilirsiniz. Gaz kestiğinizde ani hız düşüşünden kasıt silkeleme mi? Ya da devir göstergesi bir anda dip noktaya mı iniyor? Benzinde ve Lpg'de tepkiler aynı mı? sorgulamak lazım. Ateşleme sorunlarında buji daha çok kesiklik yapar. Yani ilk evrelerde dip gazda ve daha çok ani hızlanma gereksinimlerinde hissedilen bir durum daha sonra her aşamada kendini belli eder. Benzinde bu süreci anlamanız için bujilerin son dönemini yaşaması gerekli. LPG'de sürecin başlangıcı dahi bir üst satırda belirttiğim gibi hissedilir. Buji kablosu ve bobin ise patlama tabir edilen, gaz verildiğinde belli devir aralıklarında tepkinin oluşmaması ve akabinde devrin tekrar kendini bulması ile hissedilir. Boştayken dip gaz vererek bu durum tespit edilebilir. Buji kablosu sorunlarında genelde bu şekilde bir süre idare edilir. Ancak sorun bobinde ise kısa sürede araç silindirleri çalıştıramayacak duruma gelir. Yani zaten bu durumda araç güçten düşer, arıza ışığı yakar. Çalışmayan silindirlere göre motor sarsıntılı çalışır, hareketsiz de kalabilir. örneğin 20-60km aralığında sarsıntılı çalışan motor, 60-100km hızda düzelip, sonrasında yine sarsıntılı bir kimliğe bürünebilir.

Aracın ani hız düşürmesi bu nedenlerle ateşleme ili ilintili değildir büyük ihtimalle. Daha çok oksijen sensörü, vakum hortumları, gaz kelebeği, rolanti motoru gibi parçalarda sorun olabilir. Ayrıca bilgisyara bağlanıp, verdiği hata kodları da incelenmeli.

Saygılarımla.

öncelikle zaman ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.

yukarda bahsettiğiniz gibi devir saatinde aniden dibe vurma gibi bir durum yok. fakat ayağımı gazdan çekince hızını çabuk düşürüyor araç. sorun yaratacak şekilde değil yani. yığılma yapmıyor araç sadece yavaş yavaş hız düşürmesi gerekirken sanki daha hızlı düşürüyor hızını. birde aracın el freni sorunu var. halatın değişmesi gerekiyormuş.

çekip tekrar bıraktığımda araçta hala hafif çekilmiş gibi frene baskı yapıyor. usta kriko ile tekerleri kaldırıp eliyle çevirdi ve sıkıntı yaratmaz dedi.

acaba el freninin tekere olan hafif bir baskısıda yukarda anlattığım soruna sebep olabilirmi?

tekrar teşekkür ederim.

sizde Ankara'dasınız sanırım. ben aracı yeni aldım tavsiye edebileceğiniz bir usta ve elektrikçi lazım. önerebilirseniz sevinirim.

saygılar...

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Eray Eski
(düzenlendi)

benzer bir ariza oldugu icin yeni konu acmiyorum.

az once aracimin bobini arizalandi :(

arac durduk yere tekleyerek calismaya basladi.. gaz yememe, motorun cekisi dusmesi ve vuruntulu calisma seklinde bi durum.

isin tuhaf tarafi motor normal calisiyorken ve motor isisi falan normalken durduk yere aniden vuruntulu calismaya baslamasi..

neyse hemen araci cektim kenara, cikan gevseyen kablo varmi diye baktim, motorun yagina suyuna baktim, buji kablolarini kontrol ettim. hepsi normal olmasi gerektigi gibiydi. sonra tek tek buji kablolarini cikarip denedim. soldan basladim ve 3 . silindirdeki bujiye elektirik gitmiyordu. baska bi kablo ile bobinden denedim. bobindeki 3 silindir kablosunun takilacak yerine elektirik gelmiyor.

zaten bobinin arizalanacagini tahmin ediyordum. cunku aracim bosta 2100 devirde calisirken hafif bir silkeleme yapiyordu. tamircime sordum bobin gidici demisti.

