İçeriğe Yönlendir

Çözülemeyen Ve Çıldırtan Lpg Problemi


Oğuzhan Deniz

Recommended Posts

Oğuzhan Deniz

Arkadaşlar arabamda 8000km ve 5 aydır kullandığım Landi lpg sistemi var fakat çözülemeyen sorunlarım var.Araba ayar tutmuyor. Rölanti bozuk. Devir saati araba tam olarak ısınınca 30-35 km sonra tamamen saçmalıyor. Yine 30 35 km yol gittikten sonra arabayı boşa atıp direksiyonu kırıp dönüş yaparken hoop stop ediyor :angry: LPGciye götürdüm taktırdıgım yere gaz kelebegi kirli temizleyin geçer bizlik degil dedi hiç inanmadım gittim servise ne gerekiyorsa yaptırdım komple bakım yapıldı hala düzelmedi. Eskiden gazdan benzine atıyordu gittim yaptık dediler simdi gaz bitince araba gaz yemiyor devir düşüyor benzine hiç atmıyor. Bu saçma sapan sorunlar canımı çook sıkıyor. Yarın son kez gidicem yapıldı yapıldı yapılmazsa söktürcem LPG sistemini verin paramı diyip BRC yada Zavolli taktırcam yada çok fena pislik yapıcam... Taktırdıgım yer siteler ergünler oto. Yarın bu işi çözemezlerse asıl film o zaman başlıcak.... :angry: :angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Dostum geçmiş olsun, benim önceki arabamı satma sebebim de lpgden kaynaklanan enteresan sorunlardı. İnş sen çözümünü bulursun.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Valla Baran eğer çözülmezse ben değil artık onlar düşünecek... Benim sabrım bu kadardı yarın son şans düzeldi düzeldi yoksa bye bye landi wellcome prins brc zavolli vs

Yorum bağlantısı
Onur Eski

Geçmiş olsun diyeceğim ama dediğin gibi esas film simdi baslıyacak sanırm.Yapacağın en doğru şey aracındaki lpg kiitini söktürüp brc gibi kalitesini kanıtlamış bir kit taktırmak olacaktır.Malesef aynı sorunları zamanında bende yasamıştım. lpg de sorunlar başladımı çözmek çok zor.Şu anda arcımda brc lpg kiti var ve çok memnunum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bende de atiker var çok memnunum. Herşey ustada bitiyor. İşi bilen bir ustaya gidin derim. 30 bin km birşey olmayan araca ayar yapacakken aracı mahvetti. 3-4 hafta araç sürekli stop ediyordu. Sonra eski ustama götürdüm ecuyu sıfırladı ve tekrar ayar yaptı ve şimdi düzeldi çok şükür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçmiş olsun, bence de söktürün ve yeniden başka marka taktırın. Bu kadar sorun çözülmez. Çözümü takılı olan kiti kaldırıp atmak.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Herkese yorumları için teşekkür ederim. Ben ki rölantide bi bozukluk olsun hemen yüzüm asılır böyle sorunlar olunca çileden çıkıyorum yarın bu işi çözdüler çözdüler çözemediler büyük cingar çıkarcam. Montajda bi hata oldugunu düşünüyorum çünkü olgun lpg de ayar yapıldı gene 1 hafta sonra cozuttu.

Yorum bağlantısı
M.Ali Baş

selam dostum öncelikle geçmiş olsun.. focus bende dahil cevremde cok fazla kullanan var ve her kısıde lpg de en az bır kac sorun yasamıstır.en basta bu ıs lpg markasından zıyade lpg kitini montaj yapanın kalıtesıne baglı.cok fazla usta var lpg takan fakat onemlı olan o kıtın nasıl ve kımler tarafında takıldıgı.aynı sorun benım aracımda da vardı. lnp marka lpg kıtı kullanmaktayım.aracımı ilk aldıgımda lpg bıtmeye yakın arac devır kaybı yasıyor. durduk durmadık yerde devır saatı aptallasıyor . sordum sorusturdum ve sorunun beyınden kaynaklandıgını bulduk beyını lnp ye goturdum ve bır kac saat sonra yaptıkları ıslemlerden sonra beyınde hata oldugunu ve degısmesı gerektıgını soledıler. ok dedık ve sorun gıttı.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Herkese yorumları için teşekkür ederim. Ben ki rölantide bi bozukluk olsun hemen yüzüm asılır böyle sorunlar olunca çileden çıkıyorum yarın bu işi çözdüler çözdüler çözemediler büyük cingar çıkarcam. Montajda bi hata oldugunu düşünüyorum çünkü olgun lpg de ayar yapıldı gene 1 hafta sonra cozuttu.

