İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Ağır Vasıta Araçlar.


Engin Deniz

Recommended Posts

Engin Deniz

Dün Ankara'dan dönerken aklıma takıldı. Otobüs Neoplan dı ve otomatik vitesti. Forumda da bir üyemizin otomatik vites TIR ı vardı. Sormak istediğim küçük dizeller de bile otomatik vites sorun çıkarıyorken, bu yüksek torklu ve ağır tonajlı araçlarda nasıl problem olmuyor ?

Birde Neoplan da vites geçiş aralığı aynı manueldeki gibiydi, yani seri değildi aynı manuel gibi arada zaman geçiyordu. Otomatikleştirilmiş manuel vitesmi acaba bunlar?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Yarım saatlik Neoplan sürmüşlüğüm var :p

Arkadaşımın ailesinin bir kaç tane Neoplanaları var. Çok güzel aletler. Şimdiye kadar hiç şanzuman hatası verdiğini duymadım. Zaten sürekli peryodik bakıma girip çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

onlardaki parçanın sadece ismi benzer: şanzıman, başka hiçbir benzerliği yok

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Normal. Adam ayda 30 bin km yapıyor. 30binde bir bakım bile olsa ayda bir girmesi lazım :)

30 Bin mi? 3 yaşında ki araba geçen gün milyonu devirdi diyordu :)

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

:D Hakkaten ha

Gerçi araba yılda 200-250 gün arası çalışıyormuş. Yazın bakıma gidecek vakit olmuyor diyordu.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

300-400Bin € ile bitmiyor ki, iç donatımı filan bi 20-30 bin € daha harcanıyor. Kaskosu vs vs. Zor iş, hemde o kadar para bağlanıp kâr beklemek. Bu akaryakıt fiyatları ile zor.Allah kolaylık versin.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Nasıl ki S600L, SL63 AMG biturbo, Bugatti Veyron, ya da e220cdi'de problem çıkarmıyorsa :) Yani aslında yüksek torka dayanan otomatik yapılır. Klasik de olur, yarı otomatik de olur. Sadece dayanımı olan malzeme kullanılması lazım. O da maliyeti artırır.

Örnek vereyim.

Merso'da 5-tronic ve 7-tronic şanzumanlar vardır. 7-tronic, daha yeni ve 7 ileri şanzuman. S600 hariç bütün S serilerinde bu kullanılıyor. Ama S600'e gelindiğinde şanzumanın tork dayanımı yetmediği için daha eski olan 5-tronic'i kullanıyorlar ;)

Tırlar zaten apayrı bir dünya. 18 vites-20 vites. Otomatik olmasa dayanılmaz :)

normalde 8 oluyor. ara viteslerle 16. İlk bir kaç vites karınca vitesi zaten. :)

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Neoplan 4le mi 5le mi kaldırıyordu zaten.

d1-d2-d3-d4 vardı düğmede. Bizimki 3 le kalkıyordu.

Yorum bağlantısı

Otomatik ikaruslar bile yıllarca kasaplığa rağmen dayandıysa neoplan zaten dayanır. Bu arada askeriyenin tank çekicileri otomatik. dorsenin boşu 20 ton. + tank. Marka Faun-Mercedes-Man-Volat

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Bir midibüste dikkatimi çekmişti: " aracın uzun ömürlü olması için her zaman birinci vitesle kaldırınız." yazıyordu. bazı otobüslerde de " Vitesleri sese göre değil devir saatine göre değiştiriniz diyordu." :)

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

otomatik LEYLAND'ları geçmeyelim :) (Yarı otomatik ama otomatik)

Büyük makinaların manuel kullanımında yapılabilecek hatalardan daha mantıklı kararlar verebilir otomatikler ayrıca gün boyu kullanımda şöför yorgunluğunun etkisini de azaltır. Bunların çoğu yağlı balata debriyaj ve uygun temas yüzeyi büyüklüğüne sahip olduğu için sorun oluşturmaz/oluşturmuyor diye tahmin ediyorum. Belediye otobüslerinde çok önemli, çünkü şöför aksi takdirde çok fena vatandaşı sallıyor, bağırtarak kullanıyor.

k_Mehmet_A_LeylandLevendTaksim86AlpbekArsivi.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

İstanbulda uzun zamandan beri belediye otobüsleri ( yeşil mercedesler) otomatik . Hep kullanmak istemişimdir :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

leylandları çok iyi hatırlıyorum.hep dikkatle izlerdim.debriyajı yoktu ama şoför vites değiştirirdi :) yalnız sanki şöyle birşey hatırlıyorum.vites değişimlerinde şoför boşa aldığında sanki hava basıncıyla ilgili birşey varmış gibi (pıışşş) sesi duyuluyordu.doğrumu hatırlıyorum acaba

