Akan Belen 8 Şubat 2014 Paylaş 8 Şubat 2014 Az önce şöyle bir kontrol amaçlı kaputu açtım.Motor suyuna da bakayım dedim resimde göründüğü gibi ıslaklık var yedek hazne üstünde su olmasına imkan yok dün akşamdan beri araç hiç hareket etmedi.Su olsa uçar gider hafif yağlı gibi birşey elimle bakınca.Ama buraya nerden nasıl ne bulaşır anlamadım.Birde kapağı açtım seviye minimumda neredeyse.Ekleme yapmak lazım mı antifiriz mi yoksa saf sumu koymak lazım anlayamadım ben.Ölçümü de farklı farklı yazmışlar kafam karıştı.Soğukken max seviyesine kadar mı dolduracağız.Yoksa soğukken min seviyesinde olması mı lazım Yorum bağlantısı
Misafir 8 Şubat 2014 Paylaş 8 Şubat 2014 Havalar ısındı ya, buharlaşma meydana gelmiş ve kapaktan basınçla dışarı sızmış olabilir.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Şubat 2014 Paylaş 8 Şubat 2014 Motor sogukken maksimuma kadar doldurulur. Imkan varsa antifreeze ile. Yoksa icme suyu. Yorum bağlantısı
Akan Belen 8 Şubat 2014 Paylaş 8 Şubat 2014 Motor sogukken maksimuma kadar doldurulur. Imkan varsa antifreeze ile. Yoksa icme suyu. Hımm anladım.Birkaç yerde de yine forumda soğukken min seviyesine kadar doldurun yazıyordu o bakımdan kafam karıştı.O zaman ekleme yapmam lazım 1 Yorum bağlantısı
HALİM DEMİREL 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 2010 dizel fiestamın motor suyunu yarıya kadar dolduruyorum, bir kaç gün sonra en alt seviyeye iniyor, bu sir sorunmudur yoksa normalmidir ??? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 2010 dizel fiestamın motor suyunu yarıya kadar dolduruyorum, bir kaç gün sonra en alt seviyeye iniyor, bu sir sorunmudur yoksa normalmidir ??? Anormal, kalorifer çatal hortumunda delik olabilir, mazot filtresinin altından geçen hava borusu bu sert plastik boruyu delmiştir. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 Sani, Motor soğukken max. kadar değil, sıcakken max kadar doldurulur. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 sıcakken ne ölçüm yapılır ne de su konur, zorunluluk halinde mina kadar konualabilir, zaruret hali... aksi takdirde gereğinden fazla basınç oluşur 3 Yorum bağlantısı
Akan Belen 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 Alla alla biri kesin bişi söylesin yahu Motor soğukken ne kadar su konulur minumum seviyesine kadar mı max a kadar mı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 Alla alla biri kesin bişi söylesin yahu Motor soğukken ne kadar su konulur minumum seviyesine kadar mı max a kadar mı. Soğukken maks seviyesine kadar konur. Nokta ve : 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 fabrikadsayız, soğuk motora ilk dolum yapacağız, ? sence? tabi ki max. çizgisine kadar doldururlur. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 Sani, Motor soğukken max. kadar değil, sıcakken max kadar doldurulur. Yanlış bilgi, dııııt -10 puan 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 22 Nisan 2014 Paylaş 22 Nisan 2014 Soğukken maks seviyesine kadar konur. Nokta ve : fabrikadsayız, soğuk motora ilk dolum yapacağız, ? sence? tabi ki max. çizgisine kadar doldururlur. Hah iyi bari.Bende soğukkken max seviyesine kadar koymuştum 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 Genleşme kabının amacı genleşen sıvıya depoluk etmektir. Max çixgisi, motor ısındığında sıvının yükseleceği en üst seviyeyi; min çizgisi de motor soğukken olabilecek en düşük seviyeyi gösterir. Sıcak veya soğuk kontrollerde seviye bu iki çizgi arasındaysa sorun yok demektir. Şimdi 1. soru şu: "Soğuk motora maximuma kadar sıvı doldurursanız, ısınınca genleşen sıvı nereye gidecek?" 2. soru : "Motor soğukken seviye max çizgisinde olacaksa, ve dolayısıyla ısınmayla (genleşme) seviye daha da yükseleceğine göre, min çizgisinin anlamı nedir? