İçeriğe Yönlendir

Eski Araçlarım Ve İzlenimlerim.


Serkan üççetin

Recommended Posts

Ahmet Kiriş

2006; 2000 model Megane 1.6 RXT 1 yıl bindim, Triger ve sibopları elime verdi 1300.-tl paramı yedi. 2007 temmuz da sattım.

2007; Nasip oldu 2008 model sıfır Focus Collection TDCI aldım. 2009 Nisan da ev alırken sattım.

2009; Arabasızlığa 3 ay dayandım temmuzda Ford Bayisinin test aracı olan C-Max 2008 TDCI Titanium X modelini aldım, Beklentilerimin üzerinde bir araçtı, o yükseklikle Focus'dan daha dinamik yol tutuşu vardı. 2010 Ağustos gibiydi sattım. Babamın arabasının km'si az olunca biraz yükselteyim dedim, Babam arabaya sonunda ambargo koydu. :D

2011; Mondeo kısmet oldu, Bindim baktım, gücü hissettim, Bu arabaysa, ötekiler neydi dedim. Canı rahmet istedi şimdi, abi dediğim rahmetli İlker İzgördü buluşturdu bizi, Geçen bir ara kaşıntım tuttu, Emmi sağolsun kendime getirdi. :punish:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

87 Taunus, söktüm taktım bile...22 ay bindim...Arkasını hemen savurması dışında keyifliydi...Isındıkça gider denilen bir arabaydı gerçekten...Sonra Reno Concorde aldım, gerçek bir arabaydı ama parçacıya gitmeyeceksin..:D Ardından ekonomi amaçlı Fiesta dizel ve 170 bin km...Sonra kelepir Focus dizel collection...Submarine bile taktım düşünün yani..:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Oral

focusla ilgili sorunlarınız neydi, paylaşırsanız bizde bilinçlenmiş ve tecrübe kazanmış oluruz

ford opel karşılaştırmasına dönmesin konu kısaca kalite farkı diyelim..

arada sınıf farkı var ama ikisinin piyasaya sürülme tarihleri arasında 10 yıl var.. boyutları zaten aynı sayılır..

Yorum bağlantısı
Serkan üççetin

Bu kadar şahin doğan varken trafikte cok insanın ilk aracının ford taunus olması ilginç . Demek baştan belliymiş hepimizin burada toplanacağı :) Ayrıca ilgi için herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

eeeemm şeey nerden başlasam....Hatırladıklarımı yazayım bari....

1964 - Mustang -Antalya gümrüğünden almıştım.Ankara gölbaşında park halinde iken freni patlayan kamyonun altında kaldı... :(

1970- Ford taunus GX coupe...Hala ararım onu bulsam yine satın alırım...

1984- Fiat mıafori 2000 arabayı durdurmayı hiç bir zaman beceremedim her maceranın sonu tarlada bitiyordu... :D

1994- italyan tipo 1,6 en kadranlısından...

1991 şahin ocağıma incir ağacı dikti.

1989- şahin ticariden çıkma..Motorunu beğenmemiştim 3,20 bmv motoru ve kilitli defransiyel çakmıştım...

1990- honda cıvıc 1,6 yetmemişti 2200 prulıde motoru koymuştum..

1986-Honda accort vizor..Ankara gümrüğünden çıkarmıştım.v-6 motor çift karbüratörlüydü..Yakıyordu be kardeşim..İçiyordu benzini..

1994 tempra sxa ...

1998- polo coupe hayatımda unutamayacağım en lanet arabaydı...

2005-Ford focus SW ford aşkını bana aşılayan araba...Tek kelime ile anlatılmaz yaşanır.... :yes:

2011- ford focus oynayacak bir yerini bulamadım sattım...

Şu an arıyorum bulacağım inşallah.... :p

Yorum bağlantısı
Murat Arslan 2

1973 opel kadett sw 3 kapı- hiç arıza yapmadı. 90km/h geçince ön kaput salaanmaya başlardı 120 den yukarısını hiç göremedi.

1998 doğan slx 2001 yılında almıştım. araç 3 yaşındaydı. 1 yılda 22bin km yaptım onunla. o tarihte iyi araçtı. hala özlerim sürüşünü.

1984 Mercedes E200 klimalı abs, elektrikli cam, sunrof, deri koltuk vs. hiçbir aracı o kadar keyifle sürmedim ve kendimi o kadar güvende hissetmedim.

1995 ford escort hb 1.6cl hatırlamak bile istemiyorum. arabam olduğuna beni pişman eden tek araç.

