İçeriğe Yönlendir

1.8 T Passat Alınır Mı ?


Nazım Velioğlu

Recommended Posts

Nazım Velioğlu

merhaba arkadaşlar, buaralar aklıma felaket yatan bir araç var. 98-00 arası passat 1.8 T . focus ghia 2001 model aracımı satıp passat almayı düşünüyorum. Yakıt elbetki fazladır fakat beni düşündüren tek yanı turbo dan yana çok masrafı var mıdır ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Almayı düşündüğünüz model 14-15 yaşlarında olacak.Çok yakan bir araç olduğu malum fakat turbo dışında başka aksamları (süspansiyon,ön takım,fren tertibatı vs.) bu yaşlarda ne durumda olduğu çok önemli..Kontrolleri yapılıp alınmalı kısacası

Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu

bu aracı kullanan bilenler varsa elbetki düşünce ve tavsiyelerini söylemesini isterim. beni en korkutan yanı turbo aksamı. tabi böyle bir karara varırken aracı detaylı göstereceğim kesin.

Yorum bağlantısı

Ben olsam hiç düşünmezdim bile.tamam passat iyidir ama yaş itibari ile sıkıntıları sizi yorabilir.

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Ben 1.6 sını kullanıyorum, 2004 model ama şimdiki aklım olsa 1.8t alırdım. Konfor olarak gayet güzel ama o modelde bir araç kesin masraf çıkarır bütçenizi ona göre ayarlayın.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

10+ yaş bir araçta turbo sorunu yanında elektrik aksam problemlerine de hazırlıklı olmak gerekir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu

farklı fikirler gelmeye başladı, 98 1.8 - 2004 2.0 comf. ve 2007 2.0 fsi passat kullandım ve hepsine de hayran oldum diyebilirim.1.8 t olanı 1.8 olanına göre daha az yakıp daha iyi gittiği teknik verilerinde belli fakat turbo olarak düşündürücü dediğiniz gibi.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

farklı fikirler gelmeye başladı, 98 1.8 - 2004 2.0 comf. ve 2007 2.0 fsi passat kullandım ve hepsine de hayran oldum diyebilirim.1.8 t olanı 1.8 olanına göre daha az yakıp daha iyi gittiği teknik verilerinde belli fakat turbo olarak düşündürücü dediğiniz gibi.

o araçların turbo fiyatları ne kadar ki bu kadar sorun olsun. Eğer aracı çok istiyorsanız ve tek sorun turbosu ise aracı alınca yenilersiniz ve binersiniz. Fiyatını biliyor musunuz?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

adı geçen arabanın turbosu öyle fazlaca basınçlı çalışan bir turbo olmadığı için çok maliyetli bir parça değildir. geçen sene yahut önceki senenin sonlarında bir tandığımız 1.8 t passatın sıfır turbosunu 900 liraya aldıklarını söylemişti. ancak şu varki; bu arabaların turbosu değişeceği vakit turbo motorun altından çıkıyor ve bunun için alt takımı ve yürüyena aksamın bir kısmınıı turboyu dışarı almak için çıkarmak zorunda kalıyorlar. bu sebeple işçilik biraz külfetli oluyor. ayrıca 1,8 t passatlarda b5,5 kasa biraz daha tercih edilenidir. çünkü bahsettiğiniz model aralıklarındaki turbolu passatlarda turbodan çıkan bir hortumun egzost manifolduna çok yakın seyretmesi sebebiyle bir takım arızalar olabiliyormu. ancak 2001 sonrası turbolu 1,8 t lerde bu durum giderilmiş. bu sebeple 2011 üzeri 1,8 t düşünseniz daha iyi olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

turbo bu araçlarda sorun değil. Otomatik şanzıman sorun çıkarabilir (kronik değil ama çıktımı yorar) manuel ise alabilirsiniz. Bir de aracın kazası tabi olmamalı felan. LPG ye uyum sağlayan bir motor. Tamiri vs mümkün. Araç kaporta ve içi olarak temiz, camları silecekleri vs düzgün çalışıyor, ışıkları yanıyorsa alabilirsiniz.

14 yaşında araç masraf çıkarır diyen arkadaşlar bir nokta haklı bir noktada haksızlar. B5 passat passat tarihinde çıkmış en kaliteli araç. Hem konfor hem sağlamlık. Çıkması mevcut. İkinci eli yine mevcut yani hoşlanmadıysanız satılır. Yeter ki satan kişi size söylemediği birşey olmasın. Yani problemli aracı size bilerek satmadıkları sürece bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Yaşasanız da parçası bulunan, ustsı mevcut olan bir araç. Otomatik şanzımanda ise piyango bileti olarak 2bin lirayı kenara koyun.

