İçeriğe Yönlendir

Bir Depo Ile 1300 Km


Misafir

Recommended Posts

Renault, Latitude ile D sınıfının en iyi kombinasyonlarından birini sunuyor.

5 litre tüketen 1.5 litrelik dizel motorla araç, lüks ve konfor özelliklerine ulaşmanın en uygun fiyatlı yolu.

Otomobiller, kullanım alanları ve amaçları doğrultusunda pek çok sınıfa ayrılıyor. A sınıfı şehir içinde günlük kullanıma uygun tasarlanırken, B ve C sınıfları küçük ailelerin ihtiyaçlarını karşılama konusunda yetenekliler. D ve sonrasındaki sınıflar ise lüks ve konforun öne çıktığı, çıtanın iyice yükseldiği segmentleri işaret ediyor. Bu özellikleri ulaşmanın en 'ucuz' yolu ise orta sınıf denilen D'den geçiyor. 2 litrenin altındaki, performanstan çok yakıt ekonomisini amaçlayan motorlara sahip bu sınıfın en iddialı üyelerinden biri de Renault Latitude. 1.5 litrelik dizel motoru ilk bakışta 'aracın iri cüssesini taşıyamaz' dedirtse de, yüksek tork bu düşünceyi silip alıyor.

SINIFININ EN UZUN OTOMOBİLİ

Bu hafta konuğumuz olan Latitude, 4.9 metrelik uzunluğu, 1.83 metrelik genişliği ve 1.48 metrelik yüksekliğiyle bir üst sınıfa göz kırpıyor. Sınıfının en uzun otomobili olan Latitude, sportiflikten çok asil ve elit bir görünümü tercih ediyor. Uzun burun ve çekik farlarıyla dikkat çeken araç, oldukça ağır başlı bir görünüme sahip. Arka bölümde ise en belirleyici unsur çekici stoplar. Araç arkadan bakıldığında oldukça çekici. Dış tasarımda makam araçlarını andıran bir tasarım belirleyen Fransız üretici, iç mekanı ise tam anlamıyla kalite kokan çizgilerle donatmış. Oldukça kaliteli malzemelerden oluşturulan kokpitte hem işçilik hem ergonomi üst düzeyde. Rahat koltuklar uzun yolculuklarda bile yormayacak özellikte. İç mekandaki yaşam alanı da bir üst sınıfa yaklaşıyor. Özellikle arkada oturanlar ferah diz mesafesi sayesinde kendilerini makam aracında bile sanabilir.

KÜÇÜK DİZEL ŞAŞIRTIYOR

Renault, Latitude modelini Türkiye'ye 1.5 litre ve 2 litrelik iki farklı dizelle ithal ediyor. Otomatik şanzımanla sunulan 2 litrelik seçenekten çok bizim ilgimizi 1.5 litrelik dCi ünite çekiyor. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla alınabilen küçük dizel, ağırlığı 1.4 tonun üzerindeki aracı şaşırtıcı derecede rahat hareket ettiriyor. 110 beygir güç ve 240 nm tork üreten motor, alt devirlerden itibaren akıcı şekilde aracı hızlandırıyor. 4 kişiyle birlikte çekiş hissi bir miktar düşse de 2 bin devirde gelen 240 nm'lik tork, aracın yığılmasını önlüyor. Net geçişlere sahip manuel şanzımansa, kısa oranlarıyla performansa katkı sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12.5 saniyede tamamlayan araç, saatte 182 kilometre sürate ulaşabiliyor.

BİR DEPOYLA 1300 KİLOMETRE YOL

Yumuşak süspansiyon sistemi sebebiyle yolda süzülürcesine ilerleyen Latitude'un sıra virajlara geldiğinde çok da mutlu olduğunu söyleyemeyiz. Yumuşak süspansiyon sistemiyle aracın yatma eğilimi yüksek fakat yine de başarılı çekiş sistemleri sayesinde sorun yaşanmıyor. Latitude kullanıcılarının en memnun olacağı konu kuşkusuz yakıt tüketimi. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 5 litre olan araç, 65 litrelik deposuyla 1300 kilometrelik menzile sahip. Bizim kullanımımızda da 6 litrenin altına inmeyi başaran araç, bu anlamda övgüyü hak ediyor.

FİYATLAR 65 BİN LİRADAN BAŞLIYOR

Expression, Pirivilege ve Executive olmak üzere 3 donanım seçeneği bulunan aracın baz modelinde bile sunulanlar oldukça zengin. 64 bin 950 liradan başlayan fiyatıyla sınıfının en uygun fiyatlı dizel otomobili olan Latitude'un 175 beygirlik dizel seçeneğinin (2.0 litre) başlangıç fiyatıyla 92 bin liranın üzerinde. Üstelik masaj fonksiyonlu koltukların bulunduğu Executive donanımlı 1.5 dCi modeli 76 bin 450 liralık fiyatı bile, 2 litrelik motor seçeneğinin 16 bin lira kadar altında kalıyor.