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

benim hatırladığım şöförün ve yolcuların rahatıydı. Tarlabaşı daha yıkılmamış, beyoğlu trafiğe kapanmamıştı. otobüsler galatasaray'dan saçma sapan bir trafikle dönerek şişhaneye inerdi.

edit: evey havalıymış. "pneumocyclic semi-automatic gearbox" deniyor.

http://en.wikipedia....ger_Worldmaster

SARO111.jpg

p09_gearbox.jpg

p09_hydracyclic_design.jpg

Bu yukarıdaki geliştirilmiş versiyon hydracyclic olanıymış. Ama prensip aynıymış.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

oyy,seçe seçe de 35A resmi seçmişler.doğduğum 35 senemi geçirdiğim semt :blush: ,gittiği istikamet de halen çalıştığım yer,beyazıt. ;)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Coşkun Biçer

Arkadaslar afiniza siginarak tartismaya katilmak istiyorum.  Agir vasitada nasil ariza cikarmiyor diyorsunuz, eger otamatik sizin dusundugunuz gibi olsa cikarir elbet, agir vaasita araclarda otamatk vites yok normal vites var ee nasil oluyor var gorduk ve goruyoruz diyeceksiniz o kamyon, otobus ve tirlarda (TIR aslinda baska anlami var ) normal manuel sanziman ve bildiginiz baski balata vardir. Yani her kamyonda oldugu gibi ama elektronik olarak arac beli bir devire geldiginde vites degistiriyor.Ayrica otomobilerde olmayan pekcok sensur ve vardir araci devamli takip eder ve ona gore hareket ederler size en basit bir ornek vereyim, duvar ve zeminlerin dik veya duz oldugunu konturol etigimiz su terazisi varya onun elektronigi vardir sanzimanda ve buna benzer pekcok yardimci faktor. Yani kamyonlar normal sanziman ama elektronik olarak konturol edilir ve otamatik sanzimanlarni tartismasiz krali VOLVO I SHIFT,tir ve vites sayisi degisir.Yanlis hatirlamiyorsam 8 vitesten 32 vitese (Yanlis bilmiyorsam 32 vites,e apartman vites,de deniyor)kadar degisir belkide daha fazla olan olabilir ben bilmiyorum. Yukarida arkadasin birinin soyledigide dogrudur standart olan 12 16 vites gunumuzde en cok kulanilanlardir volvo 12 kulanir mercedes, man 16 kulanir 8 normal 8 bucuk diye tabir edilen vitestir bucuk aslilinda normal vites dir ama oyle denmis oyle gidiyor.

Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer

yarı otomatik nasıldı? Debriyajsız mı?

Yari otamatik ik cesit var hatta scania,nin yenisinide eklersek uc cesitir,ve uc cesitin hepsindede debiriyaj vardir.

1- Birinci cesitler   vites kolunu uzerinde bas parmaga denk gelecek sekilde ergonomik dugme vardir ve uzerinde 1-2-3 yazar,dugme birdeyken vites kolunu vitese koyarsiniz vites kolunu vitese koyarken debriyaj,a basarsinin ama 2- ve 3 ,e koyarken sadece basparmaginizla dugmeyi ceker yada itersiniz, debriyaja basmadan arac su anda ucuncu vites,de 4,e koyarlen dugmeyi tekrar bir konumuna getirir vites kolunu geri yani otomobildeki gibi ikinci vitesin yerine getirisiniz bu hareketi yaparken debriyaj,i kulanirsiniz arac 4,de 5 - 6 dugmeyle gene debriyajsiz bu boyle devam eder .

2-Ikinci cesit ise bu sistem cok eskidir araci calistiri ve normal debriyajla kalkarsiniz ama vides kolu yoktur arac hizina ve devrine gore vites secer ama siz debriyaja basmadan vites degismez yani debriyaja basmazsaniz butun gun ayni vitesde gidersiniz.

3- Cesit ise scania bunu cok kulandi ve kulaniyor arac ilk kalkista debriyajla normal olarak kalkarsiniz  arac hareket etikten sonra butun vitesleri otomatik degistirir siz birseye karismazsiniz ama araci tamamen durduracaginiz zaman tekrar debriyaj fren yaparsiniz yoksa arac kirmizi isikta stop eder .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...