Abdussamed Acar 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 (düzenlendi) Sefa bu modeli daha önce başka bir haberle birlikte duyurmuştu ancak V40 için ayrı bir başlık açmaya değecek kadar iyi bir araç... Şöyle hatırlayalım; 1,6 dizel 115 Ps motor seçeneğinin yanısıra aynı motorla birlikte PowerShift Otomatik Şanzımanında sunulacağı söyleniyor. Mayıs başında seri üretimine başlanacak otomobilin Türkiye'de en geç yıl sonuna kadar satılmaya başlanması öngörülüyor. Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt; "Mayıs ayında S60 ve V60 modellerimizin 1.6 litre dizel otomatik versiyonları gelecek. S60 Drive Powershift,115 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 4.3 litre. D Premium segmentte büyük sürprizimiz var. Bir ilke imza atarak, Mayıs’ta S80 modelimizin 1.6 litre dizel otomatiğini satışa sunacağız. Aracın sınıfından bir başka rakibi yok. 115 beygir gücündeki otomobil, 100 kilometrede 4.5 litre tüketiyor. Bu yıl 2 bin 500 adet S60, 200 adet V60 ve 700 adet S80 satmayı planlıyoruz.” Yeni V40 modellerinin ilk etapta 2.0 litre motorla satılacağını, aracın 1.6 litre versiyonun ise 2013 yılında ithal edileceğinide sözlerine ekliyor... İsveçli otomobil üreticisi Volvo, bu yıl 82’ncisi düzenlenen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yeni beş-kapılı V40 hatchback modelinin dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Yeni V40’ın, güncel Audi A3 Sportback ve BMW 1-Serisi ile rekabete hazır olduğunu dile getiren Volvo, performans ve yakıt verimliliği konusunda iddialı olan benzinli ve dizel motor seçeneklerini detaylandırdı. En performanslı seçenek olan beş silindirli 2.5 litre hacimli turbo şarjlı ünite, 40 Nm overboost dahil olmak üzere toplam 400 Nm tork ve 254 PS güç üretiyor. T5 güç ünitesi yeni V40’ı sıfırdan 100km/s hıza 6.7 saniyede çıkarıyor. Öte yandan, orta seviye 1.6 litre GTDi T4 benzinli motorun iki farklı versiyonu bulunuyor. T4 180 PS ve T3 150 PS. 180 PS güç üreten seçenek 30 Nm overboost dahil toplam 270 Nm tork üretiyor. 150 PS güç çıkışı sunan T3 ünite ise 240 Nm tork çıkışı sunuyor. (CO2 emisyonu 134 g/km) T5, altı-ileri otomatik şanzıman, T4 altı vitesli Powershift (diğer adıyla çift kavramalı) otomatik ya da altı-ileri manuel şanzıman ile kombine olarak sipariş edilebiliyor. T3’te ise sadece manuel şanzıman seçeneği bulunuyor. Kaputun altında üç adet dizel motor bulunuyor. Birinci seçenek olan beş silindirli 2.0 litre hacimli D4 turbo dizel ünite, toplam 177 PS güç ve 400 Nm tork üretiyor. Sıfırdan 100 km/s hıza otomatik şanzıman ile 8.3 saniyede (manuel 8.6 sn) ulaşan V40’ın CO2 emisyon değerleri 119 g/km, otomatik kombinasyonda ise 139 g/km olarak belirtiliyor. Biraz daha kırpılmış ikinci dizel motor opsiyonu olan 2.0 litre hacimli D3, toplam 150 güç ve 350 Nm tork çıkışı sunuyor. Her iki turbodizel motor seçeneği de, altı-ileri otomatik ya da altı-ileri manuel şanzıman ile alınabilecek. Kaputun altına 3. seçenek olarak girecek 1.6 litre hacimli D2 dizelin 115 beygir güç ve overboost ile 275 Nm tork ürettiği akabinde altı vitesli Powershift (aka çift kavramalı) otomatik şanzıman ile kombine edilebileceği doğrulandı. Son olarak, fiyat ve diğer özellilerinin Mart ayı sonunda açıklanacağı duyurulan yeni Volvo V40’ın üretimi Mayıs ayında başlayacak ve ilk siparişler Eylül ayı içinde teslim edilecek. Alıntı: “Turkeycarblog” 23 Mart 2012 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 Hastasıyız dedee Bayılıyorum Volvo'ya. Tek kelime ile benim için üretilmiş sanki. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 bu araba ise bizimkiler ne buna sahip olmak için ne kadar ödemek gerekecek acaba Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 Yandan bakınca focus 3 e benzettim stoplarda yandan andırıyor.Ama bende ilk defa bir volvoyu bu kadar çok beğendim Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 23 Mart 2012 Yazar Paylaş 23 Mart 2012 +60 öylede 2.0 altında dizel otomatik 2013 ten önce gözükmeyecek gibi hocam Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 "..T4 altı vitesli Powershift (aka çift kavramalı) otomatik ..." Böyle tercümeyi...... aka= also known as (diğer adı ile) Çeviren bunu bilmediği için aka diye bırakmış Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 23 Mart 2012 Yazar Paylaş 23 Mart 2012 "..T4 altı vitesli Powershift (aka çift kavramalı) otomatik ..." Böyle tercümeyi...... aka= also known as (diğer adı ile) Çeviren bunu bilmediği için aka diye bırakmış biz düzeltelim bari hocam Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 biz düzeltelim bari hocam Yok yahu. dalga geçiyoruz işte. Diğer ekranımda okumam gereken uzuuun bir makale var, ondan kaçıp her konuya yorum yapıyorum 1 saattir. Yorum bağlantısı
Serkan Önder 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 çoook güzel bi otomobil bariz focus izleri var sanki ford ile alakası kesilmemiş gibi Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 23 Mart 2012 Yazar Paylaş 23 Mart 2012 Hırsızların iştahını kabartan afilli bir CD çaların olmadığı o kokpitte, volvonun dünyaca ünlü premium sound sistemi gizli. Bence mühendislik dehası Valla aynen... böyle sade ama kullanışlı tasarımlar benimde müthiş hoşuma gidiyo... sanki bazıları sadece karışık göstermek için karışık tasarlanmış gibi... işlevlerine bakıyosun phone tuşu ile mute aynı işi yapıyo... pazar yerindeki oyuncak telefonlar gibi Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 S40 zaten güzeldi ama bu bambaşka olmuş. Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 23 Mart 2012 Paylaş 23 Mart 2012 Bunlar arabaysa biz neye biniyoruz arkadaş? Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 Ben bu volvoya bayıldım.Çok müthiş görünüyor... :) Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 25 Mart 2012 Yazar Paylaş 25 Mart 2012 Bunun 1,6 dizel otomatik baz donanımı bugün şartlarında 71-72 Bin gibi girecek piyasaya diyorum... Ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 (düzenlendi) S60 müşterisi kapışkan olmaz zaten, sağdan sağdan, tıngır mıngır gitmek ister Kocaeli'nden gelirken ben sol şeritteyim ve hızım yüksek (epeyce!) 1.6 fusion ile. Arkama bir tane yapıştı (s60/80) ama en az 50 sefer selektör yapmayı becerdi 15 saniyede. Baktım aile. (Zaten arka koltukta gibi yakınlar) Yanında hanımı, arkada çocuklar ufak. "ulan" dedim içimden, böyle tiplere bu araba haram olsun. Tamam arkama gel yol ister gibi yap anladık. Ama taciz etmenin anlamı ne? Biz sanki gitmiyoruz. Ben de önümdekini takip ediyordum oysa. Yazık yani böyle şöförlerle aynı ülkede yaşamaktan bıktım. Sakin gelen hızlılara zaten elimden geldiğince yol veriyorum. 25 Mart 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts