İçeriğe Yönlendir

Otomobil Boyasi, Çizikler, Hareler Ve Çözümleri


Serkan Ekinci

Recommended Posts

Serkan Ekinci

OTOMOBİL BOYASI, ÇİZİKLER, HARELER VE ÇÖZÜMLERİ

Kaporta yüzeyi 0,075 mm sac, 0,025 mm astar, 0,025 mm boya ve 0,06 mm vernik tabakasından oluşmaktadır. Vernik ve boya üzerinde oluşan çiziklerin derinliğine uygun kalınlıkta pasta kullanılması sorunların daha kolay ve daha hızlı çözülmesini sağlarken yüzeyin gereksiz yere yıpratılmasını da engeller.

Polisaj Makinesi Seçimi!

Artık büyük marketlerde polisaj makinesini deneyerek almanız mümkün. Dikkat etmeniz gereken ilk şey polisaj makinesinin tetiğini sabitleyecek bir mekanizmanın mutlaka bulunması olacaktır. Aksi takdirde çalışmak imkânsızlaşır. İkinci husus makineyi en küçük (1000) devirde çalıştırdığınızda baskıdan dolayı durmamalı veya devri anormal derecede düşmemelidir. Şayet küçük devirlerde çalışırken baskı yapıldığında devir düşüyorsa bu çalışma esnasında sizi hep yüksek devire getirmeniz için zorlayacaktır. Amatörlerin spiral ve orbital (eksantrik) dönüşü birlikte yapabilen polisaj makinelerini tercih etmeleri kendileri açısından her bakımdan riski düşürecektir. Spiral makineler çizik giderme de orbital makinelerde harelerin giderilmesinde daha etkilidir. Her iki makineye birden sahip olmak çok daha iyi olacaktır.

Çiziklere Göre Pasta ve Polisaj Süngeri Seçimi!

Derin Çizikler: Boya yüzeyinin ortalarına kadar inmiş derin çizikler için zımpara derecesi 1000-1200 olan en kalın pastalar uygundur. Bu tür pastalar genelde çiziğin bulunduğu bölgede ve sadece çizik üzerinde uygulanırlar. Çok kalın olduklarından makineden evvel çiziğin elle giderilip giderilemeyeceği denenmelidir.

Ağır Çizikler: Boya yüzeyine kadar inmiş ağır çizikler için zımpara derecesi 1500-2000 olan kalın pastalar uygundur. Aracın ve üzerindeki çiziklerin durumuna göre kuzu postundan keçeler veya sert polisaj süngerleri ile uygulanırlar. Burada iyi bilinmesi gereken olay sünger seçiminin pastanın çizik giderme gücünü azaltıp çoğaltabildiğidir.

Orta Seviyeli Çizikler: Vernik yüzeyinin ilk kısımlarına kadar inmiş orta seviyeli çizikler için zımpara derecesi 2000-2500 olan pastalar uygundur. Aracın ve üzerindeki çiziklerin durumuna göre kuzu postundan keçeler veya sert polisaj süngerleri ile uygulanırlar.

Çok Hafif Çizikler ve Hareler: Vernik yüzeyi üzerindeki çok hafif çizikleri ve hareleri gidermek için zımpara derecesi 3000 ile 5000 arasında olan hologram giderici pastalar uygundur. Bu pastalar aynı zamanda koruma öncesi yüzeyin hazırlanması açısından da etkilidirler. Dolayısıyla mutlaka kullanılmaları gerekir. Aracın ve üzerindeki çiziklerin veya harelerin durumuna göre orta sert hologram süngeri ya da yumuşak cila süngeri ile uygulanırlar. Harelerin giderilmesinde polisaj makinesi tabanının da rolü büyüktür. Yüzeydeki baskının azaltılması açısından tabanın kalın ve yumuşak olması tercih edilmelidir.

Çizik Giderme İşlemine Başlamadan Evvel Mutlaka Bilinmesi Gerekenler!

Araç üzerinde işlem yapılmadan önce araç mutlaka iyice temizlenmeli, durulanmalı ve kurulanmalıdır. Mümkünse bu işlemler için araç şampuanı, yıkama eldiveni ve mikrofiber bezler kullanılmalıdır.

Pasta ya da çizik giderme işlemlerine başlanmadan evvel aracın (özellikle zift, sinek ve böcek artıkları gibi maddelerin) kil ile temizlenmesi pastalar için daha uygun bir ortam oluşmasına yardımcı olur.

