İçeriğe Yönlendir

Gt17 Turbo Hakkinda


Aydın Karadağ

Recommended Posts

Aydın Karadağ

Arkadaslarim motora daha bir yuklenme hevesi sardi bu aralar.. Bugun aracima remap yapan arkadasla gorustum. Dpf iptali yeni fiestalarda (2011 ve sonrasi) mumkun degil. O nedenle downpipe yapamiyoruz ancak turbo degisimi dusunuyoruz marka olarak ta GT17 takabilirmisiz. Bu turbo nedir ne degildir ne verir ne alir bilen vardir illa ki.. Ozellikle Suha yetis ustadim:)

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

ben pek tavsiye etmiyorum 1.4 tdci ise eğer.

şanzıman ve frenler de modifiye yapıldı mı öncelikle?

Yorum bağlantısı
İsrafil Önal2

Arkadaslarim motora daha bir yuklenme hevesi sardi bu aralar.. Bugun aracima remap yapan arkadasla gorustum. Dpf iptali yeni fiestalarda (2011 ve sonrasi) mumkun degil. O nedenle downpipe yapamiyoruz ancak turbo degisimi dusunuyoruz marka olarak ta GT17 takabilirmisiz. Bu turbo nedir ne degildir ne verir ne alir bilen vardir illa ki.. Ozellikle Suha yetis ustadim:)

Patron, şimdi , öncelikle... Downpipe denilen parça her türlü olur. O konuyu bir daha araştır istersen. Sonuç olarak kazan çıkacak, düz boru gelecek. Bir yanlış olmasın ? Kazan çıktığı için, araç daha rahat nefes verecek. Duman takılmadan , filtre edilmeden çıkacağı için.

İkinci olarak Orçun'a katılıyorum, 1.4 TDCI veya 1.6 TDCI, turbo modifiyesini ancak cip veya remap ile kaldırabilir, o da limitleri zorlamadan, diğer türlü bir Turbo büyütme işleminde, aracın her türlü aksamına aşırı yük biner, sonuç olarak üretilecek güç, mutlaka tekerleklere gitmeden bir çok noktadan geçiyor. Ayrıca, Turbo büyütme , intercooler değişimi de gerektirir. Fiestalarda, ön tampon arkasında öyle rahat bir yer yok.

Diyeceğim şu ki, Fiesta TDCI çooook sınırlı bir araç modifiyede.İster 1.6 ister 1.4 fark etmiyor. Para ikinci planda kalıyor. Yapılacak en iyisi , downpipe, egzost sitemi, hava filtresi, remap ve belki de intercooler'in daha büyüğü ile değiştirme. Bundan sonrası , çok fazla uygulanmayan , tavsiye edilmeyen bir bölüm dizeller için. Bu aşamadan sonra harcanacak her kuruş, fiyat/performans olarak dizel motor sebebi ile zarar ediyor. Sadece paran değil, çevreyi de aşırı şekilde kirletip, tehdit ediyor. Araç güç üretirken arkadan çıkan sim siyah duman , modifiye camiyası için bir utanç karesi haline geliyor. Dizel'i modifiye etmek, tamamdır, güzeldir, lakin gereksizdir. Bende en kısa zamanda elimdeki 1.6 TDCI satıyorum. Tüm parçalarını da 1.6 atmosferik TI-VCT fiesta'ya aktarıyorum.

Saygılarımla

İsrafil

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Patron, şimdi , öncelikle... Downpipe denilen parça her türlü olur. O konuyu bir daha araştır istersen. Sonuç olarak kazan çıkacak, düz boru gelecek. Bir yanlış olmasın ? Kazan çıktığı için, araç daha rahat nefes verecek. Duman takılmadan , filtre edilmeden çıkacağı için.