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 2010 dizel fiestamın motor suyunu yarıya kadar dolduruyorum, bir kaç gün sonra en alt seviyeye iniyor, bu sir sorunmudur yoksa normalmidir ??? Sistemde hava olabilir...Aracı termostat açıp devirdaim yapana kadar çalıştır ve stop et genleşme kabına bak sıvı biraz azalmışsa max yazan yere kadar ilave et sistemin havasını almış olursun. Genleşme kabının amacı genleşen sıvıya depoluk etmektir. Max çixgisi, motor ısındığında sıvının yükseleceği en üst seviyeyi; min çizgisi de motor soğukken olabilecek en düşük seviyeyi gösterir. Sıcak veya soğuk kontrollerde seviye bu iki çizgi arasındaysa sorun yok demektir. Şimdi 1. soru şu: "Soğuk motora maximuma kadar sıvı doldurursanız, ısınınca genleşen sıvı nereye gidecek?" 2. soru : "Motor soğukken seviye max çizgisinde olacaksa, ve dolayısıyla ısınmayla (genleşme) seviye daha da yükseleceğine göre, min çizgisinin anlamı nedir? Max çizgisi motor soğuk iken suyun bulunabileceği en üst seviyesidir,min seviyesi bu seviyenin altına düşerse su doldur demek...su genleşse bile max üzerinde hala mesafe var kabın sınır noktası değil yani 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 (düzenlendi) Genleşme kabının amacı genleşen sıvıya depoluk etmektir. Max çixgisi, motor ısındığında sıvının yükseleceği en üst seviyeyi; min çizgisi de motor soğukken olabilecek en düşük seviyeyi gösterir. Sıcak veya soğuk kontrollerde seviye bu iki çizgi arasındaysa sorun yok demektir. Şimdi 1. soru şu: "Soğuk motora maximuma kadar sıvı doldurursanız, ısınınca genleşen sıvı nereye gidecek?" 2. soru : "Motor soğukken seviye max çizgisinde olacaksa, ve dolayısıyla ısınmayla (genleşme) seviye daha da yükseleceğine göre, min çizgisinin anlamı nedir? Kapalı devere basınçlı sistemde sandığın kadar genleşmeye bağlı yükselme olmaz ama Turkay hocam, basınç altında dikkatini çekerim, bende 1 cm kadar anca yükselir ve dizelin çalışma ısısı yüksektir bilirsin, yani seviyelere soğukken bakılır ve maksta olmalıdır, minde değil, sıcak motorda maxı ancak çok az geçer yani genleşme neredeyse hiç olmaz, zaten bu sebeble sıcak motorda kapağı açınca su fışkırır, basınç sıfırlanınca haliyle su hızla genleşir ve fışkırır. 23 Nisan 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 su kabında yorum yoktur, sıfır arabayı showroomdan min seviyede su ile çıkarırsak, alıcı bize ne yapardı? max a kadar doldurulur, genleşirse de ısınırsa da bu tasarımcının problemi ki zaten max üstünde kapta yer var, ısnınan su genlelir de, motorda ısınan soğutma sıvısı nın seviyesi düşer göz kontrolünde hatta birçok sefer yanlılıkla su bitti sanar kullanıcı 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 Şunu anlayamıyorum, otomobil için değil ölçülü her kaba neden max. kadar sıvı doldurulur? Min. ve max ibaresi var. Arası normaldir. İnsanlar gerçekten takıntılı bu konuda. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Nisan 2014 Paylaş 23 Nisan 2014 Şunu anlayamıyorum, otomobil için değil ölçülü her kaba neden max. kadar sıvı doldurulur? Min. ve max ibaresi var. Arası normaldir. İnsanlar gerçekten takıntılı bu konuda. Garanticiyiz, tam dolu olsun kafa rahat olsun, ayrıca motor soğukken maks a kadar su konur, isterseniz Ford amanyaya mail atın. 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 24 Nisan 2014 Paylaş 24 Nisan 2014 Garanticiyiz, tam dolu olsun kafa rahat olsun, ayrıca motor soğukken maks a kadar su konur, isterseniz Ford amanyaya mail atın. Gerçekten takıntı bu max olayı. Bizim makinelerin büyük bir kısmı ölçülü kaba sahip, yağ, su veya kimyasal dolduruluyor. 100 makinanın 99'u nun kabı dolu geliyor. Ben de soruyorum niye bu kadar dolduruyorsunuz diye? E burada max. yazısı var diyorlar. Yahu bu en fazla olabilecek ölçü, illa buraya kadar doldurulacak yazmıyor, bak min. da var diyorum. Ya ne bileyim max. görünce oraya kadar doldurulması gerekiyor sanıyoruz diyorlar. Birde tam tersi olanlar var. Min. ibaresi olmayıp sadece max. ibaresi olan makinalar var. Onlar da geliyor içi bomboş, niye içi boş diyorum. Döktük diyorlar, niye döktünüz diyorum. Bozulur diye korktuk diyorlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts