İçeriğe Yönlendir

Focus II - Partikül Filtresi (Dpf) İptali


Görkem Öçal

Recommended Posts

Emre Öğüt
(düzenlendi)

BP ile bir depoda 890 KM yaptım ama aracım yeni yazılımlı olduğu için iyi kötü diye net bir yorum yapamıyorum ama motorun sesi artmadı, azaldımı diye soracak olursanız farkedilecek derecede bir değişim yok [emoji1]

f60360f44a5834698959f1a2ada33b74.jpg

tarihinde emre öğüt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Bağlar

Hocam, Shell'de bariz derecede dpf rejenerasyona girerken, bp'de okadar sık girmiyor. Benim TP'den sonra 2. Tercihim BP'dir.

Abi geçen gün Shell'den biriyle görüştüm Petrokimya Gümrüğü'nde .Adamlar kendi şubelerinde daha kaliteli yakıt kullanıyorlarmış. Franchising'lere farklı yakıt gidiyormuş. 

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Abi geçen gün Shell'den biriyle görüştüm Petrokimya Gümrüğü'nde .Adamlar kendi şubelerinde daha kaliteli yakıt kullanıyorlarmış. Franchising'lere farklı yakıt gidiyormuş.

Onur, shell select'ten alıyordum ben her zaman. Sıkıntıyı hep gördüm
Yorum bağlantısı
Ali Gök

petrol ofisinin % 4 uzun menzil olayı doğruluk payı nedir.  herzaman  shelden alırken izmir dönüşü petrol ofisi var bildiğim bir yer ordan dolduruyorum arabanın çekişi artıyor gibi geliyor pisikolojikde olabilir. Lakin menzili merak etmekteyim uzun yol olduğu için zaten fazla yol yapıyor araç 1 depo ile o yüzden ölçümleyemiyorum

Yorum bağlantısı
Onur Bağlar

Onur, shell select'ten alıyordum ben her zaman. Sıkıntıyı hep gördüm

o Zaman totalden de alınmaz abi. Çünkü onların rafineriden alıyorlar yakıtları
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhan Çoşkun

önceki aldıklarının acısı bir süre sonra çıkmış ...

yakıtta motoru koruyucu katkı ne kadar az ise dpf de o kadar az kül birikir ...

peki bu durum motoruda negatif etkiler mi ? katkılı mazot ?

 

şimdi DPF yi boşalttırdık.motorada bi zararı olmasın bu yakıtın ?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

bp den bir depo mazot aldım. araba resmen öldü. özellikle birinci vitesde kalkarken el frenini çekili unutmuşum gibi oluyordu :) tp nin mazotu daha iyi. totalle shell arasında bir fark göremedim ben ayırt edilmiyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Cemal YUSUFOĞULLARI

Ben dpf temizliği yaptığımdan beri ki yaklaşık 10 ay olacak, shell nitro dizel alıyorum. usta değiştirirken shell almamı tembihledi. shell kullanmaya başladıktan sonra motor sesi hissedilir derecede düştü, araç çalıştırma ve stop etmede sarsıntılar azaldı. ben gayet memnunum arkadaşlar

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Uğur Çimen

Hayırlı akşamlar arkadaşlar.Aracım 76000 km oldu.iki gündür dpf uyarısı alıyorum.aracın kitapçığında yazan önergeye göre sürüş yapmama rağmen uyarı tekrarlıyor.Yazılım ile pdf iptali yapıp içini boşaltmak istiyorum.ufak bir fiyat araştırması yaptım sadece yazılım için 400 tl isteniyor.fiyat ve izlemem gereken yol hakkında fikirlerinize ihtiyacım var.

Yorum bağlantısı
Ali Can AKER

Herkese iyi haftalar,

Aşağıdaki linki ve bu sayfaları baya bi inceledim.

http://www.fordclubt...esi-dpf/page-36

Size Dpf ile ilgili bir kaç sorum olacak. Cevaplama şansınız olur ve ne yapmam gerektiği konusunda yönlendirme yapabilirseniz çok sevinirim. Aracım 2010 model Ford focus 1.6 Tdci.Son 5 aydır aralıklı olarak Dpf ile ilgili aracımda motor arıza ışığı yanıyor bir kaç kere serviste sildirdim. Link'te de bahsettiikleri gibi bilgi ekranında Rejenerasyon başlamıştır gibi bir yazı şu ana kadar hiç görmedim. Rejenrasyon olduğunu anlasam yönümü Çevre yoluna çevireceğim ama anlayamıyorum. Sorularıma gelecek olursak:

1- Ben hiç performans düşüklüğü hissetmedim şu ana kadar fakat Dpf'nin tıkalı olması belirli bir süre sonra performans düşüklüğü yaratır mı ? 