Pastaları kullanmadan önce iyice çalkalayın ve çok kullanmamaya özen gösterin! Özellikle kalın pastalarda kısa bölgeler halinde çalışmak size daha iyi bir polisaj yapma imkânı sağlar.

Polisaj makinesi ile yapılan işlemlerde asla doğrudan bir çizik üzerinde oyalanmayın! Gerekirse işlemi birkaç kez tekrarlayın. Mümkünse tekrar işleminde bir kat daha ince pasta kullanın. Örneğin zımpara derecesi 1500 olan pastadan sonra 2000-2500 lük pastayı tercih edebilirsiniz.

Pasta ya da Çizik Giderme İşlemi!

Polisaj makinesini birinci devirde çalıştırarak pastayı yüzeye sürünüz en fazla 2000-2500 devirde basınç uygulayarak ürünü yatay ve dikey hareketlerle ya da sekiz çizerek yüzeye uygulayınız. Ürünün yüzeyde tamamen şeffaflaşmasından bir süre sonra devri yükselterek basınç uygulamadan aynı işleme devam ediniz. Pasta yüzeyden kaybolmaya başladığında işlemi bitiriniz.

Hare Giderme İşlemi!

Polisaj makinesini birinci devirde çalıştırarak pastayı yüzeye sürünüz Şayet yüzeyde çizik yoksa ve işlem sadece hareler için yapılacaksa baskı yapmadan birinci devirde sekiz çizerek pastayı yüzeye iyice yedirin ve işlemi bitirin. Pastanın kalıntılarını mutlaka yumuşak ve kalın mikrofiber bezle bastırmadan temizleyin.

Yüzeyde hafif çizikler varsa polisaj makinesini en fazla 2000-2500 devirde basınç uygulayarak ürünü yatay ve dikey hareketlerle ya da sekiz çizerek yüzeye uygulayınız. Ürünün yüzeyde tamamen şeffaflaşmasından bir süre sonra devri yükselterek basınç uygulamadan aynı işleme devam ediniz. Bitirirken mutlaka devri en düşüğe getirin ve yüzey üzerinde baskı yapmadan sekiz çizin.

Cila İşlemi!

Cilalar elle veya polisaj makinesi ile en küçük devirde ve cila süngeri ile yapılabilir. Her iki uygulama şeklinde de daha fazla parlaklık için yüzeye yedirilmesinde fayda vardır. Cilalar genelde kuruduktan sonra daha kolay parlatılırlar, dolayısıyla sürme işleminden sonra (abartmamak kaydıyla beklenmesi uygun olabilir). Yalnız dikkat edilmesi gereken nokta cila aracın üzerine çok ince bir tabaka şeklinde uygulanmalıdır. Asla yoğurt kıvamında uygulanmamalıdır. Parlatma sonrasında oluşabilecek havları kontrol amaçlı ve daha uzun süreli kalıcılık için haftalık olarak sıvı kıvamdaki parlatıcı ürünlerle de desteklenebilirler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salim Uzun

OTOMOBİL BOYASI, ÇİZİKLER, HARELER VE ÇÖZÜMLERİ

0.075 mm değil o.75 mm sac kalınlığı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Teşekkürler güzel paylaşım.Polisaj yapılacaksa mutlaka spot test yapılmalı bence.Araca en uygun bileşeni bulmak için daha iyisi olmaz bana kalırsa.Pasta ile ped in seçimi sonucu doğrudan etkilediği için buna dikkat etmek gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci

0.075 mm değil o.75 mm sac kalınlığı

Salim Bey, Dikkat 0,075 "mm" ya da doğru 0,75 mikron

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

selamlar.

benim aracın küşede boya uygulaması yapılmış sadece o kısım boyanmış fakat vernikleme işi tüm tavana uygulanmış.

zamanla eski verniğin üzerine atılan vernik kopmalara başladı ve rengide matlaştı şimdi bende bu son atılan verniği tamamen nasıl kaldıracağimı arıyorum bulamıyorum sizlerin bir önerisi varsa rica ediyorum.

bilgi paylaşımınız çok güzel teşekkür ederim.

herkese güzel günler dileğiyle.

hüseyin

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Salim Bey, Dikkat 0,075 "mm" ya da doğru 0,75 mikron

Değerler mm yerine cm olmasın ? ama otomotiv ve makina sektöründe mm değeri kullanılır.