Montaj hatası büyük ihtimalle usta düzgün olunca hiç beklenmedik kitler bile çok iyi performans sağlıyor.2011 model araç bu yüzden satılırsa yazık olur bence gözünüzü karartın komple kiti söktürün farklı bir marka faklı bir ustaya tekrar taktırın eski kitide satarsınız.Prins veya Brc hem servis hemde sorunsuzluk açısından güzel kitler.

Yorum bağlantısı
M.Ali Baş

şimdi dizel okey az yakıyor fakat bir benzinli araç kadar zevk vermiyor. zaten hem dizel olup hemde o benzinli zevkını veren aracların yanına bile yaklasılmıyor fiyat acısından.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

benzinli araç kadar zevk vermiyor.

hangi yönden?

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

bugün hallolacak, yarın başka bir şey çıkacak, kafa rahat olmayacak...dizel :yes:

Sayın hocam çok haklısınız dizel en iyisi. Bende çok isterdim 109luk dizeli ama gücümüz buna yetti :)

Montaj hatası büyük ihtimalle usta düzgün olunca hiç beklenmedik kitler bile çok iyi performans sağlıyor.2011 model araç bu yüzden satılırsa yazık olur bence gözünüzü karartın komple kiti söktürün farklı bir marka faklı bir ustaya tekrar taktırın eski kitide satarsınız.Prins veya Brc hem servis hemde sorunsuzluk açısından güzel kitler.

Usta faktörü tama çok önemli peki bu usta nasıl bir yanlış yapmış olabilir?

selam dostum öncelikle geçmiş olsun.. focus bende dahil cevremde cok fazla kullanan var ve her kısıde lpg de en az bır kac sorun yasamıstır.en basta bu ıs lpg markasından zıyade lpg kitini montaj yapanın kalıtesıne baglı.cok fazla usta var lpg takan fakat onemlı olan o kıtın nasıl ve kımler tarafında takıldıgı.aynı sorun benım aracımda da vardı. lnp marka lpg kıtı kullanmaktayım.aracımı ilk aldıgımda lpg bıtmeye yakın arac devır kaybı yasıyor. durduk durmadık yerde devır saatı aptallasıyor . sordum sorusturdum ve sorunun beyınden kaynaklandıgını bulduk beyını lnp ye goturdum ve bır kac saat sonra yaptıkları ıslemlerden sonra beyınde hata oldugunu ve degısmesı gerektıgını soledıler. ok dedık ve sorun gıttı.

Usta montajda nasıl bir hata yapabilir nelere bakayım yarın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Sayın hocam çok haklısınız dizel en iyisi. Bende çok isterdim 109luk dizeli ama gücümüz buna yetti :)

Usta faktörü tama çok önemli peki bu usta nasıl bir yanlış yapmış olabilir?

Usta montajda nasıl bir hata yapabilir nelere bakayım yarın?

Tam olarak bilemiyorum ama enjektör açıları bile çok önemli montajda bildiğim kadarıyla bağlantılar keza öyle

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinde aracınız normal ise... Lpg'ciniz boşa kıvırmasın, araç daha 8000 km.'de..

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Tamamıyla montaj hatası, ya ECU sıfırlanmalı ve adam akıllı araç sürüş yaparken ayar yapılmalı ya da regülatör kontrol edilmeli, landi sistem olarak BRC ve Zavoli ile aynı kalitededir, çıngar çıkarmak size farz oldu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

giderken direksiyon çevirdiğinizde stop ediyorsa hava alma sorunu var

Araç tam ısınıca yapıyor sadece bunu.

mehmet beye bende katılıyorum.yeni aracın neresine kusur buluyo.bence o kendi yanlışını başkasına maal etmeye kalkışıyor

Aracım 33000kmde 25000de lpg bağlantısı yapıldı.

Benzinde aracınız normal ise... Lpg'ciniz boşa kıvırmasın, araç daha 8000 km.'de..

Mehmet bey araç 8000kmde degil 33000de, 8000kmdir lpg bağlı. Biraz önce servisten geliyorum benzin enjektör değerleri 2.10 ile 3.7 arasında gidip geliyor bu yuzden rölanti bozuk dediler. Benzindeyken arabada hiç bir sıkıntı yok sadece lpgdeyken yapıyor. Akü kutup başının birini söktük 4 5 dakika bekledik tekrar taktık fakat düzelmedi enjektör değerleri. Çıldırcam çok az kaldı. Ptsi birakıcam arabayı tüm gün yapıcaklarını söylüyorlar. Olmazsa hem ford yetkili servisi hemde landi servisi ağaçlı oto var eskişehir yolu üstünde oraya gidicem.