2004 hyundai accent admire 1.5 crdi- 1 yıla yakın problemsiz bindim. yakıtıda gidişide oldukça güzeldi. tek şikayetim yüksek hızda direksiyonun aşırı yumşak olmasıydı.

2005 Focus ambiante yol,rüzgar ve tekerlek sesini fazla içeri alması hariç sıkıntım olmadı.

2006 Fiesta 1.4 tdci - 2 yıla yakın kullandım. en uzun süre kullandığım araç. 2 yılda 25bin km yaptım. 1 liralık bile olsa hiçbir arıza çıkarmadı. satılık ilanı yayına girdikten 3 saat sonra sattım.

2012 Chevrolet Aveo LTZ- ilk sıfır aracım. 3 aya yakın süredir kullanıyorum. şu an çok memnunum. keşke şuda olsaymış diyeceğim hiçbir özellik yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

87-89-87 şahan/doğan grubu, üflesen beygir alırdık, en son 87 doğanım ile (motor harici diğer tüm parçalar orjin italyan) ,Bmw 2.0 lere el salaar geçerdim, freni 3000km de biterdi, tüketimi 15lt/100km civarı idi, spin atar döner dururdu

91 crx, otomobilde son nokta. abs ye bile ihtiyaç duymazdım, 120.000km de, sıfır hasar

91 Integra, bugün aynısı sıfır km üretilse, alırdım

90 cıvık otomatik, tüketim ve konfor şaheseri

95 cıvık 1.4 ies, pişman olduklarımdan

97escort/99 sporttrend, oldukça zevk almıştım

94 mondeom :wub: yayı ellemeden 25mm. alçalmıştı, zorla satmak zorunda kaldım, piyasasının +%50 sini söylememe rağmen tamam denince satıldı.

99 2.5 V6 :f1: tam bir airbus

07 S-max. temelninde çok güzel bir otomobil, ama ben ona değil, O bana hükmediyordu

07 mondeo tdci +jatco : sessizlik harici, işte budur denecek bir ikili.

06 focus pekbidolu: fırsatım olsa idi, otoparkımda durmasını isteyeceğim bir model

10 focus tdci: ameliyat eldiveni hissi

celica :wub: + 96 mondeo m için ayrı konu açmam lazım; Cupra zaten başlı başına apayrı bir şey

vesile ile bir ara gelip giden bir laylon vardı, hafızam silmiş,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Şahin , Herkesin ocağına incir ağacı dikme rekoru kıran tek araba. Benimde,,Yıllardan beri ne kadar sömürülmüşüz.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
(düzenlendi)

Önce babamın araçları ile başlıyayım ;

1977 Renault 12 TS = İlk arabamız , hiç kullanmak nasip olmadı ( O zamanlar henüz 6 yaşında olduğum için ) doğal olarak . Babam hep anlatırdı keçi gibi bir arabaydı , her yola gittik hiç bizi üzmedi diye . Hatta Samsun'dan Almanya'ya bile gidip gelmiştik Renault ile... :)

1974 model 115 kasa Mercedes 220 = Bu arabamızı hiç unutmam ( Sünnet arabamızdı aynı zamanda :D ) Gerçekten gemi gibi arabaydı , uzun yolculuklarda son derece keyifli idi . Ne sürücüsünü ne de yolcusunu asla yormayan bir araçtı . Hele o direksiyonunun yağ gibi dönmesi yokmuydu hiç unutamam...

1977 model 3.16 BMW = Gerçek anlamda araba kullanmaya başladığım ilk araç olduğu için bendeki yeri ayrıydı . Babamın bu arabayı alıp geldiği ilk günü hatırlıyorum . Yıl 1988 , Yokohama lastikler , Aciko ekolayzerlar , Momo direksiyonlar ve Pioneer kolonların en parlak zamanları ( Hızlı gençlik :biggrin: ) Ben henüz 14 yaşlarında , kanı fokur fokur kaynayan ve araba ile yatıp araba ile kalkan ergen bir gencim . :D Babam diyor bak bakalım otoparka ne göreceksin ? Camdan bir göz atıyorum ve arkasından bağıra çağıra bir solukta otoparka inip kendimi arabaya atıyorum . Kısa bir incelemeden sonra yukarıda saydığım tüm donanımları barındırdığını tespit ediyorum ve herşeyden öte bu bir BMW . Yaşadığım sevinci ve heyecanı kelimeler ile anlatamam !... Daha dün gibi... Neyse bu araç gerçekten yol tutuş ve performans olarak son derece başarılıydı . Biraz alçak olmasından kaynaklı özellikle otopark giriş çıkışları ve arabalı vapur giriş çıkışlarında bize epey bir zorluk çıkartıyordu . Tek kapı olmasından kaynaklı arka koltuğa giriş çıkışlarda biraz sıkıntılı oluyordu . Bu arabayı unutmam mümkün değil . Şuan gerçekten aynı kasanın 3.23'ünü bulsam çok temiz olarak hiç düşünmeden alırım... :)