10 tane boyasız kaportayı üst üste koyduğumuzda 1 mm bile yapmayacakmı ? Ozaman kola kutusu sacı bile kaportadan daha kalın olabilir. Mantığa pek uygun değil o değerler ? Öyle olsaydı yüksek hızlardaki rüzgar bile kaportayı yamulturdu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benim aracımda fırça izleri var ben bunları gidermek için hangi pasta cila ve hangi makinayı kullanmam gerekir. Nereden temin edebilirim internet üzerinden almam lazım buralarda bulamam. Burada sadece Tekzen var.

Ben kendim daha önce kaputta pasta uyguladım oda çok kalın bir pastaymış ve çok berbat oldu. Şimdi bu işi ehline bırakacam yada kendim uygun malzemelerle yapacağım.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Boyanan parçalardaki o dalgalı görüntü gerçekten kötü. Çözümü varsa ne iyi olur.

Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci

selamlar.

benim aracın küşede boya uygulaması yapılmış sadece o kısım boyanmış fakat vernikleme işi tüm tavana uygulanmış.

zamanla eski verniğin üzerine atılan vernik kopmalara başladı ve rengide matlaştı şimdi bende bu son atılan verniği tamamen nasıl kaldıracağimı arıyorum bulamıyorum sizlerin bir önerisi varsa rica ediyorum.

bilgi paylaşımınız çok güzel teşekkür ederim.

herkese güzel günler dileğiyle.

hüseyin

Fotoğraf çekip yollarsanız biliyorsak çözüm önerisi getirelim, böyle durumlarda ezbere konuşmak olmaz.

Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci
(düzenlendi)

Değerler mm yerine cm olmasın ? ama otomotiv ve makina sektöründe mm değeri kullanılır.

10 tane boyasız kaportayı üst üste koyduğumuzda 1 mm bile yapmayacakmı ? Ozaman kola kutusu sacı bile kaportadan daha kalın olabilir. Mantığa pek uygun değil o değerler ? Öyle olsaydı yüksek hızlardaki rüzgar bile kaportayı yamulturdu.

http://www.bekbars.c...cak-Urunler.pdf

Ben pastaları zımpara derecelerine göre söyleyeyim sizler elinizde ki pastalara göre çiziklere göre hangilerinin uygun olduklarının değerlendirmeleri yapabilirsiniz S0 (1000), S3 (1500), S17 (2000-2500), S30 (3000-3500), S40 (5000)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci

Benim aracımda fırça izleri var ben bunları gidermek için hangi pasta cila ve hangi makinayı kullanmam gerekir. Nereden temin edebilirim internet üzerinden almam lazım buralarda bulamam. Burada sadece Tekzen var.

Ben kendim daha önce kaputta pasta uyguladım oda çok kalın bir pastaymış ve çok berbat oldu. Şimdi bu işi ehline bırakacam yada kendim uygun malzemelerle yapacağım.

Amatör kullanıcıların hata yapmadan ve boyaya zarar vermeden çok rahat kullanabilecekleri linkteki makineyi öneririm. Orta seviyeli çiziklere kadar onarım sağlar, bu makine ile hologram oluşma şansı da hemen hemen hiç yoktur. Pasta olarak da 2000-2500 zımpara derecesi olan bir pasta, hologram giderici pasta ve kaliteli bir cila ile ekipman tamamdır. Üstelik bu makine sayesinde bir çok defa uygulama yapabilirsiniz ve boyada sıkıntı yaşamazsınız. http://www.trpazar.c...rli)_urunu.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci

http://www.youtube.com/watch?v=7B7zLLtrJSs

KENDİ ARACINIZDA DENEMEYİN!

Klasik olabilir ama yeni başlayacakların öncelikle hurdalıktan veya servislerin hurdaya ayırdığı parçalardan temin edip öncelikle bunların üzerinde çalışmaları kendilerine fayda sağlar. Çok zevkli bir iş olarak da herkese öneririm.

Yorum bağlantısı
Altay Aydın Sever

güzel ve yararlı bir paylaşım teşekkürler kardeş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci
Boyanan parçalardaki o dalgalı görüntü gerçekten kötü. Çözümü varsa ne iyi olur.