2001 focus satılıp yien 2001 passat alınmaz bu arada. O başka mesele.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Burak Bozkurtt

slm 99 ile 2000 modellerini tavsiye ederim. bizde var, 99 model km çok önemli bakımları turbosu özellikle iyi birşey bulursanız kaçırmayın renk önemlidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

ben sadece motor için konuşabilirim araç hakkında fazla bir fikrim yok. çok büyük oynamalar olmadan 300+ beygir alıp 1 sene hunharca :D kullandığımız bir araçtı. motor'una kefilim diyebilirim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu
(düzenlendi)

söylenilen herşeye sonsuz kanaatim var.19.750 e 98 model 1.8 t gördüm yeşil renk sahibinden.com da. araç 155 bin de yazıyordu. gel gelelim bu karara varmamdaki en büyük etken biraz giden bir araca sahip olmak. sıralı sistem lpg ile aracı kullanırım diye düşündüm. gel gelelim elbetki tercihim düz vitesinden yana , çünkü otomağiyle arasında 3 litreye yakın yakıt farkı gözüküyor teknik verilerinde. 1.8 düz passat ı amcam 4 sene kullandı ve 240 binde sattı. araç bakımlıydı ve kayda değer hiç bir sorun çıkarmadı. focusu olurda satarsam passat ı güzel bir incelemeden sonra ancak alırım. burada konu hakkında bilgi sahibi herkese teşekkür ederim. olumlu ya da olumsuz her türlü fikir benim için önemliydi.

tarihinde Nazım Velioğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Vw den birçok arkadaşımda var bu araba. 2. eli güzeldir. 150 bin kmlerde oynanmamış düzgün bir iki el değiştirmiş araçlar çokta güzel olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enis Sever

Bizde 97'den 2004'e kadar 112.000 km 1.8 T Trendline Passat kullandık müthiş araç ancak turbo 100.000 km de bitti, debriyajı eğer astbestsiz olanlardansa çabuk bitebilir ilk debriyajımız 10.000 km de bitti (ama biz büyük kavgalarla değiştirdik). Nazım Bey eğer avcılar küçükçekmece taraflarında oturuyorsanız üçel otoda araç bakımı yaptırabilirsiniz. Ustası çok iyi.

Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu

Bizde 97'den 2004'e kadar 112.000 km 1.8 T Trendline Passat kullandık müthiş araç ancak turbo 100.000 km de bitti, debriyajı eğer astbestsiz olanlardansa çabuk bitebilir ilk debriyajımız 10.000 km de bitti (ama biz büyük kavgalarla değiştirdik). Nazım Bey eğer avcılar küçükçekmece taraflarında oturuyorsanız üçel otoda araç bakımı yaptırabilirsiniz. Ustası çok iyi.

beni de korkutan yorumlardan birisi olsa gerek :) karar aşamasındayken bunları duymak iyidir.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bizde 97'den 2004'e kadar 112.000 km 1.8 T Trendline Passat kullandık müthiş araç ancak turbo 100.000 km de bitti, debriyajı eğer astbestsiz olanlardansa çabuk bitebilir ilk debriyajımız 10.000 km de bitti (ama biz büyük kavgalarla değiştirdik). Nazım Bey eğer avcılar küçükçekmece taraflarında oturuyorsanız üçel otoda araç bakımı yaptırabilirsiniz. Ustası çok iyi.

Astbest kullanımı yasaklandı diye biliyorum.Yasaklanmamış olsa bile koklamak dahi çok büyük kanser riski taşıyor.