2- Özel servisteki bir usta yazılımsal olarak iptal ettirelim kafamız rahat olsun diyor. TÜVTÜRK'te yaşayabileceğim sorunları düşününce çok yanaşasım gelmiyor bu fikre. Siz ne dersiniz?

3-Yazılımsal olarak sildirmek yerine temizletsek nasıl olur ? Temizletmek çok pahalı birşey midir? Fiyat konusunda bir bilginiz var mı?

4-Temizletmeyi serviste mi yaptırmalıyım yoksa dışarıda da yaptırsanız olur der misiniz?

İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Ömrünü tamamlamış ise temizleme kısa süreli çözümdür,yine aynı sorun yaşanır,ben söktürdüm, iki kez muayene oldu,sorun yaşamadım, sizin araç kuru tipmi sıvılı olanmı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hayırlı akşamlar arkadaşlar.Aracım 76000 km oldu.iki gündür dpf uyarısı alıyorum.aracın kitapçığında yazan önergeye göre sürüş yapmama rağmen uyarı tekrarlıyor.Yazılım ile pdf iptali yapıp içini boşaltmak istiyorum.ufak bir fiyat araştırması yaptım sadece yazılım için 400 tl isteniyor.fiyat ve izlemem gereken yol hakkında fikirlerinize ihtiyacım var.

servise gidin manuel rejenerasyon yaptırın.. piyasa yöntemlerine başvurmayın

Yorum bağlantısı
Uğur Çimen
(düzenlendi)

servise gidin manuel rejenerasyon yaptırın.. piyasa yöntemlerine başvurmayın

Çağlar abi dün sabayide manuel rejenarasyonu yaptırdım.yaptırmadan önceki değerler bu şekildeydi

VEApbr.jpg

Sonraki değerler ise

Kurum miktarı;1.4xx

Kül içeriği;% 0

tarihinde Uğur Çimen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Can AKER

Ömrünü tamamlamış ise temizleme kısa süreli çözümdür,yine aynı sorun yaşanır,ben söktürdüm, iki kez muayene oldu,sorun yaşamadım, sizin araç kuru tipmi sıvılı olanmı

Benim ki kuru tip. Biraz önce servisi aradım. Manuel Rejenerasyon için 450 + KDV dediler. DPF nin tıkalı olması çekişi veya performansı etkiler mi?

2. bir sorum da iptal ettirince araç motoru anlamında yaşanabilecek bi sorun var mı?

 

Çağlar abi dün sabayide manuel rejenarasyonu yaptırdım.yaptırmadan önceki değerler bu şekildeydi

VEApbr.jpg

Sonraki değerler ise

Kurum miktarı;1.4xx

Kül içeriği;% 0

Hocam ne kadar para verdiniz? Bir de yapan usta " kesin yanmaz arıza ışığı veya bu konuda sıkıntın olmaz" gibi bir garanti gibi verdi mi size

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Benim ki kuru tip. Biraz önce servisi aradım. Manuel Rejenerasyon için 450 + KDV dediler. DPF nin tıkalı olması çekişi veya performansı etkiler mi?

2. bir sorum da iptal ettirince araç motoru anlamında yaşanabilecek bi sorun var mı?

Hocam ne kadar para verdiniz? Bir de yapan usta " kesin yanmaz arıza ışığı veya bu konuda sıkıntın olmaz" gibi bir garanti gibi verdi mi size

Benim ki kuru tip. Biraz önce servisi aradım. Manuel Rejenerasyon için 450 + KDV dediler. DPF nin tıkalı olması çekişi veya performansı etkiler mi?

2. bir sorum da iptal ettirince araç motoru anlamında yaşanabilecek bi sorun var mı?

Hocam ne kadar para verdiniz? Bir de yapan usta " kesin yanmaz arıza ışığı veya bu konuda sıkıntın olmaz" gibi bir garanti gibi verdi mi size

Arıza ışığı yaklaşık 3 yıldır dpf ile ilgili yanmıyor,
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arıza ışığı yaklaşık 3 yıldır dpf ile ilgili yanmıyor,

kül birikimine bakıldı mı hiç ids te?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

kül birikimine bakıldı mı hiç ids te?

Abi bunu komple iptal ettirsek ne olur ki herşeyi masraf .
Yorum bağlantısı
Uğur Çimen

piyasa yöntemi olmuş. universal cihazlar yanıltabilir programı incelemeli

Çağlar abi işlem orjinal cihazla yapıldı.ben sadece kontrol için üniversal cihaza bağlamıştım.

Benim ki kuru tip. Biraz önce servisi aradım. Manuel Rejenerasyon için 450 + KDV dediler. DPF nin tıkalı olması çekişi veya performansı etkiler mi?

2. bir sorum da iptal ettirince araç motoru anlamında yaşanabilecek bi sorun var mı?