İkinci olarak Orçun'a katılıyorum, 1.4 TDCI veya 1.6 TDCI, turbo modifiyesini ancak cip veya remap ile kaldırabilir, o da limitleri zorlamadan, diğer türlü bir Turbo büyütme işleminde, aracın her türlü aksamına aşırı yük biner, sonuç olarak üretilecek güç, mutlaka tekerleklere gitmeden bir çok noktadan geçiyor. Ayrıca, Turbo büyütme , intercooler değişimi de gerektirir. Fiestalarda, ön tampon arkasında öyle rahat bir yer yok.

Diyeceğim şu ki, Fiesta TDCI çooook sınırlı bir araç modifiyede.İster 1.6 ister 1.4 fark etmiyor. Para ikinci planda kalıyor. Yapılacak en iyisi , downpipe, egzost sitemi, hava filtresi, remap ve belki de intercooler'in daha büyüğü ile değiştirme. Bundan sonrası , çok fazla uygulanmayan , tavsiye edilmeyen bir bölüm dizeller için. Bu aşamadan sonra harcanacak her kuruş, fiyat/performans olarak dizel motor sebebi ile zarar ediyor. Sadece paran değil, çevreyi de aşırı şekilde kirletip, tehdit ediyor. Araç güç üretirken arkadan çıkan sim siyah duman , modifiye camiyası için bir utanç karesi haline geliyor. Dizel'i modifiye etmek, tamamdır, güzeldir, lakin gereksizdir. Bende en kısa zamanda elimdeki 1.6 TDCI satıyorum. Tüm parçalarını da 1.6 atmosferik TI-VCT fiesta'ya aktarıyorum.

Saygılarımla

İsrafil

İsrafil abi bana başka söz bırakmamış. Az yaksın diye bindiğimiz dizellere remap ve hava filtresinden fazlası gereksiz bence :) ben şahsen şu an stock biniyorum 90 beygir 202 nm tork. çok mu hızlı? hayır. çok mu yavaş? hayır. az mı yakıyor? evet :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Garret GT17 diye bir turbo ismi söylentisi var ama halen teknik verilerine ulaşmış değiliiz :D

Fiesta ya olsa olsa 109 luk focus turbosu olur oda ne verir bu motor nasıl döndürür belli olmaz. Olsa olsa 100hp ki zaten yazılımlada 90-95 arası olur.

Bu arada dizele modifiye yapmak gereksiz diyen arkadaşlara tamamen katılmıyorum. Yapılmış hallerini görmediler galiba ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Gt 17 Turbo'yu alıp, takmak sorun değil önemli olan o Turbo'yu beslemek (doldurmak) Turbo değişimi zahmetsiz en kolay güç artışı gibi gözüksede maalesef işin içine girince öyle değil Gerekli ekipmanlari bulamıyorsunuz... bu Turbo'dan tam verim almak için Enjektör değişimi ve İntercooler büyütme şart bunlar akla ilen ilk şeyler intercooler mekanik olarak büyütülür,yazılım güncelleme yapılır. uygun Enjektörü nereden bulacağız ?

Yorum bağlantısı
Aydın Karadağ

İsrafil , downpipe da DPF te iptal edildigi icin 2011 ve sonrasi fiestalarda da dPf iptali mumkun olmadigi icin downpipe olmuyor dedim. Yani duz boru alt boru neyse mekanik islemlerde sorun yok kes kopyala yapistir gibi:) ancak soz konusu yazilim ise onda sikinti var DPF i ecudan silmek mumkun degil. Ayrica turbo buyutmesi sonrasi pistonlar egzantrik bunlarin hepsinin ayarlanmasi ayrica gerekirse degismesi gerekicek bunu biliyorum:) kaldi ki son olarak 1.4 tdci larda intercooler yok..:)

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Garret GT17 diye bir turbo ismi söylentisi var ama halen teknik verilerine ulaşmış değiliiz :D

Fiesta ya olsa olsa 109 luk focus turbosu olur oda ne verir bu motor nasıl döndürür belli olmaz. Olsa olsa 100hp ki zaten yazılımlada 90-95 arası olur.

