İçeriğe Yönlendir

Servisten Bana 2. El, Kusurlu Ve Ayıplı Araç Satıldı


Mehmet Baysal

Recommended Posts

Mehmet Baysal
(düzenlendi)

Aldığım araç ile ilgili Forda yazdığım epostayı sizinle paylaşmak istedim Ford gibi güvenilir servileri olan bir firma bu konuda ne yapacak merakla bekliyorum(Kayseriden Araba Alır Yaşar ustaya sormassan sonu bu olur :))

Sayın Yetkili

2000 yılından beri Ford Mondeo Marka araçlar kullanmaktayım. Araçlarımı satın alırke Ford servislerini terçih etmekteyim. Fordan ekpertiz raporu almadan Hiçbir araçımı almadım. Bu raporların çok güvenilir olduğunu 12 yıllık deneyimimle bilmekteyim. Yine 12 yıldır Ford servislerinin güvenilir hizmetlerinden çok memnunum.

28-03-2012 tarihinde www.ford.com.tr adresinde ikinci el araçlar arasında Kayseri Ünal ford servisinde satılan 2006 model ford mondeo GIA TDCI “Servis bakımlı masrafsız” şeklinde bir ilan gördüm. Çorum Evlüce servis müdürünü arayarak araç hakkında bilgi almasını rica ettim.

30-03-2012 tarihinde Kayseriye gidtim Ünal oto ikinci el satış yetkilisi Sayın Yusuf Sungurlu beyle görüştüm.

Yusuf bey bana

1-Aracta 4 parçada boya olduğunu değişeninin kesinlikle olmadığını.

2-Aracın tüm bakımlarının yetkili servislerde yapıldığını

3-Aracın kesinlikle kaza kaydının bulunmadığını ve kaza yapmadığını.

4-Aracın torpidosunun üzerinde sağ tarafta ince bir deri kaplamasının olduğunu (ortalama 2mm genişliginde) bu işlemin basit bir airbag arızası sonucu tamir işlemi sıradında yapılmış olabileceğini bir kaza belirtisi olmadığını Söyledi.

5-Aracın kilometresinin kesinlikle Orijinal olduğunu ve bundan emin oldukalrını (Direksiyon üzerindeki aşınmalar dikkatimi çekti ancak Yusuf bey eli çok terliyen insanların direksiyon simitlerini daha hızlı eskittiklerini söyledi)

6-Arızalı hız kontrol butonunun serviste tamir isteğime şimdi yapamıyacakları bahanesiyle aracın bu bölümünü görmem kasıtlı olarak engelledi

Aynı gün Çoruma dönerek Ford Evlüce servisine gittim. Burada yapılan incelemede.

1-Aracın 30.000 km sonra servis bakımlarının yapılmadığı sağdece ekpertiz işlemleri için servislere gittiği bana söylendi.araç şu anda 101.000 dedir.

2-Aracın sağ torpido üzerindeki işlemin 2 mm kalınlığında bir deri değil sağ tarafın üzerinin olduğu gibi vinil ile kaplandığı söylendi. Bu airbağin kesinlikle daha önce patladığı söylendi.

3-direksiyon üzerinde bulunan hız sabitleme butoblarından birinin çalışmadığını farketmiştim. Bu arızanında büyük ihtimalle sürüçü airbaginin açılması sonucu oluşabileceğ bana söylendi.

4-Direksiyonun düz durmadığını söyledi.(Aracın düz gidebilemsi için direksiyon bir miktar açılı tutulmak zorunda)

Bunun üzerine FORD Ünal otomativden Yusuf SUNGURLU beyi tekrar arayarak bana araç ile bilgilerin yanlış ve eksik veridiğini aracı geri vererek paramı geri almak istediğimi söyledim. Yusuf bey bu konuyu yönetimle görüşüp beni arayacağını söyledi. Ama beni tekrar aramadı. Ben servisi arayarak servis sahipleriyle görüşmek ve konuyu kendilerine iletmek istdim ama santral beni ısrarla servis sahipleriyle görüştürmedi. En son Satış müdür olduğunu söyleyen Sayın Sema KARACAOĞLAN arabayı kesinlikle geri almayacaklarını söyledi.

Daha inanılmaz olan bir konu da üzeri vinil kaplanarak tamir edilmiş bir torpidonun herhangi bir kaza anında airbağlerin açılmasını engellebileceği Ya da yanlış açılmasına sebep olarak insanlara zarar verbileceğini öğrenmem olmuştur.

