İçeriğe Yönlendir

Fiat Bravo Dualogic Mi Kia Ceed Otomatik Mi ?


Mehmet Akif Akpınar

Recommended Posts

Ali Gürsoy

herkes gibi bende kia diyorum ama alınacaksa güncel makyajlı kasa alınmalı .

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

Klasik otomatiğin bir avanaj olduğuna katılmıyorum. Cok yakar, az gider, sarsar. İnsanı otomatikten soğutur. Tek avantajı daha zor bozulur. Şürüş zevki vermez sollamalarda kastırır. CVT yada Çift kavramalı (DSG,EDC,Powershift) tarzı az yakar çok kaçar az sarsar tarzdaki AT şanzımanları tercih ederim şahsen. O yüzden Ceed tipi hoşuma gittiği halde almayacağım bir araç.

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Siz iki aracı da iyi tahlil etmişsiniz. Doğru noktaları yakalamışsınız zaten. Bir süre önce ikisini de test ettim. Bravo'nun otomatiği tıpkı muadilleri gibi beş para etmez. Kullanımı zevksiz, hantal, alışkanlık gerektiriyor. Ama yakıt tüketimi yönünden avantajlı olduğu doğru. Ceed'in konvansiyonel otomatiği çok konforlu, turbodizel motorla birleşince de performansı tatmin edici. Ama manuele oranla 2 lt/100 km fazla tüketiyor ki çok yüksek bir rakam. Ceed zaten az yakan bir araç değil hele ki kış şartlarında şehir içi ve kısa mesafeli kullanımlarda tüketim manuelde 9lt 'nin altına düşmüyor. Arkadaşımda manueli var, sürekli biniyoruz. Aracın en zayıf yönü süspansiyonları bence. Sert ve gürültülü çalışıyor, onun dışında gayet iyi bir araç. Ama yanılmıyorsam haziranda yenileniyor. Ayrıca 5 yıllık garanti uzatılmış garanti statüsünde yani, bütün ekipmanlar garantiye dahil değil diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bir kaç ay içerisinde yeni kasasının geliyor olduğunu bilmekte yarar var. Hem Kia Ceed'in hem Hyundai i30 un...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Klasik otomatiğin bir avanaj olduğuna katılmıyorum. Cok yakar, az gider, sarsar. İnsanı otomatikten soğutur. Tek avantajı daha zor bozulur. Şürüş zevki vermez sollamalarda kastırır. CVT yada Çift kavramalı (DSG,EDC,Powershift) tarzı az yakar çok kaçar az sarsar tarzdaki AT şanzımanları tercih ederim şahsen. O yüzden Ceed tipi hoşuma gittiği halde almayacağım bir araç.

Umarım CVT,DSG gibi şanzımanlardan sorun yaşamazsınız. Arkadaşımda C-Max CVT var 1 aydır neler çekiyoruz. Dışarda tamir ettirseniz en az 3000TL ve garantisi yok. Serviste iyi niyet garantisi altında yapılabiliyor yine 3000TL leri buluyor yarısını otosan yarısını kullanıcı sağlıyor rakam yine 3000TL civarı. Malesef beynide mekaniğide kapalı kutu hepsi içinde. Tork konvertörlü tam otomatik 4 ileri 1.6lt 115ps veya 128ps kia ceed ler bu grupta iş görür.

128ps Manuel vites 0-100km 11sn Ş.İ. tüketim 5.3lt/100km

128ps Otomatik vites 0-100km 12.8sn Ş.İ. tüketim 7.1lt/100km

Bu farklar ise manuel 6 ileri , otomatik 4 ileri olduğundan kaynaklanıyor nedense 5 iler yapmamışlar ;)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Sencer Deniz

Kesinlikle bravo derim. 3 yıldır benzinli otomatiğini kullanıyorum. Başta şanzımana alışmak zordu ama motor performansı bir çok aracı çok çok geride bırakıyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Umarım CVT,DSG gibi şanzımanlardan sorun yaşamazsınız. Arkadaşımda C-Max CVT var 1 aydır neler çekiyoruz. Dışarda tamir ettirseniz en az 3000TL ve garantisi yok. Serviste iyi niyet garantisi altında yapılabiliyor yine 3000TL leri buluyor yarısını otosan yarısını kullanıcı sağlıyor rakam yine 3000TL civarı. Malesef beynide mekaniğide kapalı kutu hepsi içinde. Tork konvertörlü tam otomatik 4 ileri 1.6lt 115ps veya 128ps kia ceed ler bu grupta iş görür.