1985 model Opel Ascona 1.8 i = Bu arabada da ustalık dönemimi yaşadım . Gerçekten inanılmaz bir yol tutuş ve performansa sahipti ve ilk 5 vitesli aracımızdı . Kankamın babasının Vectrası vardı ( Yıl 1992 o yıllarda Opel Vectra'lar yeni çıkmış ) bir çok kereler onu madara etmişliğim vardır Ascona ile ... Her seferinde kafayı kırardı ulan bu eski araba nasıl geçiyor bizim Vectra'yı diye... :D

1995 model Ford Escort 1.8 i = Ford markası ile ilk tanışmamız bu araba ile oldu . Döneminin en hızlı arabalarındandı , madara ettiğim markaları buraya yazmaya kalksam satırlar yetmez diye düşünmekteyim... :D :D Gençlik işte...

2001 Ford Mondeo Ghia = İlk sıfır arabamız ve en uzun süre ( 10 yıl ) kullandığımız arabamız . Buraya detayları yazmama gerek yok herkes gayet iyi bilir Mondeo'yu . 10 yıl boyunca bizi hiç üzmedi ve sattığımız güne kadar da son derece büyük bir keyif ile kullandık...

Şirket araçlarım ;

1997 Toyota Corolla 1.3 XL ( Bundan 2 adet eskittim )

1997 Toyota Corolla 1.6 XLİ = 1.3 XL'den sonra hidrolik direksiyonu ve muhteşem performansı ile beni kendine hayran bırakmıştı . Tek kusuru duramıyordu... :D

2004 Focus Comfortline = F1 sevdam bu araba ile başladı , 3 yıl boyunca çok güzel günler geçirdik...

2007 Focus 109 Ps Tdci = İlk dizel tecrübem . Her zaman o yüksek tork gücü ile yüzümü hep güldürdü...

2010 Fiat Linea Emotion = Performans olarak değil ama donanım olarak son derece memnun kaldığım bir arabaydı , tüketimde son derece makuldü...

Geçici olarak kullandığım araçlar ; ( Kazalardan sonra yada ağrızalardan ötürü 1-2 ay kadar kullandım hepsini )

2008 Model Megane Expression Look paketli 1.5 Dci = Focustan sonra son derece sessiz gelmişti bana . Yol tutuşu ve hissiz direksiyonu can sıkıcıydı...

2007 Volkswagen Jetta 1.6 Fsi Midline = Son derece keyif alarak kullandığım bir arabaydı . Volkswagen sevdası bu araba ile başladı bende . Hatta arabayı okadar beyendik ki satın alalım dedik fakat havuz arabası ( Sadece kısa süreli kiralamalar için kullanılan araç ) olduğu için Derindere satmadı .

2008 Toyota Corolla 1.4 D4D = En nefret ettiğim ve 15 günden sonra değişim talep ettiğim bir arabaydı . İlk şirkete girdiğimde kullandığım kasaların eline su bile dökemez...!!!

2010 Renault Clio = Tam yurdum arabası...

Gelelim kendi arabalarıma ;

2004 Ford Focus Ghia Otomatik = F1'in tadını başka hiçbir arabada bulamadığım için aylarca aramadan ve araştırmadan sonra 19000 km'de denk getirdiğim canım Focus'um . :) 25 yıllık manuel vites hamallığından beni kurtaran ilk otomatik arabam . Satarken gerçekten son derece üzüldüğüm ( Hanım benden fazla üzüldü , hatta 20 gün konuşmadı benle :D:) ) canım Focus'um :( Tek tesellim değerini gerçekten bilen birine sattım ( Hem de forum içinde kaldı araba ) Mustafa Tüfekçi kardeşim şuanki sahibi... :good1:

2010 Volkswagen Caddy Life Dsg = Şuanki aracım . Forum ahalisinin şiddetle karşı çıktığı ve beni defalarca uyarmasına rağmen bilerek ve isteyerek aldığım Caddy'mden son derece memnunum . Özellikle performans ve tüketim değerleri otomatik Focus'tan sonra bana rüyadayım hissi uyandırıyor . Son derece geniş , ferah hem dizel hem otomatik , hem giden hem de yakmayan ve de devasa bagaj hacmi ve yükleme kapasitesi ile tam bir aile aracı Caddy . Beni kendinden bıktırıncaya kadar binmeyi düşünüyorum hayırlısı ile... :nazar::good1::nazar:

Birde 1 hafta kadar Fiat Albea var benzinli , o konuya hiç girmiyeyim...

tarihinde Fırat Şenol tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin
(düzenlendi)

Araba kullanmaya 9 yaşında başladım..

