İçeriğe Yönlendir

Latitude,Megane3 Test Scenic Ve I30 Inceleme


Tuğrul Ersoy

Recommended Posts

Tuğrul Ersoy

Arkadaşlar geçen gün söylediğim gibi kapı kolları değişimi için mais ankaraya gittim ve ilk önce kapı kollarını değiştirdiler ve herhangi bir ücret ödemedim, ondan sonra Orhan Dursun bey ile latitude,fluence z.e ,megane 3 hb ve scenic testi yaptım(scenic inceleme yaptım vaktim olmadığı için) öncelikle başta Orhan bey olmak üzere tüm çalışanlar çok sıcak ve samimi, 2.5 saat hem showrom daki hemde dışardaki araçları inceledim ve bana çok ilgili davrandılar neyse fazka uzatmadan testlere geçelim :)

Latituteden başlayalım, test aracı olarak 1.5 dci olmadığı için 2.0 175 bg 360 torklu en full donanımlı aracı kullandım,

İÇ MEKAN---Öncelikle artık çoğu renault da olan anahtarsız sistem çok güzel,aracın içindeki malzeme kalitesi sınıf standartlarında yer yer sert malzeme mevcut ancak göze batmıyor, deri koltuklar masajlı ve ısıtmalıydı ve kesinlike çok rahatlardı özellikle masaj fonksiyonu uzun yolda çok rahat olur, ancak test aracına sürekli kot pantolonla binildiği için galiba sürücü koltuğu biraz aşınmıştı ancak deri koltukların temel özelliği bu, aracın içi kesinlikle çok geniş benim boyum 1.72 olduğu için bana yayla gibi geldi, iç mekan lüks donanımlarla donatıldığı için göze hoş geliyordu, çift camlı açılır tavan ve bej renk koltuklar ferahlığı artırmıştı BOSE müzik sistemi en beğendiğim özelliği oldu aracın çok güçlü ve kaliteli sesi vardı,Kapıların kapanması dediğimiz tokluk hissi, Alman markaları gibi değil onu belirteyim geri görüş kamerası ve navigasyon ekranı işlevsel ve çok faydalıydı.

SÜRÜŞ--- 2.0 DCİ 6 ileri tam otomotik şanzımanlı motor benim beklediğim performası vermedi sadece kağıt üzerinde güçlü, verilere baksanız 320d gücünde nerdeyse ama bunu hissettiremiyor şanzıman geçişleri rahat ve sarsıntısızdı.Motor ilk çalıştığı anda motor sesi sızıyordu ancak ısınıca azaldı yinede benzinli gibi değil tabi illaki hissediliyor.Yalıtım olarak yol sesi ve rüzgar sesi 130 km hıza kadar pek bir şey yok zaten o hızdan yukarı çıkmadım ilerisi nasıl olur bilemem , direksiyon megan gibi değil biraz daha hisli, yol tutuş konfor odaklı sayılabilecek süspansiyonlar nedeniyle yeterli diyebiliriz bunda 225 tabanlı lastiklerinde etkisi var süspansiyonların darbe emişi başarılı.Frenler bence çok iyiydi 120 ile giderken tam fren yaptım stabil ve kısa şekilde durduk.Yakıt tüketimine bakmadım çünkü 2.0 dı önemsemedim alıcı kitlesi sınırlı çünkü.

Megane 3 hb İÇ MEKAN---- Malzeme kalitesi sınıf standartlarında ne fazla ne eksik, tokluk hissi yine yok , eşya saklama gözleri megane 2 ye göre azalmış ve küçülmüş full donanımlı bir araç olduğu için iç mekan güzel duruyordu arka koltuk diz mesafesi uzun boylular için sıkıntı yaratabilir.Müzik sistemi arkyms mıdır nedir ne farkı var anlayamadım oda benim araçla aynıydı koltuklar bu sınıf için rahat sayılabilir yumuşak dolgulu yan destekeri az, pek fazla anlatılacak bişi yok iç mekan bu kadar ayrıca artık direksyon ve vites derisi değişmiş soyulma vb şeyler olmıyacakmış.