simdi ne marka bobin takmami onerirsiniz ? ve bobin fiyatlari ne civarda ? yarin pazar oldugu icin pazartesi yaptiracam aracimi..

tarihinde Eray Eski tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Eski

ayrica soyle bi soru daha aklima geliyor. acaba aracimda halen var olan gec calisma sorununun sebebi bozulmakta olan bobin olabilir mi ?

eski sahibi bende gec calisma sorunu olmuyordu demisti. arac 6 aydir falan bende. bobin degistirilince o sorunda duzelirse cok iyi olur valla :biggrin::blush:

Yorum bağlantısı
Misafir

ayrica soyle bi soru daha aklima geliyor. acaba aracimda halen var olan gec calisma sorununun sebebi bozulmakta olan bobin olabilir mi ?

eski sahibi bende gec calisma sorunu olmuyordu demisti. arac 6 aydir falan bende. bobin degistirilince o sorunda duzelirse cok iyi olur valla :biggrin::blush:

Araca carbon clean yapılmış mıydı? Dün benim Mazda'yayaptırdım. Motorun benzinde çalışması tekleyerek bu aralar. Buna çare olmadı ama araç çok daha kolay marş almaya başladı. Marş problemim yoktu, sonuçta kolay çalışıyordu ama şu anda daha da çabuk marş aldığını görmüş oldum. Maliyet 80.-TL.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Eray Eski

evet Evren abi daha once carbon clean yapilmisti.

asagidaki konuda baya bi konusuldu zor calisma sorunu, hala cozulemedi :(

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/225085-hersey-kontrol-edildi-motor-zor-calisiyor/page__st__80

depo katkisi carbon clean sonrasinda benzinin yaniciligi arttigi icin bazen tek marsta olmasi gerektigi gibi calisiyordu. ama yeni benzin alinca yine eskisi gibi gec calisiyordu. 2 kere carbon clean yaptik ama faydasi olmadi. bobin uzun zamandir gidiciydi zaten, arac bosta 2100 devir de sabit tutunca motor hafif titriyordu. dun aksam iyice koyverdi artik. yarin degistirecez bobini. belki gec calismasinin sebebi gidici olan bobin olabilir mi diye bi an umutlandim iste :blush: yarin deneyip gorecez. pek sanmiyorum ama insallah gec calisma sorunu da hallolur.

Yorum bağlantısı
Eray Eski

bugun aksama kadar arabayla ugrastik ve sonuc buyuk bir husran :angry:

bugun 2 tane orjinal motorcraft ve 1 tane de visteon marka bobin denedik.

yeni bobinleri takinca araca 2 devire kadar gaz verince rolanti 400-500 e kadar dusuyor ve motor stop edecek gibi calisiyor. 5 saniye sonra duzeliyor, gaza basinca 2000 devire kadar bisey yok, 2000 devirden sonra 3, bujiye giden elektirik kesiliyor. tek tek tum ihtimalleri denedik, her buji tek tek kontrol edildi.

acaba tuptenmi diye tupu iptel ettirdim, suan arac normal benzinli arac sekline dondu, ariza hala mevcut.

arabayi sanayiye biraktim, yarin devam edilecek, 2 ihtimal var,

1- krank devir sensoru arizali

2- aracin beyni arizali

sizce bu arizanin sebebi baska ne olabilir ?

Yorum bağlantısı
Misafir

Elektrik kesmeseydi, bilumum sensör suçlu olabilirdi. Beyin her zaman son eğişmesi gereken konu ama görüyorum ki, senin araçta da hemen her şey denendi. Beyin bozuk olduğunda fanın devamlı çalışması bir belirtidir diye konuşulmuştu. Böyle bir problem var mı? Ben aracın beynini km saati yüzünden değiştirdiğim için, bu arızada da olabilir demekten başka şansım kalmıyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Eray Eski

fanda herhangi bi anormallik yok Evren abi. napacagimi sasirdim bende... kucuk bi kablo temasi yuzunden de yapiyor olabilir, aractan soguyorum sebebi belli olmayan arizalarla karsilasinca. bugun ugrasmaya devam edecez. boyle giderse beyine kadar gidecek bu is. baska ne gibi test yapabiliriz ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...