1997 Model Mitsubishi L 300'ümüz vardı.. İlk göz ağrım 98 yılında 3,000 liraya 15,000 km de aldık 2005 yılında 16,000 liraya 285,000 km de sattık.. Satarken ağlamıştım :cray: (resim yok malesef)

2003te 1985 Model Mercedes 230 E almıştık.. Babamın o zamanlar mercedese aşırı hayranlığı vardı.. 14,000 liraya aldık 11,000 liraya sattık.. Yaptığımız 3,000 lira masrafta cabası.. 2007 de masraflarında bıktığımız için sattık..

3fhsr.jpg

2005 yılında amcamın vefatı üzerine yapmış olduğu nakliye işini devraldık.. Amcamın kamyonunu satıp 2005 model BMC Pro 827 aldık.. Beyaz rengindeydi.. İlk defa kamyon kullanışım bununla oldu çok zevkliydi..(Bununda resmi yok)

vee 2007 de bağlandığım kopamadığım ve kopamayacağım Ford Tourneo Connect'i aldık..Nakliye yaptığımız için aldık.. Araba kullanmayı ticari araçta öğrendiğim için daha çok sevmiştim bunu..(tabi ehliyeti Connect varken almamda cabası).. Babamın işi dolayısıyla aldık satılma durumu var inşallah satılmaz.. (0 km aldık ve şuan 99,840 kmde)

3fhw3.jpg

Kasım 2009 da BMC Pro 827 8x2 (kırkayak denilenlerden) aldık..Fiyatını bilmiyorum ama çok masraflı olmuştu.. Şuan Milas Güllük'te çalışıyor..

3fj20.jpg

Mayıs 2011 de babamın Connect'i sevmediği ve zoraki aldığı için kendine Mitsubishi L 200 aldı..Kredisiyle birlikte 50,000 liraya mal oldu.. Şuan 12,000 km de..Alınması benim daha çok hoşuma gitti çünkü Connect tamamiyle bana kaldı..

3fhxv.jpg

tarihinde Sercan Eskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Eren

2005 FİESTA 1.4 TDCİ COMFORT :

İlk arabamdı. 2009 Ağustosta aldım. 120.000 km'de idi.

Yaklaşık 2 sene bindim. 150.000 km'de 2011 haziranda Muş'ta Ford bayisine sattım .

Sınıfına göre yol tutuşu, konforu ve sağlamlığından çok memnundum. iki sene boyunca sadece 2 defa yağını değiştirip bindim.

Hiç masraf açmadı. Görebildiğim max. hız 170 idi. Yakıt konusunda çok cimri idi.

2011 FOCUS 2 HB 1.6 TDCİ TİTANİUM:

2011 haziran ayında aldım, şu ana kadar 11800 km yol yaptım. Yol tutuşunu, yakıtını ve tipini çok seviyorum.

Yorum bağlantısı
Misafir

1991 Mazda 323 Sedan : 95 yılında ablamlar 90.000km'de ilk sahibinden aldılar. Ben de araç almak istediğimde ilk teklifi onlara yaptım ve 99 yılında 152.000km'de aldım ablamlardan. 2006 yılında babama devredene kadar 229.000km'ye gelmişti. 232.000km civarında 2009 yılında satıldığında daha motoru ellenmemiş, kondisyonu çok iyi durumda olan, bana araç sürmeyi öğreten bu aracın yaşına göre artıları çok fazlaydı. Klima, hidrolik direksiyon ve debriyaj, 4 otomatik cam, elektrikli dikiz aynaları, kadife koltuklar, colormatik kararan camlar ile beni rahata alıştırdı.

2000 Model Ford Mondeo Mk2: Tabi rahat araca alışınca, biraz daha büyük motorlu daaha iyisini almak istedim. Laguna diye kıvranırken, Mondeolar ilgi alanıma girdi. 109.000km'de Lacivert bir Mondeo'yu aldım. Ertesi gün de Forumumuzla tanışmama vesile olan bu aracı da çok sevdim. Öyle sevdim ki, teleflex ile mutlu bir beraberlk sağladım. Yanlız o bana biraz kazık attı. Km sayacının arızalanması ile başlayan süreç ECu değişimine kadar gidince ve yaklaşık 15 günde bilumum yerleri kontrol edilirken osu busu değişip 2.000.-TL'ye geçkin masrafı oldu. Yine de yaklaşık 24.000km'lik beraberliğimizde beni yolda bırakmadı. Uzun yollarda çok keyifle yol aldık. Bir cumartesi günü sabah kalkıp, sabah kahvaltısını Konya'da ablamlarda yaptıracak kadar güvenli ve güçlü bir yapısı vardı. Yanlız o bana yaptırdığı masrafı unutmadım ve yolumuzu ayırdık.