Bu arada dizele modifiye yapmak gereksiz diyen arkadaşlara tamamen katılmıyorum. Yapılmış hallerini görmediler galiba ?

abi gördüm, yaşadım. araban çok güzel buna lafım yok. ama ben hala dizele modifiye yapmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum :) sonuçta az yaksın diye aldım belki de bu yüzden. infinity m30 d kullandım o bile dizel olduğundan o hissi vermiyor..

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

abi gördüm, yaşadım. araban çok güzel buna lafım yok. ama ben hala dizele modifiye yapmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum :) sonuçta az yaksın diye aldım belki de bu yüzden. infinity m30 d kullandım o bile dizel olduğundan o hissi vermiyor..

Kardeşim tarz ve bakış açısı farkı tabiki bu durumlar. Şahsen ben az yaksın diye almadım ki zaten az yakmıyorum ;) Benim için önemli olan tork, bu sebepten ötürü paramın el verdiği modeli yüksek, görüntüsü güzel bir araç almak istediğim için aldım. Şimdi burada demiyorumki Turbo dizel benzinliden iyidir diye tabikide turbo benzinli daha iyidir lakin ülkemizde pek alternatifli değiliz. Şahsen 1.4turbo 120-130hp lik araçlar ile yürüyebilecek pozisyonda iken neden benzinliyi tercih edeyim diyede sorduğum çok olmuştur kendime. Yada focus1 2.0lt 130ps araçlar ile beraber gidebiliyorsam neden benzinli alayım diyede soruyorum. 0-100km stok zamanı 10.9sn iken biz bunun ufak tefek dokunuşlar ile 9.5sn ye indirebiliyor isek neden dizele modifiye gereksiz olsun ?

Atmosferik bir benzinlide 1.5sn 0-100km düşürmek için neler yapmak gerekir acaba bunuda unutmamak gerekli ;)

1.9 tdi 130ps lik aracın 300hp güce sahip olabileceğinin farkında olarak dizel power demek istiyorum. :D

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Süha abi dediklerin sonuna kadar doğru bence de, ama ben atmosferik seviyorum zaten :D

o yüzden dizel sevmem mümkün değil :D

Yorum bağlantısı
Aydın Karadağ

Dizel motor iki tane benzinli motoru saglamlik olarak gomer.. Diye biliyorum ben.. Atmosferik konusuna gelince su an param olsa ne turbo benzinli ne turbo dizel alirim alacagim makina e46 5-40 ya da S2000 dir:)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha abi dediklerin sonuna kadar doğru bence de, ama ben atmosferik seviyorum zaten :D

o yüzden dizel sevmem mümkün değil :D

Yüksek hacimli atmosferik ohh miss tadından yenmez sana katılıyorum ;) Focusu almadan önde Subaru 2.0R ile anlaşmıştım :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Yüksek hacimli atmosferik ohh miss tadından yenmez sana katılıyorum ;) Focusu almadan önde Subaru 2.0R ile anlaşmıştım :(

benim çok aklım var onlarda, yüksek hacim, salaş bir torpido, çok tatlı koltuklar. yemede yanında yat :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Süha Demirtaş

Aradan zaman geçmiş konuyu canlandırayım. GT1749 va modelini takmıştım aracıma ben fakat olumsuz bir sonuç il karşılaşıp standart turbosuna geri dönüş yaptım. İntercooler büyütmek şart Turbo büyüteceklere tavsiyem olsun ;)

Yorum bağlantısı
Kerim Abatay

İntercooler dizel ve benzinli motorlar için farklı mı? Her iki motor da aynı tip intercooler mı kullanılıyor..,

Yorum bağlantısı
Kerim Abatay

Süha bey bende 1.6 TDI fiesta kullanıyorum... Fren sistemi güçlendirmesi yaptıktan sonra motor için chip tuning düşünüyorum... 109 beygirlik focusun enjektörleri ve turbosu problemsiz olarak bu araçlara uygulanabilir mi? Eğer böyle bir imkanımız varsa bu işlemden sonra remap yapmak daha akıllıca olur  sanırım... :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...