İçeriğe Yönlendir

Mazda'Nın Yeni Akımı "Skyactive"


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Mazda’nın yeni SKYACTIV teknolojileri, önemli yenilikler ve en gelişmiş teknolojileri birleştirir. Bu gelecek nesil teknolojiler, benzinli ve dizel motorları rekor basınç oranlarıyla, yepyeni manuel ve otomatik viteslerle, kaporta ve daha hafif ve duyarlı şasi sistemleriyle birleştirir. Bu teknolojilerin tanıtımı tüm Mazda modellerinde yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında azalma ile sonuçlanacaktır. Mazda’nın Sürdürülebilir Zoom-Zoom stratejisi ile birlikte, bu teknolojiler dünya çapında bugüne kadar satılan Mazda araçlarının ortalama yakıt ekonomisini 2015 yılına kadar (2008 ile karşılaştırıldığında) yüzde 30 geliştirecektir.

Mazda’nın yeni nesil araçlarında “atılım yapan” mühendislik ve üretim yaklaşımı pek çok karmaşık konuyu aynı anda çözmesine yardım etmiştir. Örneğin, motorda vuruntu nedeniyle torkta bir düşüş riski olmadan benzinli motorun basınç oranını nasıl arttırabiliriz. Bu da ideal içten yanmalı motora ulaşma amacıyla birlikte pek çok çığır açan teknolojiye yol göstermiştir. Yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu son derece iyileştiren başarılı hafiflik stratejisi ile birleştirerek - yeni nesil motorları, şanzımanları, araç kaportalarını ve şasi teknolojilerini de kapsayarak – bu teknolojiler dünya çapında 2011’den itibaren başlayan tüm Mazda serisi araçlarda bulunacaktır.

Bir bakışta: Mazda SKYACTIV teknolojilerine bir bakış

SKYACTIV-G benzinli motor – Mazda’nın yeni doğrudan enjeksiyonlu benzinli motoru

• 14.0:1’in (Bir Formula 1 yarış aracı motorundan daha fazla!) seri üretim araçları için anormal bir yanma (vuruntu) olmadan dünyanın en yüksek benzinli motor basınç oranını sağlar.

• Torkta ve yakıt verimliliğinde şimdiki 2.2 lt dizelle karşılaştırıldığında yüzde 15 daha iyi bir sonuç veren son derece gelişmiş motor verimliliği

• Düşükten yükseğe motor hızında yüksek tork sayesinde gelişmiş günlük sürüş

• Yüksek basınç oranı sağlayan 4-2-1 egzoz sistemi, kavite pistonları, çok delikli enjektörler ve diğer yenilikler

- Ağırlık azaltımı: Yüzde 10 azaltılmış genel motor ağırlığı

- Yüzde 30 azaltılmış genel motor sürtünmesi

- Pompalama kayıplarını azaltacak olan elektrikli sıralı valf zamanlamalı çift S-VT girişi

SKYACTIV-D dizel motor – Mazda’nın yeni yeşil dizel motoru

• Dünyanın en düşük dizel motor basınç oranı olan 14.0:1 sayesinde pahalı NOx olmadan evrensel emisyon kurallarını karşılar ( Avrupa'da Euro 6, Kuzey Amerika'da Tier2Bin5 ve Japonya'da Post New Long Term kuralları)

• Şimdiki 2.2 lt dizel motorla karşılaştırıldığında yüzde 20 daha iyi yakıt ekonomisi

• Yeni 2 zamanlı turboşarjör, düşük ve yüksek sonlu motor torkunu arttıran (5.200 rpm devir sınırına kadar) düşükten yükseğe motor hızlarından yumuşak ve doğrusal tepki demektir.

• Çok verimli Mazda aktif seramik dizel partikül filtresi (DPF)

• Yüzde 10 ağırlık azaltımı

• Yüzde 20 azaltılmış sürtünme

• Soğuk başlamadan sonra sabit yanma için değişken supap hareketi yanlış ateşlemeyi engeller

SKYACTIV-Drive – Mazda’nın yeni altı vitesli otomatik şanzımanı

• Daha hızlı, daha hafif ve sürüşü daha keyifli

• Daha geniş lock-up aralığı yoluyla mükemmel tork transfer verimliliği sağlar ve tüm şanzıman tipleri arasında en iyi özelliklere sahiptir. Sonuç manuel şanzımana benzer bir sürüş hissidir.

• Klasik bir şanzıman, sürekli değişen şanzıman ve çift debriyaj şanzımanının tüm avantajlarını birleştirir.

• Mevcut 5 vitesli otomatik şanzımana kıyasla yakıt ekonomisinde yüzde 7 ilerleme

• SKYACTIV-D ve SKYACTIV-G için mevcut

SKYACTIV-MT – Mazda’nın hafif ve kompakt yeni manuel şanzımanı

• Ön motor, önden çekişli tasarım, keskin, kısa ve hafif vites stroku MX-5’inkine benzer bir vites hissi sağlar.

• Revize edilmiş yapısı sayesinde son derece azaltılmış boyut ve ağırlık

• Kompakt boyutları sayesinde daha verimli araç paketi

• Azaltılmış iç sürtünme sayesinde gelişmiş yakıt ekonomisi

SKYACTIV-Kaporta – Mazda’nın yeni hafif, son derece sağlam kaportası

• Çarpıcı çarpma güvenlik performansı ve hafiflik (tüm pazarlardaki çarpma güvenlik ölçüleri için en üst kriterleri karşılar; yüzde 8 daha hafif)

• İyileştirilmiş bağlama metotları sayesinde ve yüksek gerilimli çelik kullanımının arttırılması yoluyla azaltılmış ağırlık

• İskeletin her parçasının mümkün olduğunca düz olması için tasarlanmış “düz bir yapı” (Yüzde 30 çok daha sağlam)

Daha fazla bilgi;

http://www.mazda.com...pirit/skyactiv/

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

bencede

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çok şey vadeden bir proje. İnşallah gerçekleşir ama hayal ettikleri gibi gerçekleşir. Nedense mazda ve nissana karşı hep sempatim olmuştur. Başarılı olduklarını görmek isterim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

üçü de topu atmış japon markaları. mazda forda, nissan renoya, volvo da çinlilere kaymıştır.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

BU çekik gözlüler dizel i neden sevmez anlamış değilim. bir toyota kaldı o da gitim gidecem diyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

BU çekik gözlüler dizel i neden sevmez anlamış değilim. bir toyota kaldı o da gitim gidecem diyor.

Oralarda dizel yakıt yok. Olanlar da kötü. Daha önce vermiştim grafiğini yine vermeye çalışayım:

http://www.integer-research.com/legislation/

Japonya iyi ama sattığı pazarda yok:

http://www.unep.org/tnt-unep/toolkit/images/Sulphurlevels-worldwideFeb0.jpg

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

İyiymiş. Reklam da güzel. Mazda güzel araba ama her defasında karşınıza parça sıkıntısı geliyor.1 aydan fazla tampon bekleyen mazda 3 duymuştum bir ara.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Japonlar genelde distrübütör kurbanı oluyor ülkemizde...

Mermerler zamanında Mazda'ya Türkiye'de yazık edenlerden mesela... Satış sonrası güçlü olmayan bir aracın tutulması çok güç...

Yukarıdaki Skyactive videolarını gerçekten başarılı bir kurgu ve anlatımla hazırlamışlar bu arada, izlemenizi öneririm...

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

reklamda dedikleri doğru ise bu motorlar seri üretilir üretilmez parça vs. sıkıntısı olmayacak ise alınabilir. yalnız kafama takılan tek şey; motorda neredeyse geliştirilmedik bir yer kalmamış ve bu kadar değişiklik için bayağı uzun süre sabretmişler. ticari maksatla üretim yapan bir marka için bu kadar ilerlemeyi toplayıp toplayıp ta bir tek akımla sunmak bana çok mantıklı gelmedi. hiç mi aşama kaydetmeden bir anda bu kadar ilerlemişler acaba.

sitelerine baktım. gerçekten site hakikaten arabaya ilgi duyan ve teknik altyapısı olanlar için yapılmış gibi. sanırım bu skyactivenin hedef kitlesi bindiği yada bineceği arabadan ne istediğini bilen sürücüler olarak planlanmış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sitedeki crossover (halen satışta) bu teknoloji görünüyor. Yakıt özelliklerine bakın!

Yorum bağlantısı
Onur Eski
sitedeki crossover (halen satışta) bu teknoloji görünüyor. Yakıt özelliklerine bakın!

Mazda 3 ünde yakıt tüketim ortalama 4.3 lt gözüküyor

Benzinli motor sevenler için çok iyi bence

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aşama aşama piyasaya sunmaktansa hepsini bir bütün olarak tanıtmak bence daha iyi.Mesela ben şuna gıcık oluyorum.Bakıyorum reklamlarda çocuk bezi çıkıyor.Diyor ki bundan daha iyisi yok.Biz kendimizi geliştirdik bunu bulduk en iyisi bu diyor.İyi de güzel kardeşim daha önce ürettiklerine de böyle diyordun.Yada şimdi en güzelini bulduysan onları hala neden üretiyorsun..Sıvı bulaşık makinesi deterjanı çıktı.Ötekileri kötülüyor.Tortu yapıyor,çiziyor makineyi bozuyor diyor.İyi de be kardeşim seninde hala tablet katı deterjanların var.Neden bu kadar kötüyse üretiyorsun ki..

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

gidip bir tane cx-5 almak geldi içimden :)

çok çalıyor bu japonlar ya biz hala araba yapabilirmiyiz tartışmasında beklemedeyiz :unsure2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...