Yorum bağlantısı
M.Ali Baş

hangi yönden?

ruhan abi dizel araclarda (kendi acımdan soylemekteyım) uzamaması ve sureklı bır elının viteste olması(malum en kotu 4,5 5 devırde bıle vıtes degıstırmen gerekıyor) artı olarakta zaten bakım masrafları yetıyor zaten..gerek cordoba gereksede megane 2 dizel arabam oldugunda yakıt guzel fakat bır oncekı aracımdan(2.5 cdx vectra) aldıgım hazı hıc bır zaman bulamadım dızelde..bastada soledıgım gıbı tamamen benım kısısel yorumum...

saygılar..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Başka bir bayiye gidin bence.Hatta Landi nin merkeziyle iletişime geçin.Onların yönlendirdiği bir yere gidin.Kit'in takılmasıyla ilgili bir sorun varsa montaj hatası tespit ederler.Belki de arızalı bir parça var.En azından deneyerek çalışmayan parçayı bulurlar.Ancak bunları bence taktırdığınız yerde yaptırmayın.Aracınız oradayken başka şeyler yaparlar ve aracınız da kusur diyebilirler.Bilmediğiniz referanssız yerlerde başınıza neler geleceği belli olmaz.Ben aracımı güvenmediğim bir yere bir günlüğüne bırakmazdım.Tabii takdir sizindir..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

ruhan abi dizel araclarda (kendi acımdan soylemekteyım) uzamaması ve sureklı bır elının viteste olması(malum en kotu 4,5 5 devırde bıle vıtes degıstırmen gerekıyor) artı olarakta zaten bakım masrafları yetıyor zaten..gerek cordoba gereksede megane 2 dizel arabam oldugunda yakıt guzel fakat bır oncekı aracımdan(2.5 cdx vectra) aldıgım hazı hıc bır zaman bulamadım dızelde..bastada soledıgım gıbı tamamen benım kısısel yorumum...

saygılar..

1- 6 yıldan beri yaklaşık 90000 km dir. dizel araç kullanıyorum. yıllık bakımlarından başka masrafım olmadı(çevremde de "aracım dizel olduğu için şu masrafı çıkardı" diyene rastlamadım. (mutlaka vardır ama ben rastlamadım)

2- 4,5-5 devirle neyi kastettiğinizi anlamadım ama, benim araçta 2250-2500 devirde vites değiştiriyorum, 1600-1800 devire düşüyor, gaza dokununca rahat olarak titremeden devam ediyor.

3- Benzinli aracın 4000 devirde bulamadığı torku ben 1750 devirde elde edip, yokuşta ne kadar benzinli araç varsa sollayıp gidiyorum.

4- Örnek olsun diye diyorum, samsun-kavak arasındaki çakallı rampasını 150 km ile çıkıyorum. karadeniz bölünmüş yolunda çok hafif tatlı rampa yukarı 180 km hızda giderken ilerde viraj ve kamyon olduğu için ayağımı gazdan çektim. gaz pedalının altında dahada boşluk vardı.

5- örneğin 4. vitesle 90 lada gidebilirsiniz, fazla bağırmaz, 50 ile de gidebilirsiniz, gaza birden yüklenmezseniz titremez. yani 4. vites 70 ile giderken az yavaşladınız diye 3'e almayabilirsiniz, az hızlandım diyede 5' e almayabilirsiniz.

6- Tüm dizel araçlarımın bakımlarına yıllık 250 tl den fazla vermedim.

eğer aracınızı 24 saat drag yarışçıları gibi kullanıyorsanız o zaman bir şey diyemem ama, yukarıda yazdıklarım benim bizzat yaşayıp gördüklerimdir. en ufak abartma dahi yoktur. tabi birde yakıt tüketimimden bahsetmem gerek. gevşek ş.içi(dur-kalk az) 5 litre, çok iniş çıkışı olmayan uzun yolda sabırla gidersem 3,7, normal 100-120 gidersem 4-4,5 litre civarı yakıyorum. tabiki tercih meselesidir.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

şahsi fikrim lpg yi söktürmek en son işiniz olsun,şayet yüzüklü ( pipolu) sistem kullanılmadıysa, delik manifolt,kesik su hortumları,sıyrılmış enjektör kabloları bunlarla uğraşma riskinizde var...

Yorum bağlantısı

Benzinde problem yoksa, konu LPG'de bitiyor. Landi Renzo'da kötü bir marka değil. Hatta enjektörler, Prins ile aynı. Yani sorun montajda ya da kullanılan malzemelerden birinin doğru çalışmamasında. Rolanti problemi LPG'li araçlar için bir handikap. Bu sorunları yaşamamak için deneyimli montajcılarda işlem yapılması gerekiyor. Sizin yapmanız gereken, kiti söktürmek değil, Landi Renzo'nun Türkiye Dİstirbütörü ile irtibata geçerek, size yeni bir servis önerilmesini sağlamak. Aracınız Türkiye'de tek bu kite sahip araç olmadığına göre çözüm yolu muhakkak vardır. EN kötü ihtimal, kitin komple sökülerek, yeniden aynı marka kitin montajıdır. Çözümü biraz daha yetkili mercilerde arayın.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...