İçeriğe Yönlendir

Ev Yapımı Hibrit Araç Projesi


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

1- Şu motordan alıyorsunuz iki adet (2000-5000W olan scooter motorları, ya da 1000 bile olur)

8000W-13-Hub-Motor-for-Electric-Scooter.jpg

2- Kar paleti için bijon takma aparatı gibi birşey hazırlatıyorsunuz ve bijon uzatma ile bunu arka tekerlere taktırıyorsunuz.

7928.jpg

3- Aldığınız motorun dış kısmını buraya monte ediyorsunuz

4- aracınızın arka stepne olan yerinden boydan boya bir profil demiri sabitliyorsunuz uçları 15 cm çıkıntı yapıyor.

5- Hub motorların ucundaki mile geçme lama yapıyorsunuz ve bunları civata ile sağlamca profile bağlıyorsunuz

6- 4 adet 90 AH Mutlu marin akü alıyorsunuz bagaja bir kasa yapıp koyuyorsunuz (Ah keyfe keder ama 48 V olacak)

7- Şu düzeni yapıyorsunuz ama salak adamlar gibi arabayı delmeden boydan boya alttan gelen profile bağlantı yapıyorsunuz.

mechanical_600.jpg

8- Fren lambasından bir röle çıktısı alıyorsunuz.

9- Dashboad üzerinde bir tane pushbuton latch switch takıyorsunuz.

10- Motorlara kontroller felan olmadan sadece IGBT transistörleri ile kısmen basit bir devre ile 48V veriyorsunuz bunun bağlantısını göstergeye ya da direksiyona bağlıyorsunuz.

11- Düzgün yolda giderken düğmeye bastığınızda 5-10 Kw (ki çok fazla güç varsa ayarlı kontrol takılabilir) takviye için E-BOOST diyeceğimiz düğmeye basıyorsunuz afiyetle gidiyorsunuz.

12- Frene basınca sistem devre dışı kalıyor.

13- Şarj için bir devre yapıyorsunuz kabloyu takıyorsunuz.

14- 100 km de harcadığınız benzin 3 litreye düşüverdi.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sistem çok pratik, iki çekerler oldu dört çeker.

Pekala, frene basınca motorlar tam olarak devreden çıkmasada,yapacağımız sürücü ile rejerenatif frenleme yapsak ? Bataryaları kendi kendine frenlemede kullansa, fren balatalarımız aşınmasa ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Sistem çok pratik, iki çekerler oldu dört çeker.

Pekala, frene basınca motorlar tam olarak devreden çıkmasada,yapacağımız sürücü ile rejerenatif frenleme yapsak ? Bataryaları kendi kendine frenlemede kullansa, fren balatalarımız aşınmasa ?

Hocam önce bunu satalım :) Sonra öbürünü satar iki kere para alırız. rejenerasyon işine girilebilir ama o zaman frene ne kadar bastığını ölçmek lazım. O da olur ama araca müdahale artmış oluyor. Belki şu olabilir, retarder gibi elle kullanılabilen birşey kolay yapılır. ama yine de şarj devresi ve sürüş devresi arasında geçiş yapacak sistem için kontrol ünitesi tasarlamak lazım ya da o zaman hazır almak lazım.

Frenle senkronize yapınca bir de arkalar kilitlenmesin diye EBD ile ortak çalışmak felan lazım. Ya da ESP ye güvenip takmayabilirsin kafaya.

Bunu kullanacak adam zaten bilinçli sürücü olur, ikisini de elle kullanabilir. Yeter ki frende devreden çıksın.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

http://everchenyi.en...ic-Scooter.html

bunlardan çok var, en su geçirmezini almak lazım.

verdiğim linkteki 8000W mış. Fazla kaçabilir devre açısından ve fiyat. Aynı firmanın 2500 leri var. 5000 leri var.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

alttan geçecek mili anlamadı ben, yaylanınca ne olacak :s kuramadım kafamda? 4 çeker olacak, trafiğe çıkmasına yasal engel olmaz mı?

sistem olarak nefis bir düşünce, hazır 91 fiesta var, kobaylık

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Mehmet abi peki şarj ünitesi nasıl oluyor? mevcut akümüzü dolduran alternatörü büyüterekte yapılabilir mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

alttan geçecek mili anlamadı ben, yaylanınca ne olacak :s kuramadım kafamda? 4 çeker olacak, trafiğe çıkmasına yasal engel olmaz mı?

sistem olarak nefis bir düşünce, hazır 91 fiesta var, kobaylık

Torsiyon çubuklu aks yapılacak abi .Reno kangoo lar gibi..

Motorlar tamamda 1500 d.d da nefesleri kesiliyor. Motor teker arasında bisiklet arka teker dişlisi gibi kilitli dişli yapmak gerekir gibi. Tabi sürekli kullanacağım araçlar için geçerli.

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

alttan geçecek mili anlamadı ben, yaylanınca ne olacak :s kuramadım kafamda? 4 çeker olacak, trafiğe çıkmasına yasal engel olmaz mı?

sistem olarak nefis bir düşünce, hazır 91 fiesta var, kobaylık

civatanın ordan mafsallı olacak evet reno gibi.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Mehmet hocam konu harika, uygulanabilirliği çok güzel.

Lakin sibop kapaklarını çalan adamlar bunları dakikasında yürütürler, portatif bir hale getirilip sök takı kolay olmalı bence.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bu işin maliyeti ne kadar olur acaba.Ayrıca arkadaş çekişli araçlarda nasıl olacak bu durum.Yapmak isterseniz benim araçta yapın kabulümdür benim :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mehmet abi peki şarj ünitesi nasıl oluyor? mevcut akümüzü dolduran alternatörü büyüterekte yapılabilir mi?

bu plug in. evde şarj.

Mehmet hocam konu harika, uygulanabilirliği çok güzel.

Lakin sibop kapaklarını çalan adamlar bunları dakikasında yürütürler, portatif bir hale getirilip sök takı kolay olmalı bence.

önce villa alacaksın :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Torsiyon çubuklu aks yapılacak abi .Reno kangoo lar gibi.. Motorlar tamamda 1500 d.d da nefesleri kesiliyor. Motor teker arasında bisiklet arka teker dişlisi gibi kilitli dişli yapmak gerekir gibi. Tabi sürekli kullanacağım araçlar için geçerli.

Sebep :s

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Torsiyon çubuklu aks yapılacak abi .Reno kangoo lar gibi..

Motorlar tamamda 1500 d.d da nefesleri kesiliyor. Motor teker arasında bisiklet arka teker dişlisi gibi kilitli dişli yapmak gerekir gibi. Tabi sürekli kullanacağım araçlar için geçerli.

195 60 15 120 ile giderken kaç rpm?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

195 60 15 120 ile giderken kaç rpm?

195 65 15 in çapı 2m

120km ile gidersek dakikada 2000 metre gitmiş oluruz. Yani 1000 devir kurtarır. Peki ya 200km ile gidince bu alet bu devri kaldırıyor mu ?

Torku biraz daha güçlü olsa idi sağlam bir drag yapılırdı bunla. Ama bu şekilde de 0-100km hızı 0.5sn hızlandırır gibi geliyor diyecem ama aracın arkasına 4 adet akü koyunca bu farkda olmayacak ağırlık sıkıntı olacak. Yarışlar için olumsuz :(

Normal yaşamda hafif bir rampa aşağı inme havası katar ise araca güzel olur. Lakin gümrüğü idi vs.. derken 1 tanesi 1500TL yi bulacakmış gibi duruyor değil mi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Süha,

linkteki motorun torku 170 nm. iki tane takmak gerekiyor 340nm.. dragda uçarsın ama kontrol üniten sağlam olmalı. akü de 20ah yaparsın lityum. gümrük sorun değil.

devri kaldırmak yönünden sorun olmaz. Bunlar motorsiklet motoru ve hızları yüksek. Onların devri daha fazla çünkü teker küçük. 8000W motor takarsam iki tane zaten fiestayı düz yolda 70 ile götürür ince tekerle. Hiç motorsuz. Ama ben yüksek güçlerde sorun yaşanır derim. O yüzden 2KW ile başlamakta fayda var. toplam 4Kw.

büyük bir aracın düz yolda ihtiyacı 20Hp yani 15 kw felan.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

elektrikli motor takviyeli, hiçbir üretici, bunlar ucuz olacak dememiştir, kullanıldığı ortamda, egzos salmayacak diyorlar.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sebep :s

Her zaman 90 la gitmiyoruz. Ticariler için değilde Crv için ciddi olarak düşünüp hayata geçirilir. Arka şaftı iptal edebilirim.

195 60 15 120 ile giderken kaç rpm?

1500 rpm civarıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

elektrikli motor takviyeli, hiçbir üretici, bunlar ucuz olacak dememiştir, kullanıldığı ortamda, egzos salmayacak diyorlar.

Türkiye için şartlar değişebilir. ben 2000 lira motor ham ücret, 2000 lira işçilik, 2000 lira diğer malzemeler derim toplam 6000 lira. 1000 lira da beklenmedik şeyler vs eklersen 7000 lira olur. 100 km de tasarrufu 2 litre olsa 100 km de 10 lira tasarruf. 1000 de 100.

10bin de 1000, 70 bin km kullanman lazım tabi bu benzin fiyatı ile.

Yukardaki 5 ya da 8 KW den iki adet olur da akü yoğun kullanılırsa (doldur boşalt durumları ve kullanım profili) tasarruf artabilir, tam elektrikle bile gidilebilir, araç sürekli yokuş inercesine çalışır, motoru kapamıyoruz çünkü.

3bin liralık lpg kiti takıyorlar mesela.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mükemmel montaj, batarya ve sürücü sistem 10.000 tl'yi bulur. Değermi ? Değer..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kaba taslak bu işin maliyeti ne olacak o zaman.

arka dingili dağıtması bedava :D , toplamasını , dağılmış halde lifte beklerken konuşuruz :seytan:

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Normal kullanıcı için değmez bence.Kendini 100 k da amorti edecekse pek anlamı yok gibi geldi bana.zaten insanlar anca o kadar km kullanıyor aracını birde bu işin bakımı olmadık arızası gibi durumlarda harcanak parada düşünüldüğünde pek anlamı kalmıyor gibi geldi bana.

Benim arkalar torsiyon var daha kolay olurmu ki.Bu hafta açılma ihtimali var zaten :fiuw:

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Elektrik motoru ile tekerlek doğrudan mı bağlı oluyor? Tekerlek dönerken frene basınca devreden çıkacak, çıkmada sorun yok belki ama yine dönerken (farklı devir sayılarında) devreye girmesi elektrik motoruna zarar vermez mi?.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...