SÜRÜŞ---1.5 dci 110 bg 6 ileri düz 240 torklu aracı kullandım motor sesi içeriye sızıyor ısınsa bile bence, bu konuda kesin kararımı i30 ve diğer modellerle test sürüşü yaptıktan sonra vericem :) renault teknik olarak megane 2 nin üzerine pek bir şey koymamış genelde tasarımla ve iç mekanla yetinmiş6 ileri şanzıman gayet rahat ne kemikli nede pamuk gibi, direksyon hissi bana güzel geldi, yol ve rüzgar sesi yalıtımı 110-120 ye kadar güzel sonra biraz ses alıyor c sınıfının kaderi bu heralde :)

frenler çok iyi zaten 37 metre çıkıyor testlerdede, yol tutuş araç yüksek olduğu için biraz arkasını bırakabiliyor, hızlanma olarak bu aracı eleştilecek bir yanı yok gayet akıcı gidiyor , yakıt tüketimi ortalama 6.0 gösterdi güzergah ışıklı, kasisli ve yokuşlu her şart vardı hızlı ve yavaş kullanım sonun da 5.8 oldu 2012 lerde ki euro 5 motor daha ekonomik önceki motora göre.

Scenic le sürüş yapamadım ancak iyice inceledim ve beğendim resimlerde var, koltuklar rahat, iç mekan kaliteli ses sistemi iyi, genişlik olarak rahattı içi ferah tasarımı bence güzel, edc var donanımı çok zengin bence c-max a iyi bir rakip geldi bu konuda koltukların yüksek yapısı var jeep gibi yapmışlar özellikle koltuk başlıkları çok iyi tam tatil arabası :) Anlatıcaklarım bu kadar sorucağınız bir soru olursa cevaplarım :) Ayrıca i30 içinde gittim ancak saat 5 ten sonra test sürüşü yapılmıyormuş resim çektim ve test için haftaya randevu alıp çıktım i30 u da test yaptıktan sonra anlatıcam ayrıca haftaya avensis ve giületta ilede test sürüşü yapıcam inşallah :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Özarı

i 30 bana güney kore atmosferini hep estirmiştir.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Abi test sürüşü yapınca anlatmak istedim ancak ön bilgi olarak yazayım, kişisel kanaatim malzemeler söylendiği gibi kaliteli deniyor ama aynı malzeme Megane 3 tede var ama kimse ona kaliteli demiyor neden çünkü Hyundai kötü den normale geçti, yani sınıf standartlarında malzeme kullanınca kaliteli deniliyor, showroom da Elantra vardı en fulü, Fluence'de hem ön hemde arka kapı plastiği yumuşak Elantra'da her 2 side sertti, benim Megan 2 de bile gösterge üzeri yumuşak Elantra'da sert(göğüs yumuşak tabii) i30 plastikde değil deri yani Hyundai i30 da deri olanın Elantra da sert plastik olması büyük tutarsızlık bence, büyük torpidosu var denildi i30 Megan2 nin net olarak yarısı hacim olarak(Megane3 ve Fluence'de de yarısı) onunda fotolarını çekeceğim teste gidince,yani özet olarak biraz fazla şişirilmiş gibi geldi kalanını testi yapınca detaylı anlatacağım.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu

Kısaca alayı tırt mı diyoruz yani :) latidüdüdü i30 vs. zaten alayı kore bunların, bu işin arkasındada dev firma Zamzung durmakta :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İstanbul'da istemediğin kadar 1.6dci getirtebiliyorsun?

Ancak fiyatı çoook yüksek. 65bin tl ben de vermem Renault'a...

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Megane3 de benim için bitmiştir artık,oda hakedilmeyecek fiyatlara satılıyor ve 1.6 dci gelmeyecekmiş siparişe kapanmış.İlk seri gelmiş ve uzun bir süre daha gelmeyecekmiş...

O vites ne öyle :s

img20121018105845.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Suyunu sadece reno çıkarsa iyi, Ford vs. hepsi uçtu gitti, arada bir vw eh işte durumda sanki, artık araba aldıkmı 10 sene kullanmak lazım, böylece firmalarında aklı başına gelir, süsle püsle adı merso da olsa gittikçe kalite düşmekte fiyat artmakta, bu gidiş iyi değil vallahi, hepsi birbirinin parçasını kullanır, hepsi birbirine benzer hale geldiler, ne bu ya :angry:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

megan dan sonraki renolar zaten kötüydü şimdi megan3 bile eski kalıyor artık ve çok pahalı, kendi arabam diye söylemiyorum zamanına göre sınıfının en iyi aracı megan 2 dir ve renonun yaptığı en iyi araçtır 2009 a kadar, ondan sonra rakipler maalesef aradaki farkı kapatıp fazlasıyla öne geçtiler şuan clio haricinde reno almanın mantığı yok vw ile aynı fiyattan araba satıyorlar resmen.Araba alıcak olsam şuan direk golf alır geçerim valla gerisi tırt :) .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...