Sizin yetkil servisiniz sizin resmi sitenizi kullanarak. Sizin vermiş olduğunuz eğitim belgelerini duvarlarına asarak. Yanlış ve yönlendirici bilgiler vererek. AYIPLI ve KUSURLU araçlar satmaktadır.

Ayrıca uygun olmayan tamir yöntemleri kullanarak benim ve sevdiklerimin hayatını tehlikeye atmışlardır.(ben bu araçla 270 km şehirler arası yolculuk yaptım.)

12 yıllık bir ford kullanıcısı olarak servis ve araçlarınız konusunda titizliğinizi bilmekteyim. Araçın Ünal Ford servisi tarafından Çorumdaki adresimden teslim alınıp paramın geri verilmesi konusunda sizden yardım istmekteyim.(Can güvenliği nedeniyle ben araçı kullanarak Kayseriye götüremem)

Konuyu yargıya taşımadan önce sizi bilgilendirmek istedim.

tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Önder Başböyük

Gecen ay kuzenime sifir km aveo sedan aldik teslim almadan once boya makinesi ile kontrol ettirip teslim aldim safis mudur bile cok sasirdi ama saglam is yapmakta fayda var keske bir kac yere daaa gosterseymissiniz umarim en kisa zamanda cozulur

Yorum bağlantısı
Mehmet Baysal
(düzenlendi)

Ekspertiz raporunuz elinizde mi?

Ne yazık ki elimde rapor yok.

Ama bana en çok standart dışı tamiri yapılmış airbag'li bir araçın serviste satılması garip geliyor.

Bu can güvenligiyle ilgili.

tarihinde Mehmet Baysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
(düzenlendi)

Rapor yoksa ne yazık ki yapacak pek bir şeyde yok. Peki netteki ilanda "değişensiz, kazasız vb" bir ifade varmıydı? Eğer varsa oradan da bir şeyler çıkarılabilir. Servis kayıtları delil olarak sunulabilir (atıyorum ".... tarihli servis kaydında airbag ile ilgili bir işlem var ancak .... tarihli ilanda hazarsız denilmiş" şeklinde bir başvuru yapılabilir. )

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
İmla kurallarına uyunuz.
Yorum bağlantısı
Mehmet Baysal
(düzenlendi)

Kazasız diye bir not yoktu ama servis bakımlı diye vardı araç servise 30.000 den sonra sağdece ekpertizler için gitmiş bakım yapılmamış

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Gereksiz alıntı.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
:( sinir bozucu bir durum, ancak ayıplı mal statüsünde değil, 2. el satışlarda, distribütörün kontrol yetki ve mekanizması maalesef yoktur. Müşteri imaj çerçevesinde, yetkili bayii seçse de, distribütör nezdine pek cevap beklemeyin. Maalesef gerçekler bunlar
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

"Masrafsız” şeklinde bir ilan gördüm. Çorum Evlüce servis müdürünü arayarak araç hakkında bilgi almasını rica ettim."

Almadan önce mi rica ettiniz? Arabaya hiçkimse bakmadı mı bilen? Bu da olmaz ki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Baysal

:( sinir bozucu bir durum, ancak ayıplı mal statüsünde değil, 2. el satışlarda, distribütörün kontrol yetki ve mekanizması maalesef yoktur. Müşteri imaj çerçevesinde, yetkili bayii seçse de, distribütör nezdine pek cevap beklemeyin. Maalesef gerçekler bunlar

Çağlar bey cevabınız için teşekkürler tabi benim için en kötüsü Fordun bu konuda sesiz kalması olacaktır. Hepimiz biliriz ki fordun ikinci eli hep zayıftır. Belki bunun bir sebebi de Ford'dun servislerdeki ikinci el satışlarına kayıtsız kalması olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Baysal

"srafsız” şeklinde bir ilan gördüm. Çorum Evlüce servis müdürünü arayarak araç hakkında bilgi almasını rica ettim."

Almadan önce mi rica ettiniz? Arabaya hiçkimse bakmadı mı bilen? Bu da olmaz ki?

Mehmet bey ben tüm arabaları alırken Çorum servise sorarım.

Çorum servis müdürü Kayseri ünal otomativ kardeş firmadır dedi ve servis müdürünü aradı görüştüler pazarlıkta yardımcı bile oldu böyle bir aracın gelmesi onlarıda çok rahatsız etti hatta Çorum servis sahibi konu ile ilgili Ünal oto sahibi ile görüşecekti sonucu şu an bilmiyorum. Ben herzaman Çorum servisine gözüm kapalı güvenirim. Ünal otoyuda böyle düşündüm ama yine Ünal oto sahiplerini suçlamak istemiyorum sanırım bilgileri yok bilgilendikleri zaman yaklaşımları nasıl olacak göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yekili bayiliğin kapsamı bellidir, isteyen bayii, kendi bünyesinde lpg de takar, kendi firma garantisini de verir, etik olarak , imajı kötüye kullanmak ama yasaldır.

Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak

Abi geçmiş olsun bu konuda Metinleri tercih etmeniz sizin için iyi olacaktır diyorum.

Ben size şunu öneririm elinizde belge yoksa arabayı ünallarla iyi niyetle iletişime gecin arabayı satıp sıfır araba alacam diye pazarlık bile edin arabada şu kusurlar var bu araba şu eder diye yazılı metin verirler bunuda götürün mahkemede delil olarak kullanın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bazı meslek gruplarını kötülemişsiniz bu doğru değil. Ayrıca yetkili bayi/servislik para ile alınmaz.

sadece ve sadece ama sadece para ile alınır, çok da uç örneklerini verebilirim ama söz konusu yetkili servis kapandıktan sonra ki cevap hakkı doğmasın, ford nezdinde :nazar:

müşteri mutululuğu da, sadece ama sadece bayinin umrundadır, distribütörün değil, bayi de bunun üstünden para aldığı içni umursar, kriter dışında kalan durumlarda da müşteriyi tanımaz bile..... tüm markalar için!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Saygı duyarım, zaman geçsin üstünden , isimleri ile anlatırım, bir gün , mangal da olursa yanında, keyfe bak :mangal:

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Bazı meslek gruplarını kötülemişsiniz bu doğru değil. Ayrıca yetkili bayi/servislik para ile alınmaz.

Hepsi birbirinin aynı dememden kasıt, "yetkili yada yetkisiz olması bir şeyi değiştirmiyor, adamın zihniyeti bozuksa ve "kazık atma" niyeti varsa, ben yetkili bayiyim yapmayım demiyor " Yoksa bir meslek grubunu kötülemek gibi bir niyetim yok. Mutlaka iyilerde vardır ( ben rastlamadım ne yazık ki)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ford'u da bilirim Ünallar'ı da bilirim.. Prosüdürü de az çok bilirim.. Bence yapabileceğiniz hiç bir şey yok..

Çok üzüldüm, büyük geçmiş olsun...

Airbag patlamış ve Konya'da onarılmıştır.. Göğüsü komple değişmek yerine yırtıkların üstü vinil ile kaplanmıştır... Dikkatli bakarsanız, direksiyondaki kapağın da kaplı olduğunu fark edersiniz..

Daha dikkatli incelerseniz, emniyet kemeri gerdiricilerinin de değişmeyip, arıza ışığının devreye paralel bağlanan direnç ile söndürülmüş olduğunu görürsünüz..

Gerçekten çok üzüldüm.. :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir kaç bozuk kişi yüzünden tüm meslek camiasına kötü denmesi yanlış..

Bu ülke, sigortacıların da şerefsizlerini gördü, öğretmenlerin de, imamların da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bir kaç bozuk kişi yüzünden tüm meslek camiasına kötü denmesi yanlış..

Bu ülke, sigortacıların da şerefsizlerini gördü, öğretmenlerin de, imamların da.

Aynen katılıyorum.

Sinek küçüktür ama mide bulandırır. Öte yandan sinekli otel ile sineksiz otel de kolayca ayırt edilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ama işte tüm oteller sineklidir dememiz olmuyor...

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Ama işte tüm oteller sineklidir dememiz olmuyor...

Mesela ben Hilton'u merak ediyorum, "sinekleri bile bir başka, ısırmadan müsade istiyor" derler amma :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ama işte tüm oteller sineklidir dememiz olmuyor...

otel=meslek grubu

gibi düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Emlakcı ve galerici dedinmi durup düşünmek lazım.

Bu cümleniz, şikayet almış, şikayet değerlendirilmiş ve uyarı cezası almanıza karar verilmiş, profilinize işlenmiştir..

Lütfen bu tür olaylarda genelleme yapmayın.. Bu mesleği yapan ve % 100 güvenebileceğimiz onlarca üyemiz var..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...