2004 Model Mondeo GhiaX: Bir kaç kere daha belirtmiştim. Ne olduysa, Hakan Bey'in bordo Ghiax'ini görünce sonraki aracımın da Mondeo olması konusunda ikna olmuştum. Fakat GhiaX'i ilk o zaman görünce ve detaylarını öğrendikçe kendimi zor bir yola attım. Aracımı satıp, 6 ay araç aradım. Bu dönemde umutsuzluğa kapılıp, mutluluğu Laguna II'de aradım hatta. Neyse ki, 6. ayın sonunda aradığım araç saat 17:00'de ilana düştü. Ertesi gün aracı gördüm, sanayideki arkadaşlara bile göstermeye gerek duymadan el sıkıştım. Bir kaç prosedür yüzünden aracı 4 gün sonra aldım ama ilk araca bindiğimde kendimi bulutların üstünde hissettim. 82.000km'de aldım. Sanırım şu an 107.000 civarında. 2009 Ekim'den beri bizde. Tüp hiç takılmadı. Adana'ya, Antalya'ya, İstanbul'a uzun yol tecrübelerim oldu. Hepsinin sonunda daha uzun yollara bu araçla gitmeye hazırdım.

1999 Model Mazda 323 Astina 1.8: Mondeo güzel ama bu yakıt fiyatları olmasa! Eve de ikinci bir araç gerektiğinden, 1 sene üstün körü, 6 aylık detaylı aramalardan sonra bu araçta karar kıldım. Yapı olarak donanımlı araç sevmeme rağmen, ikinci araç olması ve çok donanım çok masraf denklemi nedeni ile makul güvenlik donanımlı bu modeli tercih ettim. ÜZerinde yeni takılmış teleflexi ile geldi. Kasım 2011'de 116.000 km'de aldım. Şu an 121.500km'de. 2 haftada bir sanayideyim. Biraz keyfekeder, biraz da yaşsal sorunları var. Ancak performansından çok memnunum. Şehir içi trafiğinde atak bir araç kullanmanın zevkini yaşatıyor bana. Araçla uğraşmayı özlemişim. Portatif bir araç olduğu için, heryerini söküp, takıyorum desem yeridir.

Yorum bağlantısı
Hakan Çelik
(düzenlendi)

93 Broadway: Kronik hararet sorunu ve elektrik kaçakları yüzünden canımızdan bezdirdi. Her sabah boşalan akü yüzünden defalarca yokuş yukarı itip vurdurmak zorunda kalıyorduk. Ama ilk göz ağrımızdı, şoförlüğü onla öğrendim. Seriydi, lpg sayesinde ekonomikti fakat vitesleri çok sorunluydu. Aldığımız fiyata vermiştik.

2007 Symbol Dizel: Broadway'den sonra eşşekten inip ata binmek gibi olmuştu. Sınıfının en ekonomik araçlarındandı, okula giderken az alıp kaçırmadım :) Konforu yeterliydi ve hafif kasadan ve yüksek torklu dci motordan dolayı gayet seriydi. 110 km/h'den itibaren yolda geziniyordu ve direksiyonu hissizdi, güven vermiyordu. Satılmasına çok üzülmüştüm.

2006 Focus II Ghia Benzinli: Araba kullandığımı hissettiren araç. Koltuğuna oturup trafiğe çıktığım ilk anda hissettiğim özgüveni hala hatırlıyorum. Uzun sürüşlerdeki konforu, viteslerin keyfi, direksiyonun verdiği haz, yüksek hızlardaki kararlılığı, benzinli motorun esnek sürüşü ve mükemmel yol tutuş yıllarca binmemizi sağlayacak gibi görünüyor. Bir müzisyen olarak aracımda Sony teyp olması da büyük bir zevk. Arada ekonomikliği de tutunca Focus tadından yenmiyor :)

tarihinde Hakan Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

bizim evimize ilk araba ben 4 yaşındayken girmişti.babam 1976 model,0 km anadol sl 4 kapı araç almıştı.insan 4 yaşına ilişkin hemen hemen hiçbirşey hatırlamaz ama böyle çok özel durumlar hatırlanabiliyor demek ki.insanın ayakları pedallara kaç yaşında yeter,işte ben o yaştan beri ayaklarımı gaz fren debriyaj üçlüsünden kaldırmıyorum.şoförlüğü anadolda öğrendim,1989 yılında babam yeni kasa 0 km siyah şahin alana kadar 13 sene anadola bindik.

anadoldan sonra şahin bize mercedes gibi gelmişti.benim de tam 17 -18 yaşım en deli dolu zamanımdı.4 erkek kardeşiz,en çok benim işime yaramıştı,çok kahrımı çekmişti.

evlenip kendi yuvamızı kurunca tabi kendi aracımızı alma zamanı da gelmişti.

1- 85 şahin.vasat sıradan bir arabaydı.motor üflüyordu 1 yıl dolmadan sattım.bende ilk arabam olması dışında özel bir yeri yok

2- 86 doğan.fena kazık yemiştim.aracın taban sacı delik deşikti.motor,bitti bitiyor nokta kom gibi bişeydi.taban sacını değiştirip motora da segman attırmıştım,daha ne olduğunu anlamadan tecilim bitti askerlik yolu göründü 1 yıl dolmadan doğan da satıldı

3- 81 3.15 bmw.askerden gelip işe başlayınca kafama 3.15 bmw alma fikri yerleşti.98 yılında 81 model bal rengi pırıl pırıl bir 3.15 aldım.işte hayatımda yer eden ilk araç.o direksiyonun yumuşaklığını,2 tam tur dönüşünü unutamam.

4- 94 skoda forman glx.1 yıl kadar 3.15 e binince son sahibi olurum korkusuyla bmw yi verip formanı almıştım.8 ay bindim.ev almak için pazarda anlaşıp sattım.aracı üzerime almamıştım,ilk sahibiyle notere giderken,alıcının yanında "vaybe biz bunla boluda takla atmıştık" demesiyle hem ben hem alıcı şoka girdik.ama anlaşma bozulmadı,vatandaş aracı beğendi aldı gitti.

5- 93 tempra sx-a.ne arabaydın sen...digital göstergeler,kadife koltuklar,hid.dir.sisler,hayran olduğum alaşım jantlar vs.edirnede sahibi garajda muhafaza etmiş, 75000 de pırıl pırıldı.unutamadığım 2. arabam.çok şey yazarım yer yetmez.

6- 97 fransız clio hb.2 yıl temrpadan sonra normal sıradan bir arabaydı.tipik reno.1 yıl kalmadı ev değiştirme sebebiyle o da tarihin tozlu sayfalarındaki yerini aldı.

7- 99 FOCUS GHIA HB.abs,klima,2 airbag yanında ghianın ve focusun 10 larca nimeti.muhteşemdi.koyu yeşildi.tempra kullandığım zamanlarda play stationda WRC (ralli oyunu) oynarken hep focus seçerdim arabaya hayrandım.allah nasip etti istediğim arabaya bindim.çok çok keyif aldım.çok karizmatikti (hala öyleler).unutamam yeri ayrıdır.

8- 98 uno sx ie.bazı sebeplerden dolayı ucuz arabaya binmek mecburi olmuştu.parama göre uno vardı uno aldım.atikerini taktırdım (sanılanın aksine 1.4 unolar hiç de az yakmaz),enjeksiyonlu unoların klasik sorunu benzinle giderken hoplama zıplama tekleme-gitmeme sorununu çözdüm,elime tekrar para geçene kadar işimi gördü.

9- 08 linea 1.3 multijet active.bir daha fiat araç almama düşüncesinde olduğumdan megane 2 dizellere bakıyordum.paramın yettiği arabalar 2004 2005 model,en düşüğü 95-100 bin km idi.kuzenimin lineaya bak demesi üzerine,ilk senelerinin ardından filolardan dönen onlarca belki yüzlerce 1.3 linea dizel gördüm.15000 den 90000 e kadar her km de vardı ve her galeride en az 3-5 linea vardı.(derindere filodan gelen araçlar).iyice araştırıp istoç oto centerden 19750 tl ye 08 model 20000 km de gri bir linea aldım.bu fiyata bu araba sudan ucuzdu.her ne kadar fiat olsa da,yeni teknoloji,piyasaya çıkalı 1.5 sene olmuş bir model,dizel,yeteri kadar donanım,sııfır kokusu içinde.rüya gibi gelmişti.2009 yılı 1 ocakta el sıkışıp 2 ocakta almıştım.geçen ay 22000 tl ye satana kadar (yeni araba olmasının da etkisiyle) beni hiç üzmedi.yakıtı makuldü.ama 3 senelik kullanım benim için çok çok fazlaydı.en uzun süre kullandığım ve çok sevdiğim bir araç olarak hafızama girdi.

10- 08 FOCUS TİT. A/T sedan. işte olayın tümden değiştiği an.ilk otomatik aracım.henüz bende çok yeni.95000 de.trigeri değişti,şanzıman yağı değişti,brc si takıldı ve 1200 km toplam yol yapıldı.çok beğeniyorum,inşallah birbirimizi üzmeden çok yollar yapacağız.şu ana kadarki en güzel,en konforlu,en donanımlı en vs vs araç.l love my focus

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Herkes ne güzel anlatmış Aman dikkat edin yılda 3 aracı geçmeyin değilse bu konu iyi malzeme olur ilgilenenlere :)

Yorum bağlantısı
Misafir

1956 Audi Dkw : Ailemizin ilk arabası 1100 cc 3 silindirli iki zamanlı motoru olan bir canavar. Babam arabanın tavanında oturur kuş pisliklerini temizlerdi. 90 kg dir kendisi. Google Audi 1956 dkw yazarsanız görebilirsiniz. Tek kapı ve kapıları önden arkaya açılır. Şu an Balıkesir ağır sanayi dükkanlarının arkasında güvercin yuvası :(

1979 Renault 12 Gts: Tam bir keçi. Yokuşlarda fiat avcısı.

1986 Renault 12 Tx : 1400 cc motoru ve deri koltuklarıyla unutulmaz arabalarımızdan.

1974 Peugeot 504 Gl : Babamın işte sonunda bir arabaya sahip olduk dediği araç. 4 teker disk freni, bağımsız arka süspansiyonları, çift boğazlı eşekten biraz küçük karbüratörüyle tam bir uzun yol makinası. 1. viteste el freni çekik haldeyken yaylandırdığımda eksozu yere vururdu.

1981 Ford Escort Mk 2: İngiltere'den Türkiye'ye gelmiş ve gümrükte takılmış kalmış olan 8 yıllık 3000 km de bir araçtı. İzmir'den Balıksir' e geldik son nefesini verdi. Hemen motor yapıldı ve yıllarca bize hizmet etti sorunsuzca. Amortisör kafalarından hafifçe paslanmaya başladığında elden çıkarıldı. Fakat 1.3 litre motoru gerek uzun yol yakıtında gerek performansında Peugeot'u çok arattı.

1992 Lada Samara: 1.5 motorundan beklenmeyecek performansı olan ve çok güzel yol tutan bir arabaydı. Heryerinde Made in Ussr yazardı. Babamdaki Lada bağımlılığını başlattı.

2004 Lada Vega 1.5 16 v: Ailemin ilk sıfır aracı. Motoruna ve mekaniğine kesinlikle laf yok. Fakat 1974 Peugeot daha sessizdi :)

1998 Ford Escort 1.8 Clx : Çok temiz ilk sahibinden alınmış 115 lik canavar. 0 - 120 Lada ile aynı fakat sonrasında hacmi sayesinde eziyor. Fakat ş.içinde Lada alır.

Bunlar ailemin arabaları,

1984 Fiat 500 : Yaklaşık 4 yıl kullandım. 850 cc 4 silindirli Lancia motora sahip çok mukavemetli bir arabaydı. Her zaman bagajımda yedek aks kafası olurdu ve sıyırdığında 13 iki ağızlı ile 15 dk da değiştirirdim.

1992 Skoda Favorit 135 L : Fiat 500 den sonra bindiğimde w140 gibi gelmişti :) Yüz km de 8 litre lpg 1 litre yağ yakardı. Bu araba sayesinde Ayvalıkta sivrisinek kalmadı. Ekzantrik zinciri sesi hala kulağımda.

1998 Ford Mondeo glx : Halen kullanmakta olduğum arabam. Babam kullandığımda hep şunu der "Bana Peugeotumu hatırlatıyor"

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Harun Şen

Babam 1957 yılından itibaren cip aracı ile taksicilik yaptığından, dünyada neler olup bittiğini hatırlamaya başladığım günden beri araçlarla haşır neşir oldum. Ancak 1995 yılına kadar kendime ait, kendi paramla aldığım aracım olmamıştı.

1995 yılında arkadaşıma almak amacıyla pazarlık yaptığım 1986 -1.6 taunus arkadaşımın vazgeçmesi nedeniyle 180 milyon liraya aldım. Araba biraz hor kullanılmıştı. İlk hevesle tanıdık kaportacı arkadaşıma komple kaporta boya yaptırdım, iki yıl kadar kullanmadan yine yakın bir arkadaşıma sattım.

Yıl 1997 tabi ki Ford'tan şaşmadım, orjinal garaj arabası olan 55000 km deki 1989 Taunus GT'yi 550 milyona aldım. Gerçekten GT çok temiz, kullanışlı, seri, yakın çevremdekilerin beğenerek baktığı güzel bir arac idi.