 

Hocam ne kadar para verdiniz? Bir de yapan usta " kesin yanmaz arıza ışığı veya bu konuda sıkıntın olmaz" gibi bir garanti gibi verdi mi size

Yapan arkadaşım.yağ bakımı yaptırdığım için ücret ödemedim.bu işin garantisi olmaz.bizim araçlar özellikle düşük devir de vites değiştirdiğinden ve kısa mesafe kullanımdan dolayı normalden daha hızlı tıkana biliyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Suat Korkmaz

Merhaba,

 

Konuyu hortlatacağım kusura bakmayın.

 

Benim aracım Focus 2010 TDCi Titanium. İlk sahibiyim. 10 yıldır kullanıyorum. Yaklaşık 6 aydır DPF ile ilgili hatalar alıyorum. Ankara Tan Oto DPF sisteminin komple değişmesi gerektiğini söylediler. Ücret olarak da 8600TL fiyat çıkardılar. Yalnız DPF değiştikten sonra hatanın yok olacağının garantisini de veremediler. Yani ek masraf da çıkabilirmiş. Saygılarımı sunup ayrıldım.

 

Aracın dashboard'ında görülen arızaya gelince. Gösterge panelinin orta üst kısmında kırmızı kare bir kutucuk var. Orada kırmızı ünlem işareti çıkıyor. Aynı zamanda ekranda "motor arıza" yazıyor. Bu hata ışıkları motoru her çalıştırmamdan 5 saniye sonra yanıyor. Son zamanlarda da sağdaki kilometre kadrajında turuncu motor ışığı yanmaya başladı.

 

Servise sinirlendiğim için Çin'den ucuz bir OBD cihazı alıp telefonumdan hata kodlarına baktım. Görülen hata kodları P2585 - Powertrain ve P2458 - Powertrain.

 

Araştırmalarıma göre P2585 hatası DPF sıvısının bittiğine işaret ediyor. Ekrandaki kırmızı ünlem arıza işaretini bu hatanın yaktığını zannediyorum.

 

P2458 ise DPF'in rejenerasyon yapmaya çalıştığı ancak yapamadığı anlamına geliyor. Sağ kadrajdaki turuncu motor ışığını da bu hatanın yaktığını düşünüyorum.

 

Servis dışında bir oto tamirhanesinde DPF sıvısını eklettim fakat usta rejenerasyon işini beceremedi. Bilgisayarı veya programı bir türlü araca rejenerasyon yaptıramadı. Veya bağlantı kuramadı. Bilmiyorum. "Abi hataları sileyim. Bir daha ışık yanarsa gel bakalım" dedi. Bir süre sonra tekrar ışık yandı. Tekrar gittim. Doldurduğumuz sıvı bitmişti. Bildiğim kadarıyla bu sıvı çok uzun sürelerde bitiyor. Bir kaç ayda bitmiş olması imkansız. DPF sıvı haznesinde kırık/çatlak var mı diyorum, "görünürde bir şey yok abi" diyor. DPF ile pek uğraşmak istemiyor  anladığım kadarıyla.

 

Bu arada bu konunun başlarında okuduğum kadarıyla DPF'in girişinde ve çıkışında birer sensör var. Bu sensörler arıza yapmış ve hataya sebep olmuş olabilir mi?

 

Hala yukarıda bahsettiğim arıza ışıkları yanıyor. Aracın çekişinde biraz azalma hissediyorum tabii. Bir de ortalama yakıt 6.5'lerden 7.8 civarına çıktı.

 

Bana ne önerirsiniz? DPF'in içini boşalttırıp yazılımla DPF iptali mi yaptırayım? Yoksa sensörler arızalıysa onları mı değiştirtmeliyim? DPF sisteminde arıza yapabilecek kısımları bilmediğim için doğru soruları da soramıyorum, kusura bakmayın.

 

Malesef kimse arızanın kaynağını bulamıyor. Servis bile. Bu yüzden sensörler mi arızalı yoksa başka bir yerden mi kaynaklanıyor arıza, bunu bilecek bir usta bulamadım henüz. Bu yüzden hangi yöne gideceğimi bilmiyorum.

 

Yorumlarınızı/tavsiyelerinizi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rejenerasyonda başarısız ise sıvıyı durmadan yollar tüketir.

sizdeki durum son safhada, dpf kurtulamayacak duruma kadar gelmeden (umarım gelmemeiştir )

http://www.carboncleanturkiye.com/

bu firmayı arayın, selamımızı söyleyin, dpf inizi temizletmek için ne yapabileceklerini sorun. Pahalı bir parça, gerekirse sökün firmaya yollayın eğer teklif ederlerse çekinmeyin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Suat Korkmaz

Teşekkür ederim.

 

Ankara'da olduğum için parçayı yollama imkanım yok malesef.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Araba ömrü ile senin ömrün ters orantılı...

 

hangi hastalıktan öleceğini düşündün mü?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...