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Nazım Bey benim size tavsiyem 2000 model 1.8 T passattır çünkü bizim 97 model passatımız türkiye'ye gelen 1 nci veya 2 nci partiydi. O araçlarda turbonun çabuk bozulmasının nedeni turbonun egzoz manfolduna yakın olmasından kaynaklanıyordu (tasarım hatası).1998'in ikinci yarısından sonra bu hata düzeltildi. Eğer imkanınız kısıtlıysa paranızın en iyi alacağı araçtır. Debriyaj ve turbo da yaşadığımız olumsuzluklara rağmen şu ana kadar kullandığımız en performanslı araçtı. Bir gün Florya Havuzlu kavşaktan kalkış yaptım 3. vites 4000 devirde 140'ı gördü. Bazen görünce o kuşak passatları içim cız eder (hala özlüyorum). Seri numarasını bile unutmadım:VW053732. Acaba şimdi kim kullanıyordur? Belki Emmi bize cevap verir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

enis bey size katılıyorum. ben bile görünce dönüp dönüp bakıyorum. 2000 model ve 2003 model 1.8 t kullandım. şimdi bile temizini bullam bir dakika düşünmem. kesinlikle sorunsuz bir motor. ben 3 yıl kullandım normal bakım masrafından başka bir masraf çıkarmadı. kesinlikle alınıp binilecek bir araba. yakıtın fazla olduğunu düşünmüyorum. tabiki çok seri kullanırsanız tabiki yakar. turbo konusunada gelince turbo tamiri oluyor. yada yeni turbo 1.000 tl civarı çok düşünülecek bir masraf değil. kısacası 10 numara araba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu

Nazım Bey benim size tavsiyem 2000 model 1.8 T passattır çünkü bizim 97 model passatımız türkiye'ye gelen 1 nci veya 2 nci partiydi. O araçlarda turbonun çabuk bozulmasının nedeni turbonun egzoz manfolduna yakın olmasından kaynaklanıyordu (tasarım hatası).1998'in ikinci yarısından sonra bu hata düzeltildi. Eğer imkanınız kısıtlıysa paranızın en iyi alacağı araçtır. Debriyaj ve turbo da yaşadığımız olumsuzluklara rağmen şu ana kadar kullandığımız en performanslı araçtı. Bir gün Florya Havuzlu kavşaktan kalkış yaptım 3. vites 4000 devirde 140'ı gördü. Bazen görünce o kuşak passatları içim cız eder (hala özlüyorum). Seri numarasını bile unutmadım:VW053732. Acaba şimdi kim kullanıyordur? Belki Emmi bize cevap verir.

enis bey size katılıyorum. ben bile görünce dönüp dönüp bakıyorum. 2000 model ve 2003 model 1.8 t kullandım. şimdi bile temizini bullam bir dakika düşünmem. kesinlikle sorunsuz bir motor. ben 3 yıl kullandım normal bakım masrafından başka bir masraf çıkarmadı. kesinlikle alınıp binilecek bir araba. yakıtın fazla olduğunu düşünmüyorum. tabiki çok seri kullanırsanız tabiki yakar. turbo konusunada gelince turbo tamiri oluyor. yada yeni turbo 1.000 tl civarı çok düşünülecek bir masraf değil. kısacası 10 numara araba

99-00 modelleri demekki ondan daha çok tutuluyor

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Nazım Bey'e son tavsiye bizim aracımız 1.8 T Trendline'dı. Trendline almayın içi biraz boştur. Comfortline veya Highline alın.

Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu

Nazım Bey'e son tavsiye bizim aracımız 1.8 T Trendline'dı. Trendline almayın içi biraz boştur. Comfortline veya Highline alın.

çok saolun enis bey, dediğiniz gibi comfortline ya da highline düşünüyorum alırsam eğer.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Seçkin Özel

15 araç sahibi oldum Passat 99 1.8 t+lpg gibisini kullanmadım. Temizini bulursanız kaçırmayın, ben kaza yaptığım için sattım 2 sene önce 86 000 km.deydi. 

Yorum bağlantısı
Ersin Bahar

Dayımın aracı idi 99 Model 1.8 T Highline. İş karşılığı 10.000 km de iken almıştı 2000 yılında. 2007 yılında 350.000 km'de yaptığı kaza sonucu pert oldu.

Dayımla beraber çalıştığımız dönemde çok kullanmışlığım oldu. 300.000 km'de Turbo revizyonu yapıldı, onun dışında hiç bir arızasını görmedik. Çok konforlu ve performansı çok tatmin edicidir, bol bol radar yerdik dayımla beraber :biggrin:  Temizini denk getirebilirseniz kaçırmayın, duyduğuma göre tüpede uyumluymuş.

Yorum bağlantısı
Serhat Işık

turbo bu araçlarda sorun değil. Otomatik şanzıman sorun çıkarabilir (kronik değil ama çıktımı yorar) manuel ise alabilirsiniz.  Otomatik şanzımanda ise piyango bileti olarak 2bin lirayı kenara koyun.

 

+1

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...