Kanyak: ahaber

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Sadece ekonomi ve konfor arayanlar için ideal.Bu sınıfta en uzun araç SuperB diye biliyordum 4.9 metre ciddi bir uzunluk.

Bana göre SuperB çok daha tok ve yakışıklı bir araç 2.0 TDİ 170 HP ile daha da güzel.Ne de olsa hayat 2.0 la başlar diyorlar :):fiuw:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ben 55 litrede 1200 km'ye yaklaşmış adamım :D yani depo 65 litre olsa 1400 km'yi rahat görürüm.

tarihinde Hakan Erken tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2010 lar daha az yakıyordu, fluence te 1600km, sonra yazılım yüklendi o da artık çok yakıyordu bunun gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

yaptığım hesaba göre benim TDCI 65lt. Alsa 1400km. Rahat yaparım..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

65 litre motorin ile benim Polo 1500 Km gider 100km/h hız ile. :)

Fabrika verisine uyarsak 1650 km :)

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

1400 kg ve boyutları pas geçmemek gerekiyor.

Kangoo ile 62 lt ile zaten 1300 km yapıyorum. Matah değil Latidude için :)

Abi kangoo gerçekten kokluyor. Her mazot dolumunda levye ile kastırmak zorunda kalıyoruz depo kapağını okadar uzun kapalı kalınca yapışıyor :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kangoo ile 62 lt ile zaten 1300 km yapıyorum. Matah değil Latidude için :)

zaten ben neden ileti yazdıysam bu konuya, genelde otomobil ile ilgilenirim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

zaten ben neden ileti yazdıysam bu konuya, genelde otomobil ile ilgilenirim

Mengen yollarında söyleniyordun kendi kendine, iyiki fordla gelmemişim, altını parça pinçik ederdim demiştin. Yurdum arabası naylon

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mengen yollarında söyleniyordun kendi kendine, iyiki fordla gelmemişim, altını parça pinçik ederdim demiştin. Yurdum arabası naylon

arabadan anlamyıp ta laylonu alan, yoldan hiç anlamaz , gider megenlere

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Önceleri beğenmiştim ama çok hoş bir araba değil bence. Herşey aksesuar ve konfor ve yakıt değil.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

1300 km = 290 tl motorin..Bence al :)

300 tl lik benzinle 500 km anca görürüm.252 tl lik 52 litre ile 450 km de ışık yandı :shok::(:angry:

Naylon alacam bende hemde en dizelinden. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

Latitude bildiğim kadarıyla samsung firması tarafından yurt dışında üretiliyormuş. Reno sadece marka yapıştırıp satıyormuşş..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

65 litre benzinle 1200 km görüyorum kasarsam. Normalde 900-950. (passat tsi).

260 lira ile geçende 800 km gitmişim. Arkadan güzel önden kötü bence bu araç.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

65 litre benzinle 1200 km görüyorum kasarsam. Normalde 900-950. (passat tsi).

260 lira ile geçende 800 km gitmişim. Arkadan güzel önden kötü bence bu araç.

Passat ile dimi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Passat ile dimi ?

evet tabi Servet. Bizim buralarda kullanımla işte. Yoğun şişli beşiktaş trafiği değil ama.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Arkadaşım superb tsi ile hız sınırının epey üzerindeki kullanımlarda bile 8 lt civarında yakıyor. Tsi gerçekten ekonomik bir motor.

DSG alsaymışım daha da az yakacakmış. Ama manuel iyidir. dsg korku imparatorluğu.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

evet tabi Servet. Bizim buralarda kullanımla işte. Yoğun şişli beşiktaş trafiği değil ama.

Tsi Tiguan (4x2 ) Aynı güzergahlarda ortalama 6 litre ile geziyor. 2009 yılında bir yerlerde yazmıştım VW fındık kadar,aşırı beslemeli motoru ile rezil olacak diye.

Burnum fena sürttü :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Arkadaşım superb tsi ile hız sınırının epey üzerindeki kullanımlarda bile 8 lt civarında yakıyor. Tsi gerçekten ekonomik bir motor.

Hemde suberb mandasıyla.Tebrik etmek lazım tsi bu kadar ekonomik mi yahu.atıyorum daha küçük bir araçta çok daha ekonomik olur diye bir doğru orantı çıkarmı sonuçtan ;)

Polo dsg kullandım arkadaşın kullanımı güzel geçişler falan hızlanması da iyi.Yeğende şirketin verdiği 2.0 passat var dsg oda çok iyi geçişler falan hiç hissedilmiyor.Yani otomatik sevsem güzel tercih gibi ama otomatik araç hiç sevmiyorum nedense belki çok ilerde ehtiyarlayınca alırım :fiuw: O zamana kadar manuel devam

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hani 125 bg tsı alsak sonra bunu 140 bg lere çıkarsak normal kullanımda 5-6 görmek hayal,sıkıştırınca 8 gibi olması rüya olurmu ki

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Valla kimse inanmaz ama polo classic aracım ile 4 yıl önce bir depo benzin ile tamı tamına 1100 km yol gittim.Tamamı uzun yol.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...