Fatih Bey, dalgalı görüntüden kastınız boya altında zımpara izinin belli olması ise bu tamamen zımparayı yapanın doğru yapamaması ve kullandığı zımpara izini kaybedecek iyi bir pasta kullanmamasından kaynaklı. 50 liralık pasta yerine 100 liralık kullanacak sorun yaşamayacak. Bakın insan oğlu neler yapıyor.

http://www.google.de...%3Dimvns&itbs=1

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

serkan bey resimleri 2 gün sonra çekip gönderebilirim teşekkür ederim ilginize

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Bey, dalgalı görüntüden kastınız boya altında zımpara izinin belli olması ise bu tamamen zımparayı yapanın doğru yapamaması ve kullandığı zımpara izini kaybedecek iyi bir pasta kullanmamasından kaynaklı. 50 liralık pasta yerine 100 liralık kullanacak sorun yaşamayacak. Bakın insan oğlu neler yapıyor. http://www.google.de/imgres?imgurl=http://farm8.staticflickr.com/7154/6525378765_79f3094c37_z.jpg&imgrefurl=http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php%3Ft%3D244507&usg=__hdlhy7WECL1gIAuvzgquCu6ai_M=&h=425&w=640&sz=127&hl=de&start=84&zoom=1&tbnid=SYmDm7kPIiNQPM:&tbnh=91&tbnw=137&ei=kH0WT4WKEMLb4QT5k7zqAw&prev=/search%3Fq%3Dscholl%2Bspider%2Bpad%26hl%3Dde%26sa%3DX%26biw%3D1350%26bih%3D670%26tbm%3Disch%26prmd%3Dimvns&itbs=1

nefis parlamış ta, boya 100 hatta 80 e kadar incelmiş, iyi cesaret.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Ben bu makinayı alacağıma her yıl gider parasını verir ve paşalar gibi dışarda yaptırırım :) Bu para ne böyle.

Mehmet hocam iki üç sefer dışarıda yaptırdığında makine parasına yakın para verirsin zaten ama makinen olursa her ay yaparsın ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mehmet hocam iki üç sefer dışarıda yaptırdığında makine parasına yakın para verirsin zaten ama makinen olursa her ay yaparsın ;)

Abi doğru diyorsunda fiyatta baya yüksekmiş. Abi becerebilsem amenma.

Abi burada pasta cila yapıyorlar. Adam çok güzel iş çıkardı. (Araç gri)

Pasta Cila yaptırmakmı iyi yoksa poliş yaptırmakmı.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Bu işlerden pek fazla anlamam ama pasta dendiğinde aşındırıcı bir iş yapılacağını anlarım.Polish ise sadece görsel olarak parlatmaktır diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu işlerden pek fazla anlamam ama pasta dendiğinde aşındırıcı bir iş yapılacağını anlarım.Polish ise sadece görsel olarak parlatmaktır diye biliyorum.

Benim araçta fırça çizikleri var. Onlar çok göze batıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci

Abi doğru diyorsunda fiyatta baya yüksekmiş. Abi becerebilsem amenma.

Abi burada pasta cila yapıyorlar. Adam çok güzel iş çıkardı. (Araç gri)

Pasta Cila yaptırmakmı iyi yoksa poliş yaptırmakmı.

Mehmet Bey "abi becerebilsem amenna" demişsiniz ya işte bu makine becerttiriyor. Ama fiyatı kesinlikle pahalı değil hatta ucuzlamış. 900 liranın üstündeydi en son iki kişiye aldırdığımda. Makine gerçekten çok önemli. Makita Türkiye de fiyatı uygun olarak satılan en iyi makine diyebilirim. Uygun fiyatlı en iyi makine!

Benim araçta fırça çizikleri var. Onlar çok göze batıyor.

Bir fotoğraf gönderebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Burada pek belli olmuyor. Yıkandığı zaman daha çok belli oluyor.

resim575.jpg

Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci

Mehmet Bey, bu tür çizikleri görebilmek için fotoğrafı güneşin doğrudan arabaya yansıdığı yeri ya da spot veya benzeri bir ışığın yansıdığı yeri çekmelisiniz. Yalnız bu fotoğraf bana iki şeyi anlatıyor. Birincisi araba maalesef hayli matlaşmış. İkincisi çok keyifli ve ağır bir oturuşla Mondeounun içini fazlasıyla iyi doldurmuşsunuz ki Mercedese de gayet iyi yakışırsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...