1999 yılında bir milyar ikiyüzbin liraya onu da yakın bir arkadaşıma sattım. Devri hala üzerimde. Yıl 1999 ben hala Ford'tan vazgeçmiş değilim. Bu sefer Taunus 2 GTS araştırıyorum. İki gün içinde iki milyar dörtyüzbin liraya bordo GTS'yi aldım. GTS gerçekten konforlu, yaylı ve havalı idi. Zevkle kullandım. Döşemeci bir arkadaşıma komle deri koltuk kaplama yaptırmıştım. Bulunduğum ilçede en temiz ve gösterişli tek GTS idi.

2002 Mayıs ayı idi. İlçemizdeki oto pazarında 1981 model çok temiz 123 kasa bir mercedes ile beş milyar beşyüz TL bedel karşılığı takas ettim. Benzin ve lpg li gerçekten temiz bir araç idi, 6 ay içinde 20000 km kadar yol yapmıştım.

2002 Aralık ayı son haftası olmuştu. Aklım yine Ford'da idi, elimdeki paraya göre Escort almayı düşünüyor ve araştırıyordum. Mondeo hiç aklımda yok idi. Bir arkadaşımın sayesinde mondeo ile pazarlık yaptık, biraz da borçlanmıştım. neticede 11 milyar TL'ye 1997 Mondeo GLX HB'yi almış oldum. Ortalama üç yılda bir araca değiştiren ben, o günden beri Mondeo'dan vazgeçemedim. Kullanımı zevkli ve masrafsız ve artık MTV'si de çok ucuz. Ömrümüz ve sağlığımız elverdiği sürece ileride biraz paramız da olur ise

yine daha üst grup bir Mondeo'ya devam ederiz diye düşünmekteyim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Eray Eski

yazilanlari okumak cok keyifli :)

gercekten bu forum sitesi cok farkli. insanlar samimiyetiyle araclari hakkindaki yorumlari yazmis.

araclari degerlendirmis.. bu konuyu begendim ben.

herkese keyifli forumlar ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

1. Ford Taunus 2.0 GLS Otomatik - 1988

2. Renault Broadway 1.4 - 1996

3. Peugeot 106 XR 1.1 - 1994

4. Peugeot 306 XSI 2.0 - 1994

5. Peugeot 106 XR 1.4 Otomatik - 1998

6. Citroen Xsara 1.6 - 2001

7. Citroen Xsara 1.6 Otomatik - 2003

8. Seat Ibiza 1.4 TDI - 2004

9. Alfa Romeo 156 - 2005

10. Ford Focus C-Max 1.6 TDCI Ghia - 2004

Yorum bağlantısı
Murat Eyidemir

daha önce hiç kendi aracım olmadı ama inşallah bu arabam ilk ve son olmazda, bende eskileri yazmaya başlarım.

Yorum bağlantısı
Serkan üççetin

1. Ford Taunus 2.0 GLS Otomatik - 1988

2. Renault Broadway 1.4 - 1996

3. Peugeot 106 XR 1.1 - 1994

4. Peugeot 306 XSI 2.0 - 1994

5. Peugeot 106 XR 1.4 Otomatik - 1998

6. Citroen Xsara 1.6 - 2001

7. Citroen Xsara 1.6 Otomatik - 2003

8. Seat Ibiza 1.4 TDI - 2004

9. Alfa Romeo 156 - 2005

10. Ford Focus C-Max 1.6 TDCI Ghia - 2004

Ferhat bey eşime bi 2005 156 almak istiyorum çok karizmatik bir araç siz daha once kullanmişsiniz biraz yorum ve bilgi alabilirmiyim sizden kronik arizalari yol tutuş serilik vb gibi teşekkürler
Yorum bağlantısı
Musa Çalışkan

96 renault toros :çucukluğumun aracı

98 megan : unutamadım

2000 transit 100 : ilk uzun yola çıktığım araç

2005 doblo: güzeldi

2010 megan : 98 modeli arattı bana

1997 broadway: zevkime göre dizay ettiğim malesef elimden alınan aracım(alım satımını da yaptıktan 2 sene sonra çenç olduğu anlaşılmıştı.)

2004 connect dahala kullanıyorum ağır oturaklı

1984 mercedes W123 230E : kullandığım en konforlu, sürücüsüne güven veren hayatımı borçlu olduğum(otobanda lastiğin üstünden geçmek zorunda kaldım hissettirmedi bile başka araç olsa eminim şuan bunları yazamazdım belkide) gözüm gibi baktığım aracım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...