128ps Manuel vites 0-100km 11sn Ş.İ. tüketim 5.3lt/100km

128ps Otomatik vites 0-100km 12.8sn Ş.İ. tüketim 7.1lt/100km

Bu farklar ise manuel 6 ileri , otomatik 4 ileri olduğundan kaynaklanıyor nedense 5 iler yapmamışlar ;)

Yorumuna tamamen katılıyorum Süha Abi :yes: Ancak bu araçlarda benim kafama takılan şey 0-100 değerleri neden bu kadar kötü :unsure2: Yani 109ps Tdci Focus'un hızlanma verisi 10.9sn iken bu aracın nasıl 11sn olabilir ? Ara hızlanmaları falan Focus'tan iyidir illa ki fakat 128ps lik bir motor bence 0-100 hızlanmasında da Focus'tan daha iyi olmalı diye düşünüyorum; yanılıyor muyum :unsure2:

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Yorumuna tamamen katılıyorum Süha Abi :yes: Ancak bu araçlarda benim kafama takılan şey 0-100 değerleri neden bu kadar kötü :unsure2: Yani 109ps Tdci Focus'un hızlanma verisi 10.9sn iken bu aracın nasıl 11sn olabilir ? Ara hızlanmaları falan Focus'tan iyidir illa ki fakat 128ps lik bir motor bence 0-100 hızlanmasında da Focus'tan daha iyi olmalı diye düşünüyorum; yanılıyor muyum :unsure2:

Saygılarımla.

Dedikleri 128hp eğer gerçek ise !! volan gücü demek oluyor. 109ps focus'un dediğide volan gücü. Geri aktarma organlarındaki kayıplar kalıyor yani focusun ağırlığı ile kia nın ağırlıkları hemen hemen aynı ise focus daha başarılıdır diye biliriz

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Dedikleri 128hp eğer gerçek ise !! volan gücü demek oluyor. 109ps focus'un dediğide volan gücü. Geri aktarma organlarındaki kayıplar kalıyor yani focusun ağırlığı ile kia nın ağırlıkları hemen hemen aynı ise focus daha başarılıdır diye biliriz

Kia'nın sitesinde 1358 ve 1365 kg şeklinde yazıyor ağırlık değerlerine abi, HB Focus da 1357kg diye biliyorum. Yani ağırlıklar hemen hemen aynı; bu durumda Focus gerçekten Ceed'e göre çok daha başarılı demek oluyor ;):good1:

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan
(düzenlendi)

kesinlikle kia ceed hatta imakanınız müsaitse kia ceed en 2012 kasa dizelotomatik süper mübarek resmen yer uçağı... Ayrıca yeni nesil easytronik, dualojig, amt gibi yarı otomatik yani otomatikleştirilmiş manuel şanzumanlardan kaçının, henüz kendini ispatlaytamadı. Bu arada kia ceed deki şanzıman klasik tam otomatik şanzıman sorunsuzluğu ile bütün dünyada nam salmıştır. Otomattik şanzımanı alıp 2 sene sonra gaaratisi bitince 2000-3000 tl gibi maliyetlerle karşılaşmak istemiyosanız kesinlikle kia ceed dizel tam otomatik.size göre... ceed dizel otomatik ş.içi 7 lt.re dizel tüketimi gayet normal ve makuşl rakam ayrıca.

tarihinde Serhat Kaptan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...